Entrades

Portes obertes Batxillerat 2024

En el següent enllaç trobareu tota la informació sobre la jornada de Portes Obertes Batxillerat LOMLOE 2024.

Per participar et pots inscriure en el següent enllaç: Jornada Portes Obertes Batxillerat 2024

Beques MEC postobligatòria

Benvolgudes famílies

Us fem arribar l’enllaç per demanar les beques d’estudis postobligatoris del Ministeri d’Educació pel curs 2023-2024.

https://www.educacionyfp.gob.es/servicios-al-ciudadano/catalogo/gener5/050130/ficha/050130-2023.html#dg1

Termini de presentació de sol·licituds:  del 27 de març al 17 de maig de 2023.

Jornada de Portes Obertes Batxillerat 2023

Benvolgudes famílies,

En el següent enllaç trobareu tota la informació sobre la jornada de Portes Obertes Batxillerat LOMLOE 2023.

 

Fem de mestres de ciència

Aquest mes els alumnes de batxillerat de Reptes científics, han escollit un experiment i un concepte de física o química per a mostrar i explicar als alumnes de tercer de l’ESO, per introduir-los en el món de les reaccions químiques i els fenòmens físics.

Els alumnes de batxillerat s’han enfrontat al repte d’aprofundir en els conceptes escollits i de ser professors de ciències per un dia mostrant un experiment al laboratori i a classe.

Beques Batxillerat 2022-2023

Beques convocades pel Ministeri d’Educació i Formació Professional per a estudiants que el curs acadèmic 2022-2023 cursen ensenyaments postobligatoris. Les quanties que es poden atorgar són les següents:

a) Quanties fixes
– Quantia fixa lligada a la renda
– Quantia fixa lligada a la residència de l’estudiant durant el curs escolar
– Beca bàsica
– Quantia fixa lligada a l’excel·lència

b) Quantia variable
– Segons el resultat de la ponderació de la nota mitjana de l’expedient de l’estudiant i de la seva renda familiar.

Per a estudiants universitaris: Beques de caràcter general per a estudiants que cursin estudis postobligatoris (GRAL)

A qui va dirigit

A estudiants dels següents ensenyaments postobligatoris i superiors no universitaris:

  • Primers i segons cursos de batxillerat
  • Formació professional de grau mitjà i de grau superior
  • Ensenyaments artístics professionals
  • Ensenyaments esportius
  • Ensenyaments artístics superiors
  • Estudis religiosos superiors
  • Estudis d’idiomes en escoles oficials (inclosa la modalitat de distància)
  • Cursos d’accés i cursos de preparació per a les proves d’accés a la formació professional i cursos de formació específics per a l’accés als cicles de grau mitjà i de grau superior impartits en centres públics i en centres privats
  • Cicles formatius de grau bàsic

Presentació de la sol·licitud

del 30 de març al 12 de maig de 2022

https://educacio.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/247-beques-ministerio-postobligatoris

2ndBatxB hold talks on social issues

Every Wednesday, the 2ndBatxB English students hold a series of talks on global social issues. After researching facts, figures and possible causes, they analyse a wide range of topics that are in the news every day. During these talks, we have learned a lot about the lack of social rights in the world we live in and the students have provided suggestions as to how these issues might be tackled. On Wednesday 2nd, they offered excellent presentations that provoked a lively class discussion about racism, substance abuse and refugees.
This series of talks will close the term dedicated to social rights.
Congratulations to them!

Jornada portes obertes Batxillerat

Benvolgudes famílies,

Si voleu conèixer com treballem a l’institut L’Alzina us convidem a la Jornada de Portes Obertes.

SESSIÓ INFORMATIVA I VISITA GUIDADA dimecres 6 d’abril de 2022, de 18h a 20h

El formulari d’inscripció el trobareu en el següent enllaç www.alzina.cat/portes-obertes-batxillerat-22/

Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona

Avui han vingut dues alumnes de Màster de Construcció i Representació de les Identitats Culturals de la Universitat de Barcelona . A través de pel·lícules i sèries de moda com “Élite”, “Euphoria”, “Sex Education” i d’altres, ens han ajudat a analitzar i reflexionar sobre els processos de construcció cultural de les idees de identitat en les representacions culturals com la literatura, el cine, el teatre i altres medis.


Ens trobem en una societat canviant que evoluciona cap a la coexistència de llengües i cultures diferents tot generant nous processos de construcció d’identitats. Aquesta nova realitat es veu reflectida en l’expressió artística i cultural del moment que pot llançar missatges, no sempre massa evidents, sobre les noves dinàmiques dels processos multiculturals. Com a grans consumidors que som de l’art en les seves diferents representacions -audiovisual, música, literatura…- és important identificar situacions de discriminació i la seva normalització i estereotipatge.

 

Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

Avui 11 de febrer commemorem el  Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència amb tot un seguit d’activitats que pretenen conscienciar a l’alumnat de la discriminació que encara pateixen les dones per accedir i sobreviure en entorns científics. Amb la recuperació de referents herstòrics, projecció de documentals i vídeos, lectures i participació en xerrades, l’alumnat de l’Alzina ha participat en aquesta jornada.

Sant Nicolau

La celebració de St. Nicolau el 6 de desembre és una tradició europea que ha pres diverses formes segons la latitud on ens trobem. A països centre europeus com Alemanya, Polònia, Suïssa o els Països Baixos el dia 5 de desembre totes les nenes i nens deixen les seves sabates amb un platet de galetes, pastanagues i un gotet de licor.

Per la nit passa St. Nicolau i omple les sabates dels infants de regals i llaminadures. El més sorprenent és que a les nenes i nens holandesos els diuen que St. Nicolau ve d’Espanya.

I als nostres infants els diem que els Reis Mags venen d’Orient i el tió menja mandarines. En el món màgic pur i genuí dels infants tot és possible.

 

 

 

 

ELS TRES PETITS INFANTS I SANT NICOLAU

Si n’eren tres petits infants,
varen anar a espigolar els camps.
Mireu el què va succeir:
Que es varen perdre pel camí!

Tirem per aquí, tirem per allà…
La nostra casa on serà?
Truquen al vespre a un carnisser:
Que ens obrireu, bon carnisser?

Entreu, entreu nois estimats,
que aquí hi ha lloc per a tots plegats.
Passar el portal només van fer
i els va matar aquell carnisser

Els va tallant en sis bocins
i al saler els posa com garrins
Set anys després passà per allí
Sant Nicolau tot fent camí

Al carnisser va anar a trucar:
Carnisser tens llit i sopar?
Sant Nicolau entreu,entreu
Que en aquí dins lloc trobareu,

Sant Nicolau així que entrà
ja demanava per sopar
Voleu pernil d’allò més bo?
No, en vull, que no és gens bo.

Voleu un tros de vedell xic?
No en vull, no en vull,que no és bonic
De la carn tendra menjaré
que fa set anys que és al saler.

El carnisser quan ho sentí
de casa seva va fugir.
Oh carnisser,no fugis,no,
Demana a Déu el teu perdó.

Sant Nicolau al saler va
picant tres voltes amb la mà.
Petits infants que en aquí estau
jo sóc el gran Sant Nicolau

I va estirar el Sant tres dits
i s’aixecaren els petits
El primer diu:-Que he dormit bé!
I el segon diu:-I jo també!

I fa per últim el tercer:
-Jo al mig del cel em creia ser!
Si n’eren tres petits infants,
varen anar a espigolar els camps.