Lectura col·laborativa.

L’alumnat de primer d’ESO té com a lectura d’aquesta primera avaluació I un dia serà demà d’Anna Vilar. Per fer de la lectura una activitat menys solitària i provocar que els alumnes hi poguessin dir la seva i compartir-ho amb els companys hem treballat amb l’aplicació PADLET.

Què és PADLET?

Una pissarra col·laborativa en línia que permet compartir arxius de veu, vídeo, fotografies, imatges, petits comentaris de text, etc. amb les persones que decidim. A través de la configuració es pot modificar la pissarra (canvi de fons, afegir un títol i/o subtítol…) i gestionar qui pot veure la pissarra o amb qui la volem compartir.

Quines activitats han dut a terme?

Han pogut criticar i valorar l’actitud dels personatges (si se n’han enamorat, si els detesten, si s’hi senten identificats, si els personatges els recorden a d’altres de pel·lícules o llibres que hagin llegit, etc.), si l’acció és massa lenta, massa ràpida i amb pocs detalls…

Han pogut copiar fragments que els hagin copsat l’atenció i una petita explicació del perquè els han agradat. I també copiar imatges i/o fotografies relacionades amb la lectura (d’un paisatge, d’un lloc determinat, de l’aspecte d’un dels personatges…) i enganxar-hi el text que els ha inspirat la imatge.

Han pogut fer gravacions mentre llegien i fer algun comentari de la lectura, o bé explicant la lectura a algú de casa seva o parlar-ne amb els seus companys o companyes.

Cadascú feia el seu padlet i després decidien què era el que volien compartir a la pissarra (padlet) del grup classe.

Us deixem una mostra de fotografies i les opinions d’alguns dels alumnes.

 

Llengua catalana i literatura

Primer C

0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *