Entrades

Problemes a l’Esprint ’17

El dimecres 8 de febrer l’alumnat de batxillerat va participar, com ja és habitual, a la prova de problemes a l’Esprint.

L’activitat de resolució de problemes en línia per a equips de centre, que després va passara anomenar-se Problemes a l’esprint va nèixer l’any 2000, Any mundial de les matemàtiques, com una activitat complementària al Cangur de la SCM, per a alumnes de segon cicle d’ESO i Batxillerat. A partir de l’any 2002 l’activitat es va passar a desenvolupa en tres nivells com una activitat convocada conjuntament per SCM i ABEAM. Des de l’any 2003 el tauler de joc té una referència al “no a la guerra”

Departament de matemàtiques

PROBLEMES a L’ESPRINT

El dimecres de la setmana passada vàrem participar al concurs Problemes a l’Esprint de matemàtiques. En aquest concurs els millors alumnes en matemàtiques de cada centre resolen uns problemes en grup.

A la web oficial s’informa sobre els equips més ràpids que han resolt tots els problemes.

Enllaç a la crònica oficial de les proves cangur

En aquesta ocasió hem quedat en cinquena posició a tot Catalunya, tot i que l’objectiu principal és gaudir de prop de 2 hores de treball col·laboratiu en matemàtiques.

Podeu veure els problemes d’aquest any aquí:
http://www.cangur.org/esprint/esprint1516/2016btx/activ/esprint2016btx.pdf

Departament de matemàtiques

Problemes a l’esprint

2014-12-10-12.41.08

El dimecres 10 de desembre es va desenvolupar la primera resolució de problemes a l’esprint d’aquest curs 2014-15, la dedicada a 3r i 4t d’ESO.
Una selecció d’alumnes de l’institut va participar i resoldre els 10 problemes plantejats. Com apunta el nom de la prova, calia a més fer-ho ràpidament.
Un cop publicada la classificació, un dels nostres equips va aconseguir fer-ho en menys de dues hores, figura en quarta posició.

Departament de matemàtiques

PROBLEMES a l'ESPRINT de batxillerat

Aquest dimecres 12-2-14 un grup d’alumnes de batxillerat ha representat a l’institut l’Alzina en el concurs PROBLEMES a L’ESPRINT organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques.

Tal com van fer dues setmanes abans els alumnes de 3r i 4t d’ESO, aquest grup també va resoldre els 10 problemes matemàtics. El temps total va ser de poc més de dues hores.

En aquesta edició han participat 765 alumnes del País Valencià i Catalunya agrupats en 42 equips de 41 centres. El nostre centre ha estat un dels que han tingut encert ple en una edició també rècord per l’alt nivell mostrat.

El millor premi ha estat veure que aquests alumnes van mostrar idees, imaginació i constància, i s’ho han passat bé simplement fent matemàtiques.

Teniu la informació completa sobre l’activitat a:

http://147.83.52.47/esprint/esprint2014/batxi/resultats.htm

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Departament de Matemàtiques

PROBLEMES a l'ESPRINT

Aquest dimecres 29-1-14 l’institut l’Alzina ha participat en el concurs PROBLEMES a L’ESPRINT representat per 10 alumnes de 3r i 4t d’ESO del centre que han resolt en equip 10 problemes matemàtics en aproximadament dues hores. En aquest concurs han participat 1321 alumnes del País Valencià i Catalunya agrupats en 76 equips de 68 centres. El nostre centre ha estat un dels que han tingut encert ple en una edició rècord per l’alt nivell mostrat.

El millor premi ha estat veure que aquests alumnes s’ho han passat bé tot fent matemàtiques i sentir que, en acabar la prova, ja estaven pensant repetir-ho l’any vinent.

Teniu la informació completa sobre l’activitat a:

http://147.83.52.47/esprint/esprint2014/eso34/resultats.htm

Antonio Torrecillas

Departament de Matemàtiques

Què fer si l'ordinador té problemes

És possible que en algun moment l’ordinador portàtil del projecte Educat1x1 comenci a tenir problemes de funcionament: no es connecta a la xarxa, algunes pàgines no carreguen, va molt lent, windows no arrenca, etc…

La experiència ens està demostrant que la major part d’aquests problemes no són pròpiament de l’ordinador sinó dels programes instal·lats. Ja sigui per que s’han instal·lats programes molt agressius en el seu funcionament (molts dels programes d’intercanvi de fitxers ho son),  s’ha tocat algun detall de la configuració o l’ordinador s’ha infectat amb un virus informàtic.

Per a solucionar aquests problemes no cal ser un expert en informàtica, ni portar l’ordinador al servi tècnic. Només cal utiltizar el sistema de restauració que porten els ordinadors del projecte educat1x1. Aquest sistema permet deixar l’ordinador tal i com va sortir de fabrica, amb tots els programes instal·lats i funcionant.

Per accedir al sistema de restauració cal prémer la tecla “P” en el moment que surt la pantalla d’elecció dels sistema operatiu:

Pantalla de selecció de Sistema Operatiu

Seguidament demana una contrasenya per accedir al sistema. La contrasenya és “3141592” que correspon amb les set primeres xifres del número pi:

Entrant la contrasenya

Un cop s’ha introduït la contrasenya la pantalla canvia permetent l’accés al sistema de recuperació:

Menu de restauració

Podem escollir entre fer una restauració del windows, de linkat o de tot el disc dur. En les dues primers opcions el sistema guardarà les dades que tenim a la carpeta “Els meus documents” En realitat només guarda les dades que s’han desat en el disc D:. En la darrera esborra TOT el que ni ha al disc dur. En la major part dels casos ens interessarà restaurar només Windows. Escollim l’opció corresponent i arrenca el sistema de restauració:

Arrencada del sistema de restauració

Seguidament ens pregunta per dues vegades si estem segurs de continuar, cal dir que “Y” (Yes/Sí):

Estàs segur?

Llavors comença la recuperació que restaura el sistema tal com ha sortit de la fabrica:

Restaurant ...

El procés triga al voltant dels quinze minuts, i un cop acabat cal reiniciar l’ordinador.

Si un cop restaurat el sistema encara dona problemes és molt possible que siguin problemes de l’ordinador i cal fer portar-lo al servei tècnic:

  • Cal trucar al centre d’atenció a clients al número 902-56-56-88
  • … identificant-se com a participant en el projecte EduCAT 1×1
  • El servei tècnic farà un primer diagnòstic i, cas d’ésser necessari, enviarà un missatger a recollir l’equip avariat a l’adreça que se l’indiqui. Un cop reparat, l’equip serà retornat a la mateixa adreça
  • Alternativament, es pot portar l’equip MASTAC, el servei tècnic oficial, C/ Felipe de Paz Nro. 13, 08028 Barcelona
  • … identificant-se com a participant en el projecte EduCAT 1×1
    Insistim en el tema de la identificació, perquè les condicions de manteniment per al projecte són superiors a les estàndard. De no fer-se pot passar que el servei tècnic no accepti reparar sense càrrec alguns tipus d’avaries.