Entrades

Projecte interdisplicinar de recreació històrica

L’última setmana de març l’alumnat de 4t de l’ESO va realizar un projecte interdisplicinar de recreació històrica entre les matèries d’Economia i Història en el qual van reproduir i defensar en un debat les principals ideologies polítiques del segle XIX.

Marxistes, liberals, anarquistes i socialistes utòpics (més la intervenció “estelar” d’una sufragista) es van trobar cara a cara i van defensar la seva postura entorn a temes com l’explotació dels treballadors, la propietat privada, el paper de l’Estat, la situació de les dones, la importància de l’educació, la revolució i la lluita de classes, el paper dels partits polítics i dels sindicats.

Els i les alumnes han valorat positivament l’activitat, manifestant la seva capacitat d’investigar pel seu compte un tema tan complex i rellevant.

 

Llibres interessants

Benvolguts estudiants, durant el confinament és bo que llegiu llibres interessants que us faran viure noves aventures i descobrir nous mons.
Us proposem unes quantes lectures que segurament us agradaran.
Consulteu el següent enllaç que us dirigirà al blog de la biblioteca de l’institut i a la llista de lectures proposades.
Cuideu-vos molt.
Espero que estigueu tots bé!
Laura Clarasó

Recomanacions confinament

Benvolgudes famílies,
El més important aquests dies de confinament és que ens cuidem molt i també que tinguem cura de les persones que estimem. Us fem arribar aquests materials i esperem que puguin ajudar-vos a passar aquests dies de la millor manera possible.
Guía de Acompañamiento Psicosocial para la crisis de Coronavirus – GAC – Grupo de Accion Comunitaria

Recomanació de lectura per a famílies i docents

Us compartim els següents enllaços, on trobareu recomanacions de lectura per a famílies i docents.

http://www.nosaltresllegim.cat/2018/nosaltresentrevistem-en-jaume-funes-autor-de-estima-m-quan-menys-ho-mereixi-perque-es-quan-mes-ho-necessito/

http://jaumefunes.com/2017/03/06/educar-adolescents-perdre-calma/

https://www.ara.cat/opinio/Carles-Capdevila-jeep-calm-llegeix-Jaume-Funes_0_1694230653.html

Lectures recomanables

Descripció imatge

Font: Departament d’Ensenyament · Educació i Família

Educació a la família
Models de família i adopcions
Televisió, Internet i videojocs

 

Adolescents, conflictes i educació emocional

Descripció imatge

Com abordar els petits i els grans conflictes quotidians: què puc fer?

Miguel C. Martínez López
Barcelona: Graó, 2007

Descripció imatge

Com educar les emocions? : La intel·ligència emocional en la infància i l’adolescència (pdf)

Coordinador: Rafael Bisquerra; autors: Eduard Punset i altres
Esplugues de Llobregat: Faros Sant Joan de Déu, 2011

Descripció imatge

Cómo convivir con un adolescente

Marlene Brosko
Barcelona: Grijalbo, 1987

Descripció imatge

Deixa’m estar! Estratègies i propostes per a educar adolescents

Eulàlia Paredes
Sant Cugat del Vallès: Malhivern, 2007

Descripció imatge

Ecologia emocional: l’art de transformar positivament les emocions

Jaume Soler, M. Mercè Conangla
Barcelona: Amat, 2009

Descripció imatge

Educar en la adolescencia

Jaume Funes i Artiaga
Barcelona: Graó, 2010

Descripció imatge

Encoratjar a viure: reforçar l’autoestima i la personalitat de nens i adolescents

Boglarka Hadinger
La Garriga: Fundació Universitària Martí l’Humà, 2007

Descripció imatge

Entendre’s amb adolescents: tu m’importes

Pau López i Vicente
Barcelona: Graó, 2009

Descripció imatge Escola de pares d'adolescents

Escola de pares d’adolescents

Ó. González

Barcelona: Amat, 2016

Descripció imatge

Lo mejor y lo peor de la adolescencia: la buena comprensión del malestar del adolescente, una herramienta para padres y adultos

Roser Pérez Simó
Barcelona: Cahoba, 2007

Descripció imatge

Malestares: infancia, adolescencia y familias

Barcelona: Editorial Graó, 2008

Descripció imatge

Mares i pares competents: claus per optimitzar les relacions amb els nostres fills i filles

Carmen Valdivia
Barcelona: Graó, 2010

Descripció imatge

Mientras vivas en casa: habilidades y práctica de la inteligencia educacional

Vicente Garrido Genovés
Barcelona: Versátil, 2009

Descripció imatge

Prevenir el fracàs escolar des de casa

Ramon Casals
Barcelona: Graó, 2011

Descripció imatge

Els rebels del benestar: claus per a la comunicació amb els nous adolescents

Jordi Royo
Barcelona: Alba, 2008

Descripció imatge

La relació de l’adolescent amb les persones significatives: la demanda d’ajuda de l’adolescent com a recurs per gestionar problemes en els àmbits moral, material i sentimental

Montserrat Castellana
Barcelona: P.A.U. education, 2003

Descripció imatge

¡Socorro! Tengo un hijo adolescente: guía de supervivencia para padres desesperados

Robert T. Bayard
Madrid: Temas de Hoy, 1988

Descripció imatge

El trastorn del nen consentit: manual per a pares i mestres desorientats

Oberst, Úrsula E.
Lleida: Pagès, 2009

Revistes

Descripció imatge Guix d'infantil

Guix d’infantil

Periodicitat bimestral

Barcelona: Graó, 2001–

Web de la revista

Descripció imatge Viure en família: salut, educació i lleure

Viure en família: salut, educació i lleure

Periodicitat bimestral

Barcelona: Graó, 2000 —

Web de la revista

Referències normatives

Carta europea sobre la responsabilitat dels pares i els docents en l’educació dels infants
Responsabilité des parents et des enseignants dans l’éducation des enfants. Recommandation 1501 (2001) de l’Assemblée Parlamentaire du Conseil de l’Europe

Les responsabilitats dels pares i mestres en l’educació de l’infant
Recomanació 1501 de l’Assemblea parlamentària del Consell d’Europa
Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament, 2001

Descarregar:
Versió electrònica (pdf) – 437Kb