Entrades

Et preocupa l’ús que pugui fer el teu fill/a del mòbil? Participa en aquesta enquesta

Ets pare, mare o convius amb un/a nen/a menor de 18 anys?  Et preocupa l’ús que pugui fer del mòbil?

Participa en aquesta enquesta promoguda per l’Hospital Sant Joan de Déu que té per objectiu conèixer els hàbits en relació a l’ús del mòbil per part dels menors i per a que puguis fer-nos arribar les teves inquietuds i dubtes al respecte.

L’objectiu és poder donar una resposta als dubtes més freqüents en el marc de la promoció de bones pràctiques que realitzem des de l’hospital. 

El temps estimat de resposta és d’entre 3 i 5 minuts.

Enquesta sobre l’ús del mòbil en infants menors de 18 anys

Girls Hack Day – Universitat Pompeu Fabra

Girls Hack Day – Universitat Pompeu Fabra

Des de les Enginyeries@UPF, amb la col·laboració de Barcelona Activa de l’Ajuntament de Barcelona, us proposem un Girls Hack Day a la Universitat Pompeu Fabra, emmarcat en el projecte de Foment de la creativitat amb l’ús de les tecnologies: noves activitats per centres de secundària. Convidem a noies (de 14 a 17 anys) a participar en un dels nostres tallers gratuïts a escollir entre els quatre que us proposem.


Inscriu-te al teu! No t’ho perdis!

Tallers: 

Taller 1: Tinta conductiva i arduino

En aquest taller farem servir pintura conductora de l’electricitat com a substitut de cables a un circuit elèctric! Amb una placa d’Arduino i alguns components electrònics (interruptors, buzzers, LEDs…) transformarem els nostres dibuixos en autèntics projectes tecnològics. Vine a posar a prova els teus dons artístics i científics!

Taller 2: Descobrint Internet de les coses

Mitjançant Arduino té com a objectiu oferir als alumnes una primera aproximació pràctica al món de l’IoT. La sessió es basa en la realització d’un miniprojecte per part dels assistents per veure les funcionalitats que pot oferir la plataforma Arduino.

Taller 3: Hack me if you can! Taller de Ciberseguretat

Un dels primers nivells de seguretat a l’hora d’accedir a un sistema és l’autenticació. Aquesta autenticació està sovint suportada per un nom d’usuari i una contrasenya, la qual és important que sigui realment segura per tal d’evitar que sigui descoberta per un atacant que vulgui entrar als serveis que utilitzem. Per això, aprendrem com escollir contrasenyes segures, i quines altres opcions de seguretat hem de considerar.

Taller 4: Sound Catchers

Amb targetes de colors plenes d’endevinalles i amb l’ajuda de gravadores i de micròfons diferents, ens submergeixen en la troballa de sons amagats als llocs més inesperats de la nostra Universitat. Apuntat a buscar sons i a captar-los amb nosaltres! Som Sound Catchers !
 Quan?
Dissabte 19 de maig de 2018.
Hora d’inici del taller: 11:30
Durada de cada taller: 1:30h
Hora de tancament: 13:00
Campus Ciutadella de la UPF
Imprescindible venir acompanyat per un adult.


Organitza: 


Col·labora:
  

iPad i comptes d’Apple

Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.

Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.

Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.

La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.

Apple ho té molt ben explicat:

Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…

El proper dimecres 27 de setembre a les 18:00 farem una sessió especial per ajudar a crear aquests comptes a qui ho necessiti i resoldre altres dubtes sobre l’iPad dels vostres fills.

Enrolar Ipads vells al nou sistema de gestió

Aquesta notícia és només és per a aquelles famílies que ja han fet servir l’iPad en el curs anterior.

Els alumnes que han fet servir l’iPad el curs anterior ja el teniu masteritzat i no cal portar-lo de nou ni a Microgestió ni a l’institut.

Si que cal preparar l’iPad per al nou sistema de gestió d’aquest any. Aquest sistema de gestió és obligatori per a tots els aparells que s’utilitzin a les classes.

En aquest document hi trobareu les instruccions per a enrolar els iPads al Zuludesk.

Instruccions enrolament zuludesk

The tangram is finished!!!

Students of first of ESO have reached their goal. Some of the tangrams are really well done.

We’re ready to play.

Good job! Congratulations!

Take a look at the pictures.

 

                       

 

 

 

Participem en la jornada d’inclusió digital

Dissabte 1 d’abril vam participar en la JDI’17 sota el lema “Oportunitats per a tothom” la Mireia Cebrian va presentar l’experiència: Tangram? una experiència de treball interdisciplinar que facilita la inclusió.

Va ser una jornada molt interessant.

 

Tecnologia 3r d’ESO. Mostres de treballs.

Durant el curs els alumnes de 3r ESO de tecnologia han fet: Un Pont, Pont de Leonardo Da Vinci, Balança, Dossier de motors de 2T i 4Temps.

-Aquestes imatges transmeten coneixements, científics,per assolir: seguretat, motivació, aprenentatge.

-Tot l’esforç i treball personal recull: maduresa, capacitats i èxit.

-Amb aquestes eines es pot ampliar en el camp de la ciència i millorar dia a dia.

-Cal ser innovador i adaptar noves estratègies.

 

Fases de les imatges:

– ESTRUCTURA. PONT

Com ja sabem, una estructura ha de ser: sòlida, rígida, estable.

Cal fer ús correcte dels diferents materials ultralleugers.

Aquesta maqueta dóna una visió del procés tecnològic.

Porta reforços, formes triangulars i unions amb silicona.

Tot el conjunt formen simetría geomètrica i proporció matemàtica . Per fer-ho cal saber el tipus de perfil, material i soldadura elèctrica d’unió.

La prova final es fa posant-li pesos de 1/2 Kg, 1 Kg, 2 Kg, s’hi  pot soportar aquests  pesos, no hi ha cap tipus de deformació.

Les deformacions més importants són: esforç a tracció, compressió, flexió.

-PONT de Leonardo da Vinci

Utilitza la creativitat, enginy, senzillesa.

Per fer-ho, cal tenir: habilitat i destresa.

 

-BALANÇA

Projecte creatiu senzill, que va relacionat amb màquines-mecanismes.

Porta uns braços basculants, que són pals de fusta i també porta cargols de cabota Phillips.

Cal ser molt precís a l’hora de foradar els pals. Per fer-ho es necessita:  destresa i polcritud.

-MÀQUINES TÉRMIQUES

Cal saber els mecanismes més importants de la màquina,  el  moviment alternatiu en circular i l’energia utilitzada.

Altres proporcions van equipades amb: turbines, piles de combustible.

Aquest cas es valora l’ordre, rigor, treball i desmuntatge.

Imatges d’un motor de 2T i de 4T. MEC/MEP. Transmissions , engranatges , coixinets

Departament de Tecnologia

El martinet

El martinet era una màquina que s’utilitzava per a transformar el ferro en acer en la farga catalana. En aquesta màquina l’energia de l’aigua impulsava una roda hidràulica per crear el moviment del mall. A segon d’ESO els alumnes han fet una maqueta d’aquesta màquina per aprendre més coses del metalls, l’energia i les màquines. Per acabat havien de fer un vídeo explicant el procés de construcció. Us mostrem els resultats:
Luis Rey
Departament de Tecnologia

Thinglink: The project is finished!

The job is done. You can review the projects done with Thinglink app and see the improvements.

Thinglink: Enriching Reality (the projects)

And here you’ll find the videos:

Your sons and daughters are passionate and creative! Congratulations!