Entrades

Cluedo a les escoles de primària.

[…] són bàsics, a més dels coneixements instrumentals imprescindibles, el foment de la inquietud intel·lectual i l’adquisició d’actituds i hàbits socials que permetin a l’alumne interactuar de manera oberta, adequada i efectiva amb altres persones.
Aquest és un fragment significatiu que explica la competència número 3 de l’àmbit personal i social. Una competència que per assolir “desenvolupar habilitats i actituds que permetin afrontar els reptes de l’aprenentatge al llarg de la vida“, el professorat de Projectes ha brindat als seus alumnes de 1r d’ESO a viure una experiència amb escoles de primària properes al nostre centre.  I cal remarcar  “amb altres persones” perquè han compartit un  joc que ells mateixos han creat: CLUEDO. Versió Sant Andreu.
A partir d’un seguit de pistes dibuixades i jugant “amb altres persones”, noies i nois havien adoptat un paper diferent al que estan acostumats… jugant “amb altres persones” han tingut la oportunitat d’aprendre a que poden ser capaços d’ensenyar als altres… jugant “amb altres persones” han encarat el repte de saber explicar com han viscut el seu primer any a l’institut… jugant “amb altres persones” han recordat el que han après per tal de transmetre una història… jugant “amb altres persones” han pres consciència del lloc on viuen… “amb altres persones”, jugant o no, han viscut durant dues hores algunes dificultats, alguns somriures, algunes curiositats, algunes inquietuds… I tot això, per a que l’alumnat en prengui consciència que formar part d’una societat és una contínua lliçó de vida.

Joc d’enigmes sobre l’obra Romeo i Julieta

Durant la setmana del 20 al 24 de maig, l’alumnat de 1r d’ESO, que havia llegit l’obra de Romeo i Julieta de William Shakespeare, va poder gaudir d’una experiència engrescadora a les classes de castellà dins de Projectes.

Es tractava d’un repte literari basat en l’obra, i que va consistir en resoldre tot un seguit d’enigmes en grups de 5 o 6 alumnes emprant un temps màxim d’una hora i 45 minuts. Aquestes proves, principalment de caire lingüístic i literari, incloïen comprensió lectora de fragments de l’obra, expressió oral, pensament lògic, treball cooperatiu i resolució de problemes, entre d’altres capacitats.

L’objectiu era aconseguir un antídot per salvar Romeo del verí que havia pres en descobrir que la seva estimada era morta. 

El grup que va aconseguir solucionar totes les proves en el menor temps possible va ser el format per la Nair Chávez, la Sofia el Karkeri, el Kevin Barzola, l’Oriol Sotil, el Gurbhej Singh i l’Adam el Bakkali de 1r d’ESO A. 

El segon equip en completar-lo van ser la Ruth Fernández, en Juanjo López, el Sergi Rios, la Nahia Fu Mena i el Gursharan Singh, també de 1r d’ESO A. 

Enhorabona!



Gimcana de 1r d’ESO

El passat divendres 28 de setembre, en grups de quatre, les vostres filles i els vostres fills van fer un recorregut per punts emblemàtics del districte de Sant Andreu.

Cantant, ballant, fent sopes de lletres, composicions fotogràfiques i jocs matemàtics van passar les hores en un tres i no res. Moltes gràcies per l’ajut de les famílies que van estar amb nosaltres als punts de control.

Felicitats a tots i bona feina!! Tots els grups van aconseguir desxifrar la paraula secreta que s’amagava entre parcs, carrers i places.

Projectes

Què fan les vostres filles i els vostres fills a projectes?

Com treballen?

Diuen que una imatge val més que mil paraules, i potser un vídeo encara més…

 

Producte final acabat!

Projectes 1r ESO

Ja hem acabat el producte final! Tot un curs per arribar pas a pas fins aquí.

Una representació de l’alumnat de projectes de primer d’ESO ha visitat l’Escola Ferran i Clua i l’Escola Pompeu Fabra.

Han explicat als companys de sisè de primària tot el procés de descoberta del barri i del districte, les visites als llocs emblemàtics, la investigació sobre el passat industrial i les formes de vida dels qui vivien a Sant Andreu.

I també els passos seguits i les decisions preses per arribar a construir del no res un joc de deducció, que té com a finalitat descobrir qui ha robat què i en quina data. I ambientat al districte de Sant Andreu!

Els companys de sisè han escoltat ben atents i en acabar l’exposició han pogut fer preguntes i jugar amb aquestes creacions artesanals .

Felicitats a totes i a tots per la feina!

Us mostrem fotos del procés  Construcció

I de la trobada   Juguem amb els alumnes de sisè

No hem pogut visitar els nostres companys  del Sagrer perquè aquesta setmana eren fora de colònies. Us hem trobat a faltar!

Equip de projectes de 1r d’ESO

 

 

 

ALL ABOUT EGGS

1st of ESO students have carried out a project about eggs. First of all, they took a photo of an egg from their fridge and we commented what the different numbers of the code mean. Then we learned about the advantages and disadvantages of the different egg codes. Here you have some of the leaflets they have designed to persuade customers to buy healthy eggs.

Hortènsia Ribas i Anna Jané (professores d’anglès)

 

Concurs de curts Participa Méliès

Els alumnes de primer d’eso de projectes hem participat enguany al concurs. En grups han triat l’argument, confeccionat l’storyboard i practicat els trucs. I ben caracteritzats s’han convertit per uns dies en actors, actrius, tècnics i directors de rodatge. Us deixem una mostra de les seves produccions. Hem votat el nostre millor vídeo i l’hem presentat a concurs.

Participa Méliès | Concurs de vídeo per a escoles i públic general

Bases del concurs

Vídeos

 

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Cloenda al Casal d’Avis

El pasado viernes 20 de abril terminamos el proyecto en el que los abuelos contaron a los alumnos de 1º ESO algunos retazos de su infancia. El acto se celebró en el Casal de Barri Congrés-Indians con la asistencia de los abuelos participantes: Anna, Conxita, Francesc, Generosa, Nuria y Rosa .

En el evento, un alumno representante de cada grupo leyó su texto de valoración. Los alumnos que leyeron fueron: de 1ºA Jordi Aragall, de 1ºB Laia Herrero, de 1ºC Gerard Espierriz y de 1ºD Elena Grewal.

Asimismo, vimos un vídeo con fragmentos de las entrevistas que los alumnos hicieron a los abuelos. A continuación, los alumnos mostraron a los abuelos los murales que habían hecho (estos se expondrán en el Casal por si alguien quiere ir a verlos).

Y finalmente, hicimos un pequeño aperitivo en el que alumnos y abuelos compartieron unos buenos momentos. Algunos abuelos se emocionaron y todos nos lo pasamos bien.

Una gran experiencia.

María Martín

Departament de Llengua castellana

 

Caminant pel rec comtal

Els alumnes de projectes de 1r d’ESO vam realitzar just abans de vacances de Setmana Santa una sortida.

Vam caminar al llarg del trajecte des del seu naixement, a Montcada. Ben acompanyats per uns guies savis i pacients (l’Anna Ferre, arquitecta;  el Ramon Perramon, historiador; i Jaume Seda, president del Centre d’Estudis Ignasi Iglésies). Va ser una experiència enriquidora. Les properes setmanes, els alumnes elaboraran un glossari visual de conceptes que hem treballat a la sortida en el marc del PROJECTE NEXES | EXPLORACIONS (Institut L’alzina / iDensitat)

Aquest projecte parteix de la voluntat fer una exploració en el territori per acabar construint de manera conjunta un glossari il·lustrat a partir de dos temes creuats: els conceptes de límit, frontera, barrera, i també de connexió, vincle, nexe, en relació amb el recorregut d’un fragment del Rec Comtal

Més endavant us mostrarem els treballs realitzats.

Aquí us deixem un article del diari ara que en parla i una web amb fotografies antigues.

Article diari ARA: “El Rec Comtal”

EL REC COMTAL, de Montcada a Sant Andreu de Palomar

I també les nostres…

Fotografies Alzina