Entrades

Beques per participar en el campament científic d’estiu Lab Camp 2018

En el marc del programa AMERICAN SPACE BCN, un projecte de col·laboració entre el Consolat General del Estats UnitsBiblioteques de Barcelona i el Districte de Sant Andreu, que té com a objectiu principal l’intercanvi cultural entre Barcelona i els Estats Units mitjançant la promoció del diàleg, la interacció i la innovació, us fem arribar la informació següent:

Convocatòria de beques per a nenes d’entre 7 i 14 anys.

Es tracta d’una col·laboració de l’Ambaixada dels Estats Units amb Escuelab, una organització de joves científics i artistes que apropen la ciència a nens i nenes de forma creativa i innovadora.

Les beques serien per participar al campament científic d’estiu Lab Camp 2018, que organitza Escuelab durant la primera setmana de juliol a Madrid. Adjuntem el programa complet. Totes les despeses relacionades amb el campament (viatge, allotjament, manutenció, assegurança mèdica i d’accidents i activitats) estaran finançades per l’ambaixada dels Estats Units.

En aquesta ocasió, es donarà prioritat a nenes que pertanyin a col·lectius en risc d’exclusió.

Més informació al PDF adjunt.

Triatló

Un anys més l’alumnat de primer d’ESO va gaudir d’una jornada esportiva a l’aire lliure fent una triatló a la platja de la Mar Bella. Ho van fer molt bé!!
Menció especial per Noa Torronteras 9ena, Caterina Pons 15ena, Jiamiao Wu 22ena i Liliana Berenguer 23ena en categoria femenina i Jordi Aragall 23è en categoria masculina.
Moltes felicitats a tots i totes!!
 

Concurs de curts Participa Méliès

Els alumnes de primer d’eso de projectes hem participat enguany al concurs. En grups han triat l’argument, confeccionat l’storyboard i practicat els trucs. I ben caracteritzats s’han convertit per uns dies en actors, actrius, tècnics i directors de rodatge. Us deixem una mostra de les seves produccions. Hem votat el nostre millor vídeo i l’hem presentat a concurs.

Participa Méliès | Concurs de vídeo per a escoles i públic general

Bases del concurs

Vídeos

 

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Mini project about healthy food

During this course 1st of ESO students have been involved in “Programa de Salut Integral” doing several activities related to different subjects. One of these subjects is Science. After having studied relevant issues such as healthy foods and drinks and the Mediterranean diet in Science, and taking advantage of the fact that in the English subject students were learning about the British meals, during 4 sessions students have carried out a mini project about Science in English with both teachers in the classroom. They have designed a one-day meal plan and then they have presented it in front of their classmates. Here you can watch their presentations.

Maria Esteban (Science teacher)
Anna Jané (English teacher)

Matrícula interna ESO 2018-2019

Alumnes que actualment estan fent 1r, 2n i 3r d’ESO a l’Alzina

Els alumnes del centre ja tenen plaça assegurada pel proper curs. El procés de confirmació de places començarà dimecres 9 de maig. Els vostres fills/filles rebran a la tutoria del dimecres 9 de maig tota la documentació per formalitzar la matricula.

És molt important que llegiu amb atenció el full de procés de matriculació, per saber exactament quina documentació heu de recopilar i aportar, així com els pagaments.

Aquest tràmit el realitzen els alumnes, la documentació demanada s’ha de lliurar al tutor el dimecres 16 de maig, no és necessari que la família es desplaci a l’institut.

Per qualsevol dubte contacteu amb Secretaria de 9-14h.

La documentació de la matrícula també la teniu disponible en aquest link https://www.alzina.cat/matricula/

Els alumnes que estan fent 4t d’ESO faran la matricula del 4 a l’11 de juliol amb tots els alumnes Batxillerat.

Ruta de senderisme pel Parc Natural de Collserola

El dimecres 25 d’abril l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar una ruta de senderisme pel parc natural de Collserola. Durant l’activitat, emmarcada en el Programa de Salut Integral que els alumnes estan portant a terme, vam gaudir d’un entorn natural magnífic amb unes meravelloses vistes de Barcelona i d’altres poblacions properes. Deu kilòmetres caminant i compartint l’experiència amb amics i companys. Objectiu de salut aconseguit!!

Programa Salut Integral – Programa SI!

El Programa SI!

Un programa d’intervenció escolar dirigit a nens i nenes de 3 a 16 anys amb un clar objectiu: demostrar que l’adquisició d’hàbits saludables des de la infància redueix els riscs de patir malalties cardiovasculars i millora la qualitat de vida en l’edat adulta.

El principal factor de risc cardiovascular, tant en adults com en edat infantil, és l’obesitat juntament amb els factors associats com la diabetis i la hipertensió, fruit d’una alimentació inadequada d’uns nivells baixos d’activitat física. A més, altres factors de risc de les malalties cardiovasculars, típicament estudiats en poblacions adultes, també comencen a estar presents en la població infantil espanyola.

El Programa SI! neix de la voluntat del Dr. Valentí Fuster de promoure la salut cardiovascular amb l’objectiu d’ensenyar a mantenir hàbits de vida adequats i durant tota la vida.

La investigació en salut pública ha assenyalat que les iniciatives de promoció de la salut han de començar en la infància per aconseguir un canvi de comportament durador i eficaç i que les intervencions escolars són les més efectives.


Un grup d’alumnes voluntaris de 1r d’ESO formen part de l’estudi i els fan analítiques i mesures antropomètriques (que continuaran també l’any vinent).

Des de ciències de la naturalesa han estudiat nutrició.  Han après quins aliments formen part d’una dieta saludable i equilibrada, han fet activitats per adonar-se de la quantitat de sucres que contenen els productes elaborats, tant si són complets o “light” i han fet batuts de fruites i verdures. En algun cas han gravat petits vídeos.

Des d’educació física, han treballat la necessitat d’incorporar l’exercici en els seus hàbits saludable. A més, han dissenyat un itinerari. La sortida de dimecres 25 a Collserola va ser un exemple d’itinerari saludable.  
I d’ara en endavant, a tutoria, els vostres fills i les vostres filles de primer d’ESO, aprofundiran en el món de les relacions. Investigaran quin paper hi juguen les emocions i la seva correcta gestió en l’adquisició dels hàbits saludables. I estudiaran les conseqüències dels hàbits de vida a llarg termini.
Només els alumnes de segon d’eso han fet una sèrie de cartells relacionats amb la Salut Integral i els han enganxat a les escales i en algun passadís.
I la jornada de la salut va incorporar el repartiment, el dia de la sortida, de fruita en el segon pati. Va tenir molt d’èxit i l’alumnat preguntava per què es feia.

 

Acte de cloenda Projecte Aula Mòbil

El passat 16 d’abril, les sis alumnes autores del curtmetratge guanyador del Projecte Aula Mòbil a l’INS l’Alzina van assistir a la cloenda del Projecte Aula Mòbil.

L’acte, que aquest any s’ha celebrat a la Filmoteca, tancava el projecte «Islamoquè? Coneixent-nos i reconeixent-nos en la diversitat», organitzat per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona i desenvolupat pel Col·legi Professional de l’Audiovisual de Catalunya (CPAC).

S’hi van projectar els curts guanyadors dels centres participants, s’hi van fer entrevistes a l’alumnat participants, al professorat i als organitzadors i, també, una xerrada sobre la temàtica tractada, en què vam gaudir de la presència de Brigitte Vasallo, escriptora i activista centrada en la islamofòbia, la interseccionalitat, el gènere i el racisme.

El curtmetratge guanyador del centre ha estat No som terroristes, elaborat per Dàlia Reda Ahmed Miura, Laia de la Vega Castillo, Clara Ferrarons Díaz, Marina Giménez Cisneros, Laia Herrero Torné i Nerea Trioni Pousa, de 1r d’ESO.

 

Departament de llengua catalana i literatura

Rosa Simó

Cloenda al Casal d’Avis

El pasado viernes 20 de abril terminamos el proyecto en el que los abuelos contaron a los alumnos de 1º ESO algunos retazos de su infancia. El acto se celebró en el Casal de Barri Congrés-Indians con la asistencia de los abuelos participantes: Anna, Conxita, Francesc, Generosa, Nuria y Rosa .

En el evento, un alumno representante de cada grupo leyó su texto de valoración. Los alumnos que leyeron fueron: de 1ºA Jordi Aragall, de 1ºB Laia Herrero, de 1ºC Gerard Espierriz y de 1ºD Elena Grewal.

Asimismo, vimos un vídeo con fragmentos de las entrevistas que los alumnos hicieron a los abuelos. A continuación, los alumnos mostraron a los abuelos los murales que habían hecho (estos se expondrán en el Casal por si alguien quiere ir a verlos).

Y finalmente, hicimos un pequeño aperitivo en el que alumnos y abuelos compartieron unos buenos momentos. Algunos abuelos se emocionaron y todos nos lo pasamos bien.

Una gran experiencia.

María Martín

Departament de Llengua castellana