PER FER UN BON ÚS
Cal començar recordant dos principis fonamentals:
El professorat, en qualsevol circumstància, és qui dirigeix la classe i decideix el que cal fer en cada moment.
L’iPad, a l’escola, és una eina de treball.
És un treball conjunt de les famílies i dels professorat explicar i fer complir aquestes normes.
- Els iPads han d’arribar al centre amb la bateria carregada. Els iPads no s’endollaran durant les classes, excepte si es descarrega la bateria.
- Els iPads han de portar funda per a reduir els efectes dels possibles accidents.
- Per poder fer útil aquesta eina, cal ser molt àgil en l’execució de les instruccions que dona el professorat en cada moment.
Hi ha dues opcions bàsiques i l’alumnat ha de saber quina correspon a cada matèria:
- L’iPad s’utilitza sempre i, per tant, cal tenir-lo a punt.
- L’iPad s’utilitza en funció del que diu el professorat a l’inici de la classe. L’alumnat el té guardat a la motxilla.
En tots els casos, el professorat indicarà quan l’alumne ha utilitzar l’iPad. Mentre el/la professor/a explica, els iPads han d’estar guardats. Així mateix, cal tenir sempre paper i bolígraf a mà perquè si falla l’iPad no es quedin sense treballar.
- En horari escolar, els iPads són d’ús exclusivament acadèmic i en cap cas es faran tasques diferents amb l’iPad de les que indiqui el professorat. Per tant, no es pot escoltar música, veure fotos, entrar a portals no educatius, xatejar, fer descàrregues, etc. Només si el/la professor/a ho diu expressament podem fer una excepció a aquesta norma. L’ús que es faci d’aquest dispositiu es valorarà en les competències transversals.
- No es poden fer servir els iPads als passadissos, al pati ni a la Biblioteca a l’hora de l’esbarjo. Tampoc entre classe i classe.
- Els iPads han d’estar identificats amb un adhesiu on hi consti el nom de l’alumne/a.
- Acompanyant l’iPad s’han de portar auriculars, tot i que només es podran fer servir quan el professorat ho demani.
- En els canvis de classe els iPads no han de quedar a l’abast de ningú més que no sigui el seu propietari o la seva propietària. Els iPads oblidats seran recollits pel professorat i els retornarà el tutor o la tutora al més aviat possible.
Penseu que els iPads són només una eina més per treballar a l’aula i que pot ajudar-vos a assolir les competències i anar progressant durant el curs.