https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2020/02/IMG_20200205_095236-scaled.jpg14402560Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2020-02-07 10:27:032020-02-14 12:10:28Concurs problemes a l’Esprint de matemàtiques
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2019/03/informacion.png512512Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2019-03-29 11:39:112019-04-03 07:35:1724è número del butlletí ABEAMfamílies ( MARÇ de 2019) de noticies matemàtiques
És una corda egípcia, la feien servir els egipcis per fer angles rectes i encara ara la usen jardiners i paletes. Es basa en un triangle rectangle de costats 3, 4 i 5.
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2019/01/blogger-image-1646944419.jpg368640Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2019-01-21 08:36:152019-01-21 08:39:57Treballem el Teorema de Pitàgoras a 2n ESO
“Com a gran i tenaç matemàtic, tu penses, sense cap pausa, enumerar lentament, números camuflats amb el més constant, ferm enginy.”
Xavier Duran
Podríem definir un PIrelat com un text (amb sentit) que compleix la condició que cada paraula que el forma té el nombre de lletres de la xifra del nombre PI que correspon al seu lloc: la primera tres lletres, la segona una lletra, la tercera quatre lletres, etc.
El text que encapçala la pàgina seria, doncs, un PIrelat.
La proposta seguiria els plantejaments del grup Oulipo:
“OuLiPo (acrònim de «Ouvroir de littérature potentielle», en català seria «Taller de literatura potencial») és un grup francès d’experimentació literària creat el 1960 per l’escriptor Raymond Queneau i el matemàtic François Le Lionnais…
… Les contraintes, «constriccions» o «traves», defineixen un mètode formal d’escriptura, que permeten obtenir texts basats més en la forma que en el contingut. Una trava pot ser un element lingüístic (lletra, paraula, fonema) o bé un constructe matemàtic com una equació o un algorisme.”
(Viquipèdia)
En aquest cas, la constricció és el nombre de lletres que ha de tenir cada paraula. Però podria ser d’un altre tipus com escriure un text sense, per exemple, la lletra A. És el cas del llibre L’Eclipsi, traducció de La Disparition de Georges Perec feta per Adrià Pujol.
Els nois que han participat al taller s’han esforçat i han aconseguit fer-ne aquests que teniu a continuació:
Pau i Joan l’erren explicant un llibre cruel amb autor dramàtic finlandès narrant històries que fa que pateixen ànsies.
(Luca Buonadie, 3r ESO)
Som a casa i farem croquetes de pernil salat per dinar, acabarem festejant feliços, aleshores els de les màscares duem regals.
Zhenou Chen, 3r ESO
Ell i ella a Paris caminaven de bracet. Trist ell. Ganes faltaven. Parisencs miraven tranquils amb un ull esquerre molt enorme.
(Joan Cruz Lopez, 3r ESO)
Zoé i Pua a l’aula d’immediat, on estaré d’aquí poc, trist.
(Jaume Fernández Prat, 2n ESO)
Sóc a Cuba i estic supermega bé, anirem d’aquí poc.
(Adrià Gómez Muradás, 2n ESO)
Suc a mans i pluja caient-ne. Un portal màgic.
(Naïm Olivé Sánchez, 1r ESO)
Dia u curt i bàsic. Cadascuna de moltes coses amb color deslluït, humilment felices, abandonen amb un bla desplaer casa nostra.
El dia 9 de febrer de 2108 alguns dels nostres millors alumnes en matemàtiques de batxillerat han representat al centre a la prova “Problemes a l’Esprint”.
Aquesta és ja la 25-ena edició de la prova i l’objectiu és dedicar una estona a fer feina en equip en resolució de problemes difícils, que ens pot fer aprendre moltes coses.
Hem aconseguit resoldre correctament els 10 problemes proposats al igual que un total de 19 centre de Catalunya i el País Valencià.
El passat dijous, 16 de març, una part del nostre alumnat d’ESO i Batxillerat han participat en la prova CANGUR de matemàtiques.
Els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO han realitzat la prova en el Centre. Han participat 12 alumnes de cada nivell, tot i que hi havia molts més que hi volien participar!
Els 6 alumnes de 4t, 21 de 1r de Batxillerat i els 7 de 2n de Batxillerat han anat fins a l’Institut d’Estudis Catalans, situal al carrer del Carme i un cop acabada l’activitat i menjat l’entrepà que van donar als participants, van tornar al Centre caminant i descobrint alguns llocs de la nostra ciutat que alguns alumnes desconeixien i situaven en el mapa de la ciutat.
Tal com va manifestar l’alumnat que hi va participar, va ser un temps molt agradable i divertit treballant les matemàtiques, per l’alumnat i també hi podem afegir d’aquest sentiment al professorat del departament de matemàtiques i l’alumnat del màster de pedagogia que va participar en aquesta activitat.
El passat 22 de febrer, els nostres alumnes de 1r i 2 d’ESO van demostrar que, amb una bona lectura del que se’ns diu i el treball constant i compartit amb un grup de persones que volen fer el mateix que nosaltres, podem aconseguim realitzar coses molt difícils i de manera divertida.Estem segurs que els propers anys, que se’ls hi demanarà coses més difícils, encara assoliran millors resultats que aquest any.
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2017/03/Ins_alzina_sprint3.jpg9861315Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2017-03-03 11:47:512018-05-30 13:14:10Alumnat a l’Esprint.1r i 2n d’ESO
We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
Essential Website Cookies
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
Google Analytics Cookies
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
Other external services
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
Other cookies
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
Privacy Policy
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.