Entrades

Premis Sant Jordi'14

PREMIS SANT JORDI 2014

 

El passat 23 d’abril vam celebrar la Diada de Sant Jordi. Entre d’altres activitats, es van lliurar els premis dels concursos que l’institut convoca cada curs. Seguidament trobareu la relació d’alumnes guanyadors i unes fotos commemoratives.

Enhorabona a tots els guanyadors!

 

SANT JORDI 2014                                                       LENGUA CASTELLANA

 

 

ALUMNOS GANADORES   CONCURSOS  LECTURA Y  ORTOGRAFÍA

 

                LECTURA

               ORTOGRAFÍA

1 ESO Carles Alonso                        (1 A) Sandra García                       (1A)
2 ESO Raquel Pérez                         (2 C) Marta Pérez                           (2E)
3 ESO Pol Martínez                          (3 C) Elena  Gil                               (3 C)

 

4 ESO Alba Calvo                             (4 B) Roger Hereter                       (4 C)

 

 

 

ALUMNOS GANADORES CONCURSO LITERARIO                                  

 

Prosa   1 / 2 ESO

 

Daniel Mota

 

2E

 

Miles de lenguas

 

Poesía 1/  2 ESO

 

 

Carlota Ontagas

 

1C

 

La noche

 

Poesía 3 / 4 ESO

 

David Soriano

 

4A

 

No estás

 

Prosa Bachillerato

 

(desert)

 

 

————————————

 

Poesía Bachillerato

 

 

Samuel Simedroni

 

 

1BATB

 

La música ( Caligrama)

 

 

 

SANT JORDI 2014                                                     LLENGUA CATALANA

 

 

ALUMNES GUANYADORS   CONCURSOS  LECTURA I  ORTOGRAFIA

 

                LECTURA

               ORTOGRAFÍA

1 ESO Berta Bosch Sánchez             (1B) Sandra García García            (1A)
2 ESO Pol Ventura                            (2 C) Xènia Contreras Balaguer      (2D)
3 ESO Laia Fernández Villanueva    (3 A) Marc Mei                                (3 B)

 

4 ESO Mireia Casares Dupla             (4 A) Manel Fernández Prat           (4 A)

 

 

 

ALUMNES GUANYADORS CONCURS LITERARI                

 

Prosa   1 / 2 ESO

 

 

Raquel Pérez Abelaira

 

 

2C

 

Aladín

 

Poesia 1/  2 ESO

 

 

Sara Puig Lardies

 

 

2C

Un dissabte al matí
 

 

Prosa   3 / 4 ESO

 

 

 

Luna García Muñoz

 

 

 

3A

 

 

Un agradable desencontre

 

Poesia 3 / 4 ESO

 

Daniel Mallo Falcón

 

4A

 

Planys als vells temps

 

Prosa Batxillerat

 

Anna Gas Serra

 

 

2ABAT

 

Amortentia

 

Poesia Batxillerat

 

 

Judit Agudo Escudé

 

 

2BATB

 

El vent és frescor

 

 

SANT JORDI 2014                                                     LLENGÚES ESTRANGERES

 

 

 

Prosa

 

Daniel Mallo

 

 

4A

 

Anglès

 

Prosa

 

 

Anna Gas Serra

 

 

2BATA

 

Anglès

 

Vídeo

 

 

Marina Avilés López

 

 

4A

 

Francès

 

 

SANT JORDI 2014                                                     EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA

 

Claudia Tebar Giol                    (2E)

 

Punt de llibre

 

Sant Jordi'14 presentació i fotos

Novament ens retrobem aquí per a celebrar aquesta diada de Sant Jordi tan emblemàtica!

Fa molts dies ja em van enviar un Power Point, ja sabeu que les xarxes socials mouen cada cop més la nostra existència, i en aquest Power Point sortia un home  a prop d’ un faristol  que  anunciava un objecte revolucionari: era un estri amb el qual  hom podia viatjar, descobrir  móns fantàstics, inaudits,  permetia desenvolupar la creativitat, era fàcil de transportar, no consumia energia ni exigia un manteniment especialment complicat. De mica en mica  es veia el que s’ amagava darrera del faristol  i era UN LLIBRE! Aquell estri fantàstic,en realitat, era un objecte prou conegut per tots, però l’ enginy de mostrar- ho  feia reflexionar.

Estem envoltats de màquines, de petits aparells electrònics que formen part ja de nosaltres, com si fossin apèndixs, prolongacions, i dels quals depenem. Què seria de les nostres vides sense mòbil,ordinador, tablets,  sense Internet…? Però caldria parar- se un moment  a pensar que quelcom tan habitual avui com  és un llibre forma part de la nostra intrahistòria com humans.

Els homes prehistòrics pintaven a les cavernes. Aquestes pintures, amb molt simbolisme i carregades de connotacions màgiques, són precedents dels documents impresos. Durant l’ Edat Antiga, amb la qual l’ analfabetisme era una constant, els llibres eren costosos i els pocs que hi havia es guardaven en biblioteques per a protegir- los. Les de Pèrgam, Alexandria o Bizanci eren algunes d’ aquestes biblioteques on els erudits del moment acudien per a instruir- se. Arribar a tenir un llibre entre les mans i poder llegir-lo era un privilegi  a l’ abast  de molt pocs .A més ,el fet de “ tenir informació” era una arma de doble fil: podria ser perillosa, així que l’ ignorància era desitjada pels estaments poderosos.

Els primers suports dels llibres eren tabletes d’ argila,cera, bambú, papir o pergamí. El mot LLIBRE, del llatí Liber- libris, significa  precisament : “ escorça d’ arbre”.

Els papirs o pergamins, per exemple, s’ enrotllaven sobre si mateixos ( del llatí : volvere, d’ aquí el mot: volum). No obstant, a partir del segle V, el Còdex es generalitzà i el pergamí es doblegava en forma de quadernet. Durant l’ Edat Mitjana  la confecció de llibres va estar en mans de monjos i  el seu Scriptorium era el lloc destinat a copiar aquests fantàstics llibres, farcits de miniatures. Al segle XII l’ escriptura es va secularitzar i amb l’ invenció de l’ impremta  ,al segle XV per Gutenberg ,la difusió de la cultura, del llibre, es va esperonar exponencialment.

Com veieu molts segles, moltes formes d’ escriptura, molts suports i una manera de conservar el llegat de les generacions que ens van precedir.

Deia Júlio Coratázar, l’ escriptor argentí del qual enguany es commemora el centenari del seu naixement:

Los libros van siendo el único lugar de la casa donde todavía se puede estar tranquilo.

El llibre tradicional té un encant especial, si m’ ho permeteu, encara que els e- books ens facilitin llegir en formats digitals , es popularitzin cada cop més  i rivalitzin amb el llibre en paper.

En un altre ordre de coses, avui,Sant Jordi, es celebra el World Book Night una iniciativa  duta a terme per voluntaris per a impulsar la lectura arreu del món. L’ hàbit lector no hauria mai de perdre’s. Iniciatives com aquesta haurien de ser més habituals.

Tornant a aquesta diada us he de confessar que m’ agrada especialment.. Les paradetes de roses i  de llibres al carrer. La festa viva, popular.  La gent compra el llibre i la rosa; malgrat tot de roses i de llibres se n’ haurien de comprar  més la resta de l’any, no creieu? Una mica més de lectura no ens aniria malament en general (encara que sóc conscient que molts de vosaltres sí que llegiu) i una mica de bellesa efímera, com representa la rosa, tampoc.

Acabo amb una cita de Gabriel García Márquez, el Nobel de Literatura, el geni del Realisme Màgic, que ens va deixar fa només uns dies:

 

Recordar es fácil para el que tiene memoria.

Olvidar es   difícil para quien tiene corazón.”

Desitjo que el dia d’ avui romangui sempre en la vostra memòria i en el vostre cor.

 

 Felisa Pérez

Diada de Sant Jordi

El dimecres 23 d’abril celebrarem com cada any la diada de Sant Jordi. Hi haurà classe amb normalitat de les 8:00 a les 11:20 després en el poliesportiu del Casal Congrés Indians es desenvoluparà el programa d’activitats de la diada.

PROGRAMA D’ACTIVITATS 

SANT JORDI’14

  • 11:45 h Presentació de la diada a càrrec de Felisa Pérez professora de Llengua i Literatura Castellana.
  • Lliurament de Premis de Llengua i Literatura Catalana. Mercè Torres. Cap de Departament de Llengua Catalana.
  • Recital de poemes amb acompanyament musical. Alumnat de 1r de BTX.
  • Lliurament de Premis de Llengua i Literatura Castellana. Maria Peris. Cap de Departament de Llengua Castellana.
  • Poema i actuacions musicals.
  • Lliurament de Premis de Llengües estrangeres. Imma Cisa Cap de Departament de Llengües Estrangeres.
  • Lliurament de premis i mencions a l’alumnat de: proves Cangur, EVP. Antonio Torrecillas Cap de Departament de Matemàtiques i Anna Alberich Cap de Departament d’EVP.
  • 13:30 Cloenda de l’acte. Isabel Balaguer. Directora.

En acabar l’acte de celebració l’alumnat marxarà cap a casa.