Serveis Comunitaris a 4t d’ESO

Aquest, curs, hem començat un nou projecte, l’anomenat Servei Comunitari o ApS (Aprenentatge i Servei), ho fem d’acord amb la llei, i perquè a l’institut, vetllant per la formació integral de l’alumnat a través de l’esforç i l’autonomia personal volem aconseguir  que esdevinguin ciutadans responsables, compromesos, crítics, actius envers la societat i oberts al món.

En aquest procés, cal pensar en la necessitat de formar ciutadans qualificats, però també en ciutadans reflexius, capaços d’analitzar l’entorn en què viuen i de comprometre’s en la seva millora, per això volem avançar en aquelles competències que recullen certs valors i habilitats cíviques.

En aquest marc i d’acord amb l’article 79.1 e) de la Llei d’educació, el nostre centre posa en marxa per a aquest curs el Servei comunitari per a l’alumnat de 4t. D’ESO, amb la finalitat que experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Volem informar-vos que l’institut ha començat aquest nou projecte, associant el Projecte de Recerca de 4t d’ESO amb el servei Comunitari i amb l’elecció de l’alumnat segons les seves preferències, fent que cada professor/a que imparteix alguna assignatura a 4t d’ESO, faci un Servei Comunitari que tingui a veure amb l’assignatura que imparteix.

Ara tenim tres serveis en funcionament: Un de música (“Meditació amb vols tibetans” amb una associació de persones amb discapacitat intel·lectual), un de cultura i valors ètics (“Coneixem, compartim i convivim” amb usuaris de la tercera edat del Casal Congrés Indians) i un de castellà (“Darrera el teló”, on els alumnes comparteixen amb una  companyia de teatre per conèixer el què passa al darrera d’una obra)

Fins ara les experiències són positives, us seguirem informant.

Equip referent ApS de l’Institut l’Alzina: Raquel Martín/Jesús Navarro

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Leave a Reply