Entrades

El Collell. Tercer dia

Avui tirarem amb arc i parlarem del temps.

I aquesta tarda ja els tindreu tots a casa.

Més fotos!

Fotos del tercer dia

El Collell. Segon dia

Desprès d’una nit de son reparador…

Què podem fer?

Anem a passejar en cavall? A la piscina?

I la súperdiscofashion?

Estigueu atents, que anirem afegint fotografies… 🙂

Fotografies del segon dia

El Collell. Primer dia

Ja hem arribat a la zona dels volcans. Hem visitat el volcà de Santa Margarida i el Croscat. Fa un dia molt agradable.

Aquí teniu les fotografies

 

Jornada esportiva a la Marbella

Aquest dilluns al mati, l’alumnat de primer i segon d’ESO, ha participat en una jornada esportiva al Complex Esportiu de la Marbella.

L’alumnat ha fet una cursa d’orientació pels voltants de la instal.lació. En aquest tipus de competició s’ha de passar per un seguit de controls assenyalats a un mapa. Normalment aquestes curses es fan individualment, però nosaltres ho hem fer en grups de tres o quatre persones. Si us ha agradat podeu fer-ne alguna aquest estiu, n’hi ha moltes programades per la muntanya.

També ens hem repartit en tres grups i hem fet un tastet d’atletisme, rugbi i ultimate.

Per si no el coneixeu, l’ultimate és un esport d’equip competitiu que es practica amb un disc volador o frisbee. És una barreja de futbol, bàsquet i futbol americà i va ser creat al 1968 a Califòrnia. L’ultimate es caracteritza pel seu esperit del joc, amb els principis de joc net, esportivitat i goig de jugar. I es pot jugar a la platja. Esperem que aquest estiu, el practiqueu!

 

Reunió informativa El Collell · 1r ESO

Benvolgudes famílies,

Dijous 14 de juny a les 18h a l’aula de 1r de batxillerat hi farem la reunió informativa del Collell.

És important la vostra assistència per poder signar les autoritzacions i comentar aspectes relacionats amb la convivència durant aquests dies de crèdit de síntesi. Aquells que no pugueu assistir a la reunió teniu el permís disponible en aquest enllaç:

És important que el vostre fill/filla porti el document signat com a màxim dilluns 18 de juny. 

Als documents adjunts hi trobareu informacions pràctiques que us poden ajudar a fer la bossa per als vostres fills i filles.

www.elcollell.cat

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Equip directiu.

 

Concurs de curts Participa Méliès

Els alumnes de primer d’eso de projectes hem participat enguany al concurs. En grups han triat l’argument, confeccionat l’storyboard i practicat els trucs. I ben caracteritzats s’han convertit per uns dies en actors, actrius, tècnics i directors de rodatge. Us deixem una mostra de les seves produccions. Hem votat el nostre millor vídeo i l’hem presentat a concurs.

Participa Méliès | Concurs de vídeo per a escoles i públic general

Bases del concurs

Vídeos

 

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Ruta de senderisme pel Parc Natural de Collserola

El dimecres 25 d’abril l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar una ruta de senderisme pel parc natural de Collserola. Durant l’activitat, emmarcada en el Programa de Salut Integral que els alumnes estan portant a terme, vam gaudir d’un entorn natural magnífic amb unes meravelloses vistes de Barcelona i d’altres poblacions properes. Deu kilòmetres caminant i compartint l’experiència amb amics i companys. Objectiu de salut aconseguit!!

Sortida a Empúries

El passat 17 de març els alumnes del Batxillerat Humanístic van visitar les ruïnes gregues i romanes d’Empòrium (Empúries).

La ciutat estava emmurallada i es podia distingir molt bé la ciutat grega de la romana (de la qual només està excavada un 20%, és a dir: és un « jaciment viu»)

Vàrem passejar per l‘estoa, l’àgora així com el fòrum, les termes i les restes d’una domus magnífica. A destacar l’ estàtua d’Asclepi ( Esculapi).

Un dia assolellat ens fa fer companyia en les nostres passes per la història i ens va recordar la importància comercial d’ aquest indret de la Costa Brava.

Us deixem aquest testimoni gràfic… 

Felisa Pérez

Daniel Alvarez

Fotografies . Felisa Pérez

 

Programa Salut Integral – Programa SI!

El Programa SI!

Un programa d’intervenció escolar dirigit a nens i nenes de 3 a 16 anys amb un clar objectiu: demostrar que l’adquisició d’hàbits saludables des de la infància redueix els riscs de patir malalties cardiovasculars i millora la qualitat de vida en l’edat adulta.

El principal factor de risc cardiovascular, tant en adults com en edat infantil, és l’obesitat juntament amb els factors associats com la diabetis i la hipertensió, fruit d’una alimentació inadequada d’uns nivells baixos d’activitat física. A més, altres factors de risc de les malalties cardiovasculars, típicament estudiats en poblacions adultes, també comencen a estar presents en la població infantil espanyola.

El Programa SI! neix de la voluntat del Dr. Valentí Fuster de promoure la salut cardiovascular amb l’objectiu d’ensenyar a mantenir hàbits de vida adequats i durant tota la vida.

La investigació en salut pública ha assenyalat que les iniciatives de promoció de la salut han de començar en la infància per aconseguir un canvi de comportament durador i eficaç i que les intervencions escolars són les més efectives.


Un grup d’alumnes voluntaris de 1r d’ESO formen part de l’estudi i els fan analítiques i mesures antropomètriques (que continuaran també l’any vinent).

Des de ciències de la naturalesa han estudiat nutrició.  Han après quins aliments formen part d’una dieta saludable i equilibrada, han fet activitats per adonar-se de la quantitat de sucres que contenen els productes elaborats, tant si són complets o “light” i han fet batuts de fruites i verdures. En algun cas han gravat petits vídeos.

Des d’educació física, han treballat la necessitat d’incorporar l’exercici en els seus hàbits saludable. A més, han dissenyat un itinerari. La sortida de dimecres 25 a Collserola va ser un exemple d’itinerari saludable.  
I d’ara en endavant, a tutoria, els vostres fills i les vostres filles de primer d’ESO, aprofundiran en el món de les relacions. Investigaran quin paper hi juguen les emocions i la seva correcta gestió en l’adquisició dels hàbits saludables. I estudiaran les conseqüències dels hàbits de vida a llarg termini.
Només els alumnes de segon d’eso han fet una sèrie de cartells relacionats amb la Salut Integral i els han enganxat a les escales i en algun passadís.
I la jornada de la salut va incorporar el repartiment, el dia de la sortida, de fruita en el segon pati. Va tenir molt d’èxit i l’alumnat preguntava per què es feia.