Entrades

El jardí somiat- Setmana de l’arquitectura

L’alumnat de primer d’ESO, en el marc de Projectes, ha participat a la Setmana d’Arquitectura 2020 que enguany s’ha celebrat del 7 al 17 de maig adaptat a un format virtual, obrint una nova finestra per endinsar-nos en el món de l’arquitectura sense sortir de casa.

Hem treballat la proposta el Jardí somiat amb l’arquitecte especialitzat en paisatgisme Miquel Vidal, al qual volem agrair la seva dedicació. Haviem de dissenyar un jardí inspirat en l’obra de Joan Miró. Hem après molt de jardins, com estan dissenyats, quins elements podem trobar-hi… i amb aquests dies de confinament, els hem trobat a faltar molt a la ciutat i ara, els observem i els valorem d’una altra manera. Podeu llegir la memòria de l’activitat en el document adjunt.

La Setmana d’Arquitectura està impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i la Fundació Mies van der Rohe, en col·laboració amb Barcelona Building Construmat i ARQUIN-FAD. 

Fotografies pòetiques. Projectes 2n ESO

Aquests treballs formen part del projecte de 2n d’ESO. A partir de l’estudi de les fotografies de l’artista CHEMA MADOZ, vam proposar als alumnes fer lliurement les seves pròpies fotografies poètiques seguint algunes de les característiques del treball d’aquest artista.

Us mostrem  en aquest vídeo les fotografies tant interessants i plenes de sensibilitat  que han fet els nostres alumnes.

 

Creadors en Residència | visita del actor professional Jordi Llovet

El 17 de febrer els alumnes de l’optativa de 3r Creadors en Residència van gaudir de la visita del actor professional Jordi Llovet durant la sessió dels dilluns a la Sala Garcilaso.

Al blog, podeu conèixer molt més detalls: http://blocsenresidencia.bcn.cat/alzina1920/

Recull d’imatge 2n ESO projectes Física i Química

Benvolgudes famílies,
Us presentem un recull d’imatges del que han fet els alumnes de 2n de l’ESO durant el que portem de curs a la part de projectes de Física i Química.
Podeu veure una selecció d’imatges on els alumnes han après entre altres a treballar en equip, a dissenyar experiments per treballar el mètode científic, a crear mapes conceptuals per treballar més tard amb ells al laboratori, hem celebrat la Setmana de la Ciència fent una gran Taula Periòdica commemorant el seu 150è aniversari, hem fet sortides al Cosmocaixa i al Laberint d’Horta… En definitiva hem treballat molt i seguirem fent-ho.
Cuideu-vos.

En un lugar de la Mancha…

Quatre alumnes de 2n d’ESO van confeccionar un vídeo com a colofó al seu treball i a la seva exposició oral sobre El Quixot, de Miguel de Cervantes, que havien de fer el divendres 13 de març a la classe de castellà. Com que aquell dia ja estava tancat el centre, us l’ensenyem ara.

 

 

Compartir idees

El passat dimecres 29 de gener, l’alumnat de 1r de batxillerat vam rebre la visita de dues estudiants de quart curs de Filologia Catalana de la UB. Inscrita en el marc del projecte “Compartir idees”, un cicle que pretén apropar la universitat als instituts a partir de temes ben diversos, van oferir-nos una xerrada titulada “Per a què serveix la literatura? La història d’un llarg debat”, obrint-nos noves perspectives i visions i posant sobre la taula un debat ben interessant en el que vam participar amb molt interès. A més, vam poder conèixer la visió que tenien sobre aquest tema diversos escriptors, filòsofs i filòlegs de tots els temps a través de cites i extractes de les seves obres.

Leila Kerroum, 1r batxillerat B

Activitats Nadal 2019

Compartim amb vosaltres les fotografies de les activitats que es van fer per Nadal.
En aquesta jornada es van fer sessions de cinema a les aules i tallers.
A més l’alumnat de 4rt va organitzar una xocolatada i una venta de crispetes, per aconseguir recursos pel viatge a Irlanda.
Els tallers estaven organitzats pel professorat o comissions  del centre. Entre els tallers d’aquest any hi havia jocs de taula, dansa, teatre, creació de boles de sabó al laboratori, còmic i fanzine, cuina creativa, targetes per felicitar el Nadal, decoracions de Nadal, activitats esportives, taller de xapes i adhesius, etc…
 
Agraïm la col·laboració de totes les persones que van proposar, realitzar o dinamitzar els tallers, i les sessions de cinema, així com a les autores de les fotografies, les alumnes Wiam Jebari i Jana Ventura, de primer d’ESO A.
 
Molt especialment volem agrair la col·laboració del menjador escolar Com a casa, per facilitar-nos la xocolata.

Acompanyem les lectures: Aloma, de Mercè Rodoreda

El passat dimecres 6 de Novembre va venir a l’Institut l’Alzina la Neus Real, comissària de l’exposició del cinquantenari de l’Aloma, de Mercè Rodoreda, per fer a la classe 4t B una proposta d’activitats lectura llibre que havíem treballat. L’alumnat, conjuntament amb la Neus, vam fer un petit resum i vam refrescar els aspectes més importants de l’obra per tal de recuperar l’essència d’Aloma.

 

Neus Real és llicenciada en Filologia Catalana i l’any 1994 va obtenir el títol de Màster of Philosophy, és professora de l’UAB i comissària de l’exposició.

Per començar, vàrem fer una pluja d’idees sobre que podríem realitzar com a treball del llibre i després compartir-ho amb alumnes d’altres instituts en una jornada que se celebrarà el 13 de desembre a l’Institut d’Estudis Catalans que porta per títol “Fomentar la lectura a partir d’Aloma de Mercè Rodoreda, amb motiu dels cinquanta anys de la segona edició revisada de l’obra”. 

Després de parlar-ne força i reflexionar dels pros i contres de les diferents propostes, van sorgir tres idees: fer un curtmetratge i un capítol o una escena d’Aloma, fer una ruta literària – es resumeix bàsicament en filmar els llocs per on passa la protagonista de l’història durant el transcurs d’aquesta, llegir el fragment de l’obra que passa en aquell lloc concret i fer-ne un muntatge i, la tercera, fer dos Escape Room amb la temàtica de la novel·la, un per a lectors de la novel·la i un altre per a possibles futurs lectors.

 

Després d’explicar les idees vam decidir fer tres grups. Al principi els tres grups volíem fer l’Escape Room, encara que més tard un grup va canviar la seva opinió i decidí fer la ruta literària. 

Acte seguit, ja que la majoria va optar per fer l’Escape Room, la Neus ens va orientar una mica sobre què podíem fer d’aquest projecte per aprofitar-lo al màxim i treure-li el màxim rendiment.

Entre els dos grups havien d’aconseguir trobar els espais per muntar-lo, les preguntes que s’haurien de fer sobre la novel·la amb les seves consegüents respostes i treure’n alguna cita o algun objecte representatiu.

 

Ara ens trobem en procés de muntatge de les dues activitats que hem de presentar el dia de la sessió a l’IEC.

 

Jaume Fernández Prat i Sergi Saavedra Bargallò

Halloween 2019 | 1r ESO

Today, our first of ESO students have celebrated Halloween in L’Alzina. Fifth graders from the primary school Ferran i Clua have visited us and we have been playing a Halloween Kahoot, dancing and doing handcrafts. We have created a paper bat and pumpkin. We have had loads of fun and smiles! Have a spooky Halloween!

 

Treballem la fusta

Els alumnes de 3r curs han dissenyat aquestes maquetes de forma lliure. Des de la matèria de tecnologia se’ls va demanar enginy, utilitzant la fusta com a matèria primera i aquests han estat els resultats. Enhorabona!