La XI Mostra de Recerca Jove dona a conèixer els 30 treballs finalistes de la ciutat

L’acte, organitzat pel Consorci d’Educació i l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona, ha tingut lloc al Campus de Ciutadella de la UPF i ha donat a conèixer els 30 treballs finalistes de la XI Mostra de Recerca Jove, fent un reconeixement als que han estat escollits, entre tots ells, els 10 millors treballs.

L’Auditori del Campus de la Ciutadella ha acollit aquesta tarda l’11a Mostra de Recerca Jove els 30 treballs finalistes d’alumnes de 2n de Batxillerat d’aquest curs 2018-2019, tres de cadascun dels 10 districtes de la ciutat.

Prèviament s’han donat a conèixer els diferents treballs en les mostres i fòrums de districte organitzats pels Centres de Recursos Pedagògics (CRP) de la ciutat. Aquí és on s’ha fet la primera tria, escollint tres treballs que són els que participen en aquesta Mostra de Recerca Jove. L’objectiu final és potenciar, coordinar i difondre les iniciatives que s’estan duent a terme a Barcelona pel que fa a la recerca en l’educació secundària, i garantir l’accés als recursos que ofereix la ciutat per a l’elaboració de treballs de recerca. En aquest sentit, el Consell d’Innovació Pedagògica posa a l’abast de tothom un cercador d’entitats que donen suport i recursos per acompanyar el procés de recerca.

És un reconeixement a l’esforç dels alumnes i els seus tutors, a més de ser una jornada d’intercanvi perquè professionals i experts en diferents àmbits dialoguin amb l’alumnat. En els quatre àmbits en què es presenten, humanístic i ciències socials, científic-tecnològic, artístic i transversal, destaquen les temàtiques relacionades amb història, art, sostenibilitat, intel·ligència artificial i també investigacions en ciències de la salut.

Els treballs finalistes
En l’edició de la Mostra d’enguany s’han presentat treballs de temàtiques diverses com història, art, sostenibilitat, intel·ligència artificial i investigacions en ciències de la salut.

Abans de l’entrega dels premis s’han fet 3 col·loquis agrupats per temàtiques i moderats per membres del Consorci d’Educació i de l’Institut Municipal d’Educació. Tots els finalistes han rebut un diploma i una invitació per passar un matí al Museu de la Xocolata i a l’espai de realitat augmentada “The zone of hope”, d’Aigües de Barcelona. A més, 10 dels 30 finalistes han rebut un reconeixement com a millors treballs i una tauleta digital.

 

Els 30 finalistes pels seus treballs de recerca són:

. La bellesa humana Institut Milà i Fontanals
. Infeccions de transmissió sexual: Les més comunes al Raval, Barcelona Institut Milà i Fontanals
. Les problemàtiques en Ciutat Vella i el moviments veïnals. El desnonament Institut Miquel Tarradell
. L’Origine du monde Institut Fort Pius
. El cas Ossawakim Institut Escola del Treball
. El Concepto de tus Demonios Institut Poeta Maragall
. Blue Whale Project Institut Josep Serrat i Bonastre
. Pulsacions Gravi
. La mar de plàstic; Estudi de l’impacte dels plàstics a la costa catalana Jesuïtes de Gràcia
. Bitcoin, la moneda del futur Institut Ausiàs March
. Matemàtiques i dansa clàssica: una aproximació a la geometria tridimensional de superfícies i corbes mitjançant . . . .GeoGebra Institut Les Corts
. Bestsellers:what’s hidden behind their covers? Escola Santíssima Trinitat
. La tècnica CRISPR, una solució per a malalties orfes Institut Anna Gironella de Mundet
. Les microesferes de plàstic envaeixen els oceans Institut Fco. de Goya
. En busca de presos libres Abat Oliba – Spínola
. El libro: de la mente al estante Institut Sant Andreu
. Peculiaritats del conflicte basc i anàlisi polític C Amor de Dios
. Probiòtics i antibiòtics valoració experimental dels pros i contres del seu consum Institut Barcelona-Congrés
. L’impacte dels pisos turístics al Barri Gòtic de Barcelona Institut L’ Alzina 
. Donald Trump entre línies Col•legi Sagrada Família
. Robot de companyia per la gent gran de baix cost NIE2 Col.legi Sagrada Família Sant Andreu
. Lyka’s Trip: Disseny d’un videojoc Institut Moisès Broggi
. Tècniques d’edició genètica: del present al futur. El CRISPR-CAS9 substituir les tècniques d’edició genètica actuals?Institut Juan Manuel Zafra
. Com teníem gana, ens ho menjàvem tot… Institut Salvador Espriu
. La salut és a les teves mans Institut Montjuïc
. Hi ha ciència en la música? L’espectrometria dels instruments. Institut Emperador Carles
. Líquids biològics. Avantatge en el diagnòstic? Escola Josep Tous
. Capsaïcina per al dolor, ficció o realitat? Escola Pia Sarrià-Calassanç
. Aproximació a la nanorobòtica Institut Menéndez y Pelayo
. El geni infeliç: mite o realitat Jesuïtes Sarrià – Sant Ignasi

Font: https://www.edubcn.cat/ca/noticies/detall?51587

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *