Entrades

Orientant l’alumnat de 4t a l’Espai Garcilaso

El 4 de març de 2020, l’alumnat dels tres quarts d’ESO de l’ @iesalzina i de cara a l’orientació després dels nostres estudis obligatoris i els primers postobligatòria, hem tornat a l’Espai Garcilaso per poder escoltar l’experiència d’una dona pionera en un ofici estigmatitzat com a masculí.

Si en les primeres dues sessions van ser la Judith Armstrong i la Rosa Vergés, en aquest cas és l’Alícia Montoro, caporal dels bombers de Barcelona qui ens ha explicat la seva fascinant experiència.

L’alumnat ha estat molt atent i molt interessat en les seves paraules.

 

Fill/a s’acaba l’ESO, i ara què fem?

Compartim amb vosaltres una activitat de caire acadèmic dirigida a famílies, organitzada des del Punt infoJOVE Sant Andreu en col·laboració amb el CAAJ (Centre d’Assessorament Acadèmic per a Joves) i el SAIF (Centre per Famílies amb Adolescents).

FILL/A S’ACABA L’ESO, I ARA QUÈ FEM?

Dimarts 10 de març de 18 a 20h

l’Espai Jove Garcilaso

Es tracta d’una activitat gratuïta que forma part de la Campanya In-forma’t 2020 i a on oferim un espai d’assessorament i creixement en què s’explicarà l’estructura del sistema educatiu, les opcions i itineraris que tenen a els i les joves que finalitzen l’ESO, a més de treballar la presa de decisions a través d’un taller dinàmic i veure quin és el rol que les famílies hem d’adoptar en aquest moment vital.

Totes les inscripcions són individuals, si hi assisteix més d’un membre de la família, cal que cadascun s’hi inscrigui per separat. Per realitzar la inscripció és a través d’aquest enllaç.

Per a més informació podeu contactar directament amb nosaltres trucant-nos al 93 256 29 59.

Serveis Comunitaris a 4t d’ESO

Aquest, curs, hem començat un nou projecte, l’anomenat Servei Comunitari o ApS (Aprenentatge i Servei), ho fem d’acord amb la llei, i perquè a l’institut, vetllant per la formació integral de l’alumnat a través de l’esforç i l’autonomia personal volem aconseguir  que esdevinguin ciutadans responsables, compromesos, crítics, actius envers la societat i oberts al món.

En aquest procés, cal pensar en la necessitat de formar ciutadans qualificats, però també en ciutadans reflexius, capaços d’analitzar l’entorn en què viuen i de comprometre’s en la seva millora, per això volem avançar en aquelles competències que recullen certs valors i habilitats cíviques.

En aquest marc i d’acord amb l’article 79.1 e) de la Llei d’educació, el nostre centre posa en marxa per a aquest curs el Servei comunitari per a l’alumnat de 4t. D’ESO, amb la finalitat que experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Volem informar-vos que l’institut ha començat aquest nou projecte, associant el Projecte de Recerca de 4t d’ESO amb el servei Comunitari i amb l’elecció de l’alumnat segons les seves preferències, fent que cada professor/a que imparteix alguna assignatura a 4t d’ESO, faci un Servei Comunitari que tingui a veure amb l’assignatura que imparteix.

Ara tenim tres serveis en funcionament: Un de música (“Meditació amb vols tibetans” amb una associació de persones amb discapacitat intel·lectual), un de cultura i valors ètics (“Coneixem, compartim i convivim” amb usuaris de la tercera edat del Casal Congrés Indians) i un de castellà (“Darrera el teló”, on els alumnes comparteixen amb una  companyia de teatre per conèixer el què passa al darrera d’una obra)

Fins ara les experiències són positives, us seguirem informant.

Equip referent ApS de l’Institut l’Alzina: Raquel Martín/Jesús Navarro

Apropament als oficis

Avui, l’alumnat de 4t d’ESO, a l’apropament als oficis hem tingut el plaer de compartir una hora amb la cineasta Rosa Vergés a l’espai Garcilaso.

Exposició “Punts de vista de la PAU al Níger”

Exposició al vestíbul de l’Alzina

Fins al dia 21 de febrer podreu gaudir de l’exposició: “Punts de vista de la PAU al Níger”.

Aquesta exposició neix de la necessitat de donar a conèixer les circumstàncies tan dures que s’estan vivint actualment al Níger.

Emparats dins la Tardor Solidària, ens proposem informar, de primera mà, de les sensacions que es viuen al Níger a través dels joves del Foyer de Torodi que estan participant al projecte de “Solidarització de Cultures” cartejant-se, en francès, amb alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Alzina, als quals volem donar les gràcies per la voluntat d’apropar-se a una cultura diferent posant molt d’interès per entendre-la.

Els demanem que al respondre, des de Torodi, expliquin quina és la seva experiència i sensacions sobre la PAU a la seva regió. També aprofitem per fer la mateixa consulta a divers missioners responsables de parròquies de la zona, on DNiger.cat dona suport al projecte d’alfabetització per a adults Educatous.

El resultat és aquesta exposició on podreu observar la seva real percepció amb l’ajuda d’aquestes cartes.

Les zones destacades amb groc son els paràgrafs, un cop traduïts del francès, que parlen de la seva difícil situació.

Gràcies,

dniger.cat

 

 

Club de lectura

Benvolgudes famílies,

Si us agrada llegir no perdeu l’oportunitat de participar al club de lectura organitzat per alguns alumnes de 4t d’ESO.
Inscriviu-vos al formulari següent: https://forms.gle/8wZ3X5Df8HPwXzM58
El primer dia us farem entrega del llibre gratuïtament!
Veniu a compartir lectura i berenar!
Llegir ens fa més grans!
Professorat de llengua catalana i literatura

Segon pagament viatge 4t ESO

Benvolgudes famílies de 4rt d’ ESO,

Ens adrecem a vosaltres per informar-vos de com s’ha de fer el pagament del segon termini del viatge i de quina documentació podeu començar a preparar.
En aquest segon termini us demanem que feu un ingrés de 200 € en aquest compte del Banc de Sabadell Atlántico:

ES17 0081 0084 13 0001258131

Els justificants de pagament s’han de presentar com a màxim el dia 20 de febrer. El vostre delegat/da de classe els recollirà i els entregarà a la coordinadora d’extraescolars. Cal que hi consti clarament el nom i cognoms de l’alumne/a i el grup classe.

En cas d’ingrés en efectiu, podeu fer-lo sense pagar comissió a l’oficina del passeig Maragall 156, entre les 8:15 i 9:30 exclusivament. En cas de transferència, consulteu al vostre banc si us cobra comissió o no.

El cost total del viatge seran uns 585 €, per la qual cosa el pagament del tercer termini s’haurà de pagar al mes d’abril i serà de 200 euros.

Pel que fa la documentació, tot i que Irlanda no pertany a l’espai Schengen, per entrar s’admet el DNI o el passaport en vigor (reviseu que no estigui caducat). Només cal portar un document però nosaltres recomanem portar-los els dos, per si un el perden.

També cal portar la declaració expressa de permís de viatge dels progenitors, dels tutors o de qui exerceixi legalment la pàtria potestat. A finals de febrer podeu començar a tramitar-ho a l’Oficina dels mossos d’esquadra (es pot tramitar una declaració de permís de viatge amb una antelació màxima de 90 dies abans de la data de sortida ). Per fer la declaració de permís de viatge heu de presentar el DNI del fill/a, el DNI del pare o mare o tutor legal i el llibre de família. No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

En el cas dels menors sense nacionalitat espanyola, la documentació requerida és el passaport del seu respectiu Estat en vigor, el NIE i per obtenir el permís de viatge s’han de dirigir a les a les autoritats consulars/ ambaixada corresponent. A més a més, s’hauran d’adreçar a l’Ambaixada o Consolat del país a visitar per informar de la seva nacionalitat, mostrar la documentació que tenen i preguntar que necessiten viatjar i fer els tràmits pertinents.

Un altre document que es pot tramitar és la Targeta Sanitària Europea, que certifica el dret del titular a rebre prestacions sanitàries durant la seva estància en qualsevol dels països integrants de la Unió Europea (enllaç a la pàgina web del centre).

Salutacions cordials
Coordinació d’extraescolars Institut l’Alzina

Acompanyem les lectures: Aloma, de Mercè Rodoreda

El passat dimecres 6 de Novembre va venir a l’Institut l’Alzina la Neus Real, comissària de l’exposició del cinquantenari de l’Aloma, de Mercè Rodoreda, per fer a la classe 4t B una proposta d’activitats lectura llibre que havíem treballat. L’alumnat, conjuntament amb la Neus, vam fer un petit resum i vam refrescar els aspectes més importants de l’obra per tal de recuperar l’essència d’Aloma.

 

Neus Real és llicenciada en Filologia Catalana i l’any 1994 va obtenir el títol de Màster of Philosophy, és professora de l’UAB i comissària de l’exposició.

Per començar, vàrem fer una pluja d’idees sobre que podríem realitzar com a treball del llibre i després compartir-ho amb alumnes d’altres instituts en una jornada que se celebrarà el 13 de desembre a l’Institut d’Estudis Catalans que porta per títol “Fomentar la lectura a partir d’Aloma de Mercè Rodoreda, amb motiu dels cinquanta anys de la segona edició revisada de l’obra”. 

Després de parlar-ne força i reflexionar dels pros i contres de les diferents propostes, van sorgir tres idees: fer un curtmetratge i un capítol o una escena d’Aloma, fer una ruta literària – es resumeix bàsicament en filmar els llocs per on passa la protagonista de l’història durant el transcurs d’aquesta, llegir el fragment de l’obra que passa en aquell lloc concret i fer-ne un muntatge i, la tercera, fer dos Escape Room amb la temàtica de la novel·la, un per a lectors de la novel·la i un altre per a possibles futurs lectors.

 

Després d’explicar les idees vam decidir fer tres grups. Al principi els tres grups volíem fer l’Escape Room, encara que més tard un grup va canviar la seva opinió i decidí fer la ruta literària. 

Acte seguit, ja que la majoria va optar per fer l’Escape Room, la Neus ens va orientar una mica sobre què podíem fer d’aquest projecte per aprofitar-lo al màxim i treure-li el màxim rendiment.

Entre els dos grups havien d’aconseguir trobar els espais per muntar-lo, les preguntes que s’haurien de fer sobre la novel·la amb les seves consegüents respostes i treure’n alguna cita o algun objecte representatiu.

 

Ara ens trobem en procés de muntatge de les dues activitats que hem de presentar el dia de la sessió a l’IEC.

 

Jaume Fernández Prat i Sergi Saavedra Bargallò

Informació rellevant viatge 4t ESO

Benvolgudes famílies,
A la reunió de presentació de viatge us vam donar el preu del viatge, tenint en compte que vindrien 40 alumnes i tres professores acompanyants.
Ens vau demanar com podria variar el preu en cas que el nombre d’alumnes fos inferior.
Del pack inicial de l’agència, s’han afegit els següents conceptes:
Assistència sanitària, assegurança de responsabilitat  civil, assegurança de cancel·lació individual i assegurança de cancel·lació de grup
Autocar de la  Plaça del Congrés a l’ aeroport (anada)
2 dies GUIA WALKING TOUR
Bitllet de transport públic per Dublin
Activitat Irish music dance
Entrada Christ Church Cathedral
Entrada  Dublinia
Entrada Malahide Castle
 
Preu total 40+3 = 585 €
En cas que hi hagi menys alumnes, el cost final seria aquest.
Total 20+2 = 605,2
Total 25+5= 593,2
Total 30+3=605,2
De totes maneres, com que no volem que el preu sigui superior a 585, el que fariem seria eliminar algun dia de guia, o alguna entrada de manera que el preu no sigui superi els 585 euros.
Salutacions cordials
Coordinació extraescolars

Fotos graduació ESO i Batxillerat curs 2018-2019

Compartim amb vosaltres les fotografies de la graduació de 4t i de 2n de batxillerat.