Durant la Guerra Civil espanyola (1936-1939), la ciutat de Barcelona va ser bombardejada més de 200 cops per l’aviació italiana, que donava suport al bàndol franquista.
Per a protegir-se dels atacs, la població de la ciutat va construir més de 1.400 refugis antiaeris, un dels quals, el número 307, va ser visitat el passat 18 de maig pels tres grups de 4t de l’ESO.
Aquest refugi, situat al barri del Poble Sec, a les faldes de Montjuïc, és un dels més grans dels que es van excavar, amb gairebé 400 metres de túnels i capacitat per unes 2.000 persones. Els alumnes van poder conèixer les diferents estances amb què comptava el refugi, com els lavabos, la infermeria o la llar d’infants, entre d’altres, i reviure, gràcies a l’excel·lent explicació realitzada per les guies del MUHBA, l’angoixa i la por dels barcelonins i barcelonines que, durant el conflicte armat, es van haver d’enfrontar a un fenomen nou: el bombardeig indiscriminat de la població civil.
You might also like
2
respostes
Cal conèixer el passat per entendre el present. Molt bé
Bona feina, és important anar als espais històrics de la nostra ciutat i conèixer què va passar i per què.