US RECORDEM QUE L’ALUMNAT HA DE VENIR A L’INSTITUT AMB MASCARETA.

 

IPAD

Trobareu tota la informació a la pàgina següent:  https://www.alzina.cat/ipad/

Recordeu la compra s’ha de fer abans del 15 de juliol a través de la pàgina web https://microgestio.com/ca/botiga o directament a la botiga del carrer València,87-88.

Si ja diposseu d’un iPad, caldrà masteritzar-lo (cost inclòs a la quota tecnològica pagada en el moment de la matrícula). Les característiques de l’iPad han de ser: 32 gb i posterior al 2019.

A principis de setembre us informarem del dia i hora per lliurar-lo per la seva masterització.

Quan ja estiguin tots masteritzats (tant els propis com els comprats en Microgestió), us informarem del dia i hora pel seu lliurament.

 

TOKAPP

És imprescindible que us instal·leu la aplicació, a partir d’inicis de setembre, ja la tindreu configurada i tota la informació rellevant del curs 2020-2021 la rebreu per Tokapp.

https://www.alzina.cat/tokapp-school/

 

PAGAMENTS

Aquesta explicació és un aclariment de les quotes que les famílies aporteu al centre. Aquests diners es gestionen amb integritat i transparència i permeten millorar els aprenentatges de l’alumnat.

Què cal pagar en el moment de la matrícula?

  • Quota de material: està destinada a la reposició de material didàctic fungible i a la compra de material necessari per als projectes, aules de plàstica, laboratoris de biologia, física i química, taller de tecnologia, gimnàs, per a les activitats de tutoria… La quota és de 60€ per alumne.
  • Quota tecnològica: Va ser debatuda i aprovada per Consell Escolar i està destinada a la masterització de les tauletes i a la dotació de les aules amb l’equipament necessari per a la gestió d’aquestes eines. Gràcies a aquesta quota tecnològica, totes les famílies de l’institut l’Alzina disposen de dispositiu i de connectivitat per poder seguir els ensenyaments de forma telemàtica. Amb els diners recaptats amb la quota tecnològica també es fa la compra de les apps necessàries. L’import de la quota tecnològica és de 30€ (només és per l’ESO).

Quins pagaments caldrà fer durant el curs?

  • Pagament de sortides del curs acadèmic: Al llarg del curs 2021-2022 hi ha previstes una sèrie de sortides, activitats i tallers per als vostres fills i filles. Al setembre d’aquest curs acadèmic us informarem de les sortides, activitats i tallers que organitzaran les diverses matèries i tutoria i, també, del cost econòmic.

Les famílies que formeu part del Pla de Xoc no heu de fer cap pagament.

Quota del lloguer dels armariets: Des del curs 2020/2021 els oferim sense cost. Els armariets estan situats a l’interior de les aules. En cursos anteriors el cost de lloguer dels armariets era de 35€ per curs.

ARMARIETS

Els armariets es troben dins de l’aula. L’adjudicació de l’armariet es farà els primers dies de classe a l’hora de la tutoria. És gratuït. Aconsellem que sigui d’ús individual.

El  tancament correcte de l‘armariet amb cadenat, aquest ha de tenir les següents especificacions (el més important és que la part cilíndrica, en forma de U, ha de tenir 5mm de diàmetre).

 

MATERIAL

El primer dia de classe, només hauran de portar una llibreta i el estoig.

 

PROGRAMA TUTORIA

FUNCIONAMENT DEL PROGRAMA DE TUTORIA

A través d’aquesta aplicació podreu conèixer: faltes d’assistència, justificades o no, retards, amonestacions, observacions del professorat d’aula, si hi ha deures sense fer, etc. És molt important consultar setmanalment l’aplicatiu per conèixer les incidències en relació amb els vostres fills i les vostres filles i poder-les comentar amb el tutor de seguiment.

Amb caràcter general, no s’avisarà telefònicament a les famílies amb l’excepció de si s’ha faltat a primera hora del matí; aleshores,  els familiars responsables rebran un Tokapp assabentant-los de les faltes d’assistència. En altres circumstàncies, només es farà en aquells casos en què el tutor/a  ho consideri pertinent.

A principis de setembre rebreu per Tokapp el usuari i contrasenya del programa de tutoria.

INSTRUCCIONS D’ACCÉS AL PROGRAMA DE TUTORIA

  1. Accés a través de la web del centre: https://insalzina.atutoria.com
  2. Ens porta a una finestra d’identificació, on s’ha d’introduir l’identificador i la contrasenya.
  3. És molt importantque entreu a Configuració/El meu compte i introduïu el número de mòbil i el correu electrònic on voleu rebre els avisos de l’aplicatiu tutoria. A l’apartat Ajuda teniu accés a un manual sobre els usos de l’aplicatiu.

https://www.alzina.cat/programa-tutoria/

 

MENJADOR

Funcionament

L’institut fa ús del menjador de l’escola Dr. Ferran i Clua. El nom de l’empresa és AlimentArt.  http://www.alimentart.com/

Durant el curs 2020-2021 l’alumnat de l’Alzina va dinar a dues aules habilitades a l’edifici de l’Alzina (amb les separacions marcades pel departament de Salut segons siguin o no del mateix grup de convivència i amb les mesures de prevenció, ventilació i desinfecció que la situació demana). És possible que aquest curs l’alumnat dini al menjador de l’escola a partir de les 15 hores.

En acabar de dinar, l’alumnat que ho desitgi podrà quedar-se a l’Institut Alzina fins a les 16:30 (acompanyats d’un monitor).

Les famílies que fareu ús del menjador, si us plau, empleneu el següent formulari https://forms.gle/rM1mVD5XiQ8VjsZP6

Tots els usuaris han d’emplenar la fitxa d’inscripció al menjador (clic per descarregar), fins i tot l’alumnat que en fa ús ocasionalment. Poden entregar la fitxa a secretaria de l’Institut L’Alzina a inici de curs o bé abans de les 10 h del primer dia que hagin de quedar-se a dinar.

Si algun alumne/a va al menjador de manera esporàdica o falta per malaltia o per altres motius, s’ha d’avisar a l’AFA de Ferran i Clua abans de les 10 hores del mateix dia. La coordinadora es diu Marina Tabares. El mail per avisar és : menjadorferraniclua@gmail.com . El telèfon: 933408382 (hi ha l’opció de deixar missatge al contestador) i el mòbil 660905925.

El preus del menjador

6,33€ Inscripció de dilluns a divendres *
6,96€ Esporàdic

Per quedar-se al menjador cal emplenar i entregar a la secretaria de l’Institut l’Alzina el full d’inscripció al menjador.

Pagaments

Domiciliació bancària o efectiu, els pagaments en efectiu es faran a l’AFA del Ferran i Clua.

 

 

CALENDARI ESCOLAR

Segons el calendari oficial per al curs acadèmic ORDRE EDU/119/2021, de 28 de maig, , per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2021-2022 per als centres educatius no universitaris de Catalunya, l’activitat docent començarà el dia 13 de setembre 2021 i finalitzarà el dia 22 de juny de 2022.

Durant el curs 2021-2022, els períodes de vacances escolars seran:

  • Nadal: Del 23 de desembre de 2021 al 7 de gener de 2022.
  • Setmana Santa: De l’11 d’abril al 18 d’abril de 2022

Altres dies festius dins el període escolar són:

  • 24 de setembre 2021
  • 12 d’octubre 2021
  • 1 de novembre de 2021
  • 6 i 8 de desembre 2021
  • 6 de juny 2022

En el marc d’aquest calendari cada centre compta amb tres dies festius de lliure disposició, (pendent d’aprovar pel nostre Consell Escolar):

  • Dimarts 7 de desembre 2021
  • Dilluns 28 de febrer 2022
  • Divendres 3 de juny 2022