Entrades

Reunió famílies de 1r ESO, funcionament Ipads

Benvolgudes famílies de 1r ESO,

El proper dia 30 d’octubre a les 18:00, a  l’aula de 1r A,  farem un sessió pràctica per a les families de 1r d’ESO sobre el funcionament dels ipads.

Us demanem que porteu l’iPad dels vostres fills/es amb el full de contrasenyes.

Informació iPAD i entorn digital

 

 

Lliurament iPADs famílies 1r ESO

Benvolgudes famílies

El dimecres dia 12 de setembre de 18h a 20h farem el lliurament dels iPADS a les famílies de 1r d’ESO que vau optar per la compra i vau omplir el formulari autoritzant-nos a comunicar les vostres dades fiscals a l’empresa Microgestió.

IMPORTANT. No  lliurarem iPADs a les famílies que no heu omplert el formulari.

Les famílies que teniu pendent omplir el formulari us demanen que ho feu el més aviat possible en aquest link, una vegada tinguem les vostres dades fiscals procedirem a contactar amb l’empresa Microgestió per realitzar la comanda del vostre iPAD i en un termini de 10 dies arribarà a l’Institut.

 

 

 

 

 

Oferta iPad famílies de l’Alzina

Benvolgudes famílies,
L’empresa Microgestió ha acordat una oferta per a les noves famílies de 1r d’ESO, curs 18-19. L’empresa Microgestió fa extensiva l’oferta a totes les famílies de l’Alzina. Per tant, si us interessa, teniu la possibilitat d’acollir-vos a l’oferta.
En el document també hi trobareu la manera de realitzar la comanda (només famílies de 2n, 3r, 4t ESO i Batxillerat).

Cordialment,
Equip directiu de l’Institut L’Alzina

Cloenda NEXES

A l’Alzina hem participat amb el projecte d’art Idensitat i amb els nostres alumnes de primer d’eso  de projectes hem col·laborat en la confecció d’un glossari il·lustrat que explorava sobre el terreny uns conceptes abstractes i la seva concreció en el recorregut del Rec Comtal.
Qui son “IDENSITAT”?
Com hi ha participat l’equip de projectes de primer d’ESO de l’Institut L’Alzina?
Després d’una sessió introductòria i una explicació dels objectius i les pautes de l’activitat vam posar fil a l’agulla.
Vam fer una sortida amb els alumnes (vam visitar la mina de Montcada i vam retornar caminant fins a l’institut). Ja a les classes, en grups, van treballar el concepte que els va ser assignat i vam elaborar el glossari. I després del treball ja realitzat ens plau convidar-te a l’acte de presentació d’aquest projecte.
Nexe o frontera?
Avui 23 de maig hem fet l’acte de cloenda a la Fàbrica de Creació del recinte de la Fabra i Coats. Un grup d’alumnes (en representació de tots i totes) han exposat la seva feina.Els alumnes de l’Institut Doctor Puigvert també ens han presentat els seus àlbums i glossaris. Bona feina!
Felicitats a tots i a totes.

 

Ús de l’iPad. Control de les famílies

Des del centre considerem que l’ipad és una eina educativa i confiem en la bona gestió que en fan les alumnes i els alumnes de l’institut. La tasca d’acompanyament de les famílies i dels professors és important per conscienciar que cal potenciar la maduresa i l’autocontrol dels vostres fills i filles. En cas de dificultats i necessitats específiques, per a les famílies que així ho demani, us oferim la possibilitat de restringir la utilització de l’iPad.

Hi ha l’opció de limitar les aplicacions que es poden fer servir i l’horari d’utilització:

Només s’instal·len les aplicacions que s’utilitzen a classe. Cap joc ni xarxes socials.
L’iPad es pot utilitzar fins a les 22:00
 
Per fer efectives aquestes restriccions poseu-vos en contacte amb el tutor/a del vostre fill.

Famílies tecnològiques, famílies educadores … Famílies en xarxa

La tarda del 23 de gener, un grup de mares i pares de 1r i 2ón d’ESO ens hem trobat per parlar de Com fer un bon ús de l’Ipad.

Moltes gràcies a totes i tots els que hi heu participat!

No hem trobat solucions miraculoses, però sí hem trobat compromís educatiu per part de moltes famílies. I és això el que cal.

L’Ipad no és un artefacte perillós per sí mateix. El que sí pot ser perillós és l´ús que en fem, o que en facin els nostres fills. I per això estem nosaltres: per acompanyar-los cap a un bon ús de l’Ipad.

I aquest camí es diu Educar: en valors, amb límits i normes, hàbits, companyia, supervisió i respecte, ajuda, temps, paciència  i molt diàleg.

Hi ha sistemes de control parental que ens poden ajudar a fer aquest camí (per evitar accessos a determinats continguts, per controlar el temps de connexió…), però sempre tenint clar que l’objectiu ha de ser que els nois i les noies aprenguin a autogestionar correctament  l’Ipad, de manera autònoma i responsable.

Queda pendent una propera xerrada: el 13 de febrer parlarem sobre les xarxes socials i tot el que comporten. Concretament, de com aquestes  xarxes es filtren dins l’Alzina i afecten als nostres fills. Per això aquest cop comptarem amb la participació de l’equip directiu del centre.

En sabem tot el que cal saber? Coneixem la vida en xarxa dels nostres fills? Estem preparats per afrontar els riscos que poden aparèixer?

Volem parlar de protecció de dades, de seguretat, de ciberbullying, de sexting… d’imatges i missatges que cada dia corren per les xarxes i apareixen a les pantalles dels Ipads i mòbils dels nostres fills.

No són coses que poden passar. Són coses que estan passant. I en volem parlar per educar i per protegir als nostres adolescents.

Moltes gràcies a tots els participants en la trobada d’avui. Ens encantarà comptar amb vosaltres per a la propera i, si us sembla, convideu altres mares i pares a venir. Com més serem, més avançarem cap a unes xarxes segures.

Veure la nostre pàgina amb les recomanacions per una adequada gestió de l’Ipad

Taula rodona: Famílies tecnològiques, famílies educadores.

Benvolgudes famílies de Primer i Segon d’ESO,
 
Us fem saber que dimarts 23 a les 17.00h tindrà lloc una nova sessió per parlar de l’Ipad i tot el que comporta (especialment pel que fa al paper de les famílies). Com podem gestionar un bon ús de l’ipad?
Ens trobarem per parlar de les noves tecnologies, al voltant d’una taula. 
Dinamitzarà la sessió l’Ester Hidalgo (mare de primer i de segon d’eso). 
Us hi esperem!
Podeu veure el resum d’aquesta taula rodona en aquesta notícia http://www.alzina.cat/families-tecnologiques-families-educadores-families-xarxa/

Informació iPAD

Hem afegit una nova pagina, dintre del menú de Secretaria, amb tota la informació per la compra i pagament de l’iPAD per als alumnes de 1r ESO i Aula oberta.

iPad i comptes d’Apple

Per a poder utilitzar l’iPad a l’institut no cal tenir un compte d’Apple. Des de l’institut instal·lem els programes necessaris.

Però si voleu instal·lar altres programes cal tenir activat un compte d’Apple.

Per a crear aquest compte Apple cal que la persona que el crea sigui major de 14 anys i a més hem de proporcionar les dades de la targeta de crèdit. Encara que mentir en l’edat es una temptació molt gran, deixar que el nostre fill faci servir la targeta de crèdit ja no ho és tant.

La solució correcta és que un adult crei un compte d’Apple, activi l’opció “En família” i després aquest adult creï el compte del menor. Aquest procés es pot fer amb el mateix IPad de l’alume.

Apple ho té molt ben explicat:

Aquesta opció té també molts altres avantatges com són controlar quins programes insta·la el vostre fill, localitzar l’iPad, compatir calendaris…

El proper dimecres 27 de setembre a les 18:00 farem una sessió especial per ajudar a crear aquests comptes a qui ho necessiti i resoldre altres dubtes sobre l’iPad dels vostres fills.

Enrolar Ipads vells al nou sistema de gestió

Aquesta notícia és només és per a aquelles famílies que ja han fet servir l’iPad en el curs anterior.

Els alumnes que han fet servir l’iPad el curs anterior ja el teniu masteritzat i no cal portar-lo de nou ni a Microgestió ni a l’institut.

Si que cal preparar l’iPad per al nou sistema de gestió d’aquest any. Aquest sistema de gestió és obligatori per a tots els aparells que s’utilitzin a les classes.

En aquest document hi trobareu les instruccions per a enrolar els iPads al Zuludesk.

Instruccions enrolament zuludesk