Entrades

Xerrada d’Open Arms amb l’alumnat IB

Aquest curs farem un seguit d’actuacions dividits en 2 blocs: Les problemàtiques de l’aigua al segle XXI i Problemes socials.
Farem sortides per conèixer diversos espais, convidarem a ponents i participarem en alguns tallers.
Amb el primer bloc es presentaran diverses perspectives de com el el Mar Mediterrani és un focus de conflictes i també reflexe dels efectes negatius de canvi climàtic que pateix el nostre planeta Terra.
El dimarts 7 de novembre hem convidat a la entitat Open Arms al nostre centre. L’Àngeles, el Guillem i el Vinicius ens han acompanyat durant 90 minuts per exposar el problema de les migracions, com va sorgir la ONG i quines són les seves intervencions, recolzant-se de  dures experiències que pateixen els immigrants. Durant la xerrada, l’alumnat ha participat exposant els seus punts de vista o responent a les preguntes dels ponents i ha acabat amb propostes i idees per a que tothom pugui col·laborar per conscienciar el nostre entorn més proper d’un problema global greu i molt proper.

Persones refugiades de Colòmbia comparteixen les seves històries d’exili i asil amb l’alumnat de 4t d’ESO

Actualment hi ha al món més de 100 milions de persones desplaçades de les seves llars per culpa de guerres o de persecucions provocades per diferents motius (ètnia, gènere, orientació/identitat sexual, nacionalitat, religió…), 70 milions de les quals s’han exiliat a d’altres països. A l’Estat espanyol, els refugiats colombians són actualment una de les poblacions exiliades més nombroses i per a conèixer la seva realitat, el passat dimecres 25 d’octubre tot l’alumnat de 4t de l’ESO va assistir, a l’hora de tutoria, a una xerrada amb personal de CCAR (Comissió Catalana d’Acció pel Refugi) i dues persones colombianes que s’han hagut de refugiar a Barcelona degut a la situació de conflicte armat i violència que viu el país llatinoamericà des de fa més de mig segle. Els i les estudiants van poder fer preguntes als testimonis per entendre millor com és la vivència de l’exili i les causes que porten a una persona a abandonar el seu lloc d’origen.

Xerrada a l’alumnat de 1r IB

La psicòloga Caetana Lombardia imparteix una xerrada a l’alumnat de 1r IB sobre com es construeix el coneixement en aquesta disciplina

En una xerrada adreçada als i les estudiants de la matèria de Teoria del Coneixemende 1r de Batxillerat Internacional, la psicòloga Cateana Lombardia Ramil ha reflexionat entorn a diferents conceptes relacionats amb la psicologia amb l’objectiu de respondre a la pregunta sobre com s’accedeix al saber en aquesta disciplina: quan neix la psicologia com a ciència i com ha evolucionat des de la seva creació; els principals corrents i escoles que existeixen (la conductista, la psicoanalítica, la humanista i la cognitiva); els diversos mètodes i eines utilitzats per la psicologia per a generar coneixement, i l’ètica que sempre ha d’estar present en les recerques realitzades. Lombardia és llicenciada en Psicologia per la Universitat d’Àmsterdam i té dos màsters, un d’Investigació en comportament i cognició i un altre en Psicopatologia clínica infantojuvenil.

Xerrada Sensellarisme

Avui l’alumnat de 4rtESO ha rebut la visita de l’Alba i l’Albert, integradora social i voluntari de Sant Joan de Déu Serveis Socials.

Amb el seu valuós testimoni sobre la feina i implicació diària en el suport i acompanyament a les persones sense llar, hem pogut reflexionar sobre les causes d’aquesta problemàtica social sovint invisible en la nostra societat.

La matèria de llengua anglesa ha treballat la tipologia textual de l’article d’opinió i els alumnes escriuran el seu propi article. Els articles seleccionats seran publicats a la revista digital del centre Alzina Report.

Moltes gràcies SJDD SS per la vostra tasca de sensibilització a les aules.

 

Xerrada persones refugiades

Amb l’objectiu de seguir sensibilitzant l’alumnat de l’Alzina entorn a les diferents discriminacions que existeixen a la societat (racisme, xenofòbia, sexisme, LGTBIfòbia…), els i les estudiants de 4t de l’ESO van poder escoltar la impactant història de vida del colombià Óscar Guerrero, que fa poc més d’1 any va haver de fugir del seu país degut a la persecució patida per la seva condició d’homosexual.

La xerrada va estar contextualitzada per personal de la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat (CCAR), que va explicar a l’alumnat, entre d’altres qüestions, els motius pels quals la llei espanyola reconeix el dret d’asil a les persones que fugen del seu país.

Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona

Avui han vingut dues alumnes de Màster de Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona . A través de pel·lícules i sèries de moda com “Élite”, “Euphoria”, “Sex Education” i d’altres, ens han ajudat a analitzar i reflexionar sobre els processos de construcció cultural de les idees de identitat en les representacions culturals com la literatura, el cine, el teatre i altres medis.


Ens trobem en una societat canviant que evoluciona cap a la coexistència de llengües i cultures diferents tot generant nous processos de construcció d’identitats. Aquesta nova realitat es veu reflectida en l’expressió artística i cultural del moment que pot llançar missatges, no sempre massa evidents, sobre les noves dinàmiques dels processos multiculturals. Com a grans consumidors que som de l’art en les seves diferents representacions -audiovisual, música, literatura…- és important identificar situacions de discriminació i la seva normalització i estereotipatge.

 

Xerrada de prevenció de l’alcoholisme

Durant la primera i la segona setmanes de novembre, l’alumnat dels quatre grups de 4t ESO va participar en una xerrada de prevenció de l’alcoholisme impartida per la Fundació Alcohol i societat.
Aquesta activitat s’emmarca en la línia del PAT relacionada amb el foment d’hàbits saludables i la prevenció de situacions de risc.

Xerrada sobre el dret a l’asil de les persones refugiades

L’alumnat de 4t d’ESO participa en una xerrada sobre el dret a l’asil de les persones refugiades

Seguint la línia del Pla d’Acció Tutorial consistent a sensibilitzar el nostre alumnat respecte al racisme i la xenofòbia, els quatre grups de 4t d’ESO van participar el dijous 21 d’octubre en una activitat relacionada amb el dret a l’asil de les persones refugiades. Per apropar els alumnes a aquesta realitat, es va projectar un breu documental realitzat per Toni Gassó, de l’Espai Jove Garcilaso, que recull les experiències de quatre persones refugiades, entre elles Carolina Murcia, que va haver de fugir del seu país natal, Hondures, pel perill que corria degut a la seva condició de dona transsexual, i que va venir a l’institut a explicar les seves vivències en primera persona. A més, també ens va apropar a aquesta realitat Rodrigo Araneda, president de l’associació Acathi, que treballa amb persones refugiades del col·lectiu LGTBI. L’alumnat de 4t va participar activament en l’espai destinat al col·loqui fent preguntes als ponents.

 

Xerrada Alcohol i Societat

Benvolgudes famílies,

Dins el Pla d’Acció Tutorial (PAT) l’alumnat de 4t d’ESO participa en uns tallers a càrrec de la Fundación Alcohol y Sociedad. La Fundació ens ofereix la possibilitat de fer una xerrada informativa a les famílies.

Conscients que les famílies desenvolupen una tasca primordial a l’hora de prevenir el consum en menors, la Fundación Alcohol y Sociedad ha dissenyat formacions dirigides a elles, amb l’objectiu de facilitar les eines necessàries per fer front al consum d’alcohol per part dels fills menors d’edat. A més oferim consells útils per abordar situacions quotidianes relacionades amb l’educació dels seus fills, així com una informació rigorosa sobre l’alcohol i l’adolescència.

Metodologia i materials: Els monitors de la Fundació imparteixen una sessió d’una durada aproximada d’1 hora i mitja. Cada assistent rep una Guia com a complement a la informació i formació facilitades.

La xerrada es farà el dia 10 de març a les 18 hores a la Biblioteca de l’Institut. I tindrà una durada d’1.30 h.


PER PARTICIPAR EN LA XERRADA US HEU D’INSCRIURE EN EL SEGÜENT FORMULARI. GRÀCIES.

Adolescentes rebeldes: ¿Qué podemos hacer?

CHARLA PARA FAMILIAS | Gratuita

Jueves 20 de febrero de 2020 | De 18:30 a 19:30 h

Hospital Sant Joan de Déu Barcelona

La adolescencia es una etapa llena de cambios físicos y psicológicos, en la que la relación entre padres e hijos se vuelve más difícil. En muchas ocasiones, el comportamiento de los jóvenes se termina volviendo desafiante, imprudente y necio. Los adolescentes buscan su propia personalidad y, sobre todo, independencia.

Aunque pueda parecer una tarea imposible, los padres pueden valerse de algunas estrategias y técnicas para educar a sus hijos de mejor manera durante la pubertad.