L’Institut L’Alzina ha aconseguit la categoria de centre sol·licitant* per impartir el Programa del Diploma i desitja ser autoritzat per ser una Escola del Món de l’IB. Les Escoles del Món de l’IB comparteixen una filosofia en comú: un compromís amb una educació internacional rigorosa i de qualitat que a l’Institut L’Alzina considerem important pel nostre alumnat.

Notícies recents

Les escoles omplen el Rebost de Sant Andreu

/
Un any mes i coincidint amb aquestes dates tan assenyalades,…

Dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones

/
En motiu del  25 de Novembre, Dia internacional per a l'eliminació…

Festival DAU

/
El passat dimecres l'alumnat de primer d'ESO va visitar el Festival…

Mediació entre iguals

/
Un grup de professors de l'Institut L'Alzina he participat en…

Anunci sobre el procés de licitació de l'empresa de neteja

/
Us convoquem  a l'acte públic d'obertura del sobre C (seguint…

Acompanyem les lectures: Aloma, de Mercè Rodoreda

/
El passat dimecres 6 de Novembre va venir a l’Institut l’Alzina…

Festival l’Alternativa. Festival de Cinema Independent de Barcelona , al CCCB.

/
El passat dimarts 12 de novembre l’alumnat de 1r de batxillerat…

Halloween 2019 | 1r ESO

/
Today, our first of ESO students have celebrated Halloween in…

Treballem la fusta

/
Els alumnes de 3r curs han dissenyat aquestes maquetes de forma…

ANUNCI pel qual es fa pública la licitació d’un contracte de serveis de neteja (exp. 1/2020)

/
Us anunciem que avui ha sortit publicat l'anunci de la licitació…

SOBRE L’INSTITUT L’ALZINA

  • Un centre obert

    A l’Alzina treballem més enllà de l’àmbit acadèmic i tenim molt present l’educació per formar persones amb valors. Valorem el treball i l’esforç i exigim als alumnes en funció de les seves capacitats.  Volem que els alumnes a més d’adquirir coneixements aprenguin a ser i a pensar, a actuar de forma coherent, a conviure i a ser ciutadans responsables en un món global

  • Orientador

    Per tal que els alumnes desenvolupin el seu itinerari personal i acadèmic els donem eines per promoure l’autoconeixement, a través de diferents actuacions individuals i grupals.
    L’alumne ha de poder decidir amb maduresa i sense angoixes quin camí vol seguir, considerant les seves capacitats i els seus interessos personals.

  • Innovador

    El coneixement i l’ús de diferents llengües ha esdevingut una necessitat fonamental i un dret per als ciutadans d’una societat global com la nostra. Som un centre preocupat per treure’n el màxim de cada alumne/a. Centre GEP (Grup Experimental Plurilingüe) on les actuacions innovadores en els àmbits d’organització escolar, disseny curricular i aplicació metodològica a l’aula donen continuïtat al coneixement d’una o més llengües estrangeres.
    A més, vetllem perquè l’alumne faci un ús respectuós, segur i responsable dels recursos digitals i tecnològics

  • Desenvolupament individual i social

    De tots els i les nostres alumnes, en funció dels objectius d’Europa 2020, de l’educació de qualitat, de la cohesió social i del respecte al medi.
    Els alumnes, en el marc d’una escola inclusiva, han d’aprendre a ser competents per viure i conviure d’acord amb els valors propis d’una societat democràtica: la llibertat i la responsabilitat personal, la solidaritat, el respecte, la igualtat i l’equitat.
    En el món complex d’avui és imprescindible treballar actituds i valors que contribueixin a la convivència, al respecte dels drets de les persones i a l’assoliment d’unes condicions de vida dignes per a tothom.

INS L’ALZINA: UN MARC PER AL PLURILINGÜISME

Zona GEP del Moodle de l’Alzina)

Activitats CLIL i  projectes que fem a l’institut  des de les diferents àrees que participen en l’impuls al plurilingüisme (Accés lliure com a visitant).

Blog FLE à l’Alzina

Un recull d’activitats, vídeos, cançons i continguts per a tothom qui estigui interessat en la llengua i la cultura franceses.

ULTIMES NOTÍCIES

Ja som a Londres!

/
L’alumnat de 4t  que passa aquesta setmana a Londres a casa…

The Fonix English Competition

/
We are glad and proud to announce that our 2nd year of Batxillerat…

El Collell. Tercer dia

/
Avui tirarem amb arc i parlarem del temps. I aquesta tarda…

El Collell. Segon dia

/
Desprès d'una nit de son reparador... Què podem fer? Anem…

Els nostres ex alumnes opinen

Mi paso por L’Alzina fué una de las experiencias mas enriquecedoras de mi vida. Sin duda fueron años especiales, de desarrollo intelectual y emocional, que sentaron las bases de mi vida profesional como investigador en astrofísica.

ManuPostdoctoral Fellow - Instituto de Astrofísica de Canarias (IAC)

El millor regal que m’ha ofert l’Alzina és un petit grup de professors que ho han donat tot per la classe en el seu moment, que ens han transmès una moral sòlida i que ens han motivat per l’assignatura que ens impartien.

AleixCiències Físiques.

Fer el Batxillerat a l’Alzina m’ha permès adquirir tota la seguretat i les eines necessàries per poder continuar estudiant, ampliant els meus coneixements entorn l’inquietant món de la ciència.

EvaCursant Enginyeria de Sistemes Biològics a la UPC

L’Alzina és aquest lloc d’on no acabaré de marxar mai. El meu pas per l’institut ha estat essencial i importantíssim pel meu creixement: vaig entrar amb una por innocent i en vaig sortir amb una por madura i treballable. Ha estat el lloc on m’he equivocat i he rectificat, gràcies al suport incondicional dels amics i professors que han fet el camí amb mi.

AnnaEstudis Literaris

“L’Alzina és un centre que cuida i es preocupa pel seu alumnat. És un centre que entén la diversitat des de la seva màxima pluralitat i que articula les seves intervencions pedagògiques a partir d’aquesta mirada àmplia de la diversitat. Per això, l’Alzina defensa el valor de l’heterogeneitat i organitza les seves pràctiques quotidianes a partir d’aquest valor, entenent que és només a partir d’aquest principi que es pot assolir l’èxit educatiu de tot l’alumnat. Un èxit que s’articula al voltant de l’excelència de tots i per a tots, que combina qualitat amb equitat i cohesió social”. 

Doctora Aïna Tarabini – UAB