Entrades

Servei comunitari a 4t d’ESO

Com a fruit del Servei comunitari de Socials, 7 alumnes de 4t de l’ ESO van organitzar el passat divendres 7 de maig per la tarda, en col.laboració amb el SEPC i l’associacio ACATHI, una taula rodona sobre el dret a l’asil de les persones refugiades LGTBI.
L’activitat, que va tenir lloc a l’Espai Jove Girapells del Guinardó, va comptar amb la presència de tres persones refugiades d’aquest col.lectiu que van haver de fugir dels seus països, Colòmbia, Hondures i Guinea Equatorial, i que actualment resideixen a Catalunya.
Una vintena de persones va escoltar atentament les seves experiències de vida, molt dures, a més de fer preguntes als ponents. Al final de l’acte, les alumnes van vendre menjar i begudes per recaptar fons per ACATHI, entitat que des de fa dues dècades ofereix suport i assessorament a persones refugiades LGTBI.

Tallers sobre estereotips racistes i migracions a 4t ESO

Durant el mes de gener, l’alumnat de 4ESO ha participat al propi centre en dos tallers impartits per les associacions Ruido Photo i SOS Racisme amb l’objectiu de sensibilitzar a nois i noies sobre el racisme i la xenofòbia, així com sobre el paper que juguen els mitjans de comunicació en la construcció d’un discurs estereotipat i fins i tot discriminatori envers les persones racialitzades i migrants.

Ambdues activitats s’inclouen dins del Pla d’Acció Tutorial i tindran la seva continuïtat en un nou taller que rebran aquells i aquelles alumnes interessats en dur a terme una campanya antirracista a l’Institut l’Alzina com a part del Servei comunitari que es realitza a 4ESO.

Exif_JPEG_420

Serveis Comunitaris a 4t d’ESO

Aquest, curs, hem començat un nou projecte, l’anomenat Servei Comunitari o ApS (Aprenentatge i Servei), ho fem d’acord amb la llei, i perquè a l’institut, vetllant per la formació integral de l’alumnat a través de l’esforç i l’autonomia personal volem aconseguir  que esdevinguin ciutadans responsables, compromesos, crítics, actius envers la societat i oberts al món.

En aquest procés, cal pensar en la necessitat de formar ciutadans qualificats, però també en ciutadans reflexius, capaços d’analitzar l’entorn en què viuen i de comprometre’s en la seva millora, per això volem avançar en aquelles competències que recullen certs valors i habilitats cíviques.

En aquest marc i d’acord amb l’article 79.1 e) de la Llei d’educació, el nostre centre posa en marxa per a aquest curs el Servei comunitari per a l’alumnat de 4t. D’ESO, amb la finalitat que experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Volem informar-vos que l’institut ha començat aquest nou projecte, associant el Projecte de Recerca de 4t d’ESO amb el servei Comunitari i amb l’elecció de l’alumnat segons les seves preferències, fent que cada professor/a que imparteix alguna assignatura a 4t d’ESO, faci un Servei Comunitari que tingui a veure amb l’assignatura que imparteix.

Ara tenim tres serveis en funcionament: Un de música (“Meditació amb vols tibetans” amb una associació de persones amb discapacitat intel·lectual), un de cultura i valors ètics (“Coneixem, compartim i convivim” amb usuaris de la tercera edat del Casal Congrés Indians) i un de castellà (“Darrera el teló”, on els alumnes comparteixen amb una  companyia de teatre per conèixer el què passa al darrera d’una obra)

Fins ara les experiències són positives, us seguirem informant.

Equip referent ApS de l’Institut l’Alzina: Raquel Martín/Jesús Navarro

Cloenda APS

Al llarg del primer quadrimestres l’alumnat de la matèria optativa d’emprenedoria ha realitzat una activitat d’APS amb l’entintat Dníger.

Aquesta entitat té entre d’altres objectius “Sensibilitzar la ciutadania catalana respecte a la situació social i econòmica que pateix la població de Níger.”

A través del treball realitzat el nostre alumnat ha pogut comprendre aquesta situació i també ajudar a l’entitat a difondre la seva tasca.

Ha estat una activitat molt enriquidora i el dia 25 de gener vam realizar l’acte de cloenda: l’alumnat va exposar el seu treball i vam recòrrer l’exposició “Les mirades del Níger” que romandrà al vestíbul de l’institut fins al dia 22 de febrer.

Si no vau tenir ocasió de visitar-la us convidem a fer-ho!

qr code