Entrades

Acompanyem les lectures: Aloma, de Mercè Rodoreda

El passat dimecres 6 de Novembre va venir a l’Institut l’Alzina la Neus Real, comissària de l’exposició del cinquantenari de l’Aloma, de Mercè Rodoreda, per fer a la classe 4t B una proposta d’activitats lectura llibre que havíem treballat. L’alumnat, conjuntament amb la Neus, vam fer un petit resum i vam refrescar els aspectes més importants de l’obra per tal de recuperar l’essència d’Aloma.

 

Neus Real és llicenciada en Filologia Catalana i l’any 1994 va obtenir el títol de Màster of Philosophy, és professora de l’UAB i comissària de l’exposició.

Per començar, vàrem fer una pluja d’idees sobre que podríem realitzar com a treball del llibre i després compartir-ho amb alumnes d’altres instituts en una jornada que se celebrarà el 13 de desembre a l’Institut d’Estudis Catalans que porta per títol “Fomentar la lectura a partir d’Aloma de Mercè Rodoreda, amb motiu dels cinquanta anys de la segona edició revisada de l’obra”. 

Després de parlar-ne força i reflexionar dels pros i contres de les diferents propostes, van sorgir tres idees: fer un curtmetratge i un capítol o una escena d’Aloma, fer una ruta literària – es resumeix bàsicament en filmar els llocs per on passa la protagonista de l’història durant el transcurs d’aquesta, llegir el fragment de l’obra que passa en aquell lloc concret i fer-ne un muntatge i, la tercera, fer dos Escape Room amb la temàtica de la novel·la, un per a lectors de la novel·la i un altre per a possibles futurs lectors.

 

Després d’explicar les idees vam decidir fer tres grups. Al principi els tres grups volíem fer l’Escape Room, encara que més tard un grup va canviar la seva opinió i decidí fer la ruta literària. 

Acte seguit, ja que la majoria va optar per fer l’Escape Room, la Neus ens va orientar una mica sobre què podíem fer d’aquest projecte per aprofitar-lo al màxim i treure-li el màxim rendiment.

Entre els dos grups havien d’aconseguir trobar els espais per muntar-lo, les preguntes que s’haurien de fer sobre la novel·la amb les seves consegüents respostes i treure’n alguna cita o algun objecte representatiu.

 

Ara ens trobem en procés de muntatge de les dues activitats que hem de presentar el dia de la sessió a l’IEC.

 

Jaume Fernández Prat i Sergi Saavedra Bargallò