Entrades

Xerrada Alcohol i Societat

Benvolgudes famílies,

Dins el Pla d’Acció Tutorial (PAT) l’alumnat de 4t d’ESO participa en uns tallers a càrrec de la Fundación Alcohol y Sociedad. La Fundació ens ofereix la possibilitat de fer una xerrada informativa a les famílies.

Conscients que les famílies desenvolupen una tasca primordial a l’hora de prevenir el consum en menors, la Fundación Alcohol y Sociedad ha dissenyat formacions dirigides a elles, amb l’objectiu de facilitar les eines necessàries per fer front al consum d’alcohol per part dels fills menors d’edat. A més oferim consells útils per abordar situacions quotidianes relacionades amb l’educació dels seus fills, així com una informació rigorosa sobre l’alcohol i l’adolescència.

Metodologia i materials: Els monitors de la Fundació imparteixen una sessió d’una durada aproximada d’1 hora i mitja. Cada assistent rep una Guia com a complement a la informació i formació facilitades.

La xerrada es farà el dia 10 de març a les 18 hores a la Biblioteca de l’Institut. I tindrà una durada d’1.30 h.


PER PARTICIPAR EN LA XERRADA US HEU D’INSCRIURE EN EL SEGÜENT FORMULARI. GRÀCIES.

Adolescentes rebeldes: ¿Qué podemos hacer?

CHARLA PARA FAMILIAS | Gratuita

Jueves 20 de febrero de 2020 | De 18:30 a 19:30 h

Hospital Sant Joan de Déu Barcelona

La adolescencia es una etapa llena de cambios físicos y psicológicos, en la que la relación entre padres e hijos se vuelve más difícil. En muchas ocasiones, el comportamiento de los jóvenes se termina volviendo desafiante, imprudente y necio. Los adolescentes buscan su propia personalidad y, sobre todo, independencia.

Aunque pueda parecer una tarea imposible, los padres pueden valerse de algunas estrategias y técnicas para educar a sus hijos de mejor manera durante la pubertad.

 

Xerrada “Emergència climàtica: actuem ja!”

Per què ara molts adolescent es fan vegetarians?

Exagera la Greta Thunberg?

Una altre vaga pel clima, cal?

Tan urgent és això de l’emergència climática?

Els adolescent estan massa angoixats pel tema i els adults massa poc?

El proper dimarts 21 de gener a les 18 h tindrà lloc a l’institut L’Alzina la xerrada per a les famílies EMERGÈNCIA CLIMÀTICA: ACTUEM JA!

A càrrec d‘Anselm Rodrigo, professor de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Confirmeu la vostra assistència al formulari següent https://forms.gle/oKyzeDcUctNvLbDn8

RED DAY!

Benvolgudes famíes,

Us anunciem una activitat molt recomanable organitzada pel Bang de Sang. Animeu-vos a participar!

EL DIA DE LA DONACIÓ DE SANG EN FAMÍLIA

El 28 de setembre veniu en família a donar
sang, tindreu animació i tallers per als petits

Banc de Sang de l’Hospital de la Vall d’Hebron de 10 a 20 hs

De les 11 a 13 hs. Animació infantil
De les 17 a 19 hs. Animació infantil

Tot el dia treballs manuals pels menuts

Banc de Sang de l’Hospital de Sant Pau de 9 a 14 i de 16 a 20 hs

Banc de Sang de l’Hospital Clínic de 10 a 20 hs

Cartell Red Day                   Escrit per a les famílies (castellà)                                              Escrit per a les famílies (català)

Cómo convivir con adolescentes

No importa si te dicen constantemente que les dejes en paz, necesitan tu apoyo y sentir que estás a su lado

Recomanació de lectura per a famílies i docents

Us compartim els següents enllaços, on trobareu recomanacions de lectura per a famílies i docents.

http://www.nosaltresllegim.cat/2018/nosaltresentrevistem-en-jaume-funes-autor-de-estima-m-quan-menys-ho-mereixi-perque-es-quan-mes-ho-necessito/

http://jaumefunes.com/2017/03/06/educar-adolescents-perdre-calma/

https://www.ara.cat/opinio/Carles-Capdevila-jeep-calm-llegeix-Jaume-Funes_0_1694230653.html

Xerrada alcohol i societat

Des de l’Escola de Famílies de l’Alzina i la Fundación Alcohol y Sociedad compartim la seva preocupació i la de les autoritats sanitàries davant els problemes derivats del consum d’alcohol en menors. Per aquest motiu, volem oferir-li el nostre assessorament, fruit de l’experiència de més de déu anys treballant en la prevenció del consum en menors, a través d’una sessió teòric pràctica a la que li oferim pautes i eines d’utilitat per abordar situacions derivades del consum d’alcohol en adolescents.

XERRADA VERS L’APODERAMENT DE LES DONES

Donat que és el mes de la dona, des de la nostra Entitat moguts amb aquest motiu organitzem properament una xerrada dirigida a qualsevol persona, però especialment als/a les joves que moltes l’escolten.
Us esperem:
DIVENDRES 22 de març, de 18:30h a 19:30h
Entrada lliure. Agrairem confirmació prèvia d’assistència per motius d’aforament.

Idees clau per treballar la competència emocional

Per aconseguir que un infant creixi, en tota la dimensió de la paraula, no n’hi ha prou amb l’adquisició de coneixements. Si l’educació ha de ser un procés d’aprenentatge per a la vida, les emocions són molt importants i cal que les tinguem en compte. Actualment és tan important l’adquisició de coneixements com la gestió de les emocions.

Comparteixo les paraules d’Eduard Punset “Si em pregunten sobre la revolució que ens ve a sobre i que ens desconcertarà a tots, respondria sense vacil·lar: la irrupció de l’aprenentatge social i emocional de les nostres vides quotidianes. Estem descobrint que l’aprenentatge de la gestió de les emocions és prioritari enfront dels continguts acadèmics i fins i tot l’adquisició de valors. És la clau de l’èxit dels futurs adults “.

En aquest article he recollit un seguit d’orientacions que considero que et poden ser útils per afavorir que els teus infants desenvolupin la competència emocional. 

Què pots fer per aconseguir que els infants siguin competents emocionalment?

Per aconseguir que els infants siguin competents emocionalment cal:

    1. Ensenyar als infants a reconèixer les seves emocions i les dels altres.
    2. Potenciar que els infants siguin capaços de compartir les seves emocions amb les altres persones.
    3. Possibilitar situacions en les quals els infants interaccionin amb els seus companys i millorin les seves habilitats socials.
    4. Animar els infants a sortir de la zona de confort per potenciar noves vivències.
    5. Ensenyar als infants a ser flexibles i adaptables davant les noves situacions.
    6. Ajudar els infants a gestionar la ira quan estan enfadats.
    7. Potenciar que els infants siguin empàtics i siguin capaços de tenir en compte les emocions dels altres.
    8. Animar als infants a viure el seu dia a dia de manera positiva.
    9. Orientar els infants per tolerar el sentiment de frustració i decepció quan es troben amb obstacles.
    10. Afavorir que els infants reconeguin les seves aptituds i habilitats i tinguin una autoestima saludable.
    11. Potenciar que els infants siguin capaços de gestionar les situacions que els suposa estrès.
    12. Facilitar estratègies als infants que els permetin relaxar-se i trobar moments de pau.
    13. Identificar les pors i aprendre a gestionar-les.
    14. Potenciar que els infants tinguin un major autoconeixement.
    15. Afavorir que els infants se sentin feliços.
    16. Oferir estratègies als infants per gestionar els pensaments negatius i el desanim.
    17. Orientar els infants perquè siguin capaços d’expressar-se i comunicar-se.
    18. Potenciar que els infants siguin capaços d’actuar de manera assertiva.
    19. Educar els infants perquè siguin resilents i s’enfrontin als problemes i les dificultats.
    20. Afavorir que els infants siguin capaços de prendre decisions.
    21. Ajudar als infants a què es creïn una imatge positiva d’ells mateixos.
    22. Despertar la curiositat i l’interès per aprendre.
    23. Ensenyar als infants a ser constants i perseverants per aconseguir els objectius que es proposin.
    24. Oferir eines als infants perquè siguin capaços de resoldre els conflictes.
    25. Ensenyar als infants a demostrar agraïment cap a les altres persones.

Com ho pots aconseguir?

Per aconseguir que els infants desenvolupin la competència emocional, pots dur a terme diferents accions:

Per aconseguir que els infants desenvolupin la competència emocional, pots dur a terme diferents accions:

  • Escoltar els infants i intentar entendre els seus sentiments.
  • Abraçar els infants i transmetre’ls pensaments positius.
  • Potenciar que adquireixin habilitats socials i aprenguin a conviure.
  • Crear vincles potents amb els infants.
  • Parlar amb els infants dels seus sentiments.
  • Oferir-los estratègies per resoldre els conflictes.
  • Potenciar un clima emocional positiu.
  • Demostrar als infants que els seus sentiments són importants.
  • Afavorir eldiàleg entre els infants.
  • Ensenyar als infants tècniques de control de l’estrès (relaxació, meditació, respiracions…)
  • Afavorir que els infants treballin en grup i aprenguin a relacionar-se.
  • Potenciar elreforç positiu.
  • Experimentar emocions a partir de la música.
  • Utilitzar els jocs de rol per vivenciar emocions.

Conclusió

No podem educar sense tenir en compte el cor. Cal que els mestres/ els pares, acompanyem i ajudem els infants en el seu desenvolupament emocional.

Com diu Bisquerra, la consciència emocional consisteix a conèixer les pròpies emocions i les emocions dels altres. Això s’aconsegueix a partir de l’observació del propi comportament així com el de les persones que l’envolten.

És molt important que els infants aprenguin a regular les emocions i siguin capaços de donar una resposta apropiada a les emocions que experimenten. Les habilitats d’autoregulació els seran molt útils per tolerar la frustració, controlar la ira, desenvolupar l’empatia, gestionar l’estrès…

També és important que els infants adquireixin habilitats socioemocionals, ja que aquestes els permeten relacionar-se amb les altres persones.

Un infant que coneix i sap gestionar les seves emocions no només tindrà bons resultats acadèmics, sinó que també estarà més preparat pel món laboral. Construir una bona educació emocional és futur!!

Et recomano llegir els articles:

Treballes les emocions amb els teus infants? Com ho fas? Comparteix-ho fent un comentari. Moltes gràcies 😉

FONT: https://natibergada.cat/idees-clau-per-treballar-la-competencia-emocional

 

8M Dia internacional de la dona

24 libros para educar en igualdad

Cuentos con otra perspectiva, álbumes ilustrados, biografías o guías para docentes. Esta recopilación está plagada de títulos para enseñar y aprender con perspectiva de género.

https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/libros-educar-igualdad/73962.html

 

Cómo educar en el feminismo por Chimamanda Ngozi Adichie

En este breve libro de noventa páginas, Chimamanda plantea quince sugerencias a tener en cuenta para poder criar a una hija de forma feminista, siendo consciente de que en sí la crianza de cualquier hijo no es tarea fácil. A pesar de que muchos de sus consejos se basan en el mero sentido común y en enseñanzas tan básicas, como el respeto por los demás, una educación feminista no es algo sencillo. Esto se debe a que, como todo en el feminismo, exige una deconstrucción previa de la persona que va a educar, cuestionar la sociedad y desaprender muchas cosas que se interiorizan desde la infancia.