Nova formació per al professorat

L’avaluació competencial i el treball per projectes

Amb l’arribada de la primavera hem iniciat un nou curs de formació a càrrec de la formadora de l’ICE de la Universitat de Barcelona, Rosa Vilalta. L’objectiu és oferir-nos les eines i estratègies adequades per elaborar unitats didàctiques que tinguin en compte l’avaluació competencial, amb la qual cosa és essencial saber què i com hem d’avaluar, qui avalua i per a què, és a dir, amb quina finalitat avaluem. Dels diversos indicadors que ens ajuden a establir si una unitat didàctica és competencial hi ha per exemple els següents: l’alumnat coneix l’objectiu de les tasques, es fa ús de recursos i materials diversos, es fonamenta l’autonomia, es proposen activitats multinivell, es comparteixen amb els alumnes els criteris d’avaluació, etc.

Partim dels nostres propis materials, els analitzem i valorem, i rectifiquem aquells aspectes que segons els indicadors no s’ajusten a l’avaluació competencial. A més, creem noves seqüències didàctiques que afavoreixen que l’alumne sigui el centre de l’aprenentatge i que aquest aprenentatge es relacioni, en la mesura que sigui possible, amb els seus interessos.

D’altra banda, també elaborem propostes de treballs per projectes, que impliquen diverses àrees, de cara a portar-los a terme el curs 2017-18 a les aules de primer i segon d’ESO, especialment.

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Leave a Reply