Trencapoemes de closques
L’anterior dijous, 11 de març, els alumnes de quart d’ESO van poder gaudir d’una activitat de poesia molt creativa gràcies al poeta Josep Pedrals. Els estudiants van llegir cinc textos de gèneres diferents per treballar la lectura en veu alta, l’expressió corporal i la modulació de la veu lligada al to del missatge: des d’una notícia real sobre el retard d’uns trens de la companyia Renfe fins al conte dels tres porquets.
Seguidament, els alumnes van avaluar la lectura dels textos en veu alta dels seus companys. En acabat, el Josep va centrar l’atenció en els poemes que els alumnes havien escrit prèviament per a l’activitat, però amb una mirada nova: va demanar que cada alumne recités un únic vers del seu poema per crear entre tots una peça poètica de grup.
El resultat va ser un text molt original, amb tocs còmics i ridículs, com també parts més profundes i reflexives.
Ben aviat inclourem al web de l’institut el vídeo del poema recitat pels alumnes.
Lídia Riera Oleari Di Bellagente
Llengua catalana i literatura
Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!