Parc Científic de Barcelona
Aquest trimestre l’alumnat de l’optativa de Biologia de 1r de Batxillerat i de 1r de Batxillerat Internacional va fer una sortida al Parc Científic de Barcelona.
Aquesta activitat va incloure un taller molt interessant i pràctic sobre «Seqüenciació amb tecnologia d’última generació«. Les i els alumnes van poder descobrir com es poden utilitzar les tècniques de seqüenciació massiva d’ADN, és a dir aquelles per determinar l’ordre de totes les bases nitrogenades que codifiquen el material genètic de cada espècie. Al laboratori, van utilitzar una d’aquestes tècniques per identificar el focus d’una intoxicació alimentària fictícia.
A més del taller, els estudiants van fer una visita guiada pel Parc Científic, on van poder veure de primera mà els espais d’investigació d’algunes de les empreses punteres en el camp de la biotecnologia. La sortida va acabar amb una visita als laboratoris de l’empresa química Enantia, on van conèixer de prop els processos de recerca i desenvolupament que duen a terme.
La sortida va ser una experiència enriquidora, permetent als i a les joves explorar els darrers avenços científics i fer una aproximació al món professional de la biologia i la química. En aquest àlbum podeu veure algunes imatges de la jornada.











Deixa una resposta
Vols unir-te a la conversa?No dubtis a contribuir!