Entrades

Formació funcionament iPad famílies 1r ESO

Benvolgudes famílies de 1r ESO,

El proper divendres 26 de novembre de 18.30 a 20h farem un sessió pràctica per a les famílies de 1r d’ESO sobre el funcionament dels ipads. A través del tokapp rebreu l’enllaç meet.

Esperem la vostra participació.

Informació iPAD i entorn digital

iPad compte d’apple

Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.

Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.

Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.

La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.

Apple ho té molt ben explicat:

Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…

Sessió pràctica funcionament iPads | Famílies 1r ESO

Benvolgudes famílies de 1r ESO,

El proper dia 22 d’octubre a les 18:00, a les aules de 1r ESO,  farem un sessió pràctica per a les famílies de 1r d’ESO sobre el funcionament dels ipads.

Us demanem que porteu l’iPad dels vostres fills/es amb el full de contrasenyes del correu de l’alzina i del moodle, així com la contrasenya de desbloqueig de l’ipad.

Informació iPAD i entorn digital

Families 1r ESO iPad

Benvolgudes famílies de 1r d’ESO

Les famílies que heu optat per comprar l’iPad en un altre lloc, o ja teniu un propi, els heu de portar a la nostra Consergeria del 3 al 6 de setembre en horari de 9-14h per poder adaptar-los l’entorn de treball del nostre institut. Els retornarem a les famílies el dia 12 de setembre a les 18h a la Biblioteca, també a les famílies que ho han comprat a través del nostre institut.

Les famílies que han optat pel préstec i han pagat la fiança, o volen optar per aquesta opció, han de passar per Secretaria del 3 al 6 de setembre de 9-14h per signar el contracte.

 

IPad Limitacions VPN

Els alumnes han vist aquestes darreres setmanes que el seu iPad queda bloquejat quan s’utilitzen programes VPN. Per què?

A l’institut la connexió a Internet està limitada per qüestions legals, ja que la major part dels usuaris són menors d’edat. En aquest cas el Departament d’Educació limita la connexió impedint l’accés a pàgines amb contingut il·legal o pornogràfic.

La connexió també està limitada per qüestions tècniques. A principi de curs vam veure que el tràfic a Instagram era molt gran, amb una diferència brutal respecte a qualsevol altre servei. Tant era el tràfic que en ocasions arribava a bloquejar la connexió de nous equips a la xarxa. Un cop tallat l’accés a Instagram tot ha funcionat molt millor.

Una VPN substitueix la connexió normal a Internet per una connexió xifrada a un servidor i d’aquest servidor a Internet saltant-se les possibles restriccions de la connexió normal. Quan els alumnes utilitzen una VPN es salten les limitacions anteriors. Però també es posen en perill. Les VPN que utilitzen són alternatives gratuïtes que obtenen els beneficis vigilant les dades que envien els usuaris, posant anuncis propis i venen les dades dels usuaris.

Però finalment el que ens ha portat a limitar les VPN és que quan es perd un iPad és imprescindible saber on està connectat per trobar-lo. Però si l’iPad està connectat a una VPN la localització deixa de funcionar.

Per sort les connexions VPN es poden detectar amb facilitat de forma automàtica i bloquejar l’iPad que les utilitza.

A Internet podeu trobar molta més informació sobre les VPN, per exemple a Omicrono: Los inconvenientes del VPN que podrían acabar con él mismo i  a MediaTrens: Qué es una VPN y por qué deberías tener una: ventajas e inconvenientes.

Reunió famílies de 1r ESO, funcionament Ipads

Benvolgudes famílies de 1r ESO,

El proper dia 30 d’octubre a les 18:00, a  l’aula de 1r A,  farem un sessió pràctica per a les families de 1r d’ESO sobre el funcionament dels ipads.

Us demanem que porteu l’iPad dels vostres fills/es amb el full de contrasenyes.

Informació iPAD i entorn digital

 

 

Lliurament iPADs famílies 1r ESO

Benvolgudes famílies

El dimecres dia 12 de setembre de 18h a 20h farem el lliurament dels iPADS a les famílies de 1r d’ESO que vau optar per la compra i vau omplir el formulari autoritzant-nos a comunicar les vostres dades fiscals a l’empresa Microgestió.

IMPORTANT. No  lliurarem iPADs a les famílies que no heu omplert el formulari.

Les famílies que teniu pendent omplir el formulari us demanen que ho feu el més aviat possible en aquest link, una vegada tinguem les vostres dades fiscals procedirem a contactar amb l’empresa Microgestió per realitzar la comanda del vostre iPAD i en un termini de 10 dies arribarà a l’Institut.

 

 

 

 

 

Oferta iPad famílies de l’Alzina

Benvolgudes famílies,
L’empresa Microgestió ha acordat una oferta per a les noves famílies de 1r d’ESO, curs 18-19. L’empresa Microgestió fa extensiva l’oferta a totes les famílies de l’Alzina. Per tant, si us interessa, teniu la possibilitat d’acollir-vos a l’oferta.
En el document també hi trobareu la manera de realitzar la comanda (només famílies de 2n, 3r, 4t ESO i Batxillerat).

Cordialment,
Equip directiu de l’Institut L’Alzina

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Ús de l’iPad. Control de les famílies

Des del centre considerem que l’ipad és una eina educativa i confiem en la bona gestió que en fan les alumnes i els alumnes de l’institut. La tasca d’acompanyament de les famílies i dels professors és important per conscienciar que cal potenciar la maduresa i l’autocontrol dels vostres fills i filles. En cas de dificultats i necessitats específiques, per a les famílies que així ho demani, us oferim la possibilitat de restringir la utilització de l’iPad.

Hi ha l’opció de limitar les aplicacions que es poden fer servir i l’horari d’utilització:

Només s’instal·len les aplicacions que s’utilitzen a classe. Cap joc ni xarxes socials.
L’iPad es pot utilitzar fins a les 22:00
 
Per fer efectives aquestes restriccions poseu-vos en contacte amb el tutor/a del vostre fill.