Entrades

Activitats per a joves i adolescents

Aquest estiu els barris de Barcelona s’omplen d’activitats per a joves i adolescents!

Prop de 200 activitats gratuïtes adreçades a adolescents i joves de 12 a 18 anys durant els mesos de juliol i agost, que es duran a terme seguint les recomanacions sanitàries vigents per a la contenció de la covid-19.

Hem preparat activitats per a tots els gustos! en format presencial i virtual, masterclasses de danses urbanes, tallers de defensa personal i freestyle fútbol, teatre, beatbox i batucada, fotografia amb el mòbil, concursos de vídeos zombies, trobades feministes, graffitis antiracistes, còmic i manualitats en 3D, jocs de taula i de rol, videojocs, gimcanes… i fins i tot un “escape room”!

Consulteu tota la informació i activitats aquí: https://ajuntament.barcelona.cat/joves/ca/noticia/100-estiu-adolescent_964380 

 Trieu, remeneu i sobretot recordeu que és necessari fer la inscripció prèvia

Podeu fer la inscripció a la majoria de les activitats a través del formulari: https://inscripcions-ajuntament.barcelona.cat/index.php/395382?lang=ca 

Si no trobeu l’activitat que busqueu o voleu veure totes les activitats que tenen lloc al vostre districte, feu-li un cop d’ull a la GuiaBCN, on cada dia s’hi afegeixen de noves! https://guia.barcelona.cat/ca/llistat?tipuscerca=agenda&c=001200?002048000*

Per a qualsevol dubte o consulta, ens trobareu a joventut@bcn.cat

Ajuts menjador curs 2020-2021

  • S’atorguen ajuts ordinaris de 4’43€ i també extraordinaris fins un màxim de 6’33€ per a les rendes més baixes.
  • Es pot sol·licitar l’ajut en base als ingressos familiars corresponents a la renda 2019.
  • S’estableix un llindar per sobre del qual no es poden sol·licitar ajuts a fi de dedicar els ajuts als trams de rendes més baixes. Es pren com a referència el llindar de la pobresa establert a l’IDESCAT. Aquesta mesura va ser aprovada pel Parlament de Catalunya a la Resolució 11/17.

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran a través d’un formulari telemàtic adreçat a l’alumnat que estigui matriculat o preinscrit per al curs 2020-2021, en dos períodes de sol·licituds:

  • Període de sol·licituds de juny 2020: entre el 23 de juny i el 9 de juliol, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 10 de juliol.
  • Període de sol·licituds de setembre 2020: entre el 7 i el 20 de setembre, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 23 de setembre.
  • Un cop finalitzats els períodes de juny i setembre, s’estableix un període obert de presentació de sol·licituds per atendre situacions sobrevingudes i per a l’alumnat de nova incorporació.

– Situació sobrevinguda que requereixi l’atenció de Serveis Socials

– Unitats familiars que la seva situació econòmica s’hagi vist greument afectada per causa de força major i degudament justificada. Aquesta petició ha d’anar acompanyada d’una valoració social.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i, en aquest sentit, caldrà que els sol·licitants exposin i acreditin documentalment els fets causants de la nova situació. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

Fer la sol·licitud telemàtica

La sol·licitud es pot fer des de qualsevol dispositiu mòbil. Un cop emplenada la sol·licitud i enviada es generarà un resguard de la sol·licitud que caldrà  signar i lliurar al   centre amb la documentació que sigui necessària.

Suport a les famílies

Normativa

  • RESOLUCIÓ Núm 4841 – 05.06.2020 per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, de 27 de maig de 2020, pel qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat escolaritzat en qualsevol dels cursos dels ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, en centres educatius de la ciutat de Barcelona sufragats amb fons públics.

 

 

Informacions curs 2020-2021

A continuació us detall tota la informació rellevant pel curs vinent 2020-2021

MATRICULA INTERNA

En aquest enllaç trobareu tota la informació https://www.alzina.cat/matricula/

LLIBRES IDDINK

IPADS PRÉSTEC

Enguany només recollirem els ipads de préstec de l’alumnat de quart d’ESO.
Caldrà que el porteu amb la funda i el carregador i l’entregueu a consergeria el dia 19 de juny.

 

PREVISIÓ SORTIDES

PAGAMENT MATRÍCULA Veure PDF

Aquesta informació la trobareu actualitzada al següent enllaç https://www.alzina.cat/informacions-curs-2020-2021/

Vacunes i Covid-19

Les vacunes són una de les eines més efectives per la prevenció de moltes malalties infeccioses. Durant l’estat d’alarma, ha estat prioritari continuar amb la vacunació d’alguns grups de riscs i el Departament de Salut ha establert unes recomanacions per vacunar segons les fases de desconfinament. El Servei de Gestió Integral de Vacunes (SeGIV) de l’ASPB ha elaborat un recull de les preguntes freqüents per donar resposta als principals dubtes plantejats per la ciutadania sobre vacunes durant la situació generada per la COVID-19

Cliqueu per accedir a la informació

 

 

PLA DE REOBERTURA DE L’INSTITUT L’ALZINA

Benvolgudes famílies:

El Consorci d’Educació de Barcelona i la junta de directors i directores dels centres educatius, acorden que cada escola i institut elaborarà un Pla d’obertura amb la clara voluntat d’atendre i prestar el millor servei a l’alumnat i, partint del coneixement de la realitat de cada entorn, adoptant-se a les mesures sanitàries i organitzatives que millor s’ajustin a cada situació en cada una de les etapes educatives. Aquests plans, comptaran amb l’assessorament i acompanyament de la Inspecció Educativa. Tots els centres s’obriran el 8 de juny, en el moment que estiguem a la fase 2.

Us presentem el pla d’obertura del nostre institut:

DIA

 

HORA

DILLUNS 8 DIMARTS 9 DIMECRES 10 DIJOUS 11 DIVENDRES 12
de 9.00 a 10.30 ADEQUACIÓ D’ESPAIS

 

GESTIÓ

DE VISITES

ESO 4t BATX 1r ESO 3r ESO 4t
d’11.00 a 12.30 BATX 2n ESO 2n ESO 1r BATX 2n
DIA

 

HORA

DILLUNS 15 DIMARTS 16 DIMECRES 17 DIJOUS 18 DIVENDRES 19
de 9.00 a 10.30 BATX 1r ESO 3r ESO 4t BATX 1r

ESO 2n

TANCAMENT CURS

 

TUTORIA TELEMÀTICA

d’11.00 a 12.30 ESO 2n ESO 1r BATX 2n ESO 3r

ESO 1r

 

El professorat referent es posarà en contacte amb vosaltres, el dilluns dia 8 de juny, per tal d’acordar dia i hora en el que podran venir els vostres fills i filles, sempre de manera voluntària, per part vostra.

Us informem que per assistir a l’institut en les dates indicades cal sol·licitar visita prèvia, enviant un correu a l’adreça electrònica del centre a8039057@xtec.cat

– escrivint a l’assumpte “DECLARACIÓ RESPONSABLE”;

– identificant al cos el nom i el curs de l’alumne/a;

– indicant el motiu de la visita:

– orientació acadèmica;

– assessorament emocional;

– atenció tutorial;

– recollida de pertinences de l’armariet;

– altres (especifiqueu-les);

– adjuntant obligatòriament la següent documentació:

– la declaració responsable (document adjunt);

– una fotografia del carnet de vacunacions actualitzat.

 

Les actuacions educatives al centre tindran únicament un caràcter tutorial, sempre seran atencions individuals i en un temps no superior a 20 minuts per tal d’atendre les necessitats de cada alumne/a i/o família.

El curs, a nivell lectiu, continuarà igualment fins el 18 de juny. Les classes, en aquest període, continuen sent telemàtiques.

El tancament del curs es realitzarà el divendres 19 de juny amb una sessió de tutoria grupal i que serà convocada telemàticament per cada tutor/a de grup i de seguiment.

Per si voleu més detalls del procés, aquí us adjuntem el PLA DE REOBERTURA DE CENTRE_INSTITUT_ALZINA (en revisió).

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

 

Atentament,

L’equip directiu.

Barcelona a 5 de juny de 2020

Informació preventiva Comunitat educativa i famílies

La Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra treballa amb les famílies I el conjunt de la comunitat educativa de Catalunya per prevenir fets delictius i donar resposta a les necessitats de seguretat actuals i futures.

Us facilitem diversos enllaços on podreu trobar més material i informació d’interès:

Consells de seguretat per a famílies i escoles https://mossos.gencat.cat/ca/temes/families-i-escoles/

 

Material adreçat als més petits https://mossos.gencat.cat/ca/temes/families-i-escoles/materials-infantils/

 

Infografies amb consells de seguretat a Internet

 

Aquí   https://internetsegura.cat/cibermot/ podeu trobar un catàleg amb infografies sobre termes utilitzats a internet de manera clara i entenedora relacionats amb el confinament (els darrers enllaços).

On podeu adreçar dubtes i/o consultes?

Acompanyament famílies èxit educatiu

Aquest espai ofereix eines amb la voluntat de facilitar la participació de les famílies en la vida escolar dels fills i filles i guiar-les en l’acompanyament de la seva educació, i promoure’n, com a conseqüència, l’èxit educatiu.

Hi trobareu una diversitat de temàtiques d’interès educatiu, vinculades a orientacions, recomanacions, enquestes de coneixement i formacions, a fi que famílies i escola sumin en la tasca compartida de l’educació dels infants i joves.

http://ensenyament.gencat.cat/ca/arees-actuacio/families/

Tancament de Sant Jordi confinat

Acabem aquesta setmana de poesia, prosa i discursos amb una última entrega de poesies i escrits de l’alumnat. Us agraïm molt la vostra participació. Ha estat un plaer llegir-vos i rellegir-vos. No deixeu mai de llegir ni d’escriure, feu volar la imaginació!

Cuidem-vos. Cuidem-nos.

Àmbit lingüístic.

 

 La tortuga

La tortuga es mi amiga y

también mi enemiga,

caza medusas en el mar

y cuando no te la esperas zas

otra vez aquí está.

Cuando tiene miedo entre los

corales se esconde,

no la ves ni te responde.

Nada a braza como las ranas

porque a ella le da la gana.

Vive muchos años casi todos en el

mar, menos cuando va a la playa

A desovar.

Su mejor amigo, el pez payaso,

canta sin parar, como no hablan

el mismo idioma no se pueden

quejar.

Inés Malaret, 1rC

The story of Sandra

Once upon a time, a girl called Sandra was walking through a dark forest which was near her house. She got lost but, luckily, she found a married couple and asked them the following:

-Excuse me, can you tell me, where am I?

-Of course, they replied. You’re up north on the way to a very old and haunted shop.

Sandra was thinking about what to I do in the middle of the forest. Why would I go to an old shop?

The married couple asked the girl:

-Why are you alone in a forest? How old are you?

-Look, she replied, I was going to buy some strawberries for my mother, who is ill, and I don’t know what I did, when I entered this forest. I am 10 years old.

The couple thought about it and, they decided to accommodate the girl for a few days at home where she could eat something and recover. The girl thanked those people a thousand times and said:

-Could you lend me your phone? I just need to notify my mom that I am fine and that in a few days I will return home.

They agreed and when the girl who had just spoken to her mum, returned the phone to them, the couple asked her:

-Can we know what your mother told you?

-She told me to be careful and not to trust you because I had just met you and I don’t know how good you are.

After a few days, the couple took the girl to her home again. Her mother was worried and ran to hug her little daughter. The girl was excited that finally she could hug and see her mother. She promised not to leave her anymore.

Floral games

January,

the first month of the year

when I have everything clear.

In February do not waste your time,

because it is the shortest month,

and carnival is back.

In March spring begins

and flowers start to bloom.

April and May

have a lot of rainy days.

In June, school is over

and summer is closer.

In July and August be careful with the sun

because it really burns.

In September say goodbye to the swimming pool

and say hello to the high school.

In October and November autumn comes,

Halloween arrives and leaves fall.

And finally, December, the last month of the year,

when Santa comes to town,

and brings presents to everyone.

 

Spring

Spring has arrived, and the cold has finally gone.

Everything is colourful and I am happier.

The sun shines more and the green trees are filled with flowers.

People can wear short sleeves and the cold has finally gone.

Happy animals have already wintered and now they can go out.

The sea water is cool here and you can finally go to the beach.

After spring, summer comes, and we will have to wait for another year.

 

 

SANT JORDI 2020

Benvolguts/des:

M’adreço a vosaltres des de casa (com ha de ser) i vivint aquesta distopia estranya que ens ha tocat en aquest dia tan emblemàtic, 23 d’abril, qui ens ho anava a dir!

Ja portem més d’un mes confinats, sense sortir pràcticament. Els dies han perdut el seu nom: ja no són, dilluns, dimarts, dimecres, dijous… ara són: l’altre dia, el proper dia, algun dia, AVUI.

Abans de fer aquest discurs, que ara us arribarà de forma virtual, vaig remenar dins el pou de la memòria, per tal de destriar algun literat important sobre el qual apuntalar les meves paraules i déu n’hi do els que em van sorgir:

Van néixer el 1920:

El 2 de gener, Isaac Asimov, l’autor de I, robot , Foundation i Bicentennial man, entre els títols de la seva prolífica obra.

El 17 de gener, l’escriptora anglesa Anne Brontë, menys coneguda que les seves germanes Charlotte i Emily.

El 22 d’agost, el gran mestre de la ciència-ficció Ray Bradbury, (qui no recorda Fahrenheit 451 o les Cròniques marcianes?)

El 14 de setembre el meu admirat poeta uruguaià Mario Benedetti, autor de poemes tan sensibles i profunds com :Hagamos un trato, No te salves, Todavía i No te rindas.

El 17 d’octubre, Miguel Delibes, l’autor de El camino, Cinco horas con Mario o Los santos inocentes.

El 23 d’octubre Gianni Rodari, autor de Favole al telefono, les quals van formar part de la meva etapa d’estudiant de Magisteri.

El 7 de novembre també va néixer Joan Perucho, l’autor de Les històries naturals.

Una centúria abans, el 20 de desembre de 1820, la poetessa Carolina Coronado.

A més, aquest any 2020, es commemoren els 150 anys de la mort de Charles Dickens (el 9 de juny) i de Gustavo Adolfo Bécquer (el 22 de desembre; el meus alumnes de 4t d’ESO segur que recorden bé les Rimas y Leyendas)

El 4 de gener de 1920 va morir el gran mestre Benito Pérez Galdós tan insigne i    magistral , però sol, cec i arruïnat els darrers anys de la seva vida.

El dia 12 de març, un dia abans de deixar les classes pel coronavirus, va fer 75 anys de la mort de l’Anna Frank. El seu Diari es va convertir i segueix essent un símbol. L’Anna només tenia 15 anys.

El 24 de juny l’autor de Els fruits saborosos, Josep Carner, va morir. En farà 50 anys.

——————————–

Doncs bé: tots aquests records que formen part del meu bagatge intel·lectual, per les obres que d’aquests autors he llegit, serveixen per retre homenatge a la literatura, a la cultura, tan necessària sempre, però especialment ara, en temps de pandèmia.

Si llegir ens ha permès viatjar sense sortir de casa, ara és un bon moment per descobrir o rellegir aquests autors (i molts més).

La cultura, amb majúscules, esdevé una píndola fantàstica per a combatre la solitud, l’avorriment o la monotonia.

No voldria deixar passar aquest San Jordi insòlit, sense fer esment dels escrits que durant aquest dies els meus alumnes m’han enviat en forma de redaccions.

Gràcies a ells he pogut saber com estaven vivint el confinament. Tots i cadascun dels seus testimonis m’ajuden a comprendre el complex panorama al qual estem sotmesos perquè, encara que hi ha paradigmes molt similars, cada alumne veu en aquesta crisi una oportunitat: descobrir el plaer de no matinar, fer taules improvisades de gimnàstica, jugar a jocs de taula amb els seus familiars, fer alguna videotrucada, veure sèries, cuinar, endreçar la seva habitació i, molts, troben a faltar anar a l’ Institut! (encara que el dia 12 van fer saltirons i rialles pensant que perdrien de vista les classes). Molts d’ells i elles m’han confessat com era de certa la vella  màxima: “només valores el que tens quan ho has perdut” i això és rabiosament cert en la salut, la feina, les relacions humanes.

Comparteixo amb vosaltres alguns dels seus escrits durant la quarantena, fets en castellà, matèria que imparteixo:

 

Me he levantado temprano para contemplar la calle silenciosa y vacía. Es una escena que no viviré muchas veces y prefiero aprovecharla. He salido al balcón: no había nadie, ni una sola persona. En ese momento me he sentido bastante vacío. 

Al mediodía he tenido que salir a la calle para ir a casa de mi padre a comer. 

Al salir a la calle había poca gente y la que había, cuando pasabas a su lado, se alejaba de ti. Es una sensación muy extraña. 

  1. S . 4 ESO B

——————

Esta tarde he salido a pasear con mi perro, Rocket. Este corto paseo me era muy necesario, porque de pasar tanto tiempo encerrada en casa, me agobio mucho. Al atardecer he vuelto a subir a la azotea; me he sentado en el bordillo, con los auriculares puestos y mi música preferida, escribiendo en mi libreta un pequeño poema (que no me ha quedado muy bien) y observando la puesta del sol: he sido realmente feliz.

  1. N. 4 ESO C

……………………

Hoy ha sido un día más relajado; hemos jugado a juegos de mesa y hemos reído mucho en familia. He aprendido en estos días que los mejores momentos de la vida son los que compartes con los seres a quienes más quieres. No hablamos de cosas materiales, sino de momentos y relaciones reales: eso es lo que vale, lo que quedará en nuestra mente para siempre y por siempre.

  1. L. 4 ESO A

 

…………………..

 

Realmente en esta cuarentena me he dado cuenta del valor de las cosas tan pequeñas que nos rodean (…), nunca nos hemos puesto a pensaren el valor de ser libres o en el valor de esos cortos segundos de estar afuera, caminar y tomar el aire.

  1. C. 1 Batx. B

…………………..

 

Vivimos en un constante aprendizaje que consiste en cambios y debemos adaptarnos a ellos. Cada uno es responsable de coger el timón y darle rumbo a su vida. Quizás estemos sumergidos en el mundo de lo material; sólo tenemos en mente aquello que nos falta y anhelamos; tenemos una venda en los ojos que nos impide ver más allá, sin observar los pequeños detalles que cada día la vida nos ofrece y que, sin darnos cuenta, aportan su granito de arena para hacernos felices. Ahora es un buen momento para meditar e impedir que las preocupaciones, las quejas y los prejuicios sigan ocupando todo el espacio de nuestro pensamiento. Es una oportunidad para erradicar nuestra ceguera y egocentrismo y apreciar todas aquellas cosas que no considerábamos hasta notar su ausencia.

 

  1. C , 1BAT B

…………………

El confinamiento está cambiando a todo el mundo (…) pero el objetivo debe ser también no olvidarlas para que pasen de generación en generación y que no sea necesario volver a vivir una catástrofe para que los futuros ciudadanos valoren sus vidas. No sólo es valorar y aprender, sino también comunicar lo aprendido para que el conocimiento sirva de algo más y sea aún más valioso.

  1. A. 1BAT A

………………….

Espero haberte invitado a cuestionarte si realmente eres de los que aprovechan los momentos que la vida le ofrece o si simplemente no los valoras lo suficiente. En el caso de verte reflejado en la segunda posibilidad: apaga el ordenador y vive que, al fin y al cabo, es para lo que nacimos.

  1. V. 1 Bat A

 

CARPE DIEM,! Feliç particular Diada de Sant Jordi!!!

 

Felisa Pérez

Professora de Llengua  Castellana i Literatura

INS L’ Alzina  , Barcelona, 23 d’ Abril 2020

Es posa en marxa un nou telèfon d’acompanyament per a adolescents i famílies

Teniu dubtes sobre com gestionar el vostre temps durant el confinament? Us sentiu desconcertats per la situació actual? Us preocupa no poder estar al costat de persones importants, amics, família, parella..? Teniu un mal dia i necessiteu parlar amb algú?

L’Aquí t’escoltem (ATE) i el Centre per a Famílies amb Adolescents, que formem el Servei per a Adolescents i Famílies (SAIF), posem a la vostra disposició un nou telèfon de contacte, que atendrà les vostres consultes.

Podeu contactar-hi, de 10.00 a 14.00 h i de 16.00 a 19.00 hores, enviant un missatge per Whatsapp al 601 641 056 on caldrà que indiqueu:

* El vostre nom * La vostra edat * El vostre districte de residència * Breument, el motiu de la vostra consulta