Entrades

Mitologia grega

En el marc de Projectes, l’alumnat de primer d’ESO ha treballat una creació sobre mitologia grega en el que han col·laborat les matèries de Música, Visual i Plàstica, Cultura i Valors i Castellà.

Primer, els  mites es van representar a la classe, i per tancar el projecte s’ha fet una representació per l’alumnat de cinquè de primària de l’escola Ferran i Clua. S’ha representat els mites d’Hèracles, el mite del laberint de Creta, el Judici de Paris, la Ilíada i l’Odissea. La representació en teatre d’ombres ha estat acompanyada per l’actuació musical d’un grup d’alumnes que han interpretat  l’Epitaki Seikilos, una melodia grega que es la composició musical completa més antiga que es conserva.

2n d’ESO Iniciació al llenguatge cinematogràfic

En  el mes de febrer en el projecte de 2n d’ESO Iniciació al llenguatge cinematogràfic, vam començar una activitat que es diu “ la pel·lícula del mes”.  Els alumnes han d’escollir cada mes una pel·lícula , d’un  llistat de diferents  films (clàssics , actuals, animació,…) que els hi donem. Després de veure la pel·lícula els alumnes fan un ressenya jugant amb el disseny ( Canva) en  format din A4.

Ells mateixos també han creat i  muntat un sistema per penjar els millors a la seva aula.

Us passem unes quantes fotos perquè veieu el resultat!

 

 

Xerrada online de la guionista i escriptora Anna Manso

El passat dia 16 de febrer ens va visitar virtualment la escriptora i guionista Anna Manso. Vam fer una sessió amb  2n d‘ESO  dintre del nostre projecte Iniciació al llenguatge cinematogràfic. L’Anna ens va parlar de la creació, de com a partir de diferents idees podem construir una història . Els va explicar els passos a seguir per escriure un guió, crear uns personatges, crear una trama i estructurar la història per després realitzar un curt.

Projecte 1r d’ESO: Nosaltres i l’Univers

Durant aquest trimestre, les i els alumnes de 1r d’ESO a Projectes hem estat diverses setmanes treballant un projecte titulat: Nosaltres i l’Univers. Ha sigut un projecte en el qual hem après un munt de coses relacionades amb l’Univers. I és que l’Univers és un lloc del que quasi no en sabem res, perquè encara que coneixem que existeixen galàxies, planetes, forats negres i forats blancs, l’Univers és infinitament més gran, i segueix sent inexplicable. Vam començar llegint un text sobre l’Observatori Fabra i fent un glossari, que és un recull de conceptes del tema. Vam estar explorant una aplicació, Solar Walk, que serveix per navegar pel Sistema Solar i es poden veure planetes, satèl·lits, estrelles, meteorits, etc. Amb grups de tres vam fer una presentació d’un planeta del Sistema Solar. Vam conèixer les fases de la Lluna i vam fer el model del Sistema Solar amb plastilina. Fet això vam poder comprovar com era la distància i la mida real dels planetes.

També ens va agradar molt el vídeo final del projecte, ja que ens ho vam passar molt bé amb els nostres grups i va ser molt xulo de realitzar el vídeo. En aquest projecte hem après coses noves sobre l’Univers molt interessants, i en general ens han agradat bastant totes les activitats i ens ho hem passat molt bé.

VIDEOS

Text: Simona Martínez i Paula Ibáñez

Projecte transversal a les matèries d’Història,Tecnologia i Biologia sobre les epidèmies del món.

Els alumnes de 3r d’ESO han realitzat un projecte transversal a les matèries d’Història,Tecnologia i Biologia sobre les epidèmies del món.

Han fet una selecció d’entre 4 propostes i ens han fet arribar tota la informació en format de Telenoticies.

Aquests petits talents han desmostrat treballar amb rigorositat i excel.lència. Felicitats!!

 

1r ESO | Cartes i dibuixos hospitals

Aquest mes de maig, hem enviat a diferents hospitals de Barcelona, cartes i dibuixos que han fet els nois i noies de primer d’ESO, com una de les tasques de projectes.

La nostra intenció era agrair als professionals de la salut la seva dedicació i també donar ànims als pacients que estan ingressats i dir-los que no estan sols.

En les cartes, el nostre alumnat ha demostrat molta empatia i sensibilitat cap a les persones més afectades per aquesta situació i ens ha agradat molt llegir-les.

Els hospitals ens han donat les gràcies per fer-los arribar aquests missatges, i que expressar el que sentim ens ajuda a cuidar-nos i protegir-nos.

A continuació teniu una mostra de les cartes i dels dibuixos enviats.

Equip de projectes

Cartes escrites per l’alumnat de projectes de 1r ESO

Fotografies pòetiques. Projectes 2n ESO

Aquests treballs formen part del projecte de 2n d’ESO. A partir de l’estudi de les fotografies de l’artista CHEMA MADOZ, vam proposar als alumnes fer lliurement les seves pròpies fotografies poètiques seguint algunes de les característiques del treball d’aquest artista.

Us mostrem  en aquest vídeo les fotografies tant interessants i plenes de sensibilitat  que han fet els nostres alumnes.

 

Cluedo a les escoles de primària.

[…] són bàsics, a més dels coneixements instrumentals imprescindibles, el foment de la inquietud intel·lectual i l’adquisició d’actituds i hàbits socials que permetin a l’alumne interactuar de manera oberta, adequada i efectiva amb altres persones.
Aquest és un fragment significatiu que explica la competència número 3 de l’àmbit personal i social. Una competència que per assolir “desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida“, el professorat de Projectes ha brindat als seus alumnes de 1r d’ESO a viure una experiència amb escoles de primària properes al nostre centre.  I cal remarcar  “amb altres persones” perquè han compartit un  joc que ells mateixos han creat: CLUEDO. Versió Sant Andreu.
A partir d’un seguit de pistes dibuixades i jugant “amb altres persones”, noies i nois havien adoptat un paper diferent al que estan acostumats… jugant “amb altres persones” han tingut la oportunitat d’aprendre a que poden ser capaços d’ensenyar als altres… jugant “amb altres persones” han encarat el repte de saber explicar com han viscut el seu primer any a l’institut… jugant “amb altres persones” han recordat el que han après per tal de transmetre una història… jugant “amb altres persones” han pres consciència del lloc on viuen… “amb altres persones”, jugant o no, han viscut durant dues hores algunes dificultats, alguns somriures, algunes curiositats, algunes inquietuds… I tot això, per a que l’alumnat en prengui consciència que formar part d’una societat és una contínua lliçó de vida.

Joc d’enigmes sobre l’obra Romeo i Julieta

Durant la setmana del 20 al 24 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO, que havia llegit l’obra de Romeo i Julieta de William Shakespeare, va poder gaudir d’una experiència engrescadora a les classes de castellà dins de Projectes.

Es tractava d’un repte literari basat en l’obra, i que va consistir en resoldre tot un seguit d’enigmes en grups de 5 o 6 alumnes emprant un temps màxim d’una hora i 45 minuts. Aquestes proves, principalment de caire lingüístic i literari, incloïen comprensió lectora de fragments de l’obra, expressió oral, pensament lògic, treball cooperatiu i resolució de problemes, entre d’altres capacitats.

L’objectiu era aconseguir un antídot per salvar Romeo del verí que havia pres en descobrir que la seva estimada era morta. 

El grup que va aconseguir solucionar totes les proves en el menor temps possible va ser el format per la Nair Chávez, la Sofia el Karkeri, el Kevin Barzola, l’Oriol Sotil, el Gurbhej Singh i l’Adam el Bakkali de 1r d’ESO A. 

El segon equip en completar-lo van ser la Ruth Fernández, en Juanjo López, el Sergi Rios, la Nahia Fu Mena i el Gursharan Singh, també de 1r d’ESO A. 

Enhorabona!



Gimcana de 1r d’ESO

El passat divendres 28 de setembre, en grups de quatre, les vostres filles i els vostres fills van fer un recorregut per punts emblemàtics del districte de Sant Andreu.

Cantant, ballant, fent sopes de lletres, composicions fotogràfiques i jocs matemàtics van passar les hores en un tres i no res. Moltes gràcies per l’ajut de les famílies que van estar amb nosaltres als punts de control.

Felicitats a tots i bona feina!! Tots els grups van aconseguir desxifrar la paraula secreta que s’amagava entre parcs, carrers i places.