Lectures explosives a l’Alzina

Durant el final del primer trimestre i al llarg del segon, els alumnes de quart d’ESO van formar part del projecte “Lectures explosives”, en què es va reflexionar sobre l’obra Noel et busca, de l’autor Àngels Burgas. La primera sessió va consistir en una activitat lúdica, de coneixença del grup – classe, en la qual, la Món Mas, conductora del projecte, va repartir aleatòriament un objecte als alumnes del grup, com ara, els famosos ninots Gormiti, pilotes de tenis, pots per a fer bombolles de sabó i cordes per a saltar. El resultat? Cada alumne va interactuar d’una manera diferent davant l’objecte assignat i els companys que hi havia al seu voltant, fet que va donar peu a la reflexió final sobre com ens afecta la lectura en la nostra experiència vital. En definitiva, un mateix llibre, diverses respostes.

En la segona sessió es va recrear un judici entre els alumnes que defensaven el personatge principal de la història i els que en defensaven l’antagonista, amb la intenció de parlar de les segones oportunitats. Per acabar, la tercera sessió va servir de tancament del projecte, per cloure el debat sorgit del judici i situar els alumnes en el procés de creació literària, en la qual l’Àngel Burgas va explicar quins materials li havien servit d’inspiració per escriure Noel et busca, com també quins era el missatge que volia transmetre. Abans d’acomiadar-se de la Món i l’Àngel, els alumnes no es van poder resistir de demanar una dedicatòria del llibre a l’autor.

Lídia Riera Oleari Di Bellagente

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Leave a Reply