Entrades

iPad i comptes d’Apple

Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.

Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.

Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.

La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.

Apple ho té molt ben explicat:

Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…

El proper dimecres 27 de setembre a les 18:00 farem una sessió especial per ajudar a crear aquests comptes a qui ho necessiti i resoldre altres dubtes sobre l’iPad dels vostres fills.

Enrolar Ipads vells al nou sistema de gestió

Aquesta notícia és només és per a aquelles famílies que ja han fet servir l’iPad en el curs anterior.

Els alumnes que han fet servir l’iPad el curs anterior ja el teniu masteritzat i no cal portar-lo de nou ni a Microgestió ni a l’institut.

Si que cal preparar l’iPad per al nou sistema de gestió d’aquest any. Aquest sistema de gestió és obligatori per a tots els aparells que s’utilitzin a les classes.

En aquest document hi trobareu les instruccions per a enrolar els iPads al Zuludesk.

Instruccions enrolament zuludesk

The tangram is finished!!!

Students of first of ESO have reached their goal. Some of the tangrams are really well done.

We’re ready to play.

Good job! Congratulations!

Take a look at the pictures.

 

                       

 

 

 

Participem en la jornada d’inclusió digital

Dissabte 1 d’abril vam participar en la JDI’17 sota el lema “Oportunitats per a tothom” la Mireia Cebrian va presentar l’experiència: Tangram? una experiència de treball interdisciplinar que facilita la inclusió.

Va ser una jornada molt interessant.

 

Tecnologia 3r d’ESO. Mostres de treballs.

Durant el curs els alumnes de 3r ESO de tecnologia han fet: Un Pont, Pont de Leonardo Da Vinci, Balança, Dossier de motors de 2T i 4Temps.

-Aquestes imatges transmeten coneixements, científics,per assolir: seguretat, motivació, aprenentatge.

-Tot l’esforç i treball personal recull: maduresa, capacitats i èxit.

-Amb aquestes eines es pot ampliar en el camp de la ciència i millorar dia a dia.

-Cal ser innovador i adaptar noves estratègies.

 

Fases de les imatges:

– ESTRUCTURA. PONT

Com ja sabem, una estructura ha de ser: sòlida, rígida, estable.

Cal fer ús correcte dels diferents materials ultralleugers.

Aquesta maqueta dóna una visió del procés tecnològic.

Porta reforços, formes triangulars i unions amb silicona.

Tot el conjunt formen simetría geomètrica i proporció matemàtica . Per fer-ho cal saber el tipus de perfil, material i soldadura elèctrica d’unió.

La prova final es fa posant-li pesos de 1/2 Kg, 1 Kg, 2 Kg, s’hi  pot soportar aquests  pesos, no hi ha cap tipus de deformació.

Les deformacions més importants són: esforç a tracció, compressió, flexió.

-PONT de Leonardo da Vinci

Utilitza la creativitat, enginy, senzillesa.

Per fer-ho, cal tenir: habilitat i destresa.

 

-BALANÇA

Projecte creatiu senzill, que va relacionat amb màquines-mecanismes.

Porta uns braços basculants, que són pals de fusta i també porta cargols de cabota Phillips.

Cal ser molt precís a l’hora de foradar els pals. Per fer-ho es necessita:  destresa i polcritud.

-MÀQUINES TÉRMIQUES

Cal saber els mecanismes més importants de la màquina,  el  moviment alternatiu en circular i l’energia utilitzada.

Altres proporcions van equipades amb: turbines, piles de combustible.

Aquest cas es valora l’ordre, rigor, treball i desmuntatge.

Imatges d’un motor de 2T i de 4T. MEC/MEP. Transmissions , engranatges , coixinets

Departament de Tecnologia

El martinet

El martinet era una màquina que s’utilitzava per a transformar el ferro en acer en la farga catalana. En aquesta màquina l’energia de l’aigua impulsava una roda hidràulica per crear el moviment del mall. A segon d’ESO els alumnes han fet una maqueta d’aquesta màquina per aprendre més coses del metalls, l’energia i les màquines. Per acabat havien de fer un vídeo explicant el procés de construcció. Us mostrem els resultats:
Luis Rey
Departament de Tecnologia

Thinglink: The project is finished!

The job is done. You can review the projects done with Thinglink app and see the improvements.

Thinglink: Enriching Reality (the projects)

And here you’ll find the videos:

Your sons and daughters are passionate and creative! Congratulations!

Sortida al Tibidabo

El passat dimecres 5 d’octubre els alumnes de tercer d’ESO van fer una sortida de l’assignatura de tecnologia.
Van visitar les atraccions del parc del Tibidabo i uns monitors els van explicar com funcionaven. Els van fer reflexionar sobre les energies implicades en els moviments, els mecanismes que els transmeten, els fonaments físics relacionats amb cada atracció…
I després de completar el dossier de treball… va arribar el moment de gaudir de les atraccions!
Els alumnes es van divertir moooolt!

 

 

 

Identitat digital

Els alumnes de primer d’ESO ja estan començant a fer els primers passos amb els iPAD.

Ja han entrat al Moodle i han començat a confegir el perfil en aquest entorn segur. La identitat digital és la que es genera a partir de la presència d’una persona a Internet. Com sabeu, és molt important ser conscients dels continguts personals que pugem a Internet i de com interactuem amb altres usuaris en les xarxes socials. Cal saber diferenciar entre la informació que volem que sigui pública i la que volem mantenir en privat.

Internet és un gran arxiu d’informació i emmagatzema tot allò que hi aboquem. Cal pensar abans d’escriure i valorar si és convenient o necessari. I si ens decidim a escriure ho hem de fer  sempre de manera respectuosa, tant per als altres com també per a un mateix.

Com escrivim, quin tipus de comentaris fem, què mostren les nostres fotografies a la xarxa… diu molt sobre nosaltres i pot ser vist per qualsevol persona que faci una cerca a Internet.

Heu vist ja el perfil del vostre fill o filla del Moodle? Parleu-ne!!!!

 

Why not?

Students are often against using English in class (specially in Technology classes!).They think of language as an annoyance instead of a tool they can master and manage to its everyday life.English is all around us, everywhere! In my opinion, instead of arguing, nagging, complaining and finding fault it would be wiser for them to be open-minded.

So, if you are learning anything (all of us are, or at least shoud be…) try this new approach.

Don’t be afraid of making mistakes (failure is not trying). Take a deep breath and SPEAK ENGLISH!!!

Give it a try and you’ll see it isn’t as bad as it seemed.

Keep on trying and you’ll even have fun!

Practice makes better, so let’s start speaking English! Instead of asking why in English, go and ask yourself: why not?