Entrades

LITERAPOLIS BCN

PART II. Descobrint l’aplicació.

Necessitàvem un bon inici i vam optar per llegir amb l’alumnat de 4t la novel·la  Els dies que ens separen de Laia Soler que narra dues històries d’amor; una viscuda l’any 1914, l’altra, en l’època actual; totes dues en un marc incomparable: la ciutat de Barcelona.

Durant la lectura l’alumnat prenia anotacions sobre els personatges, la trama, l’originalitat, l’estil, l’època, els espais, etc. a fi de crear un bibliotuber, és a dir, una recomanació del llibre en format  vídeo per penjar-lo a la xarxa.

Després de la lectura vam programar una sortida per jugar amb l’aplicació i demostrar tot el que l’alumnat sabia de la novel·la i recórrer els mateixos espais que l’Abril, la Marina o en Víctor…

L’autoraLaia Soler, una jove i prolífica escriptora lleidatana, ens va visitar al centre i vam poder parlar amb ella sobre la inspiració, la importància de trepitjar les biblioteques, la tasca d’escriptora, els personatges i la trama de la novel·la, els bibliotubers i les aplicacions i pàgines web que mantenen en contacte els joves escriptors: Goodreads, Wattpad, etc.

Mercè Torres i Esther Sobré

Departament de Llengua catalana i literatura

BIBLIOTUBER

https://drive.google.com/file/d/1eSFpQM-TPRDqkGyrBYRg_V72D7eXCnG9/view?ts=5c7fbc71

LA MEVA PEL·LÍCULA

https://drive.google.com/file/d/1W_EmjhllGQ6Xztquw2GD8izh0KbC8fpd/view?ts=5c7fbc3d

 

LITERAPOLIS BCN

PART I. L’origen.

La ciutat de BARCELONA va ser designada Ciutat de la Literatura per la UNESCO el desembre de 2015.  El programa de Ciutats de la Literatura UNESCO treballa amb l’objectiu que la literatura sigui un motor de desenvolupament i de progrés a les ciutats.

Un dels objectius dels programa és fomentar la lectura entre les persones joves i amb aquesta intenció des de l’Institut  de Cultura de Barcelona neix el mes de setembre de 2017 l’aplicació per a mòbils Literapolisbcn.

Es tracta d’una gimcana literària en la qual el/la jugador/a ha de localitzar els diferents punts geogràfics reals de la ciutat per on transcorre l’acció d’un llibre. Una vegada geolocalitzat cada indret, i després de resoldre una prova o un enigma, el jugador/a és recompensat/ada amb una nova informació i pot seguir jugant. Al final de cada itinerari, el jugador/a rep premis i recompenses.  S’hi pot jugar després d’haver llegit el llibre, per demostrar tot el que s’ha après de la lectura, o bé abans o després a fi de resoldre enigmes que van més enllà del relat de la novel·la per ampliar l’experiència lectora.

L’institut l’Alzina  participa del programa proposat pel CEB i l’ICUB que pretén, d’una banda, que l’alumnat faci ús de l’aplicació i, de l’altra, que sigui creador de continguts; és a dir, que proposi un itinerari alternatiu als existents o bé que en creï un de nou a partir d’una lectura del centre. 

Des del mes d’octubre hem anat fent diverses activitats: lectura del Els dies que ens separen de Laia Soler;  trobada amb la bibliotuber Mixa, sessions sobre la novel·la detectivesca, etc.

D’aquestes activitats n’heu tingut notícia via twitter,  Instagram, però avui n’iniciem un recull al bloc del centre. Estigeu atents i atentes, és una aventura emocionant!

Departament de llengua catalana i literatura

Esther Sobré i Mercè Torres