Entrades

Ajuts menjador curs 2022-2023

  • S’atorguen ajuts ordinaris del 70% (pendent de resolució el preu de menjador) i també extraordinaris fins un màxim del 100% (pendent de resolució el preu de menjador) per a les rendes més baixes.
  • Es pot sol·licitar l’ajut en base als ingressos familiars corresponents a la renda 2021.
  • S’estableix un llindar per sobre del qual no es poden sol·licitar ajuts a fi de dedicar els ajuts als trams de rendes més baixes. Es pren com a referència el llindar de la pobresa establert a l’IDESCAT. Aquesta mesura va ser aprovada pel Parlament de Catalunya a la Resolució 11/17.

PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Les sol·licituds es presentaran a través d’un formulari telemàtic adreçat a l’alumnat que estigui matriculat o preinscrit per al curs 2022-2023, en un període inicial i quatre períodes oberts de sol·licituds:

  • Període de juny 2022: entre el 16 de maig i el 15 de juny, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 17 de juny.
  • Un cop finalitzat el període de juny, s’establiran períodes oberts de presentació de sol·licituds (noves peticions, alumnat nou vingut i situacions sobrevingudes)
      • Primer període obert de presentació de sol·licituds: entre el 5 i el 25 de setembre de 2022, ambdós inclosos.
      • Segon període obert de presentació de sol·licituds: entre el 26 de setembre i el 30 de novembre de 2022, ambdós inclosos.
      • Tercer període obert de presentació de sol·licituds: entre l’1 de desembre de 2022 i el 28 de febrer de 2023, ambdós inclosos
      • Quart període obert de presentació de sol·licituds: entre l’1 de març de 2023 i el 27 d’abril de 2023, ambdós inclosos.

SUPORT A LES FAMÍLIES

FER LA SOL·LICITUD TELEMÀTICA

NORMATIVA CONVOCATÒRIA 2022-2023

    • RESOLUCIÓ Núm. 8635 – 28.3.2022 per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció, de 2 de març de 2022, pel qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat escolaritzat en qualsevol dels cursos dels ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, en centres educatius de la ciutat de Barcelona sufragats amb fons públics.
    • RESOLUCIÓ Núm. 8659 – 3.5.2022 per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, de 30 de març de 2022, pel qual s’aprova la convocatòria per al curs escolar 2022-2023, per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics de la ciutat de Barcelona (ref. BDNS 622428).

Ajuts menjador 2021-2022

L’alumnat de P3 a 4t d’ESO escolaritzat en centres públics i concertats de famílies amb ingressos per sota dels llindars establerts a la convocatòria pot sol·licitar l’ajut individual de menjador a través del seu centre educatiu. A la ciutat de Barcelona aquests ajuts són gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona, mitjançant convocatòria pública.

Convocatòria d’ajuts individuals de menjador. Curs 2021-2022

  • S’atorguen ajuts ordinaris de 4’43€ i també extraordinaris fins un màxim de 6’33€ per a les rendes més baixes.
  • Es pot sol·licitar l’ajut en base als ingressos familiars corresponents a la renda 2020.
  • S’estableix un llindar per sobre del qual no es poden sol·licitar ajuts a fi de dedicar els ajuts als trams de rendes més baixes. Es pren com a referència el llindar de la pobresa establert a l’IDESCAT. Aquesta mesura va ser aprovada pel Parlament de Catalunya a la Resolució 11/17.

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran a través d’un formulari telemàtic adreçat a l’alumnat que estigui matriculat o preinscrit per al curs 2021-2022, en dos períodes de sol·licituds:

  • Període de sol·licituds de juny 2021: entre el 27 de maig i el 18 de juny, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 23 de juny.
  • Període de sol·licituds de setembre 2021: entre el 6 i el 17 de setembre, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 22 de setembre.
  • Un cop finalitzats els períodes de juny i setembre, s’estableix un període obert de presentació de sol·licituds per atendre situacions sobrevingudes i per a l’alumnat de nova incorporació.

– Situació sobrevinguda que requereixi l’atenció de Serveis Socials

– Unitats familiars que la seva situació econòmica s’hagi vist greument afectada per causa de força major i degudament justificada.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i, en aquest sentit, caldrà que els sol·licitants exposin i acreditin documentalment els fets causants de la nova situació. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

Fer la sol·licitud telemàtica

Suport a les famílies

  • Full informatiu de la convocatòria 2021-2022, PDF Versión castellana, PDF
  • Per tal de donar suport a les famílies que no disposin de recursos per presentar la sol·licitud de manera telemàtica hauran de demanar cita prèvia a:
    • Oficina d’atenció del Consorci d’Educació de Barcelona, Plaça d’Urquinaona, 6
    • Oficina d’Escolarització de Sant Andreu – carrer de Sant Adrià, 20 recinte Fabra i Coats
    • Oficina d’Escolarització de Nou Barris – carrer del Nil, 27 baixos
    • Oficina d’Escolarització de Ciutat Vella – Placeta del Pi, 2

Ajuts menjador | 2n període obert

2n període obert

Quins són els terminis?

  • Per a demanar l’ajut, fins al 28/02/21.
  • Per a que les famílies portin la documentació al centre, fins al 02/03/21.
  • Per a que els centres envieu per correu electrònic la documentació escanejada i les graelles, fins al 05/03/21.

s’estableix un període obert de presentació de sol·licituds per atendre situacions sobrevingudes i per a l’alumnat de nova incorporació.

– Situació sobrevinguda que requereixi l’atenció de Serveis Socials

– Unitats familiars que la seva situació econòmica s’hagi vist greument afectada per causa de força major i degudament justificada. Aquesta petició ha d’anar acompanyada d’una valoració social.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i, en aquest sentit, caldrà que els sol·licitants exposin i acreditin documentalment els fets causants de la nova situació. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

Fer la sol·licitud telemàtica

La sol·licitud es pot fer des de qualsevol disposotiu mòbil. Un cop emplenada la sol·licitud i enviada es generarà un resguard de la sol·licitud que caldrà  signar i lliurar al   centre amb la documentació que sigui necessària. Enguany no hi haurà sol·licitud en format paper.

Atenció: el formulari no funciona amb Internet Explorer!

Suport a les famílies

  • Full informatiu de la convocatòria 2020-2021, PDF Versión castellana, PDF
  • Per tal de donar suport a les famílies que no disposin de recursos per presentar la sol·licitud de manera telemàtica s’han habilitat diversos espais de suport:
    • Oficina d’atenció del Consorci d’Educació de Barcelona, Plaça Urquinaona,6  (atenció amb cita prèvia)
    • Oficina d’Escolarització de Sant Andreu, c/ Sant Adrià, 20 recinte Fabra i Coats  (atenció amb cita prèvia)
    • Oficina d’Escolarització de Ciutat Vella, Placeta del Pi, 2 ( atenció amb cita prèvia)

 

Ajuts menjador termini de setembre

Benvolguts i benvolgudes,

Avui ha començat el termini de setembre per a poder sol·licitar un ajut de menjador.

Tot seguit us detallem aquells aspectes més destacats que cal tenir en compte:

  • Termini (famílies) per a sol·licitar l’ajut menjador de forma telemàtica: del  7 al 20 de setembre (https://www.edubcn.cat/ext/html/Ajuts/ajutsmenjador.html)
  • Termini (famílies) per a portar la sol·licitud signada al centre amb la documentació, si s’escau: 23 de setembre.

Supòsits en els que cal adjuntar documentació:

o   Serveis Socials de fora de Barcelona. Informe de serveis socials amb valoració social

o   Infants en acolliment: Resolució per tenir un o més infants en acolliment

o   Treballadores de la Llar: Aquelles persones donades d’alta de la Seguretat Social en règim especial, han d’adjuntar bases de cotització de l’any 2019.

o   Altres ingressos: Documentació que acrediti quin és el seu mitjà de subsistència.

Ajuts menjador curs 2020-2021

  • S’atorguen ajuts ordinaris de 4’43€ i també extraordinaris fins un màxim de 6’33€ per a les rendes més baixes.
  • Es pot sol·licitar l’ajut en base als ingressos familiars corresponents a la renda 2019.
  • S’estableix un llindar per sobre del qual no es poden sol·licitar ajuts a fi de dedicar els ajuts als trams de rendes més baixes. Es pren com a referència el llindar de la pobresa establert a l’IDESCAT. Aquesta mesura va ser aprovada pel Parlament de Catalunya a la Resolució 11/17.

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran a través d’un formulari telemàtic adreçat a l’alumnat que estigui matriculat o preinscrit per al curs 2020-2021, en dos períodes de sol·licituds:

  • Període de sol·licituds de juny 2020: entre el 23 de juny i el 9 de juliol, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 10 de juliol.
  • Període de sol·licituds de setembre 2020: entre el 7 i el 20 de setembre, ambdós inclosos. El termini per presentar les sol·licituds signades al centre amb documentació, si escau, és fins al 23 de setembre.
  • Un cop finalitzats els períodes de juny i setembre, s’estableix un període obert de presentació de sol·licituds per atendre situacions sobrevingudes i per a l’alumnat de nova incorporació.

– Situació sobrevinguda que requereixi l’atenció de Serveis Socials

– Unitats familiars que la seva situació econòmica s’hagi vist greument afectada per causa de força major i degudament justificada. Aquesta petició ha d’anar acompanyada d’una valoració social.

En aquests casos correspondrà estudiar la nova situació i, en aquest sentit, caldrà que els sol·licitants exposin i acreditin documentalment els fets causants de la nova situació. Així mateix, caldrà demanar la documentació econòmica corresponent per tal de determinar els nous rendiments de la unitat familiar.

Fer la sol·licitud telemàtica

La sol·licitud es pot fer des de qualsevol dispositiu mòbil. Un cop emplenada la sol·licitud i enviada es generarà un resguard de la sol·licitud que caldrà  signar i lliurar al   centre amb la documentació que sigui necessària.

Suport a les famílies

Normativa

  • RESOLUCIÓ Núm 4841 – 05.06.2020 per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, de 27 de maig de 2020, pel qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat escolaritzat en qualsevol dels cursos dels ensenyaments del segon cicle d’educació infantil, d’educació primària i d’educació secundària obligatòria, en centres educatius de la ciutat de Barcelona sufragats amb fons públics.

 

 

Beques menjador

Benvolgudes famíiles,
 
Les beques menjador es garantiran amb targetes moneder mentre no hi hagi institut. 
Es distribuiran a les famílies d’alumnat beneficiari de la beca menjador targetes moneder amb l’import de la prestació per comprar aliments mentre duri l’emergència pel coronavirus. Les targetes començaran a distribuir els pròxims dos o tres dies a través de l’Ajuntament de Barcelona. Es carregarà a cada família l’import de la prestació diària pel total de dies que duri el tancament. La mesura serà vigent fins que es torni a obrir l’institut. Aquestes targetes cada família podrà utilitzar-les per comprar aliments en qualsevol establiment. Rebrem instruccions properament sobre com es fará el repartiment de les targetes. 
Cordialment, 
 
Equip directiu. 

Ajuts menjador 2019-2020, segon període setembre

L’alumnat de P-3 a 4t d’ESO escolaritzat en centres públics i concertats de famílies amb ingressos baixos pot sol·licitar l’ajut individual de menjador a través del seu centre educatiu. A la ciutat de Barcelona aquests ajuts són gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona, mitjançant convocatòria pública.

Primer període (famílies):      del 20 al 28 de juny de 2019, ambdós inclosos

Segon període (famílies):       del 2 al 20 de setembre de 2019, ambdós inclosos

RENOVACIONS

Les sol·licituds abreujades de l’alumnat que l’any anterior van gaudir d’un ajut de menjador. Haureu de passar per Secretaria per signar la renovació.

CANVIS RESPECTE L’ANY 2018

En la composició de la unitat familiar. Si, durant l’any 2018, la composició de la unitat familiar s’ha incrementat (naixement d’un fill, etc.) o ha disminuït (defunció, emancipació d’un fill gran, etc.) no podeu presentar l’abreujada perquè els llindars han canviat i per tant haureu de fer una sol·licitud ordinària.

En l’origen dels ingressos. És a dir, si l’any 2017 els ingressos d’un dels membres de la unitat familiar provenien d’una Renda Garantida de Ciutadania (RGC i durant l’any 2018 a trobat feina i declara ingressos d’IRPF, no la pot fer abreujada. El Consorci d’Educació de Barcelona, com sempre, creuarà les dades amb Hisenda, per tant aquesta informació la tindran i haureu de fer la sol·licitud ordinària.

En les dades personals. Família monoparental, amb discapacitat, família nombrosa, etc. Si durant l’any 2018, ha canviat alguna d’aquestes condicions ha de fer una sol·licitud ordinària.

En el cas de l’alumnat de 1r de l’ESO i d’aquell alumnat que hagi canviat de centre, sempre i quan es tracti d’una renovació, la famíliahaureu d’omplir i signar la sol·licitud abreujada. 

Noves presentacions (sol·licitud ordinària): Alumnat de nova matrícula o bé que la seva situació familiar ha canviat respecte l’any 2017, haureu d’emplenar la sol·licitud i portar-la a la secretaria del centre.

Germans de nova matricula i de renovació: Quan una unitat familiar tingui alumnat de nova matrícula i de renovació, caldrà que presenti per una banda, la sol·licitud ordinària per l’alumnat de nova matrícula, i cal que la resta de germans s’afegeixin com a membres de la unitat familiar. I per altra banda signar la sol·licitud abreujada de renovació de l’ajut.

Ajuts menjador 2019-2020

L’alumnat de P-3 a 4t d’ESO escolaritzat en centres públics i concertats de famílies amb ingressos baixos pot sol·licitar l’ajut individual de menjador a través del seu centre educatiu. A la ciutat de Barcelona aquests ajuts són gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona, mitjançant convocatòria pública.

Primer període (famílies):      del 20 al 28 de juny de 2019, ambdós inclosos

Segon període (famílies):       del 2 al 20 de setembre de 2019, ambdós inclosos

RENOVACIONS

Les sol·licituds abreujades de l’alumnat que l’any anterior van gaudir d’un ajut de menjador. Haureu de passar per Secretaria per signar la renovació.

CANVIS RESPECTE L’ANY 2018

En la composició de la unitat familiar. Si, durant l’any 2018, la composició de la unitat familiar s’ha incrementat (naixement d’un fill, etc.) o ha disminuït (defunció, emancipació d’un fill gran, etc.) no podeu presentar l’abreujada perquè els llindars han canviat i per tant haureu de fer una sol·licitud ordinària.

En l’origen dels ingressos. És a dir, si l’any 2017 els ingressos d’un dels membres de la unitat familiar provenien d’una Renda Garantida de Ciutadania (RGC i durant l’any 2018 a trobat feina i declara ingressos d’IRPF, no la pot fer abreujada. El Consorci d’Educació de Barcelona, com sempre, creuarà les dades amb Hisenda, per tant aquesta informació la tindran i haureu de fer la sol·licitud ordinària.

En les dades personals. Família monoparental, amb discapacitat, família nombrosa, etc. Si durant l’any 2018, ha canviat alguna d’aquestes condicions ha de fer una sol·licitud ordinària.

En el cas de l’alumnat de 1r de l’ESO i d’aquell alumnat que hagi canviat de centre, sempre i quan es tracti d’una renovació, la família haureu d’omplir i signar la sol·licitud abreujada. 

Noves presentacions (sol·licitud ordinària): Alumnat de nova matrícula o bé que la seva situació familiar ha canviat respecte l’any 2017, haureu d’emplenar la sol·licitud i portar-la a la secretaria del centre.

Germans de nova matricula i de renovació: Quan una unitat familiar tingui alumnat de nova matrícula i de renovació, caldrà que presenti per una banda, la sol·licitud ordinària per l’alumnat de nova matrícula, i cal que la resta de germans s’afegeixin com a membres de la unitat familiar. I per altra banda signar la sol·licitud abreujada de renovació de l’ajut.

Resolució definitiva d’ajuts menjador per al curs 2018-2019

Us comuniquem que ja ha sortit publicada al DOGC la resolució definitiva d’ajuts menjador per al curs 2018-2019.

** El termini per a presentar recurs de reposició finalitza el 28 de gener de 2019 **

Us adjuntem l’imprès per a que les famílies pugueu interposar recurs de reposició

Resolució Adjudicació Periode Inicial 2018_19_DOGC

A15_Recurs_de_reposició_a_la_llista_adjudicació_definitiva

 

Ajuts menjador, resolucions setembre

Avui dimarts 6 de novembre ja ha estat publicada la llista d’admesos i denegats amb la quantitat concedida (el càlcul del nombre de dies totals adjudicats s’informarà a la resolució definitiva). Passeu pel centre (la llista amb els codis està penjada al suro del vestíbul).

Els interessats poden formular AL.LEGACIONS FINS AL 13 DE NOVEMBRE en el nostre centre.

Us relacionem els motius de denegació amb la documentació que cal que presentin:

-IMPOSSIBILITAT DE VALIDACIÓ DE RENDA: Vol dir que no s’han pogut contrastar les dades econòmiques. Cal que presentin la documentació econòmica, de tota la unitat familiar, de l’exercici 2017.

-SUPERA EL LLINDAR DE RENDA: Supera els llindars establerts en la convocatòria.

-SUPERA EL LLINDAR DE PATRIMONI. És possible que aquest increment patrimonial provingui d’un ajut o bé de lloguer o bé d’un altre tipus. Si és el cas cal que, juntament amb l’imprès d’al•legacions, presentin el Certificat on consti l’import obtingut per aquest concepte durant tot l’any 2017. Exemple: Ajut de Lloguer.

-SUPERA EL LLINDAR DE FINQUES URBANES. Vol dir que tenen altres propietats, fora de la l’habitatge habitual, l’import cadastral de les quals supera el llindar establert.

-EXISTEIXEN DUES DECLARACIONS A L’AEAT. Vol dir que han fet una declaració complementària. En aquest cas cal que presentin les dues declaracions de renda.

-NO CONSTEN DADES ECONÒMIQUES A L’AEAT. En aquest cas, cal que presentin documentació econòmica dels ingressos de la unitat familiar durant l’any 2017.

-MANCA FAMILIARS A EFECTES FISCALS. Vol dir que no coincideixen els membres informats a la sol•licitud amb els que consten a l’Agència tributària. Cal que presentin declaració de renda juntament amb el NIF/NIE, de la unitat familiar.

-SITUACIÓ IRREGULAR ENFRONT L’AEAT. Vol dir que, en la data de consulta, la seva situació amb l’AEAT no estava regularitzada. Per exemple, titular obligat i no ha presentat declaració d’IRPF. En aquest cas, primer cal que regularitzi la seva situació amb l’AEAT.

-MANCA DOCUMENTACIÓ ECONÒMICA EN LA SOL.LICITUD. Vol dir que, o bé cap membre de la unitat familiar ha declarat ingressos, o bé que els ha informat però no ha adjuntat la documentació. En aquest cas cal acreditar informació econòmica de l’exercici 2017.

-MANCA SIGNATURA: Vol dir que cap membre de la unitat familiar ha signat la sol•licitud d’ajuts menjador. En aquest cas la família s’haurà d’adreçar a l’Oficina del Consorci per tal de signar la sol•licitud. Un cop signada, l’estat de la petició sortirà en el llistat d’admesos i denegats de les presentades en el període de setembre.

-PENDENT: Vol dir que encara no hem rebut resposta de l’AEAT. L’estat de la petició sortirà a la resolució definitiva.