La comissió per a la  transformació educativa està estretament vinculada amb lesXarxes per al canvi i la Xarxa de competències bàsiques.

Tant les xarxes pretenen oferir una nova mirada sobre l’educació i promoure una transformació educativa al centres de Catalunya fruit de la reflexió, l’experimentació i l’intercanvi.

 

Xarxa de competències bàsiques

La Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa Cb està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen. Actualment està formada per més de 700 centres, tant de primària com de secundària, organitzats en xarxes territorials, i implica més de 10.000 docents.

Xarxes per al canvi

El Programa Xarxes per al canvi neix el gener de 2017 liderat pel Consorci d’Educació de Barcelona i com a resultat del conveni de col·laboració amb el Programa Escola Nova 21, l’Associació de Mestres Rosa Sensat i l’ICE de la UAB, una aliança clau en el context d’innovació educativa que viu la nostra societat.

Els quatre agents educatius sumen esforços per la innovació i assumeixen el compromís de treballar junts en el període 2017-2020 amb l’objectiu d’aconseguir un sistema educatiu equitatiu que promogui per a tots els alumnes una experiència educativa inclusiva, empoderadora i de qualitat.

Les 21 xarxes de centres de la ciutat de Barcelona treballen amb responsabilitat en la millora contínua del propi centre i dels aprenentatges del seu alumnat, el desenvolupament professional del professorat, la col·laboració entre centres educatius i la indagació col·lectiva, un context que aporta coherència al sistema de valors que construïm i compartim i que ens cohesiona davant els reptes globals que enfronta l’escola i la societat