Entrades

Cuines del món

“MEGA CÀTERING A L’ALZINA”

El passat dimarts 18 de desembre, va tenir lloc a la sala de guàrdies de l’institut la Cloenda del taller “CUINES DEL MÓN”, taller portat a terme per alumnat de 3ESO a l’entintat Impulsem, durant el primer trimestre. Familiars dels participants, professorat i d’altres convidats van poder gaudir d’un tastet d’especialitats gastronòmiques de cadasqun dels 5 continents, cuinats pels nois i noies de l’Aula Oberta i del grup ordinari, i que han après amb l’ajut de Cristina, la tallerista.                               

Una delícia!!
Aula oberta i orientació.

Problemes a l’esprint

El nostre centre ha participat a la prova PROBLEMES A L’ESPRINT en el grup de 3r i 4t ESO. Tot i que la finalitat principal és fomentar el gust per fer matemàtiques i pasar una bona estona amb un grup d’entusiastes del reptes matemàtics, aquest any els nostres alumnes han fet una contribució de molt alt nivell.
Han participat 156 equips de 110 instituts de Catalunya amb un total de 2668 participants.
L’equip del centre ha quedat empatat entre les posicions 3 i 11 amb un temps den entre 45 i 60 minuts.
Aquí teniu la web on han publicat una primera crònica.  http://www.cangur.org/esprint/2018desembre/resultats.htm

Departament de Matemàtiques

L’auxiliar de conversa de francès

Donem la benvinguda a la Ludivine Verhaeghe, la Lulú, l’auxiliar de conversa de francès. La Lulú és francesa i ve de la ciutat de Lille.

Ha arribat a principis d’octubre  i fins pràcticament final de curs estarà amb nosaltres per ajudar-nos a treballar i millorar l’expressió oral dels alumnes de francès; de vegades estarà a l’aula amb la professora de francès i d’altres en grups reduïts d’alumnes.

Estem molt contents de poder gaudir de la seva feina i pensem que en traurem molt de profit.

Li desitgem una bona estada entre nosaltres.

Projectes

Què fan les vostres filles i els vostres fills a projectes?

Com treballen?

Diuen que una imatge val més que mil paraules, i potser un vídeo encara més…

 

Inici de curs 2018-2019

L’entrega dels butlletins de les avaluacions extraordinàries (de setembre) es farà dijous 6 de setembre a les 10:30 (a les classes). Divendres 7 de setembre de 9:00 a 10:00, reclamacions i incidències.

ESO

El dimecres 12 de setembre es farà la presentació del curs amb els tutors en els següents horaris i curs, la durada prevista és d’una hora aproximadament, només hauran de portar material per escriure.

4t ESO         9h

3r ESO         10h

2n ESO         11h

1r ESO           12h

Una vegada s’acabi la presentació podran marxar cap a casa. El dijous 13 de setembre s’inicia el curs amb normalitat. L’horari serà de 8h a 14.40h.

BATXILLERAT

El divendres 14 de setembre és farà la presentació del curs amb els tutors i s’iniciaran les classes

8-9h      Presentació i reunió amb el tutor

9h          Inici de classe

Dates de les reunions de famílies:

  • Dimecres 19 Reunió de famílies de 1r, 2n  d’ESO a les 18:00h
  • Dimecres 26 Reunió de famílies de  3r, 4t d’ESO, i de 1r i 2n de batxillerat a les 18:00h

 


CALENDARI ESCOLAR

Començarà el dia 12 de setembre 2018 i finalitzarà el dia 21 de juny de 2019.

Durant el curs 2018-2019, els períodes de vacances escolars seran:
  • NADALDel 22 de desembre de 2018 al 7 de gener de 2019, ambdós inclosos.
  • SETMANA SANTA: Del Del 13 al 22 d’abril de 2019, ambdós inclosos.

Altres dies festius dins el període escolar són:

  • 24 de setembre 2018 (Mercè)
  • 12 d’octubre 2018 (dia de l’hispanitat)
  • 1 de novembre 2018 (Tots Sants)
  • 6 de desembre 2018 (dia de la Constitució)
  • 21 de maig 2019  (Pasqua Granada)

En el marc d’aquest calendari cada centre compta amb tres dies festius de lliure disposició, els quals ja han estat aprovats pel nostre Consell Escolar, i són:

  • divendres 2 de novembre 2018
  • divendres 7 de desembre 2018
  • dilluns 4 de març 2019

Oferta iPad famílies de l’Alzina

Benvolgudes famílies,
L’empresa Microgestió ha acordat una oferta per a les noves famílies de 1r d’ESO, curs 18-19. L’empresa Microgestió fa extensiva l’oferta a totes les famílies de l’Alzina. Per tant, si us interessa, teniu la possibilitat d’acollir-vos a l’oferta.
En el document també hi trobareu la manera de realitzar la comanda (només famílies de 2n, 3r, 4t ESO i Batxillerat).

Cordialment,
Equip directiu de l’Institut L’Alzina

Informació d’interès curs 2018-2019

En aquesta pàgina https://www.alzina.cat/informacions-curs-18-19/ trobareu tota la informació sobre els pagaments pel curs vivent així com els llibres per curs i l’oferta de l’ipad (només 1r d’ESO).

En l’apartat de Secretaria també trobareu tots els documents relatius a l’alumnat https://www.alzina.cat/secretaria/

 

 

 

 

Llibres curs 2018-2019

Benvolgudes famílies

Us fem arribar el llistat de llibres pel curs vinent. Recordem que els alumnes de 1r i 2n d’ESO no han de comprar cap llibre, ja que l’Institut s’encarrega de gestionar la compra de les llicències digitals que es faran servir amb l’iPad.

https://www.alzina.cat/informacions-curs-18-19/

Para qualsevol dubte contacteu amb Secretaria de 9-14h.

Servei de menjador. Curs 2018-2019

Aquest curs, el servei de menjador serà gestionat per l’Institut i es farà al menjador de l’Escola Ferran i Clua.

El preus del menjador pel curs 2018-2019 són:

6,20€ Inscripció de dilluns a divendres *
6,35€ Inscripció de 2 a 4 dies a la setmana *
6,80€ Esporàdic
* Si el vostre fill/filla farà ús del servei de menjador de manera fixa ,cal que empleneu el document d’inscripció al menjador i el porteu a secretaria com a molt tard divendres 29 de juny.
En el cas d’ús esporàdic, és obligatori emplenar el document d’inscripció que haureu de lliurar a Secretaria de l’Institut amb antelació o el mateix dia abans de les 10h.

 

PAGAMENTS

Domiciliació bancaria (complimentar aquest formulari i lliurar-lo a Secretaria)o efectiu.

Els pagaments en efectiu es faran a l’AFA del Ferran i Clua de dilluns a divendres 9.10h a 10h i dilluns a dijous de 16.30h a 17.30h

 

PROTOCOL D’AVISOS

Si el vostre fill/a ha de venir al menjador algun dia esporàdic o faltar per malaltia o per altres motius, s’ha d’avisar a l’AFA de Ferran i Clua abans de les 10 hores del mateix dia. La Coordinadora es diu Marina.

El email per avisar és: afadrferraniclua@gmail.com

El telèfon: 933408382 (hi ha l’opció de deixar missatge al contestador)

 

Documents

Matrícula alumnes nous 1r ESO · curs 2018-2019

REUNIÓ INFORMATIVA A LES FAMÍLIES

Dimarts 3 de juliol a les 18h.

La matrícula dels alumnes nous de 1r ESO serà del 21 al 27 de juny a Secretaria de dilluns a divendres 9-14 i dimarts i dijous de 15.30 a 18h.

En aquest PDF trobareu tots els documents a lliurar a Secretaria així com tota la informació rellevant pel curs 2018-2019.

També la podeu demanar a Consergeria.

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER FORMALITZAR LA MATRICULA

  • Full de formalització de matricula: empleneu totes les dades demanades amb lletra majúscula.
  • Fotocòpia en DNIA4 de la targeta sanitària on surti l’alumne/a com a beneficiari/a
  • Fotocòpia del carnet de vacunes
  • Autorització domiciliació bancària dels pagaments del curs (en el cas que vulgueu domiciliar les quotes de les sortides i quotes tecnològiques).
  • Autorització d’imatge
  • Inscripció al servei del menjador (si s’escau)
  • Full de recollida d’informació per alumnes amb al·lèrgia alimentària i/o al làtex (si s’escau)
  • Resguard del pagament (on consti el nom de l’alumne/a).

 

INFORMACIÓ RELLEVANT

  • Oferta iPad
  • Informació general curs
  • App Tokapp