Benvinguts i benvingudes al nostre institut

L’institut L’Alzina és un centre que compta amb 39 anys d’història. Un centre que des de la seva creació ha vetllat per assolir l’excel·lència i la cohesió social evitant l’abandonament escolar prematur.

D’una banda, entenem l’excel·lència com l’èxit per a tothom, per la qual cosa procurem que cada alumne/a desenvolupi al màxim les seves capacitats i talents. D’altra banda, entenem la cohesió social com la igualtat d’oportunitats per a tothom, per la qual cosa vetllem per compensar les dificultats de partida, entenent la diversitat com un valor.

A més, considerem que L’Alzina  es caracteritza i es defineix per:

  • Som un centre orientador que des de les accions de coneixement individual i l’acompanyament en les trajectòries vitals facilita la continuïtat en els estudis i preveu l’abandonament escolar prematur.

  • Som un centre sensible i obert a allò que s’esdevé al nostre entorn immediat i al món.

  • Som un centre que treballa en xarxa i que es replanteja la seva tasca periòdicament gràcies  a la interacció amb els centres i les entitats de l’entorn.

  • Som un centre que incorpora al treball quotidià les tecnologies de l’aprenentatge i comunicació per a desenvolupar la competència digital de l’alumnat.

  • Som un centre que vetlla per la resolució dels conflictes a través de la mediació i les pràctiques restauratives.

  • Som un centre inclusiu, que pretén fer partícips del procés d’aprenentatge tot l’alumnat adoptant diverses estratègies (disseny universal de l’aprenentatge i plans individualitzats) i que compta amb una Comissió d’Atenció a la Diversitat que vetlla per al seguiment de l’alumnat que necessita més acompanyament en el seu procés d’aprenentatge i de creixement personal.

  • Som un centre que potencia i visibilitza la perspectiva de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual, a través de la Comissió Ecofeminista, les tutories i les diverses matèries.

  • Som un centre que potencia els diversos àmbits de coneixement (lingüístic, artístic, científic, humanístic) amb propostes i programes que van més enllà de l’aprenentatge de les aules i a què la Comissió de la biblioteca contribueix activament.

  • Som un centre inquiet que vol estar al dia, per això la formació contínua, les pràctiques al centre dels futurs professionals de l’educació a qui acompanyem i de qui ens nodrim i la tasca de la Comissió de la transformació educativa són fonamentals.

Organigrama 2021-2022

DIRECCIÓ

  • Esther Sobré (Directora)
  • Óscar Sagués San José (Secretari)
  • Mercè Torres (Coordinadora pedagògica)
  • Xavier Miralles (Cap d’estudis).  Suport Cap d’Estudis: Cristina Mayans i Gloria Sabat.

COORDINACIONS I CAPS D’ÀMBIT

  • CAP D’ÀMBIT CIENTIFICOTECNOLÒGIC Carme Estellés
  • CAP D’ÀMBIT EXPRESSIÓ Víctor Sánchez Santos
  • CAP D’ÀMBIT LINGÜÍSTIC Felisa Pérez Sánchez
  • CAP D’ÀMBIT MATEMÀTIC Antonio Torrecillas Martínez
  • CAP D’ÀMBIT CIÈNCIES SOCIALS Domènec Ribot Martín
  • COORDINADORA DIGITAL Raquel García Gil
  • AJUDANT COORDINADORA DIGITAL David López Melgar
  • COORDINADORA DE BATXILLERAT Marga Gavilán Famadas
  • COORDINADORA NIVELL 1r ESO Laura García Ribot
  • COORDINADORA NIVELL 2n ESO Montserrat Solsona Bel
  • COORDINADORA NIVELL 3r ESO Mercè Vidiella Andreu
  • COORDINADORA NIVELL 4t ESO Raquel Martín Sánchez
  • COORDINADORA D’ACTIVITATS DE CENTRE Rosa Gómez Farran
  • COORDINADORA MEDIACIÓ Esther Ruiz Andrada
  • COORDINADORA RISCOS LABORALS Verònica Escurriol Martínez
  • COORDINADORA B. INTERNACIONAL Cristina Sánchez-Guijaldo González
  • COORDINADORA PRÀCTIQUES MÀSTER PROFESSORAT Esther Sobré Obiols
  • COORDINADORA ADJUNTA IB Laura Serrano García
  • COMISSIÓ COEDUCACIÓ Anna Cabré / Àngels Candela / Verònica Escurriol
  • COMISSIÓ BIBLIOTECA Anna Castelló / Carme Estellés / Rosa Gómez / Carme López
  • COORDINADORA MONOGRAFIA IB Anna Castelló Català
  • COORDINADOR LIC Empar Puerto
  • COORDINADORA PROJECTES INTERNACIONALS Rosa Gómez Farran
  • COORDINADOR COMUNICACIÓ Xavier Calvo Requena
  • COORDINACIÓ PROJECTES ESO1 Laura García Ribot / Anna Cabré Robert
  • COORDINACIÓ PROJECTES ESO2 Raquel García Gil / Montserrat Solsona Bel / Esther Ruiz Andrada
  • COORDINADOR COMISSIÓ CONVIVÈNCIA Xavier Miralles González
  • COMISSIÓ TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA Esther Sobré Obiols / Marga Gavilán Famadas / Raquel Martín Sánchez / Montserrat Solsona Bel
  • COMISSIÓ CAD Esther Sobré Obiols / Xavier Miralles González / Laura Julvé Boix / Edelmina Pagès Pons / Sílvia Navarro Poch / Referent EAP
  • PLA CATALÀ DE L’ESPORT Víctor Sánchez Santos
  • REFERENT APS Jesús Navarro Lardiés
  • MANTENIMENT LABORATORI Carme Estellés Giral
  • CONSELL ESCOLAR Marga Gavilán Famadas / Jesús Navarro Lardiés /Antonio Torrecillas Martínez / Edelmina Pagès Pons /Montserrat Solsona Bel

TUTORS I TUTORES

  • 1 ESO A Anna Cabré i Laura de Ramón
  • 1 ESO B M.Roca Tost i Laura Serrano
  • 1 ESO C Xavi Calvo i Edelmina Pagès
  • 1 ESO D M.Carmen López i Victor Sánchez
  • 2 ESO A Susana Rodriguez
  • 2 ESO B David López
  • 2 ESO C Maria González
  • 3 ESO A Àngels Candela
  • 3 ESO B Toni Azor
  • 3 ESO C Glória Sabat
  • 4 ESO A Montserrat Jané
  • 4 ESO B Ana Noto
  • 4 ESO C Cristina Mayans
  • 4 ESO D Jesús Navarro
  • 1 BATX A Elena Muro
  • 1 BATX B Elena Álvarez
  • 2 BATX A Irene Ostos
  • 2 BATX B Marc Aragüés
  • Batxillerat internacional Ferran Puig