Entrades

Teatre immersiu i conscient

Com seria viure sense cap consciència pel planeta que ens resguarda?  Terraquium és la ciutat que t’ho ensenya.

És un espectacle teatral immersiu on els alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat han sigut testimonis actius d’aquesta ciutat i els personatges que hi habiten.

Moltes gràcies a can Clariana i al teatre expropiat, ens ha agradat moltíssim i us la recomanem a tothom!

4 dies d’aprenentatges basats en problemes

Avui finalitza el 4t dia dedicat a l’aprenentatge basat en problemes per a l’alumnat d’ESO i 1r de Batxillerat.

Després de la formació que va a dur a terme tot el claustre, aquest és el 2n any que implementem els ABP. En cadascun dels nivells plantegem un problema/repte diferent per resoldre.

A 1r d’ESO defensem els animals en perill d’extinció, a 2n d’ESO ens centrem en el nostre benestar emocional, a 3r d’ESO desenvolupem la nostra mirada ecosocial, a 4t investiguem des de les ciències socials un fenomen tan controvertit com el futbol i a 1r de Batxillerat imaginem un altre món amb energies renovables.

Posem en joc els 7 principis de l’aprenentatge i els Objectius de desenvolupament sostenible. 

Ha estat una experiència gratificant per a tots i totes. 

 

Associació SAMS

Avui l’alumnat de 1r de Batxillerat ha realitzat un taller amb l’associació SAMS. Han après a identificar una aturada cardíaca i a fer una reanimació.

Ha estat un taller molt útil que pot ajudar a salvar moltes vides i que els noies i les noies han valorat molt positivament.

Les activitats tutorials del Batxillerat han de completar i promoure tots els aprenentatges.

 

Robòtica de 1r Batxillerat

Des de l’optativa de Robòtica de 1r Batxillerat, partint dels coneixements adquirits durant el trimestre, s’ha creat diferents prototips per ajudar els invidents a evitar obstacles. Bona feina a tots/totes!

Seqüenciació amb tecnologies d’última generació

Aquest mes de març l’alumnat de Biologia de 1r de Batxillerat ha fet una sortida al Parc Científic de Barcelona.
A banda d’entendre què és el PCB i poder visitar els laboratoris d’una de les empreses que en forma part i depèn de la Universitat de Barcelona (gràcies a una mare que hi treballa), l’alumnat ha participat en el taller Seqüenciació amb tecnologies d’última generació.
En aquest taller han après diferents metodologies per llegir l’ADN i han aconseguit identificar el focus d’una hipotètica intoxicació alimentària. Han fet una extracció d’ADN de les maduixes que hipotèticament han causat la intoxicació i n’han desxifrat diverses seqüències d’ADN per saber si hi havia material genètic de bacteris i/o fongs.
A més a més la sortida ha servit per millorar la coneixença entre l’alumnat de Biologia del Batxillerat Internacional i el LOMLOE.
Aquí podeu veure altres fotos

Reptes científics

Aquest mes els alumnes de Reptes científics de 1er de batxillerat han mesurat els contaminants atmosfèrics a l’institut i al barri i han elaborat un pòster científic per a l’exposició de la Setmana de la Ciència.

Ara busquen productes i tècniques innovadores que capten i eliminen aquests contaminants atmosfèrics.

 

 

Campanya de recollida de residus electrònics

Els residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEE) són un problema climàtic important i vigent a la nostra societat. Els aparells elèctrics i electrònics inclouen qualsevol aparell que utilitzi corrent elèctrica, piles i bateries, com per exemple monitors, ordinadors, bombetes, panells solars, electrodomèstics, aparells informàtics, etc. La seva gestió incorrecta ens afecta tant a nosaltres com al medi ambient; i encara que bona part de la responsabilitat recaigui en les institucions i estigui causat per irregularitats legals, fraus, o falta de regulacions —entre d’altres—, volem posar un granet de sorra per a contribuir a posar-hi remei.

En el context del projecte de Joves per l’Emergència Climàtica, que hem emprès a 1r de Batxillerat des de l’assignatura de CMC, una de les accions que s’ha decidit portar a terme ha sigut organitzar la recollida de qualsevol tipus de residu elèctric o electrònic a l’institut. En vista que una proporció considerable de l’alumnat que ha contestat la nostra enquesta (44,7%) ha respost que posposa la gestió dels RAEE i els emmagatzema a casa, creiem que aquesta és una mesura efectiva per ajudar a que aquests residus siguin tractats de manera sostenible. La recollida es realitzarà al vestíbul de l’institut, i l’única cosa que s’haurà de fer és introduir el residu a la caixa preparada i registrar el tipus d’aparell i la data. La recollida ja ha començat i la data límit serà el 18 de juny. Una vegada finalitzi, ens encarregarem de portar tots els residus a un Punt Verd, on es gestionaran de manera sostenible.

Creiem que amb aquesta recollida podem proporcionar una via fàcil i sense esforç no només per a desfer-se dels residus que ocupen espai a casa, sinó també per a contribuir contra el rellevant problema ambiental que patim actualment. A més, potser serveix per animar-vos a seguir reciclant de manera correcta.

Us animem encaridament a participar!

1r de Batxillerat A i B

CARTELL 1

CARTELL 2

CARTELL 3

CARTELL 4

Poesia amb la Judith Terés

L’alumnat de 1 de Batxillerat A i B  han pogut gaudir de les poesies de la Judith Terés, jova poeta del barri formada en els circuits de poesia i  slam de Barcelona.
L’slam és una tècnica a cavall entre la poesia i el rap  que  posa en molt en valor el ritme del text.  La Judith ha dedicat gran part de la seva intervenció a explicar el que l’escriptura li ha aportat  a nivell personal.  Va recitar poesies seves  com “Flor”“Escalera”,  on va poder demostrar a més les seves dots d’intèrpret.
#IIsetmanadela poesia

Diploma de francès DELF

Tres alumnes de l’Alzina han obtingut de diploma de francès DELF, nivell B1, a la convocatòria de 2021,  amb molt bones notes. Es tracta de  Dàlia AhmedGerard Espiérriz, ambdós ja a 1r de  Batxillerat (a la foto). També l’ha obtingut la Nerea Trioni, ex-alumna nostra, actualment cursant el Batxillerat artístic a la Llotja de Sant Andreu.   

À tous les trois, nos félicitations !  

 

 

Taller de reanimació cardiopulmonar

image.png

Aquest dimecres 16 de febrer l’entitat SAMS (Síndromes Arrítmicos relacionados con la Muerte Súbita) ha estat en el nostre centre per a realitzar amb els tres grups de 1r de batxillerat, un taller de reanimació cardiopulmonar.

L’activitat ha estat molt ben acollida pel nostre alumnat i han valorat molt l’experiència i el coneixement que els ha aportat.

Us afegeixo unes petites reflexions que han fet:

Mireia: El taller que ens han vingut a fer avui a l’institut m’ha semblat molt útil ja que et permet saber què fer en cas de trobar alguna persona que necessita la teva ajuda de manera immediata i el com utilitzar el DEA. Sincerament, el fet de poder salvar una vida amb les teves mans em sembla espectacular.

Jean Paul: Me ha parecido entretenido y educativo y muy seguramente me pueda servir para ocasiones donde pase lo practicado en la clase.

Noa Ventura: Aquesta activitat m’ha semblat molt interessant, he pogut resoldre dubtes i practicar com si fos un cas real, aquesta formació em servirà per a algun futur si algú pateix d’un atac cardíac, poder ajudar en el que calgui per salvar-li la vida.

Luvna Al Hamouti: Me ha parecido una actividad muy interesante y importante, ya que si alguna vez estamos en uno de estos casos sabremos actuar.

Andreu López: Bé, aquesta m’ha semblat una activitat de vital importància, ja que amb els coneixements que hem adquirit podem arribar a salvar vides o per lo menys col·laborar en casos de mort súbita o de propi inconsciència.

Crec que s’haurien de fer més activitats com aquestes, interactives, divertides interessants i formatives, sobre temes que per molt que no es parla molt són importants.

Lluna Arregui: M’ha semblat una activitat molt interessant i també a la qual he après molt . Considero que la funció que fan és molt necessària, ja que si la majoria de població sabem fer-ho segur que podríem evitar moltes morts.

Laura Torres: He après una cosa que tenia ganes d’aprendre i de veritat el dia de demà em pot ser molt útil, a mi i a tots.

Jan Casado: Un taller rítmic i enriquidor per a la supervivència col·lectiva.

Enric Gónzalez: Una Experiència i activitat pràctica que ens ha permès conèixer la manera d’actuar davant d’un problema.

Celia Canovas: una experiència inoblidable que ens ajuda a salvar vides.

Ivan Egido: Un taller útil i pràctic que pot ser decisiu per les nostres vides.

Cèlia Salomé: Des del meu punt de vista, un taller molt dinàmic i alhora, professional que pot servir-nos en el nostre dia a dia, d’ara en endavant. Una dinamització molt interessant i pràctica que ens serveix com a formació útil a les nostres vides per saber com actuar davant aquest incident, sabent que no són poc habituals.