Cluedo a les escoles de primària.

[…] són bàsics, a més dels coneixements instrumentals imprescindibles, el foment de la inquietud intel·lectual i l’adquisició d’actituds i hàbits socials que permetin a l’alumne interactuar de manera oberta, adequada i efectiva amb altres persones.
Aquest és un fragment significatiu que explica la competència número 3 de l’àmbit personal i social. Una competència que per assolir “desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida“, el professorat de Projectes ha brindat als seus alumnes de 1r d’ESO a viure una experiència amb escoles de primària properes al nostre centre.  I cal remarcar  “amb altres persones” perquè han compartit un  joc que ells mateixos han creat: CLUEDO. Versió Sant Andreu.
A partir d’un seguit de pistes dibuixades i jugant “amb altres persones”, noies i nois havien adoptat un paper diferent al que estan acostumats… jugant “amb altres persones” han tingut la oportunitat d’aprendre a que poden ser capaços d’ensenyar als altres… jugant “amb altres persones” han encarat el repte de saber explicar com han viscut el seu primer any a l’institut… jugant “amb altres persones” han recordat el que han après per tal de transmetre una història… jugant “amb altres persones” han pres consciència del lloc on viuen… “amb altres persones”, jugant o no, han viscut durant dues hores algunes dificultats, alguns somriures, algunes curiositats, algunes inquietuds… I tot això, per a que l’alumnat en prengui consciència que formar part d’una societat és una contínua lliçó de vida.
0 respostes

Deixa una resposta

Vols unir-te a la conversa?
No dubtis a contribuir!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *