Entrades

iPad i comptes d’Apple

Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.

Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.

Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.

La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.

Apple ho té molt ben explicat:

Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…

El proper dimecres 27 de setembre a les 18:00 farem una sessió especial per ajudar a crear aquests comptes a qui ho necessiti i resoldre altres dubtes sobre l’iPad dels vostres fills.

Enrolar Ipads vells al nou sistema de gestió

Aquesta notícia és només és per a aquelles famílies que ja han fet servir l’iPad en el curs anterior.

Els alumnes que han fet servir l’iPad el curs anterior ja el teniu masteritzat i no cal portar-lo de nou ni a Microgestió ni a l’institut.

Si que cal preparar l’iPad per al nou sistema de gestió d’aquest any. Aquest sistema de gestió és obligatori per a tots els aparells que s’utilitzin a les classes.

En aquest document hi trobareu les instruccions per a enrolar els iPads al Zuludesk.

Instruccions enrolament zuludesk

MASTERITZACIÓ (Aclariment)

Els alumnes que el curs passat ja heu utilitzat l’iPad NO L’HEU DE MASTERITZAR.

– El vostre iPad ja està masteritzat.
– La masterització s’elimina quan es reinicia l’iPad.

El que ha canviat ha estat el sistema de gestió. Per canviar al nou sistema de gestió cal anar a l’adreça https://zuludesk.com/manage/enroll/?network=19673180 i acceptar el perfil de configuració que es descarrega. Abans que comenci el curs us enviarem instruccions més detallades.

PREPARACIÓ DELS IPADS

Preparació dels iPads (per a pares de primer; els pares de segon no cal que feu cap gestió).

Per a fer servir un iPad a classe és necessari un procés de preparació prèvia anomenat masterització. Amb la masterització l’iPad queda preparat per a ser gestionat des del centre i ser utilitzat a classe: es defineix la xarxa WiFi de classe, s’instal·len els programes que s’utilitzaran i s’apliquen les diferents configuracions. El cost d’aquesta primera masterització és de 25 € que ja està inclòs en la quota tecnològica.

Quan?

Si heu comprat l’iPad a través del centre no cal fer cap gestió. Des de l’institut gestionarem la masterització. Les famílies que no han comprat l’iPad a través del centre poden portar els seus iPads els dies 4, 5 i 6 de setembre de 2017 de 09:00 a 14:00 a la consergeria de l’institut.

Procurarem retornar els iPads als alumnes el primer dia de classe.

Com ha d’estar l’iPad?

Si l’iPad és nou. Porteu-lo al centre sense utilitzar i farem la masterització directament.

Si és un iPad que s’ha utilitzat abans (de segona ma o que ja teníeu). Cal reiniciar el dispositiu a l’estat original:

  1. Cierra sesión en iCloud, iTunes Store y App Store.
    • Si utilizas iOS 10.3 o posterior, pulsa Ajustes > [tu nombre]. Desplázate hacia abajo y pulsa Cerrar sesión. Introduce la contraseña de tu ID de Apple y pulsa Desactivar.
    • Si utilizas iOS 10.2 o anterior, pulsa Ajustes > iCloud > Cerrar sesión. Vuelve a pulsar Cerrar sesión y, a continuación, pulsa Eliminar del [tu dispositivo] e introduce la contraseña del ID de Apple. A continuación, ve a Ajustes > iTunes Store y App Store > ID de Apple > Cerrar sesión.
  1. Vuelve a Ajustes y pulsa General > Restablecer > Borrar contenidos y ajustes. Si has activado Buscar mi iPhone, puede que tengas que introducir tu ID de Apple y contraseña.
  2. Si se te pide el código del dispositivo o el de Restricciones, introdúcelo. A continuación, pulsa Borrar [dispositivo].

Un cop reiniciat porteu-lo a l’institut i es farà la masterització.

En cas de dubtes tècnics podeu contactar amb Luis Rey (luis.rey@alzina.cat).

Formulari per a les famílies que volen comprar ipad

Ompliu-lo només les famílies que voleu comprar un iPad i us acolliu a l’oferta de Microgestió.

Formulari: vull comprar iPad

Reunió de pares de primer d’ESO curs 17-18

Per a aquelles famílies que no vau poder assistir a la reunió de pares us fem arribar la informació que vam transmetre.

Properament trobareu en aquesta pàgina un accés al formulari on podreu transmetre l’opció escollida respecte el dispositiu (si el compreu a través de l’institut,  o bé si ja en teniu un).

Aquest curs 2017-2018 l’institut assumeix la masterització dels dispositius i el seu cost està inclòs en la quota tecnològica. Per tant, aquelles famílies que ja teniu iPad no cal que feu el pagament dels 25 €.

Aquí teniu la documentació. Tant aviat com tinguem novetats les anirem publicant. Moltes gràcies per la vostra assistència.

Oferta detallada microgestió 17-18

Carta de pagament iPad 1r ESO17-18.doc

 

 

 

Poesia per a atrevits

Poesia per a atrevits

Escriure un sonet a primer d’ESO?  Sembla un repte difícil, només apte per a atrevits, però els alumnes de primer han volgut córrer el risc i han escrit un sonet que parla d’ells, de com són i com pensen, de com creuen que els veuen i què els depara l’avenir. Han après que tot necessita el seu procés, que els bons resultats s’obtenen a foc lent, sense presses: «fent i desfent, aprèn l’aprenent». Vam començar a parlar de textos descriptius centrats en la descripció de les persones, la lectura de l’Obèlix i l’Astèrix ens hi va ajudar i vam esmolar l’eina per començar a escriure el primer esbós del nostre autoretrat: característiques físiques i psíquiques, aficions i desitjos de futur. Un cop fet, corregit i refet, ens vam endinsar en la poesia i les seves característiques: recompte sil·làbic, figures retòriques (metonímia, personificació, metàfora…) a través de la lectura de la lectura de diverses poesies. Aleshores vam centrar la nostra atenció en el sonet de Narcís Comadira, «Jo». I fent un joc d’imitació vam començar a transformar l’autoretrat en un sonet. Teníem tots els ingredients: la matèria primera (autoretrat), la pauta amb les característiques del sonet (rima consonant, versos decasíl·labs), la il·lusió del repte i la rúbrica per no oblidar cap dels ingredients. Sonet escrit.  I acompanyament amb una autoretrat fet de traços des d’Educació Visual i Plàstica. Faltava, però, la prova final, la declamació davant del públic: aprendre’s de memòria el sonet i recitar-lo —retenint els nervis— seguint la rúbrica d’avaluació. I com a colofó: recollida de tot el material amb l’aplicació Thinkling: imatge, lletra i so.

Aquests són alguns dels sonets escrits. Enhorabona a tots i totes pel vostre esforç!

 

Com sóc

 

esportista nat i barceloní

coll no massa llarg ni gruixut

que per mirar baix ho tinc ben fotut

tinc la cara llarga i nas poc fi

 

tocapilotes bastant alegre

ser desordenat em posa negre

rialler però a vegades tímid

Un pèl gandul però bastant polit

 

jugador de basquet com el germà

aficions cúbiques i colors

creador de jocs el dia de demà

 

molta roba còmode i d’esport

samarretes de basquet amb colors

pantaló de xandall ben llarg i fort .

 

Arnau Prat 1r D

 Ayami em dic

 

Ulls color negre, foscos com la nit.

Celles poblades com uns fils de llana.

Pell morena com una hawaiana.

Nas bufó, petit i arrodonit.

 

Alguns em diuen que sóc creativa.

Sóc callada i també educada.

Alguns em diuen que sóc positiva .

Sóc de vegades una mica pesada.

 

Pel món m’agradaria viatjar.

Plats molt senzills m’agrada cuinar.

I també m’agrada molt dibuixar.

 

Aya em diuen com a sobrenom,

fruites i lletres vol dir el meu nom,

sota la muntanya el meu cognom.

 

Ayami Yamashita 1r D

SÓC AIXÍ

 

Un noi primet amb la cara ovalada,

d’alçada mitjana, cabell rebel,

de color castany, com mar arrissada,

càlida mirada, dos ulls de mel.

 

Faig aparença de rostre content,

humil, bon company i poc esverat,

amb els qui m’envolten, madur i atent,

de la vida sóc un afortunat.

 

M’agrada viatjar, anar a un hotel,

al poble fer bondat, gaudir del dia,

i a la nit mirar els estels del cel.

 

Matèries de ciències preferiria,

per menjar, canelons amb beixamel,

i per somiar, la màgia i la poesia.

 

 

David Víctor Juanas  1r D

 

 

SÓC JO

 

Sóc el dels cabells castanys, sóc aquell,

el noi dels ulls marrons i cara fina.

Mitja estatura i prim com un branquell.

Amb coll ample i boca de gavina.

 

Sóc bastant alegre, res d’avorrit.

En mals moments una mica sensible.

Potser no em diríeu responsable,

però igualment us estaria agraït.

 

El bàsquet m’entabana més que res,

l’espai és el que em dona interès,

i la història el que m’entreté.

 

El poema potser no se’m dona bé,

el vers i la rima no em convé,

però escolteu companys, ja m’està bé.

 

Miquel Ropero 1r C

 

 

Sonet model

Jo

 

Sóc mascle i gironí. Mitja estatura.

Cabell castany, ullets de marrec trist.

Romàntic una mica, cosa dura

en el temps que vivim. Prou ho tinc vist.

 

Mozart més que cap altre m’entabana,

i, en versos catalans, Josep Carner.

Crec en l’amor, la taula quan tinc gana,

els plaers de la carn, que em moriré.

 

I si a estones em vaga de fer versos

i confegeixo quatre mots dispersos,

no ho faig pensant en un darrer sentit,

 

que no vull fer carrera de poeta.

Lletraferit de la A a la Z

en llengua fosca i en país petit!

Narcís Comadira

Un petit tros de mi

 

Sóc guapo, molt gran, fort i ben parit

sóc preadolescent, em surten grans

sóc un paio que no em cuido les mans

sóc un nen encara, jo sóc petit.

 

Sempre m’han dit que sóc espavilat

m’han dit que sóc bastant intel·ligent

jo m’estimo molt la meva gent

I també sóc un petit molt trempat.

 

Són simples les meves aficions:

videojocs, pelis, escoltar cançons,

sí, creu-t’ho, fer els deures i estudiar,

 

parlar amb el facetime i jugar a bàsquet.

La meva vida és tot aquest paquet

i res més, això s’havia d’acabar.

 

Sergi Saavedra Bargalló 1r C