Entrades

Gimcana de 1r d’ESO

El passat divendres 28 de setembre, en grups de quatre, les vostres filles i els vostres fills van fer un recorregut per punts emblemàtics del districte de Sant Andreu.

Cantant, ballant, fent sopes de lletres, composicions fotogràfiques i jocs matemàtics van passar les hores en un tres i no res. Moltes gràcies per l’ajut de les famílies que van estar amb nosaltres als punts de control.

Felicitats a tots i bona feina!! Tots els grups van aconseguir desxifrar la paraula secreta que s’amagava entre parcs, carrers i places.

Projectes

Què fan les vostres filles i els vostres fills a projectes?

Com treballen?

Diuen que una imatge val més que mil paraules, i potser un vídeo encara més…

 

Producte final acabat!

Projectes 1r ESO

Ja hem acabat el producte final! Tot un curs per arribar pas a pas fins aquí.

Una representació de l’alumnat de projectes de primer d’ESO ha visitat l’Escola Ferran i Clua i l’Escola Pompeu Fabra.

Han explicat als companys de sisè de primària tot el procés de descoberta del barri i del districte, les visites als llocs emblemàtics, la investigació sobre el passat industrial i les formes de vida dels qui vivien a Sant Andreu.

I també els passos seguits i les decisions preses per arribar a construir del no res un joc de deducció, que té com a finalitat descobrir qui ha robat què i en quina data. I ambientat al districte de Sant Andreu!

Els companys de sisè han escoltat ben atents i en acabar l’exposició han pogut fer preguntes i jugar amb aquestes creacions artesanals .

Felicitats a totes i a tots per la feina!

Us mostrem fotos del procés  Construcció

I de la trobada   Juguem amb els alumnes de sisè

No hem pogut visitar els nostres companys  del Sagrer perquè aquesta setmana eren fora de colònies. Us hem trobat a faltar!

Equip de projectes de 1r d’ESO

 

 

 

ALL ABOUT EGGS

1st of ESO students have carried out a project about eggs. First of all, they took a photo of an egg from their fridge and we commented what the different numbers of the code mean. Then we learned about the advantages and disadvantages of the different egg codes. Here you have some of the leaflets they have designed to persuade customers to buy healthy eggs.

Hortènsia Ribas i Anna Jané (professores d’anglès)

 

Concurs de curts Participa Méliès

Els alumnes de primer d’eso de projectes hem participat enguany al concurs. En grups han triat l’argument, confeccionat l’storyboard i practicat els trucs. I ben caracteritzats s’han convertit per uns dies en actors, actrius, tècnics i directors de rodatge. Us deixem una mostra de les seves produccions. Hem votat el nostre millor vídeo i l’hem presentat a concurs.

Participa Méliès | Concurs de vídeo per a escoles i públic general

Bases del concurs

Vídeos

 

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Cloenda al Casal d’Avis

El pasado viernes 20 de abril terminamos el proyecto en el que los abuelos contaron a los alumnos de 1º ESO algunos retazos de su infancia. El acto se celebró en el Casal de Barri Congrés-Indians con la asistencia de los abuelos participantes: Anna, Conxita, Francesc, Generosa, Nuria y Rosa .

En el evento, un alumno representante de cada grupo leyó su texto de valoración. Los alumnos que leyeron fueron: de 1ºA Jordi Aragall, de 1ºB Laia Herrero, de 1ºC Gerard Espierriz y de 1ºD Elena Grewal.

Asimismo, vimos un vídeo con fragmentos de las entrevistas que los alumnos hicieron a los abuelos. A continuación, los alumnos mostraron a los abuelos los murales que habían hecho (estos se expondrán en el Casal por si alguien quiere ir a verlos).

Y finalmente, hicimos un pequeño aperitivo en el que alumnos y abuelos compartieron unos buenos momentos. Algunos abuelos se emocionaron y todos nos lo pasamos bien.

Una gran experiencia.

María Martín

Departament de Llengua castellana

 

Caminant pel rec comtal

Els alumnes de projectes de 1r d’ESO vam realitzar just abans de vacances de Setmana Santa una sortida.

Vam caminar al llarg del trajecte des del seu naixement, a Montcada. Ben acompanyats per uns guies savis i pacients (l’Anna Ferre, arquitecta;  el Ramon Perramon, historiador; i Jaume Seda, president del Centre d’Estudis Ignasi Iglésies). Va ser una experiència enriquidora. Les properes setmanes, els alumnes elaboraran un glossari visual de conceptes que hem treballat a la sortida en el marc del PROJECTE NEXES | EXPLORACIONS (Institut L’alzina / iDensitat)

Aquest projecte parteix de la voluntat fer una exploració en el territori per acabar construint de manera conjunta un glossari il·lustrat a partir de dos temes creuats: els conceptes de límit, frontera, barrera, i també de connexió, vincle, nexe, en relació amb el recorregut d’un fragment del Rec Comtal

Més endavant us mostrarem els treballs realitzats.

Aquí us deixem un article del diari ara que en parla i una web amb fotografies antigues.

Article diari ARA: “El Rec Comtal”

EL REC COMTAL, de Montcada a Sant Andreu de Palomar

I també les nostres…

Fotografies Alzina

 

 

 

 

 

Cuando nuestros abuelos eran pequeños

Como ya sabéis los alumnos de 1º de la ESO han llevado a cabo un proyecto cuyo eje central han sido las entrevistas que los alumnos han hecho y grabado con sus ipads a la gente mayor del Casal de Barri Congrés-Indians. El objetivo era que los niños supieran cómo había sido la infancia de los abuelos en los años 50-60 y la pudieran comparar con la suya. En torno a las entrevistas también han elaborado una presentación con fotos antiguas, un mural que han colgado en las paredes de les aulas y un texto de valoración del cual os ofrecemos ahora dos de ellos para que disfrutéis de su lectura y constatéis todo lo que han aprendido y disfrutado los alumnos.

 

VALORACIÓN de Marina Giménez Cisneros 1ºB

Esta actividad me ha gustado mucho. He aprendido mucho sobre cómo era la vida de nuestros abuelos y abuelas de pequeños, por ejemplo, cómo tenían que hacerse sus propios juguetes o cómo iban vestidos y tenían que trabajar ya desde pequeños.

De cosas que hayan cambiado hay muchas, como los colegios y la forma de tratar los profesores a los niños, o el machismo. Pero, en cambio, hay pocas que sigan iguales. Siguen habiendo bicicletas, música, …, pero todo ha cambiado.

Han mejorado muchísimas cosas: la tecnología, la forma de solucionar los problemas (las guerras). Y que hayan empeorado solo se me ocurre una, que cada vez hay más contaminación y la atmósfera está más sucia. Lo que más me ha gustado de la actividad ha sido ir al Casal de los abuelos para hablar y preguntar sobre cómo eran sus vidas de pequeños. Me ha gustado mucho porque íbamos en grupos y parecía que a ellos también les gustaba mucho hablar y recordar esos tiempos. Y lo que menos me ha gustado ha sido hacer la presentación de las fotos, pero, en realidad, todo me ha gustado mucho.

Algo que me habría gustado hacer sería tener un poco más de tiempo con los abuelos para hablar con más o para jugar a algún juego de antes con ellos. Pero todo ha estado muy bien y he aprendido mucho mientras me divertía. Además, es un tema que interesa mucho.

 

VALORACIÓN de Iván Egido Haro 1ºC                         

He aprendido que la infancia de mis abuelos era completamente diferente a la mía.

Su vida era mucho más simple, se divertían con lo que tenían y eran más agradecidos. Han cambiado muchas cosas desde entonces: la educación, la alimentación, la moda, … Algunos de estos hábitos han mejorado, algunos han empeorado, algunos siguen igual. Para mí, la educación ha mejorado mucho, pero la diversión y el modo de entretenerse ha empeorado. Ahora estamos todos “enganchados” a las pantallas y no disfrutamos tanto de la compañía ni del espacio libre.

Creo que me gustaría saber cómo se vivía la guerra civil española. Me ha gustado muchísimo saber sobre el pasado.

 

María Martín
Departament de Llengua castellana

Creant lligams amb els centres de Xarxes per al Canvi

Avui la Pilar, el David i l’Oriol de l’Escola Ramon Llull ens han visitat per conèixer de primera mà com es treballa a 2n d’ESO en la franja de Projectes.

Tres cops per setmana i durant dues hores seguides els alumnes participen en el projecte Llenguatge cinematogràfic que implica les matèries de Llengua catalana, Educació Visual i Plàstica i Tecnologia i que té com a objectiu que els alumnes creïn el seu curtmetratge. Han pogut parlar amb els professors i l’alumnat mentre feien una càmera estenopeica, il·lustraven un còmic o projectaven videolits sobre una poesia de Vicent Andrés Estellés. Esperem trobar-nos ben aviat per conèixer com treballen a la Ramon Llull amb l’ABP i continuar nodrint-nos sobre aspectes com l’avaluació, l’organització horària, la selecció de continguts, etc.