Entrades

Poesia per a atrevits

Poesia per a atrevits

Escriure un sonet a primer d’ESO?  Sembla un repte difícil, només apte per a atrevits, però els alumnes de primer han volgut córrer el risc i han escrit un sonet que parla d’ells, de com són i com pensen, de com creuen que els veuen i què els depara l’avenir. Han après que tot necessita el seu procés, que els bons resultats s’obtenen a foc lent, sense presses: «fent i desfent, aprèn l’aprenent». Vam començar a parlar de textos descriptius centrats en la descripció de les persones, la lectura de l’Obèlix i l’Astèrix ens hi va ajudar i vam esmolar l’eina per començar a escriure el primer esbós del nostre autoretrat: característiques físiques i psíquiques, aficions i desitjos de futur. Un cop fet, corregit i refet, ens vam endinsar en la poesia i les seves característiques: recompte sil·làbic, figures retòriques (metonímia, personificació, metàfora…) a través de la lectura de la lectura de diverses poesies. Aleshores vam centrar la nostra atenció en el sonet de Narcís Comadira, «Jo». I fent un joc d’imitació vam començar a transformar l’autoretrat en un sonet. Teníem tots els ingredients: la matèria primera (autoretrat), la pauta amb les característiques del sonet (rima consonant, versos decasíl·labs), la il·lusió del repte i la rúbrica per no oblidar cap dels ingredients. Sonet escrit.  I acompanyament amb una autoretrat fet de traços des d’Educació Visual i Plàstica. Faltava, però, la prova final, la declamació davant del públic: aprendre’s de memòria el sonet i recitar-lo —retenint els nervis— seguint la rúbrica d’avaluació. I com a colofó: recollida de tot el material amb l’aplicació Thinkling: imatge, lletra i so.

Aquests són alguns dels sonets escrits. Enhorabona a tots i totes pel vostre esforç!

 

Com sóc

 

esportista nat i barceloní

coll no massa llarg ni gruixut

que per mirar baix ho tinc ben fotut

tinc la cara llarga i nas poc fi

 

tocapilotes bastant alegre

ser desordenat em posa negre

rialler però a vegades tímid

Un pèl gandul però bastant polit

 

jugador de basquet com el germà

aficions cúbiques i colors

creador de jocs el dia de demà

 

molta roba còmode i d’esport

samarretes de basquet amb colors

pantaló de xandall ben llarg i fort .

 

Arnau Prat 1r D

 Ayami em dic

 

Ulls color negre, foscos com la nit.

Celles poblades com uns fils de llana.

Pell morena com una hawaiana.

Nas bufó, petit i arrodonit.

 

Alguns em diuen que sóc creativa.

Sóc callada i també educada.

Alguns em diuen que sóc positiva .

Sóc de vegades una mica pesada.

 

Pel món m’agradaria viatjar.

Plats molt senzills m’agrada cuinar.

I també m’agrada molt dibuixar.

 

Aya em diuen com a sobrenom,

fruites i lletres vol dir el meu nom,

sota la muntanya el meu cognom.

 

Ayami Yamashita 1r D

SÓC AIXÍ

 

Un noi primet amb la cara ovalada,

d’alçada mitjana, cabell rebel,

de color castany, com mar arrissada,

càlida mirada, dos ulls de mel.

 

Faig aparença de rostre content,

humil, bon company i poc esverat,

amb els qui m’envolten, madur i atent,

de la vida sóc un afortunat.

 

M’agrada viatjar, anar a un hotel,

al poble fer bondat, gaudir del dia,

i a la nit mirar els estels del cel.

 

Matèries de ciències preferiria,

per menjar, canelons amb beixamel,

i per somiar, la màgia i la poesia.

 

 

David Víctor Juanas  1r D

 

 

SÓC JO

 

Sóc el dels cabells castanys, sóc aquell,

el noi dels ulls marrons i cara fina.

Mitja estatura i prim com un branquell.

Amb coll ample i boca de gavina.

 

Sóc bastant alegre, res d’avorrit.

En mals moments una mica sensible.

Potser no em diríeu responsable,

però igualment us estaria agraït.

 

El bàsquet m’entabana més que res,

l’espai és el que em dona interès,

i la història el que m’entreté.

 

El poema potser no se’m dona bé,

el vers i la rima no em convé,

però escolteu companys, ja m’està bé.

 

Miquel Ropero 1r C

 

 

Sonet model

Jo

 

Sóc mascle i gironí. Mitja estatura.

Cabell castany, ullets de marrec trist.

Romàntic una mica, cosa dura

en el temps que vivim. Prou ho tinc vist.

 

Mozart més que cap altre m’entabana,

i, en versos catalans, Josep Carner.

Crec en l’amor, la taula quan tinc gana,

els plaers de la carn, que em moriré.

 

I si a estones em vaga de fer versos

i confegeixo quatre mots dispersos,

no ho faig pensant en un darrer sentit,

 

que no vull fer carrera de poeta.

Lletraferit de la A a la Z

en llengua fosca i en país petit!

Narcís Comadira

Un petit tros de mi

 

Sóc guapo, molt gran, fort i ben parit

sóc preadolescent, em surten grans

sóc un paio que no em cuido les mans

sóc un nen encara, jo sóc petit.

 

Sempre m’han dit que sóc espavilat

m’han dit que sóc bastant intel·ligent

jo m’estimo molt la meva gent

I també sóc un petit molt trempat.

 

Són simples les meves aficions:

videojocs, pelis, escoltar cançons,

sí, creu-t’ho, fer els deures i estudiar,

 

parlar amb el facetime i jugar a bàsquet.

La meva vida és tot aquest paquet

i res més, això s’havia d’acabar.

 

Sergi Saavedra Bargalló 1r C

 

 

Menció honorífica a les proves Cangur. Felicitats!!!

Aquest any hem tingut tres alumnes premiats amb menció honorífica al CANGUR:

Guillermo Abad López (lloc 32 de 3748 alumnes de 2n BAT)
David Víctor Juanas (lloc 39 de 20463 alumnes de 1r ESO)
Víctor Rodríguez Matas (lloc 60 de 16709 alumnes de 3r ESO)
L’any passat estàvem molt contents perquè hi va haver una menció honorífica al centre, aquest any s’han superat i n’hem obtingut tres!
                                                     

Quants éssers vius hi ha a l’Alzina?

Els alumnes de primer d’ESO han estat buscant éssers vius per a estudiar-los i catalogar-los. Els han fet fotografies i els han descrit seguint criteris científics.

Els objectius més importants de de l’activitat han estat:
  • Perdre la por a les classificacions científiques.
  • Observar amb deteniment el nostre entorn.

Han fet molt bona feina tots. Felicitats!!!

Aquí teniu els treballs realitzats.

                                        

Departament de ciències.

Sortida al Delta del Llobregat

Els alumnes de primer hem fet avui una sortida per a identificar ocells i conèixer el parc natural. Tot fent una passejada relaxada i agradable ens han explicat per exemple què fan les plantes que estan a la platja per poder trobar aigua dolça. Per què els mascles dels ocells tenen els colors més vistosos que les femelles. D’on vénen els sediments que conformen el delta i per què es van acumular tant de pressa. Ara podem identificar un cabusset i una fotja i…. :-)

En acabar la visita al parc hem dinat a la platja de les Filipines.

Aquí us deixem unes fotografies.

Tecnologia 3r d’ESO. Mostres de treballs.

Durant el curs els alumnes de 3r ESO de tecnologia han fet: Un Pont, Pont de Leonardo Da Vinci, Balança, Dossier de motors de 2T i 4Temps.

-Aquestes imatges transmeten coneixements, científics,per assolir: seguretat, motivació, aprenentatge.

-Tot l’esforç i treball personal recull: maduresa, capacitats i èxit.

-Amb aquestes eines es pot ampliar en el camp de la ciència i millorar dia a dia.

-Cal ser innovador i adaptar noves estratègies.

 

Fases de les imatges:

– ESTRUCTURA. PONT

Com ja sabem, una estructura ha de ser: sòlida, rígida, estable.

Cal fer ús correcte dels diferents materials ultralleugers.

Aquesta maqueta dóna una visió del procés tecnològic.

Porta reforços, formes triangulars i unions amb silicona.

Tot el conjunt formen simetría geomètrica i proporció matemàtica . Per fer-ho cal saber el tipus de perfil, material i soldadura elèctrica d’unió.

La prova final es fa posant-li pesos de 1/2 Kg, 1 Kg, 2 Kg, s’hi  pot soportar aquests  pesos, no hi ha cap tipus de deformació.

Les deformacions més importants són: esforç a tracció, compressió, flexió.

-PONT de Leonardo da Vinci

Utilitza la creativitat, enginy, senzillesa.

Per fer-ho, cal tenir: habilitat i destresa.

 

-BALANÇA

Projecte creatiu senzill, que va relacionat amb màquines-mecanismes.

Porta uns braços basculants, que són pals de fusta i també porta cargols de cabota Phillips.

Cal ser molt precís a l’hora de foradar els pals. Per fer-ho es necessita:  destresa i polcritud.

-MÀQUINES TÉRMIQUES

Cal saber els mecanismes més importants de la màquina,  el  moviment alternatiu en circular i l’energia utilitzada.

Altres proporcions van equipades amb: turbines, piles de combustible.

Aquest cas es valora l’ordre, rigor, treball i desmuntatge.

Imatges d’un motor de 2T i de 4T. MEC/MEP. Transmissions , engranatges , coixinets

Departament de Tecnologia

PREINSCRIPCIÓ CURS 2017-2018

PREINSCRIPCIÓ 2017-2018

Des del 24 de març fins al 4 d’abril (ambdós inclosos) podeu venir al centre a entregar la documentació per a la preinscripció del vostre fill o filla.  L’horari d’atenció al públic és de 9 a 14.00 i les tardes del 28 i 30 de març de 15.00 a 17.00.  Al següent enllaç trobareu tota la informació necessària.

http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia/informacio_general_matriculacio/preinscripcio

Aquí us deixem uns enllaços que esperem us facilitin tot el procés.

Criteris d’admissió i documentació necessària (informació general)

Imprès:

sol·licitud preinscripció 17-18

Resolució sobre el procés de preinscripció i matrícula:

Resolució sobre preinscripció i matrícula d’alumnat per al curs 2017-2018

Llistat de centres adscrits:

PRIESO_AdscripcionsOrigenDesti_1718
Telèfon de contacte: 93 340 98 50

Sortida a Barcino

La Barcelona romana va ser petita, uns 2.000 habitants (parvum oppidum, escrivia Pomponi Mela), però curulla de monuments i colònia romana de ple dret, fundació imperial, com testimonia el seu llarguíssim nom oficial: COLONIA IVLIA AVGVSTA FAVENTIA PATERNA BARCINO.

Hem pogut comprovar-ho in situ amb els llatinistes de 4 d’ESO i 1er i 2on de Batxillerat, el passat 17 de gener

Aquí teniu unes quantes fotos de la nostra visita.

Valete!

 

Departament de Llengua Castellana – LLatí

Enhorabona, Mayra (guanyadora del 1r Premi Jove de Còmic Sant Martí)

escanear0002 escanear0003 escanear0004 escanear0005

 

El passat mes de novembre La MAYRA VIVES de 4t B va ser guanyadora del 1r premi de categoria B(menors de 16 anys)del II PREMI JOVE DE CÒMIC SANT MARTÍ PER A LA PREVENCIÓ I ERRADICACIÓ DE LA VIOLÈNCIA MASCLISTA.

El 29 de novembre vam assistir a l’acte de lliurament dels premis a l’auditori de Sant Martí. L’acte va ser molt maco i emotiu. la Mayra va guanyar un lot de material gràfic valorat en 200 euros, un lot de còmics i un curs intensiu a l’escola Joso.

Volem felicitar a la Mayra en nom de tot l’institut i animar-la a continuar amb la seva passió.

ENHORABONA MAYRA!!!!

Departament de dibuix

Thinglink: The project is finished!

The job is done. You can review the projects done with Thinglink app and see the improvements.

Thinglink: Enriching Reality (the projects)

And here you’ll find the videos:

Your sons and daughters are passionate and creative! Congratulations!