Tingues cura del cor amb l’alimentació

Actualment, els mitjans de comunicació ens bombardegen amb aliments rics en greixos, sal i sucres simples, i en moltes ocasions fomenten la ingesta de racions extremadament grans. A més a més, quan mengem davant la tele (ordinador, tauleta, cine… de pantalles en general) solem prendre aquesta mena d’aliments en grans quantitats. Això ens allunya cada vegada més de l’estil de vida mediterrani i és un medi de cultiu perfecte per al desenvolupament de malalties cardiovasculars.

La imatge següent mostra algunes estratègies per triar millor la mida de les racions.

El Programa SI!

L’alimentació inadequada suposa un factor de risc cardiovascular. L’adolescència és l’època en què s’adquireixen nous hàbits de consum d’aliments, ja que es fan més àpats fora de casa. A més a més, es tendeix a rebutjar les normes tradicionals familiars i es busca més autonomia a l’hora de prendre decisions. Tot això sumat a les influències socials i a les campanyes publicitàries fa que es tendeixi a triar aliments amb excés de greix, de sal o sucres simples i, en general, se solen triar racions d’una mida més gran que les recomanades, fet que predisposa al sobrepès o a l’obesitat. El Programa SI! donarà a conèixer al teu fill estratègies que l’ajudin a tenir una dieta cardiosaludable.

Recorda

La mida del plat sí que importa!: No només s’ha de prestar atenció a la mena d’aliments que consumeixes, sinó també a la ració que prens de cadascun.
Actualment existeixen diverses guies i trucs que ens ajuden a menjar el que realment necessitem. Sabies que es pot utilitzar la mà per calcular la quantitat de carn o verdura que s’ha d’ingerir?

Web recomanada: http://fundacionshe.org/es/cuanto-hay-que-comer-dos-metodos-que-realmente-funcionan-2/

 

Greix dels aliments, benefici o perjudici?:

No tots els greixos són iguals! Tria aliments amb greixos saludables com l’omega-3 i l’omega-6, que es troben al peix blau i a la fruita seca, o l’àcid oleic de l’oli d’oliva.
És important conèixer els beneficis que els greixos ens aporten. Et recomanem que visitis la web de l’AECOSAN, on trobaràs informació molt útil que pots comentar amb el teu fill, ja que treballarà amb aquesta web a classe per aprendre més coses sobre els greixos i la sal.

Web recomanada: http://www.plancuidatemas.aesan.msssi.gob.es/default.htm

«Estereotips NO, gràcies»: La salut és el que importa!

De vegades, quan es vol arribar a l’estereotip de bellesa del moment caiem en hàbits alimentaris poc saludables. Aquests estereotips solen ser modes passatgeres en les quals caiem al llarg de la vida. Mira enrere i veuràs com ha canviat la teva percepció. Et recomanem mirar aquest vídeo que es projectarà a la classe del teu fill perquè el comenteu junts.

Vídeo recomanat: https://www.youtube.com/watch?v=WOIyA-18k2s

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Leave a Reply