Benvinguts i benvingudes al nostre institut

L’institut L’Alzina és un centre que compta amb 42 anys d’història. Un centre que des de la seva creació ha vetllat per assolir l’excel·lència i la cohesió social evitant l’abandonament escolar prematur.

D’una banda, entenem l’excel·lència com l’èxit per a tothom, per la qual cosa procurem que cada alumne/a desenvolupi al màxim les seves capacitats i talents. D’altra banda, entenem la cohesió social com la igualtat d’oportunitats per a tothom, per la qual cosa vetllem per compensar les dificultats de partida, entenent la diversitat com un valor.

A més, considerem que L’Alzina  es caracteritza i es defineix per:

  • Som un centre orientador que des de les accions de coneixement individual i l’acompanyament en les trajectòries vitals facilita la continuïtat en els estudis i preveu l’abandonament escolar prematur.

  • Som un centre sensible i obert a allò que s’esdevé al nostre entorn immediat i al món.

  • Som un centre que treballa en xarxa i que es replanteja la seva tasca periòdicament gràcies  a la interacció amb els centres i les entitats de l’entorn.

  • Som un centre que incorpora al treball quotidià les tecnologies de l’aprenentatge i comunicació per a desenvolupar la competència digital de l’alumnat.

  • Som un centre que vetlla per la resolució dels conflictes a través de la mediació i les pràctiques restauratives.

  • Som un centre inclusiu, que pretén fer partícips del procés d’aprenentatge tot l’alumnat adoptant diverses estratègies (disseny universal de l’aprenentatge i plans individualitzats) i que compta amb una Comissió d’Atenció a la Diversitat que vetlla per al seguiment de l’alumnat que necessita més acompanyament en el seu procés d’aprenentatge i de creixement personal.

  • Som un centre que potencia i visibilitza la perspectiva de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual, a través de la Comissió Ecofeminista, les tutories i les diverses matèries.

  • Som un centre que potencia els diversos àmbits de coneixement (lingüístic, artístic, científic, humanístic) amb propostes i programes que van més enllà de l’aprenentatge de les aules i a què la Comissió de la biblioteca contribueix activament.

  • Som un centre inquiet que vol estar al dia, per això la formació contínua, les pràctiques al centre dels futurs professionals de l’educació a qui acompanyem i de qui ens nodrim i la tasca de la Comissió de la transformació educativa són fonamentals.

Organigrama 2023-2024

DIRECCIÓ

  • Esther Sobré (Directora)
  • Óscar Sagués San José (Secretari)
  • Mercè Torres (Coordinadora pedagògica)
  • Xavier Miralles (Cap d’estudis)

CAPS D’ÀMBIT

Àmbit lingüístic Ana Noto
Àmbit cientificotecnològic Anna Cabré
Àmbit Ciències Socials Raquel Flix
 Àmbit Matemàtiques Cristina Gil
Àmbit d’Expressió i Mediació Esther Ruiz

COORDINADORS/ES NIVELL

1r d’ESO  Cristina Ruiz
2n d’ESO Cristina Ruiz
3r d’ESO Beatriz Pinilla
 4t d’ESO Beatriz Pinilla
Batxillerat Laia de Montserrat
IB Claudia Ureta

TUTORS/ES

A B C D
PRIMER Àngels Llopis Oriol Perujo Marc Arrey Xavi Calvo
SEGON Laia Ballester Mireya Boliches David Carré
TERCER Ariadna Selga Fina Bayo Glòria Sàbat
QUART Raquel Martín Rosa Parramon Begoña Tortajada
1r BATX Víctor Sánchez Antonio Gámiz Anabel Mañas
2n BATX Felisa Pérez Xavier Hernández Cèlia Montserrat