Entrades
Setmana de la Ciència
/0 Comments/in Batxillerat, En classe, ESO /by Institut l'Alzina2ndBatxB hold talks on social issues
/0 Comments/in Batxillerat, En classe, GEP /by Institut l'AlzinaTaller de reanimació cardiopulmonar
/0 Comments/in Batxillerat, En classe /by Institut l'AlzinaAquest dimecres 16 de febrer l’entitat SAMS (Síndromes Arrítmicos relacionados con la Muerte Súbita) ha estat en el nostre centre per a realitzar amb els tres grups de 1r de batxillerat, un taller de reanimació cardiopulmonar.
L’activitat ha estat molt ben acollida pel nostre alumnat i han valorat molt l’experiència i el coneixement que els ha aportat.
Us afegeixo unes petites reflexions que han fet:
Mireia: El taller que ens han vingut a fer avui a l’institut m’ha semblat molt útil ja que et permet saber què fer en cas de trobar alguna persona que necessita la teva ajuda de manera immediata i el com utilitzar el DEA. Sincerament, el fet de poder salvar una vida amb les teves mans em sembla espectacular.
Jean Paul: Me ha parecido entretenido y educativo y muy seguramente me pueda servir para ocasiones donde pase lo practicado en la clase.
Noa Ventura: Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant, he pogut resoldre dubtes i practicar com si fos un cas real, aquesta formació em servirà per a algun futur si algú pateix d’un atac cardíac, poder ajudar en el que calgui per salvar-li la vida.
Luvna Al Hamouti: Me ha parecido una actividad muy interesante y importante, ya que si alguna vez estamos en uno de estos casos sabremos actuar.
Andreu López: Bé, aquesta m’ha semblat una activitat de vital importància, ja que amb els coneixements que hem adquirit podem arribar a salvar vides o per lo menys col·laborar en casos de mort súbita o de propi inconsciència.
Crec que s’haurien de fer més activitats com aquestes, interactives, divertides interessants i formatives, sobre temes que per molt que no es parla molt són importants.
Lluna Arregui: M’ha semblat una activitat molt interessant i també a la qual he après molt . Considero que la funció que fan és molt necessària, ja que si la majoria de població sabem fer-ho segur que podríem evitar moltes morts.
Laura Torres: He après una cosa que tenia ganes d’aprendre i de veritat el dia de demà em pot ser molt útil, a mi i a tots.
Jan Casado: Un taller rítmic i enriquidor per a la supervivència col·lectiva.
Enric Gónzalez: Una Experiència i activitat pràctica que ens ha permès conèixer la manera d’actuar davant d’un problema.
Celia Canovas: una experiència inoblidable que ens ajuda a salvar vides.
Ivan Egido: Un taller útil i pràctic que pot ser decisiu per les nostres vides.
Cèlia Salomé: Des del meu punt de vista, un taller molt dinàmic i alhora, professional que pot servir-nos en el nostre dia a dia, d’ara en endavant. Una dinamització molt interessant i pràctica que ens serveix com a formació útil a les nostres vides per saber com actuar davant aquest incident, sabent que no són poc habituals.
Taller criptografia i espionatge
/0 Comments/in Batxillerat internacional, En classe /by Institut l'AlzinaAvui, l’Òscar Font, ens ha fet un taller de 2 h de criptografia i espionatge relacionades amb les matemàtiques.
Ens ha portat una màquina Enigma original restaurada i ens ha ensenyat com funciona.
Hem parlat també de seguretat informàtica i passwords.
Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona
/0 Comments/in Batxillerat, En classe /by Institut l'AlzinaAvui han vingut dues alumnes de Màster de Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona . A través de pel·lícules i sèries de moda com “Élite”, “Euphoria”, “Sex Education” i d’altres, ens han ajudat a analitzar i reflexionar sobre els processos de construcció cultural de les idees de identitat en les representacions culturals com la literatura, el cine, el teatre i altres medis.
Ens trobem en una societat canviant que evoluciona cap a la coexistència de llengües i cultures diferents tot generant nous processos de construcció d’identitats. Aquesta nova realitat es veu reflectida en l’expressió artística i cultural del moment que pot llançar missatges, no sempre massa evidents, sobre les noves dinàmiques dels processos multiculturals. Com a grans consumidors que som de l’art en les seves diferents representacions -audiovisual, música, literatura…- és important identificar situacions de discriminació i la seva normalització i estereotipatge.
Cuentos de Navidad
/0 Comments/in En classe, ESO /by Institut l'AlzinaTaller gestió de les emocions
/0 Comments/in En classe, ESO /by Institut l'AlzinaLa setmana passada en Xavi del Punt JIP va impartir un taller de “Gestió de les emocions” a l’alumnat de 1r d’ESO.
Hem posat nom a les nostres emocions, als estats afectius que experimentem arran de les diverses situacions que vivim. Hem reflexionat sobre la intensitat de les emocions que sentim, sobre el fet que no hi ha emocions positives o negatives, que tot depèn del moment i de les coses que ens passen.
Hem entès també que les nostres emocions poden ser molt canviants al llarg d’un mateix dia.
Per acabar, hem realitzat una activitat grupal sobre què necessitem per sentir-nos bé a la classe i què podem aportar cadascuna de les persones per tal que el grup funcioni bé.
Ha estat una activitat molt enriquidora.
Taller ús correcte del patinet
/0 Comments/in En classe, ESO /by Institut l'AlzinaArquitectura a les Aules
/0 Comments/in En classe, ESO /by Institut l'AlzinaPer tercer any consecutiu, hem participat a la convocatòria d’Arquitectura a les Aules, un programa de tallers d’arquitectura a les escoles que el COAC organitza durant la Setmana d’Arquitectura.
L’alumnat de primer d’ESO de l’Alzina, en el marc de projectes, ha rebut a dues arquitectes que els han convidat a dissenyar una plaça del seu entorn immediat. Hi ha hagut idees molt bones per transformar espais com la plaça del canòdrom o crear-ne de nous, com un futur Parc Arqueològic del Rec Comtal.
En petits grups han fet unes maquetes molt creatives !