Entrades

Vaga ensenyament públic 16 de maig

Benvolgudes famílies,

Us fem saber que hi ha convocada una jornada de vaga en l’àmbit de l’ensenyament per al dia 16 de maig de 2019.

No sabem quin seguiment ni quina repercussió tindrà.

El centre, seguint les instruccions que fixen els serveis mínims, romandrà obert i els alumnes que hi assisteixin seran atesos.

Si tenim més informació us la farem saber per aquest mateix canal.

Lectures recomanables

Descripció imatge

Font: Departament d’Ensenyament · Educació i Família

Educació a la família
Models de família i adopcions
Televisió, Internet i videojocs

 

Adolescents, conflictes i educació emocional

Descripció imatge

Com abordar els petits i els grans conflictes quotidians: què puc fer?

Miguel C. Martínez López
Barcelona: Graó, 2007

Descripció imatge

Com educar les emocions? : La intel·ligència emocional en la infància i l’adolescència (pdf)

Coordinador: Rafael Bisquerra; autors: Eduard Punset i altres
Esplugues de Llobregat: Faros Sant Joan de Déu, 2011

Descripció imatge

Cómo convivir con un adolescente

Marlene Brosko
Barcelona: Grijalbo, 1987

Descripció imatge

Deixa’m estar! Estratègies i propostes per a educar adolescents

Eulàlia Paredes
Sant Cugat del Vallès: Malhivern, 2007

Descripció imatge

Ecologia emocional: l’art de transformar positivament les emocions

Jaume Soler, M. Mercè Conangla
Barcelona: Amat, 2009

Descripció imatge

Educar en la adolescencia

Jaume Funes i Artiaga
Barcelona: Graó, 2010

Descripció imatge

Encoratjar a viure: reforçar l’autoestima i la personalitat de nens i adolescents

Boglarka Hadinger
La Garriga: Fundació Universitària Martí l’Humà, 2007

Descripció imatge

Entendre’s amb adolescents: tu m’importes

Pau López i Vicente
Barcelona: Graó, 2009

Descripció imatge Escola de pares d'adolescents

Escola de pares d’adolescents

Ó. González

Barcelona: Amat, 2016

Descripció imatge

Lo mejor y lo peor de la adolescencia: la buena comprensión del malestar del adolescente, una herramienta para padres y adultos

Roser Pérez Simó
Barcelona: Cahoba, 2007

Descripció imatge

Malestares: infancia, adolescencia y familias

Barcelona: Editorial Graó, 2008

Descripció imatge

Mares i pares competents: claus per optimitzar les relacions amb els nostres fills i filles

Carmen Valdivia
Barcelona: Graó, 2010

Descripció imatge

Mientras vivas en casa: habilidades y práctica de la inteligencia educacional

Vicente Garrido Genovés
Barcelona: Versátil, 2009

Descripció imatge

Prevenir el fracàs escolar des de casa

Ramon Casals
Barcelona: Graó, 2011

Descripció imatge

Els rebels del benestar: claus per a la comunicació amb els nous adolescents

Jordi Royo
Barcelona: Alba, 2008

Descripció imatge

La relació de l’adolescent amb les persones significatives: la demanda d’ajuda de l’adolescent com a recurs per gestionar problemes en els àmbits moral, material i sentimental

Montserrat Castellana
Barcelona: P.A.U. education, 2003

Descripció imatge

¡Socorro! Tengo un hijo adolescente: guía de supervivencia para padres desesperados

Robert T. Bayard
Madrid: Temas de Hoy, 1988

Descripció imatge

El trastorn del nen consentit: manual per a pares i mestres desorientats

Oberst, Úrsula E.
Lleida: Pagès, 2009

Revistes

Descripció imatge Guix d'infantil

Guix d’infantil

Periodicitat bimestral

Barcelona: Graó, 2001–

Web de la revista

Descripció imatge Viure en família: salut, educació i lleure

Viure en família: salut, educació i lleure

Periodicitat bimestral

Barcelona: Graó, 2000 —

Web de la revista

Referències normatives

Carta europea sobre la responsabilitat dels pares i els docents en l’educació dels infants
Responsabilité des parents et des enseignants dans l’éducation des enfants. Recommandation 1501 (2001) de l’Assemblée Parlamentaire du Conseil de l’Europe

Les responsabilitats dels pares i mestres en l’educació de l’infant
Recomanació 1501 de l’Assemblea parlamentària del Consell d’Europa
Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament, 2001

Descarregar:
Versió electrònica (pdf) – 437Kb

Prova d’accés ensenyaments artístics superiors

El Departament d’Ensenyament convoca les proves que han de superar les persones que volen accedir als ensenyaments artístics superiors (música, dansa, art dramàtic, conservació i restauració de béns culturals o disseny).

L’accés a aquests ensenyaments requereix el compliment dels requisits acadèmics (tenir el títol de batxillerat o equivalent) i la superació d’una prova específica d’accés que té per objectiu comprovar que els aspirants tenen els coneixements, les habilitats i les capacitats necessàries per cursar-los amb aprofitament.

> Han de fer la prova per a aspirants sense el requisit acadèmic les persones que no tenen la titulació necessària per accedir a algun dels ensenyaments artístic superiors.

> Han de fer les proves específiques d’accés les persones que volen accedir a algun dels ensenyaments artístics superiors (i tenen la titulació necessària per fer-ho) i les persones que han superat la prova per a aspirants sense el requisit acadèmic

Més informació en aquest enllaç http://ensenyament.gencat.cat/ca/serveis-tramits/proves/proves-acces/espec-artistics-superiors/