Els alumnes de primer d’eso de projectes hem participat enguany al concurs. En grups han triat l’argument, confeccionat l’storyboard i practicat els trucs. I ben caracteritzats s’han convertit per uns dies en actors, actrius, tècnics i directors de rodatge. Us deixem una mostra de les seves produccions. Hem votat el nostre millor vídeo i l’hem presentat a concurs.
Participa Méliès | Concurs de vídeo per a escoles i públic general
Els alumnes de projectes de 1r d’ESO vam realitzar just abans de vacances de Setmana Santa una sortida.
Vam caminar al llarg del trajecte des del seu naixement, a Montcada. Ben acompanyats per uns guies savis i pacients (l’Anna Ferre, arquitecta; el Ramon Perramon, historiador; i Jaume Seda, president del Centre d’Estudis Ignasi Iglésies). Va ser una experiència enriquidora. Les properes setmanes, els alumnes elaboraran un glossari visual de conceptes que hem treballat a la sortida en el marc del PROJECTE NEXES | EXPLORACIONS (Institut L’alzina / iDensitat)
Aquest projecte parteix de la voluntat fer una exploració en el territori per acabar construint de manera conjunta un glossari il·lustrat a partir de dos temes creuats: els conceptes de límit, frontera, barrera, i també de connexió, vincle, nexe, en relació amb el recorregut d’un fragment del Rec Comtal
Més endavant us mostrarem els treballs realitzats.
Aquí us deixem un article del diari ara que en parla i una web amb fotografies antigues.
Us fem arribar el COMUNICAT DEL CONSORCI D’EDUCACIÓ DE BARCELONA EN RELACIÓ A LA SITUACIÓ D’ALERTA PER NEU
Per demà dimecres la previsió és que els centres obrin amb normalitat. Es recomana a les direccions que avui informin a les famílies dels consells de Protecció Civil per accedir als centres: preferència pel transport públic per sobre del privat, i del transport subterrani per sobre del de superfície.
Qualsevol variació respecte a les previsions i recomanacions serà publicada al web del Consorci.
Hem rebut un missatge del Consorci d’Educació de Barcelona dient que s’ha activat el Pla NEUCAT en fase d’alerta. Demà divendres les classes es desenvoluparan amb normalitat (i també la festa de Carnestoltes). Us demanem que estigueu atents a les notícies per si hi ha novetats. Us les farem arribar via Tokapp i a través de la pàgina web.
Gràcies a l’associació Amics de la Fabra i Coats, l’alumnat de primer d’ESO de l’Institut l’ Alzina ha conegut de primera mà la història d’aquesta antiga fàbrica tèxtil tan important pel Districte de Sant Andreu.
Hem visitat els diferents espais i fins i tot ens han fet sonar la sirena que marcava els torns dels treballadors de la fàbrica!
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2017/11/IMG_3760.jpg480640Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2017-11-19 13:14:452017-12-11 11:46:36Visita a la Fabra i Coats
Els alumnes de primer d’eso han realitzat durant el mes d’octubre un recorregut guiat amb parades a diferents punts estratègics. Forma part del projecte que té com a objectiu conèixer més i millor tot el que fa referència al districte de Sant Andreu i les famílies que hi viuen (actualment i en el passat).
Vam desplaçar-nos de forma segura acompanyats en tot moment per monitors experts de la cooperativa Biciclot. Aquesta entitat es dedica a organitzar activitats que promoguin la mobilitat sostenible i l’ús de la bicicleta. També organitzen cursos de reparació i recuperació de bicicletes al barri del Clot.
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2017/11/bici-3.jpg7681024Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2017-11-10 09:21:032017-12-11 11:46:46Bicicletada de primer d’ESO
S’ha de fer alguna cosa especial per carregar l’iPad i mantenir en bon estat la bateria? No.
Les bateries dels iPads no són com les bateries dels antics telèfons mòbils, i no tenen efecte memòria. Per tant podem carregar-les quan ens vingui be i estiguin al nivell que estiguin. Fins i tot podem fer petites càrregues al llarg del dia sense arribar al 100%.
El si que cal evitar es escalfar massa l’iPad: la calor degrada les bateries. Per tant no es recomanable utilitzar l’iPad mentre s’està carregant.
Si veieu que l’indicador de bateria fa coses estranyes : triga molt a carregar-se, està molt temps al màxim i després baixa de cop, … És recomanable fer una calibració de la bateria. Simplement utilitzar l’iPad fins que s’apagui i tornar a carregar-lo al 100% sense utilitzar-lo. No arregla la bateria ni l’espatlla, però fa que l’indicador de la bateria torni a ser fiable.
Podeu trobar més informació a la pàgina web d’Apple:
Benvolgudes famílies,
En la circular repartida avui als vostres fills i filles anunciàvem una vaga per demà dia 3 d’octubre. Enlloc de la vaga, demà hi haurà una ATURADA GENERAL. El centre estarà tancat i no hi haurà serveis mínims.
Avui hem repartit una comunicació als vostres fills i filles amb el text següent: “Us comuniquem que hi ha una aturada general convocada per demà dia 3 d’octubre en protesta pels greus fets succeïts l’1 d’octubre.
El centre romandrà obert i els alumnes que hi assisteixin seran atesos.
Des del centre garantirem els serveis mínims decretats pel Departament de Treball.
Els membres de la comunitat educativa podran acollir-se al seu dret de fer la vaga i per tant el funcionament habitual del centre es pot veure greument afectat.”
Podeu consultar la notícia sobre el Tancament General de demà 3 d’octubre per a més informació.
Us demanem que consulteu la pàgina web per estar informats puntualment.
Equip directiu
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2017/05/LogoAlzina.jpg244250Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2017-10-02 13:15:382018-01-19 09:06:46Comunicat a les famílies
A partir d’ara els vostres fills i les vostres filles podran accedir a la plataforma d’aprenentatge en línia Clica’t. Cadascuna de les matèries del centre disposarà del seu curs grup.
Us adjuntem la informació per donar d’alta el vostre fill o la vostra filla. Si ho desitgeu el pare, la mare o el tutor també podeu fer el seguiment de les tasques realitzades. Caldrà, doncs, que dins el Perfil de l’Alumnat cliqueu a l’enllaç Compte per registrar-vos i crear el vostre compte propi.
Us adjuntem també el manual d’ús de la plataforma tant per a pares com per a alumnes.
Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.
Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.
Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.
La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.
Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…
El proper dimecres 27 de setembre a les 18:00 farem una sessió especial per ajudar a crear aquests comptes a qui ho necessiti i resoldre altres dubtes sobre l’iPad dels vostres fills.
https://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2017/09/if_Apple-03_70328.png512512Institut l'Alzinahttps://www.alzina.cat/wp-content/uploads/2023/01/logo-alzina-2023-300x55.jpgInstitut l'Alzina2017-09-19 22:09:492017-09-19 22:11:06iPad i comptes d’Apple
We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
Essential Website Cookies
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
Google Analytics Cookies
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visit to our site you can disable tracking in your browser here:
Other external services
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
Other cookies
The following cookies are also needed - You can choose if you want to allow them:
Privacy Policy
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.