Els apartats següents són un extracte de les normes de funcionament que consten també en l’agenda de l’alumne

Les normes de funcionament que s’esmenten a continuació s’han establert per tal que totes les persones que conviuen al centre gaudeixin d’una correcta relació i sàpiguen en tot moment quines pautes han de regir sobre el comportament, les activitats i les instal·lacions.

  • Entrades i sortides

    Les portes del centre romandran obertes durant quinze minuts a les hores d’entrada i sortida. També s’obriran durant cinc minuts a l’hora d’inici i acabament del pati a fi que els alumnes de Batxillerat puguin sortir. Fora d’aquestes hores s’haurà de demanar permís per entrar i sortir del centre.

  • Assistència i puntualitat

    És obligatòria l’assistència i la puntualitat a les classes i a les activitats acadèmiques organitzades pel centre per als seus alumnes. En cas de dubte sobre l’assistència d’un professor els alumnes han de romandre dins de l’aula i esperar les instruccions del professor de guàrdia.
    Qualsevol absència a classe caldrà justificar-la degudament omplint adequadament el model de sol·licitud de justificació que es lliura a consergeria (vegeu l’apartat de “Normativa de faltes d’assistència”).

  • Comportament

    La convivència al centre s’ha de basar en el respecte, l’ordre i el diàleg. La comunitat escolar som tots i hem de respectar els valors fonamentals. Els alumnes han de seguir les indicacions dels professionals del centre: professors, conserges i personal de secretaria. Per disposicions legals no es pot fumar a l’interior del recinte escolar.
    S’ha de mantenir la higiene i netedat del centre, per tant, no es permès de menjar, ni tirar papers a terra, etc.
    El manteniment acurat i polit de la classe és responsabilitat del grup que l’ocupa. S’ha de respectar el material i les instal·lacions del centre com a béns comuns propis. Les destrosses hauran de ser reposades i abonades.

  • La tutoria

    Cada grup té assignat un professor-tutor que és el portaveu dels alumnes davant les Juntes d’Avaluació, del Claustre de Professors i de l’Equip Directiu. Cada tutor/a disposa d’una hora setmanal de visita per atendre aquelles consultes que els pares considerin oportú realitzar. Els alumnes tenen assignada una hora setmanal de tutoria al seu horari.

  • L’avaluació

    A finals d’octubre, començament de novembre, té lloc l’avaluació i es fa arribar als pares una petita comunicació sobre la marxa acadèmica dels alumnes. Durant el curs es duen a terme tres avaluacions, corresponents a cada un dels trimestres. Al final de cada trimestre, després de la sessió d’avaluació del professorat, el tutor/a lliura a l’alumne el butlletí de notes, el qual, un cop signat pels pares ha de retornar al tutor

  • Comunicació centre i la família

    Els mecanismes establerts són:
    les reunions d’inici de curs i d’aula on s’informa a les famílies sobre el funcionament; les entrevistes amb el tutor o altres professors; i l’agenda que és l’eina de planificació del treball de l’alumne. El professorat i la família disposa a l’interior de l’agenda d’uns fulls setmanals destinats a intercanviar comunicacions.

  • Normativa de vaga a partir de tercer d’eso

    En aquest document podeu trobar un resum de les NOFC pel que fa al dret de vaga dels alumnes a partir de tercer d’eso.