Entrades

Conscienciació sobre la diversitat funcional

Durant aquests dies  l’alumnat de 2n d’ESO ha rebut dos representants i membres de la Federació Ecom a Catalunya.  Han donat testimoni de la necessitat d’atenció, visualització i inclusió de les persones amb diversitat funcional a la societat. 
El taller ha començat fent un feedback amb els alumnes amb diverses preguntes com ara si consideren necessari la inclusió a l’escola de les persones amb alguna discapacitat física o si l’escola com espai suposa una barrera per a les persones amb discapacitat funcional.
Després han posat un documental Vides diverses en què persones amb discapacitats físiques i professionals del sector apel·len a la societat perquè defensi la diversitat i el dret de totes les persones a tenir els mateixos drets.

Setmana de la Ciència

La setmana passada van finalitzar les activitats dutes a terme per l’alumnat del centre relacionades amb la celebració de la 27ena edició de la Setmana de la Ciència, activitats organitzades des de l’àmbit científic-tecnològic de l’Alzina i adreçades a alumnat d’ESO, Batxillerat i Batxillerat Internacional.
S’han realitzat nombroses i diverses activitats com ara: participar a la 1a trobada de Biorecerca  amb alumnat de Batxillerat Internacional d’altres centres, descobrir biografies de científiques i científics rellevants, investigar quins contaminants trobem a l’institut i entorns, aprendre com es produeix la fermentació del vi, experimentar als laboratoris de química, viatjar en el temps per conèixer la història dels zoos i explicar-la en llengua anglesa….
Aquí us deixem unes fotografies de l’exposició muntada aquests dies al vestíbul de l’Alzina on es mostren alguns dels pòsters que l’alumnat ha creat per explicar a la resta dels companys i companyes el que han estat treballant aquest dies.

2ndBatxB hold talks on social issues

Every Wednesday, the 2ndBatxB English students hold a series of talks on global social issues. After researching facts, figures and possible causes, they analyse a wide range of topics that are in the news every day. During these talks, we have learned a lot about the lack of social rights in the world we live in and the students have provided suggestions as to how these issues might be tackled. On Wednesday 2nd, they offered excellent presentations that provoked a lively class discussion about racism, substance abuse and refugees.
This series of talks will close the term dedicated to social rights.
Congratulations to them!

Taller de reanimació cardiopulmonar

image.png

Aquest dimecres 16 de febrer l’entitat SAMS (Síndromes Arrítmicos relacionados con la Muerte Súbita) ha estat en el nostre centre per a realitzar amb els tres grups de 1r de batxillerat, un taller de reanimació cardiopulmonar.

L’activitat ha estat molt ben acollida pel nostre alumnat i han valorat molt l’experiència i el coneixement que els ha aportat.

Us afegeixo unes petites reflexions que han fet:

Mireia: El taller que ens han vingut a fer avui a l’institut m’ha semblat molt útil ja que et permet saber què fer en cas de trobar alguna persona que necessita la teva ajuda de manera immediata i el com utilitzar el DEA. Sincerament, el fet de poder salvar una vida amb les teves mans em sembla espectacular.

Jean Paul: Me ha parecido entretenido y educativo y muy seguramente me pueda servir para ocasiones donde pase lo practicado en la clase.

Noa Ventura: Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant, he pogut resoldre dubtes i practicar com si fos un cas real, aquesta formació em servirà per a algun futur si algú pateix d’un atac cardíac, poder ajudar en el que calgui per salvar-li la vida.

Luvna Al Hamouti: Me ha parecido una actividad muy interesante y importante, ya que si alguna vez estamos en uno de estos casos sabremos actuar.

Andreu López: Bé, aquesta m’ha semblat una activitat de vital importància, ja que amb els coneixements que hem adquirit podem arribar a salvar vides o per lo menys col·laborar en casos de mort súbita o de propi inconsciència.

Crec que s’haurien de fer més activitats com aquestes, interactives, divertides interessants i formatives, sobre temes que per molt que no es parla molt són importants.

Lluna Arregui: M’ha semblat una activitat molt interessant i també a la qual he après molt . Considero que la funció que fan és molt necessària, ja que si la majoria de població sabem fer-ho segur que podríem evitar moltes morts.

Laura Torres: He après una cosa que tenia ganes d’aprendre i de veritat el dia de demà em pot ser molt útil, a mi i a tots.

Jan Casado: Un taller rítmic i enriquidor per a la supervivència col·lectiva.

Enric Gónzalez: Una Experiència i activitat pràctica que ens ha permès conèixer la manera d’actuar davant d’un problema.

Celia Canovas: una experiència inoblidable que ens ajuda a salvar vides.

Ivan Egido: Un taller útil i pràctic que pot ser decisiu per les nostres vides.

Cèlia Salomé: Des del meu punt de vista, un taller molt dinàmic i alhora, professional que pot servir-nos en el nostre dia a dia, d’ara en endavant. Una dinamització molt interessant i pràctica que ens serveix com a formació útil a les nostres vides per saber com actuar davant aquest incident, sabent que no són poc habituals.

 

Taller criptografia i espionatge

Avui, l’Òscar Font, ens ha fet un taller de 2 h de criptografia i espionatge relacionades amb les matemàtiques.

Ens ha portat una màquina Enigma original restaurada i ens ha ensenyat com funciona.

Hem parlat també de seguretat informàtica i passwords.

Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona

Avui han vingut dues alumnes de Màster de Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona . A través de pel·lícules i sèries de moda com “Élite”, “Euphoria”, “Sex Education” i d’altres, ens han ajudat a analitzar i reflexionar sobre els processos de construcció cultural de les idees de identitat en les representacions culturals com la literatura, el cine, el teatre i altres medis.


Ens trobem en una societat canviant que evoluciona cap a la coexistència de llengües i cultures diferents tot generant nous processos de construcció d’identitats. Aquesta nova realitat es veu reflectida en l’expressió artística i cultural del moment que pot llançar missatges, no sempre massa evidents, sobre les noves dinàmiques dels processos multiculturals. Com a grans consumidors que som de l’art en les seves diferents representacions -audiovisual, música, literatura…- és important identificar situacions de discriminació i la seva normalització i estereotipatge.

 

Cuentos de Navidad

Los alumnos y alumnas de 2ºESO han escrito cuentos de Navidad en la clase de castellano. Textos emotivos, dulces, sorprendentes, en los que han desplegado sus dotes creativas, imaginativas y artísticas para transportarnos a la magia de las fechas más entrañables del calendario.

Taller gestió de les emocions

La setmana passada en Xavi del Punt JIP va impartir un taller de “Gestió de les emocions” a l’alumnat de 1r d’ESO.

Hem posat nom a les nostres emocions, als estats afectius que experimentem arran de les diverses situacions que vivim. Hem reflexionat sobre la intensitat de les emocions que sentim, sobre el fet que no hi ha emocions positives o negatives, que tot depèn del moment i de les coses que ens passen.

Hem entès també que les nostres emocions poden ser molt canviants al llarg d’un mateix dia.

Per acabar, hem realitzat una activitat grupal sobre què necessitem per sentir-nos bé a la classe i què podem aportar cadascuna de les persones per tal que el grup funcioni bé.

Ha estat una activitat molt enriquidora.

 

Taller ús correcte del patinet

Us compartim fotos del taller “ús correcte del patinet”, impartit per la Guàrdia Urbana, a 4t A (el taller s’està fent cada dimecres als diferents grups de 4t).
Ha anat molt bé i ha estat molt útil per conèixer la normativa sobre els VMP (vehicles de mobilitat personal).

Arquitectura a les Aules

Per tercer any consecutiu, hem participat a la convocatòria d’Arquitectura a les Aules, un programa de tallers d’arquitectura a les escoles que el COAC organitza durant la Setmana d’Arquitectura.

L’alumnat de primer d’ESO de l’Alzina, en el marc de projectes, ha rebut a dues arquitectes que els han convidat a dissenyar una plaça del seu entorn immediat. Hi ha hagut idees molt bones per transformar espais com la plaça del canòdrom o crear-ne de nous, com un futur Parc Arqueològic del Rec Comtal.

En petits grups han fet unes maquetes molt creatives !