Entrades

Teatre Nada, de Carmen Laforet

NADA. LAFORET, CARMEN. 9788423355693 La Llar del LlibreEl passat 2 de març, els dos grups de 2n. de Batxillerat i dos professors varem assistir a la posta en escena de l’adaptació teatral de la novel.la de Carmen Laforet Nada al teatre SAT, a San Andreu.
La representació va ser un èxit i va anar seguida d’un interessant col.loqui amb la directora i les actrius sobre la novel.la i l’adaptació que acabaven de veure.

Costava imaginar l´adaptació de la novel·la amb les característiques de Nada, ja que no semblava gens fàcil. No obstant això, hem sortit satisfets i sorpresos.
Esperem que hagi servit a l’alumnat per aprofundir una obra que han llegit i apropar-los una mica més al món del teatre.

Chiara Beschizza, professora de Llengua i Literatura Castellana

Patis actius

Aquest curs, com a tot arreu del món, ha estat diferent. No només per l’ús de mascaretes, gel hidroalcohòlic, distància de seguretat, grups bombolla, reforç de docents, de neteja, etc. Aquest curs, el nostre alumnat ha viscut unes condicions diferents i úniques a les escoles i instituts i, com tots i totes, s’han hagut d’adaptar a aquesta nova situació.

El curs avançava amb unes línies de colors pintades a les pistes de l’institut. Aquestes delimitaven l’espai rotatiu que podia utilitzar cada grup. Dins d’aquest rectangle podien córrer i jugar però només podien interactuar amb els companys/es dels seu grup bombolla, és a dir, amb aquells amb qui compartien aula i sense utilitzar cap tipus de material.

Els dies, setmanes i mesos van anar avançant i, a les hores del pati, faltava vida, il·lusió, reptes, joc… què podíem fer? Després d’estudiar diverses propostes i veient com l’evolució i les restriccions anaven canviant, vam aconseguir portar al pati material perquè el nostre alumnat pogués gaudir-ne i tornar una mica de “vida” a aquells rectangles apagats.

Així doncs, fa més de dues setmanes l’alumnat de 1r i 2n d’ESO gaudeix d’uns patis actius amb material divers i rotatiu. Disposen de 5 materials diferents (pilota de futbol, pilotes de bàsquet, cordes, pilotes toves i jocs de cartes) i, segons un calendari estipulat, cada grup pot fer-ne ús sense coincidir amb altres grups, on tots poden gaudir de TOT al llarg de la setmana.

 

 

 

Amb aquest material hem aconseguit uns patis més dinàmics, actius, participatius, de cooperació i cohesió entre grups. Veiem al nostre alumnat més feliç i content i vetllem perquè, de cara a un futur,  aquests patis puguin ser més interactius entre tots i totes, perquè puguin jugar, compartir i participar sense limitacions espacials els uns amb els altres. Tornar a una normalitat que sembla allunyada però que ben aviat tots i totes en podrem tornar a gaudir.

 

 

Canvi ordre de les entrades i de sortides del centre

Benvolgudes famílies

A partir del dilluns 1 de febrer, coincidint amb el canvi de quadrimestre, es canviarà l’ordre de les entrades i de sortides del centre. L’accés continua sent esglaonat, com a mesura de protecció sanitària.
A la següent imatge trobareu la relació horària dels diferents cursos. Durant el dia d’avui i demà també es comunicarà als vostres fills.
Gràcies per la vostra atenció.
L’equip directiu

Manifest Dia internacional contra la violència de gènere

El passat dia 25 de novembre l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va participar en l’acte del Dia internacional contra la violència de gènere amb un minut de silenci.

L’alumna Elena Carreras de 3r ESO A va llegir el següent manifest:

MANIFEST 25N _2020

Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Avui, fa 60 anys que varen ser assassinades les germanes Mirabal, tres activistes polítiques i membres actives de la resistència. En honor a elles es va establir aquesta data com a Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. Des de llavors, no han cessat els esforços de moviments socials, feministes i de tots els àmbits per a erradicar les violències masclistes. També és cert que ja fa uns anys que diverses iniciatives populars anuncien que el temps s’ha esgotat per als agressors masclistes, el #NoEstàsSola, el #Metoo, el #Jotambé i el #YoSiTeCreo. El repte és enorme: es tracta de canviar la societat i destruir el poder patriarcal.

Cada cop som més veus que diem prou a la violència masclista i fem un pas decidit per plantar cara a actituds masclistes i abusos de poder, als centres educatius i a la societat.

És evident que, encara ara, els temps segueixen canviant i que el rebuig social contra les violències masclistes és cada cop més fort. No hi ha dubte que la defensa dels drets humans més fonamentals està guanyant, a poc a poc, aquesta partida. Cal enfortir l’estratègia i el compromís comú per erradicar totes les formes de violència masclista.

L’àmbit educatiu no n’és una excepció. Malauradament, sabem que als centres educatius es donen situacions de violències masclistes, situacions abusives envers les nenes, les noies, les dones i també envers persones del col·lectiu LGBTI i, sovint, aquestes violències queden amagades perquè la persona que rep aquest maltractament, per por, culpa, normalització de la situació, vergonya o perquè pensa que no la creuran no denuncia la situació i la pateix en silenci.

Per a l’abordatge de la violència masclista des de la comunitat educativa, ens cal educar en relacions afectivosexuals sanes, ens cal visibilitzar una violència que fa molt mal però no sempre estem preparats ni preparades per reconèixer, ens cal posar-hi nom i afrontar-la.

Les violacions, els assassinats, agressions físiques, mutilació genital femenina, matrimonis forçats, amenaces, etc., són les formes més alarmants i bèsties en les que es manifesta el masclisme i l’opressió patriarcal. Però totes aquestes agressions només representen la punta d’un gran iceBerg ple de violències i abusos masclistes.

Com comentaris sexistes, sexualització de cossos, control sobre la parella, manipulació emocional, bretxa salarial i doble jornada, confinaments amb agressors, menyspreus i molt més.

Per això cal ser conscients que defensar la vida és la caiguda del sistema. Necessitem aprendre a identificar les violències, per part de l’alumnat i la comunitat educativa, totes les persones en formem part. I deixar de plantejar la violència envers la dona com casos aïllats i amb agressors concrets que actuen conduits per una maldat innata o per patologies mentals, i identificar-ho com a manifestació de la violència implícita del patriarcat.

Cal que des dels centres educatius es treballi per una sexualitat plena i saludable perquè l’alumnat prengui consciència que les relacions afectives han de ser respectuoses, lliures i aprenguin a dir no a tot allò que no desitgin.

Des del Departament d’Educació, i per donar resposta a la diversitat i pluralitat del nostre alumnat, hem de seguir sumant esforços i sonoritat per la prevenció de la violència des d’un enfocament que tingui en compte els eixos de desigualtat que travessen la persona (l’ètnia, l’edat, la classe social, el gènere, la discapacitat).

Els centres educatius són un espai privilegiat de formació en valors i de socialització en relacions lliures de violència masclista. A més, des del centre educatiu estem treballant per detectar, reconèixer, donar suport i acompanyar les nenes i els nens que estiguin patint una situació de violència masclista a l’àmbit familiar, en la colla d’amistats, en les extraescolars, en la comunitat…

Les violències masclistes només es poden eliminar des de l’arrel, sigues tu també partícip en la construcció d’aquest món millor. Volem les escoles lliures de violències!

Què puc fer jo per canviar tot allò que no m’agrada? Afortunadament tothom qui es fa aquesta pregunta ja ha començat a treballar per erradicar les violències masclistes.

Rebentant les cadenes i crucificades pel patriarcat seguim endavant.

L’EDUCACIÓ SERÀ FEMINISTA O NO SERÀ!

Vacunes 1r d’ESO

Benvolgudes famílies de 1r d’ESO

Us recordem que demà 27 d’octubre l’alumnat de 1r d’ESO rebran les vacunes que van quedar pendents de la segona dosi de Vacuna del Papiloma Humà, Hepatitis A i en alguns casos de Varicel.la.

Gràcies

Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris

Benvolguts, Benvolgudes,

Us informem que està obert el termini per sol·licitar les beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a estudiants que el curs 2020-2021 cursen ensenyaments postobligatoris.

Termini per presentar les sol·licituds: del 9 d’agost a l’1 d’octubre de 2020

Us adjuntem el link on podeu consultar aquesta informació:

https://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/247-beques-ministerio-postobligatoris

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Ajuts individualitzats convocats pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu. Modalitats dels ajuts:

  • Ajuts i subsidis per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu derivada de discapacitat o trastorn greu de conducta.
  • Ajuts per a programes complementaris a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu associada a altes capacitats.

A qui va dirigit

Alumnes escolaritzats en centres educatius espanyols que acreditin la necessitat específica de rebre suport educatiu i reuneixin els requisits establerts.

Terminis

Termini per presentar les sol·licituds: del 9 d’agost al 30 de setembre de 2020

Sol·licitud per internet

https://sede.educacion.gob.es/sede/login/inicio.jjsp?idConvocatoria=1399

 

Més informació

Trobareu tota l’informació en aquest link http://ensenyament.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/358-ajuts-ministerio-NEE

 

Reunions informatives Associació Esportiva l’Alzina

REUNIONS PRESENTACIÓ AE ALZINA TEMPORADA 2020-2021

En funció de l’any de naixement del jugador/a que vulgui realitzar la pràctica esportiva, s’haurà d’assistir a la reunió en dia i hora fixada per la següent taula:

DIMARTS 15 de SETEMBRE DIMECRES 16 de SETEMBRE
18h 2015 – 2014 – 2013 18h 2008 – 2007
19h 2012 – 2011 19h 2006 – 2005
20h 2010 – 2009 20h A partir del 2004

 

  • S’haurà d’estar 10 minuts abans de l’hora de la reunió en la porta d’entrada (Carrer de la Manigua, 37, Barcelona) per poder passar el protocol d’higiene i seguretat de la covid19 per entrar a l’instal·lació.
  • Les reunions tindran una durada de 45 minuts.
  • Només podrà assistir un membre per família (aquesta mesura inclou no poder venir amb els vostres fills o filles a la reunió).
  • L’ús de mascareta és obligatori.
  • No es podrà prestar material de l’entitat (bolígrafs, llapis, etc.). Amb la qual cosa, cada persona haurà de portar el material que consideri necessari de casa.

Atentament,
AE ALZINA

Ajuts menjador termini de setembre

Benvolguts i benvolgudes,

Avui ha començat el termini de setembre per a poder sol·licitar un ajut de menjador.

Tot seguit us detallem aquells aspectes més destacats que cal tenir en compte:

  • Termini (famílies) per a sol·licitar l’ajut menjador de forma telemàtica: del  7 al 20 de setembre (https://www.edubcn.cat/ext/html/Ajuts/ajutsmenjador.html)
  • Termini (famílies) per a portar la sol·licitud signada al centre amb la documentació, si s’escau: 23 de setembre.

Supòsits en els que cal adjuntar documentació:

o   Serveis Socials de fora de Barcelona. Informe de serveis socials amb valoració social

o   Infants en acolliment: Resolució per tenir un o més infants en acolliment

o   Treballadores de la Llar: Aquelles persones donades d’alta de la Seguretat Social en règim especial, han d’adjuntar bases de cotització de l’any 2019.

o   Altres ingressos: Documentació que acrediti quin és el seu mitjà de subsistència.

Informacions rellevants inici curs 1r d’ESO

En el següent enllaç trobareu tota la informació rellevant per l’inici de curs a 1r d’ESO.