Entrades

Teixint complicitats, una mostra d’un producte final de l’ABP de 2n d’ESO

Les paraules són molt importants, cal que les utilitzem bé, per  trobar solucions, per comunicar-nos. Però no és l’única manera de comunicar-se, a vegades, amb les paraules no és suficient.  El nostre mural  és un treball personal  que cadascú té el poder d’interpretar.  Per mi representa  el nostre cap,  sovint un embolic. Al mig hi ha un nus que es quan tot se’ns fa una bola, i després es va separant, és tot més fàcil,  emoció a emoció. Totes les emocions serveixen per alguna cosa  i encara que algunes ens fagin sentir malament i  d’altres ens agradin més, totes son necesaries i totes tenen la seva funció.

El problema és quan les sentim massa fortes i intenses i  ens superen i ens desborden. Crec també que les emocions són formes de comunicar-nos  i per cadascú són diferents tot depenent  de situacions viscudes.  Per això és important escoltar, perquè potser el que per mi no ha sigut res, per un altre l’ha molestat. Escoltar  i intentar entendre’ns. Des de petita els meus pares m’han dit que  es pot dir tot, però amb respecte. Crec que a mida que vaig creixent, cada vegada ho vaig entenent més. Podem donar la nostra opinió, podem expressar com ens sentim, perquè el que sentim és totalment valid, i hauríem de poder expressar-ho amb tota llibertat.

 

Vaig triar la llana, perquè és un element que em vincula a les dones de la meva família.

Esther L. (alumna de 2n d’ESO)

Cosmocaixa

El grup de 2n d’ESO ha visitat el Cosmocaixa per explorar i experimentar amb la llum i el color treballat durant el 1r trimestre a l’assignatura de projectes. A part, hem pogut visitar l’exposició de dinosaures, la zona univers i finalment una ruta guiada sobre dones científiques. Un dia ple de ciència.

The Kindness rocks project

L’alumnat de 2nESO ha estat aquests últims dies fent la cloenda del treball del llibre de Wonder de JR Palacio.
L’alumnat ha vist la pel·lícula basada en el llibre, han creat amb padlet el seu propi ” Wonder Wall: we all are unique” (Mur de les meravelles: tots som únics) i hem participat al projecte The Kindness rocks project creant pedres de l’amabilitat.
Per aquesta última activitat hem comptat amb la col·laboració del departament de Visual i Plàstica, en concret amb la Lis (professora de la matèria) que ens ha ajudat a treure la nostra part més artística. Felicitats a tot l’alumnat per la implicació en els projectes i activitats que hem preparat.

Intercanvi virtual

L’alumnat de 2n d’ESO ha acabat aquesta setmana un intercanvi virtual amb estudiants d’Irlanda. L’objectiu era que els estudiants irlandesos practiquessin castellà i el nostre alumnat anglès.
Des de l’àmbit de llengües considerem molt enriquidors els intercanvis amb alumnat nadiu i aquest intercanvi ens ha permès apropar-nos a la cultura irlandesa i fer una presentació grupal en anglès. L’intercanvi virtual ha estat la cloenda del treball realitzat a l’aula.

Taller sobre nutrició i salut

Dimecres 3 de maig, l’alumnat de 2n ESO ha disfrutat del taller sobre nutrició i salut de la dietista-nutricionista que treballa a diversos CAPs de la ciutat, entre ells, el de Maragall.

Lourdes Bàguena ens ha explicat breument els processos voluntaris (elecció) i involuntaris (fisiològics) de l’alimentació.
La part més interessant per nosaltres ha estat “anar de compres“. L’alumnat, en grups de treball han hagut de fer la compra per decidir alguns dels àpats del dia: esmorzar abans de sortir de casa, esmorzar a mig matí (pati) i berenar.
Els diferents grups han hagut de discutir quins aliments incloure al cistell. Pensàvem que seria fàcil? Som conscients que, per exemple la fruita tot i ser un aliment bàsic, necessari i excepcional pot ser molt ric en sucres? Al final, potser el més obvi és l’ideal: l’equilibri és la base de l’alimentació. Sembla fàcil, però alguns hem tingut puntuació negativa al “joc de la compra”.

Conscienciació sobre la diversitat funcional

Durant aquests dies  l’alumnat de 2n d’ESO ha rebut dos representants i membres de la Federació Ecom a Catalunya.  Han donat testimoni de la necessitat d’atenció, visualització i inclusió de les persones amb diversitat funcional a la societat. 
El taller ha començat fent un feedback amb els alumnes amb diverses preguntes com ara si consideren necessari la inclusió a l’escola de les persones amb alguna discapacitat física o si l’escola com espai suposa una barrera per a les persones amb discapacitat funcional.
Després han posat un documental Vides diverses en què persones amb discapacitats físiques i professionals del sector apel·len a la societat perquè defensi la diversitat i el dret de totes les persones a tenir els mateixos drets.

Setmana de la ciència

Amb motiu de la setmana de la ciència, els alumnes de 2n ESO han fet una Recerca de l’evolució dels zoos per acabar fent un #instaposter. Per grups van elaborar un post d’instagram amb una imatge I una explicació en anglès de com eren/que Hi havia als zoos en el passat.

Aprofitant el grup partit, vam començar un debat en anglès sobre si avui dia els zoos en cara tenen Raó de ser.

Cuentos de Navidad

Los alumnos y alumnas de 2ºESO han escrito cuentos de Navidad en la clase de castellano. Textos emotivos, dulces, sorprendentes, en los que han desplegado sus dotes creativas, imaginativas y artísticas para transportarnos a la magia de las fechas más entrañables del calendario.

Visita la Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta

Els alumnes de 2A d’ESO han visitat la Biblioteca Vilapicina i la Torre Llobeta.
Han descobert com descobrir llibres que els puguin apassionar a la mateixa biblioteca però també a través de les xarxes, amb els booktubers i els booktrailers. Han gaudit d’un joc manipulatiu que els ha fet fullejar uns quants llibres juvenils per classificar-los.
Ha estat una hora molt profitosa i literària!!!

L’esforç professional

A les classes de valors de 2n ESO estem tractant  el tema de l’esforç professional i per trobar  exemples propers  els alumnes han entrevistat els seus propis pares i mares. Alguns testimonis:

 

“ Volia ser astronauta, m’agradava molt l’espai. Actualment sóc enginyer de Software. Sempre he de mantenir-me actualitzat, perquè la meva professió canvia molt ràpid. El més important és fer les coses bé, perquè els altres  sabran que fas les coses amb qualitat i ells poden confiar en que tu faràs un bon treball”

 

 

 

“Als 18 treballava al Mc Donalds per guanyar uns diners i pagar-me els estudis. El més difícil de la meva feina és quan algun pacient li donen un diagnòstic dolent. A vegades no ens adonem  de petites coses importants  com poder dutxar-se sol o parlar o caminar o menjar sol, petites coses de les que fem dia a dia que no valorem”

 

 

 

 

“De petit ja treballava a un taller. Vaig començar als 16 anys.  Em vaig formar estudiant i practicant. El més difícil de la meva feina és trobar caps que siguin respectuosos i justos. He hagut de començar de zero dues o tres vegades. No m’he de seguir formant, però cada dia aprenc coses noves”.