Benvinguts i benvingudes al nostre institut
L’institut L’Alzina és un centre que compta amb 39 anys d’història. Un centre que des de la seva creació ha vetllat per assolir l’excel·lència i la cohesió social evitant l’abandonament escolar prematur.
D’una banda, entenem l’excel·lència com l’èxit per a tothom, per la qual cosa procurem que cada alumne/a desenvolupi al màxim les seves capacitats i talents. D’altra banda, entenem la cohesió social com la igualtat d’oportunitats per a tothom, per la qual cosa vetllem per compensar les dificultats de partida, entenent la diversitat com un valor.
A més, considerem que L’Alzina es caracteritza i es defineix per:
-
Som un centre orientador que des de les accions de coneixement individual i l’acompanyament en les trajectòries vitals facilita la continuïtat en els estudis i preveu l’abandonament escolar prematur.
-
Som un centre sensible i obert a allò que s’esdevé al nostre entorn immediat i al món.
-
Som un centre que treballa en xarxa i que es replanteja la seva tasca periòdicament gràcies a la interacció amb els centres i les entitats de l’entorn.
-
Som un centre que incorpora al treball quotidià les tecnologies de l’aprenentatge i comunicació per a desenvolupar la competència digital de l’alumnat.
-
Som un centre que vetlla per la resolució dels conflictes a través de la mediació i les pràctiques restauratives.
-
Som un centre inclusiu, que pretén fer partícips del procés d’aprenentatge tot l’alumnat adoptant diverses estratègies (disseny universal de l’aprenentatge i plans individualitzats) i que compta amb una Comissió d’Atenció a la Diversitat que vetlla per al seguiment de l’alumnat que necessita més acompanyament en el seu procés d’aprenentatge i de creixement personal.
-
Som un centre que potencia i visibilitza la perspectiva de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual, a través de la Comissió Ecofeminista, les tutories i les diverses matèries.
-
Som un centre que potencia els diversos àmbits de coneixement (lingüístic, artístic, científic, humanístic) amb propostes i programes que van més enllà de l’aprenentatge de les aules i a què la Comissió de la biblioteca contribueix activament.
-
Som un centre inquiet que vol estar al dia, per això la formació contínua, les pràctiques al centre dels futurs professionals de l’educació a qui acompanyem i de qui ens nodrim i la tasca de la Comissió de la transformació educativa són fonamentals.
Organigrama 2022-2023
DIRECCIÓ
- Esther Sobré (Directora)
- Óscar Sagués San José (Secretari)
- Mercè Torres (Coordinadora pedagògica)
- Esther Ruiz i Xavier Miralles (Cap d’estudis)
CAPS D’ÀMBIT
Àmbit lingüístic | Felisa Pérez Sánchez |
Àmbit cientificotecnològic | M. de la Roca Tost Bargalló |
Àmbit Ciències Socials | Domènec Ribot i Martín |
Àmbit Matemàtiques | David López Melgar |
Àmbit d’Expressió | Víctor Sánchez Santos |
Coordinadora Batxillerat | M.Elena Álvarez Marimon |
COORDINADORS/ES NIVELL
1r d’ESO | Xavier Calvo Requena |
2n d’ESO | Beatriz Pinilla Pérez |
3r d’ESO | Anna Castelló Català |
4t d’ESO | Raquel Martín Sánchez |
Batxillerat | M.Elena Álvarez Miramon |
IB | Cristina Sánchez-Guijaldo González |
TUTORS/ES
A | B | C | D | |
PRIMER | Hèctor Paris
Edelmina Pagès |
Laura García
Carme López |
Antonio Torrecillas
Mercè Jiménez |
Anna Cabré
Maria González |
SEGON | Begoña Tortajada | Anna Segura | M. Jesús Cano | |
TERCER | Glòria Sàbat | Ariadna Selga | Miquel Ripoll | |
QUART | Ana Notó
Laura de Ramon |
Rosa Parramon
Sílvia Navarro |
Jesús Navarro
Vicky Martín |
|
1r BATX | Marta Rodríguez | Laia Montserrat | ||
2n BATX | Elena Muro | Xavier Hernández | ||
1r IB | Anabel Mañas
Raquel Flix |
|||
2n IB | Laura Serrano
Cristina Sánchez-Guijaldo |