Entrades

Autoritzacions sortida de l’alumnat en horari escolar

Us fem arribar totes les instruccions que heu de fer per autoritzar la sortida del vostre fill/a dintre de l’horari escolar.

SORTIDA DINTRE DE L’HORARI ESCOLAR

És necessari que els alumnes d’ESO marxin del centre en hores diferents a l’hora de sortida acompanyats per algun familiar. Si l’alumnat ha de sortir del centre (perquè es troba malament, ha d’anar al metge o a fer qualsevol gestió personal) i no pot venir cap familiar a recollir-lo/la, haureu d’enviar un whatsapp al mòbil del centre 637 35 88 36amb el següent text:

Jo ___________ amb DNI __________ mare/pare/tutor legal de l’alumne__________ del curs ______ i grup _________ autoritzo al meu fill/a a sortir del centre sense acompanyant. 

Un cop rebut el missatge l’alumne/a podrà marxar.

 

SORTIDA DIA FIXA A LA SETMANA

L’alumnat que, un cop siguin al centre i hagin de sortir en horari fix per algun tractament, al llarg del curs han de tenir emplenat aquesta autorització com a credencial.

Descarregar document

 

 

DEIXAR DE BANDA ELS PREJUDICIS I ELS ESTEREOTIPS EN L’EDUCACIÓ

Els nens i les nenes neixen sense prejudicis ni estereotips, aquests es van inculcant a poc a poc segons la influència de l’entorn, tant la família com els amics, els mitjans de comunicació i, sobretot, l’educació rebuda.

Els fills aprenen sempre dels pares i això influeix en la manera de ser i de pensar. Els valors familiars modelen la personalitat, així que està en les nostres mans educar-los en valors, sense odis, respectant les diferències, promovent la llibertat i la tolerància.

Al final, els nostres fills són un reflex del que els hem ensenyat. I és justament en les primeres edats quan realment podem educar lluny dels prejudicis i els estereotips. Només així tindrem ciutadans més tolerants, respectuosos i capaços de veure les diferències culturals com una cosa positiva i enriquidora.

DEFINICIÓ DE PREJUDICI I ESTEREOTIP

Els prejudicis són sentiments i emocions positives o negatives que podem tenir sobre alguna cosa, persona o grup social. Una opinió majoritàriament no fonamentada, ni contrastada, i anticipada, provocada per la falta d’informació i coneixement.

Els estereotipssón creences, idees i interpretacions sobre les característiques que relacionen els membres d’un grup social com ara l’aspecte físic, interessos, ocupacions, etc. Una imatge simplificada i acceptada per la majoria de persones com a representativa d’un determinat col·lectiu. Són generalitzacions que provoquen sempre una tendència a accentuar les semblances dins del grup, però també les diferències amb els altres grups. Tenim diferents tipus d’estereotips: socials, culturals, racials i religiosos.

COM SUPERAR PREJUDICIS I ESTEREOTIPS A CASA

Per a educar els nostres fills lluny dels prejudicis i estereotips hem de tenir sempre una actitud d’observació i escolta cap a ells. I promoure a casa els valors de la tolerància, el respecte, la igualtat i, sobretot, la riquesa que ofereix la diversitat. Què s’ha de tenir en compte?

1. Destruir els prejudicis i estereotips

Si veiem que el nostre fill afirma alguna cosa categòricament, podem corregir-lo convidant-lo a la reflexió. A l’intentar raonar el prejudici o estereotip, veurà que no és vàlid i aquest acabarà autodestruint-se i caient per si mateix.

2. Compartir i debatre la informació que ve de fora (escola, amics, mitjans de comunicació, etc.)

Els prejudicis i estereotips estan per tot arreu. Com a pares hem de limitar les fonts nocives d’informació dels nostres fills. Però encara és millor aprofitar qualsevol ocasió per compartir-ho en família. D’aquesta manera creem espais de debat i reflexió que potencien el seu sentit crític.

3. Donar exemple

És important tenir sempre present que els nens i les nenes aprenen i repeteixen les actituds i discursos dels pares. Es troba en les nostres mans que en el dia a dia vegin com nosaltres pensemi actuem lluny dels prejudicis i estereotips.

4. Obrir-se al mon i a la seva diversitat

Entendre que el que és estrany és que hi hagi una sola forma de ser i fer, no és gens fàcil. En aquest sentit és clau promoure la relació dels nostres fills amb nens de diferents orígens. Així aprendran a ser tolerants i respectuosos i, sobretot, coneixeran i es beneficiaran de la riquesa cultural. Perquè en el món hi ha diferents cultures i països, cadascun amb els seus aspectes positius i negatius.

5. El millor per a un no sempre és el millor per a l’altre

Tendim a pensar que el que cadascú fa és la millor opció i que tots haurien d’actuar igual. Però és una concepció errònia i poc tolerant. És important transmetre als nostres fills que el millor per a un,no sempre ho és per a l’altre. Per això és important fer-los entendre que cal respectar les decisions, formes de ser, el discurs i les opinions dels altres.

6. Defensar els seus drets com a persones

Una cosa molt important i que no podem oblidar: recordar-los que com a persones ells també tenen drets que han de ser respectats. Així que hem d’animar-los a reconèixer-los, a lluitar-hi i, sens dubte, a defensar-los quan aquestspuguin perillar.

COM ENSENYAR LLUNY DELS PREJUDICIS I ELS ESTEREOTIPS EN L’AULA

En el dia a dia, la base de la relació social dels nostres fills és l’escola, és on passen més hores i on realment poden posar en pràctica el valor del respecte, la tolerància i la diversitat. L’escola és la millor eina  per a demostrar la falsedat que hi ha darrere dels prejudicis i els estereotipsi l’única que pot lluitar contra la discriminació. Ací tenim algunes eines a tenir en compte:

1. Analitzar qualsevol conducta intolerant 

El mestre o professor té la missió d’ensenyar els conceptes bàsics, però també de treballar els valors per a una bona convivència al’aula i fora de l’aula. Per això és important estar atent i, quan es detecti alguna situació, conducta o comportament intolerant, aprofitar l’ocasió per a analitzar-la al’aula i treballar-la amb tot el grup per a corregir-la.

2. Promoure la relació entre tots 

Està a les mans del mestre o professor promoure la relació entre els uns i els altres. És important evitar que es facin grupets tancats, o que algú es pugui sentir apartat o discriminat pels altres.

3. Dinamitzar activitats amb tota la comunitat escolar

Promoure activitats on tots se sentin partícips és tot un repte. Però enfortir la relació i la implicació de les famílies és essencial per al bon funcionament d’una escola. És una molt bona pràctica perquè les famílies de diferents orígens es coneguin i superin prejudicis i estereotips. I alhora poder treballar i donar visibilitat a la diversitat cultural de l’aula.

4. Tenir en compte totes las cultures

Qualsevol matèria o ocasió és bona per a estudiar totes les cultures i, més encara, si tenen representació al’aula. És una proposta ideal per a conèixer i comprendre millor a l’altre. I ajuda a integrar tots els alumnes vinguin d’on vinguin.

5. Pel·lícules, curts i sèries de televisió que parlen de contingut social

Una activitat que sempre és benvinguda per als alumnes i que ens permet fer un debat o alguna dinàmica posterior per a posar en comú el que s’ha aprés. I és necessari comparar-ho o traslladar-ho a algun conflicte que pugui haver-hi a l’aula.

6. Llibres i contes infantils. La lectura infantil i juvenil 

Sempre és una bona fórmula per a treballar els prejudicis i els estereotips. Podem triar contes clàssics, amb una moralitat final, contes infantils o lectures per a infants de diferents edats.

En aquest sentit, us recomanem Els Númerlis de William Joyce. Una original història que ens conta l’origen de les lletres, en un món ordenat i gris on només existeixen els números. Una fabulosa aventura de cinc amics que uneixen la seva força i il·lusió per a canviar les coses i fer alguna cosa diferent.

Aquesta lectura d’Andana Editorial ens pot venir molt bé per fer entendre als nens i nenes que davant alguna cosa que no ens agrada sempre podem proposar una alternativa, sense por al què diran, com reaccionaran o quins prejudicis tindran els altres sobre nosaltres. És important que entenguin que sempre hi ha una altra forma de fer les coses, ni millor ni pitjor. Una molt bona manera d’estimular el seu esperit crític.

En la mateixa línia trobem la història de Ramir el boxejador de Lirios Bou. Una de les últimes novetats d’Andana Editorial que tracta amb molt d’humor i estima com un boxejador troba la solució a un gran dilema personal. Ramir vol que la seua família estigui orgullosa d’ell i el vegi participar en combats, però ell no vol pegar a ningú. Finalment, el protagonista d’aquesta història sabrà sortir-se’n molt bé per a poder participar i guanyar tots els tornejos de boxa.

Un fantàstic relat que convida el lector a trencar estereotips davant els boxejadors i a descobrir noves formes de fer les coses sense por a ser jutjats pels altres. A més de trobar alternatives per a solucionar qualsevol conflicte sense usar la força ni la violència.

També hi ha una proposta per als que ja saben llegir, De bec en bec, d’Alice Keller i il·lustrat per Veronica Truttero. Al galliner dels Bota-séquies, n’ha passat alguna, a la gallina Blanquina li ha caigut una ploma. Aquest fet sense importància va passant de boca en boca i es va transformant en una autèntica desgràcia. Una notícia bomba que revoluciona tot el veïnat.

Aquesta lectura carregada d’humor ens anirà molt bé per a treballar la credulitat de la gent, capaç de creure qualsevol història i fer-la realitat sense abans haver contrastat la veracitat de la informació. Una cosa que també fem amb els perjudicis i els estereotips.

Una lectura que de ben segur agrada als més petits i s’hi senten reflectits és La mestra és un monstre  de Peter Brown. El Cesc té molt clara una cosa, la seva mestra és un autèntic monstre amb la pell verda i dents punxegudes, que sempre està enfadada i crida. Però aquesta imatge es desmunta quan un bon matí de dissabte el nen es troba amb la seva mestra al parc. Allà podrà parlar amb ella i conèixer-la molt millor. Un llibre que fomenta el diàleg i ens fa reflexionar sobre la necessitat de conèixer a l’altre enlloc de caure en prejudicis i estereotips.

Del mateix autor també tenim El senyor tigre es torna salvatge. En un món animal on tot és com ha de ser, ordenat, conformat i educat hi viu un tigre que un bon dia es cansa de ser tan correcte i estirat. Ell té ganes de relaxar-se i divertir-se per això decideix fer les coses d’una altra manera i tornar-se salvatge. Però no tothom ho respecta i acaba sent discriminat i expulsat de la ciutat. Però al final demostrarà a la resta que la seva opció no és tan esbojarrada.

En aquesta paradoxa de món animal els lectors podran detectar els perjudicis que poden tenir els del nostre voltant quan decidim sortir de la “normalitat” i fer les coses d’una forma diferent. Una història que ens convida a defensar els nostres drets i el respecte envers les nostres decisions.

Dins la col·lecció de L’Olivia de Ian Falconer, publicats per Andana Editorial, trobem un parell de títols molt adequats per treballar els perjudicis i els estereotips. Per una banda, a L’Olivia l’espia la porqueta després d’escoltar accidentalment una conversa de la seva mare es decideix a espiar-la per veure què més diu d’ella. Un conte que ens pot ajudar a entendre la importància de comunicar-nos amb els altres per tal de no deixar-se guiar per informacions errònies que ens poden portar a caure en prejudicis, i també aprendre a respectar la privacitat dels altres.

I per l’altre, A L’Olivia i les princeses veiem a la porqueta en plena recerca de la pròpia identitat. Per això, trenca constantment amb tots els estereotips sobre les nenes. A ella el què li agrada sobretot és anar contracorrent. Una lectura plena d’humor que convida als nens i nenes a construir la seva pròpia personalitat i a qüestionar-se per què tendim a voler ser iguals que els altres quan el més bonic es troba en la diversitat.

Font: https://blog.andana.net/2019/01/30/deixar-de-banda-els-prejudicis-i-els-estereotips-en-leducacio/

POSA’T LA GORRA! 2018 AL PARC DE LA CIUTADELLA DE BARCELONA!

El “Posa’t la Gorra!” estrena nova gorra i dona el tret de sortida a la 18a edició a Barcelona!!!

Una campanya que arrenca amb força i ganes, doncs sabem que es esperada per tothom! Una campanya de sensibilització que vol donar a conèixer el càncer infantil i a la vegada recaptar fons per tirar endavant tots els nostres projectes.

En aquesta ocasió ha estat la dissenyadora de moda Agatha Ruíz de la Prada, qui ens ha regalat una gorra agosarada, molt diferent, trencadora i plena de força i vivacitat.

Aquesta campanya compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

El pròxim 15 de desembre vine al PARC DE LA CIUTADELLA, posa’t la gorra pel càncer infantil i gaudeix d’un matí farcit d’actuacions i activitats dedicades als infants

Els beneficis íntegres de les gorres es destinaran a millorar la qualitat de vida dels infants i adolescents amb càncer i les seves famílies, millorant les seves condicions a l’hospital, donant suport psicosocial i també mantenint La Casa dels Xuklis, una casa d’acollida per les famílies que s’han de desplaçar perquè els seus fills i filles rebin tractament als hospitals de referència.

La Gorra segueix donant l’entrada gratuïta als nens i nenes i descomptes pels adults per aquest dia:

  • Els menors de 12 anys i els socis del Super 3 que portin la gorra de la campanya podran entrar al Zoo de manera gratuïta durant tot el dia.
  • Els majors de 12 anys amb la gorra de la campanya, tindran un 50% de descompte en la tarifa d’entrada al Zoo durant tot el dia.

Posa’t la Gorra! … i uneix-te a la diversitat!
Gràcies per fer-ho possible

5 coses que has de saber si els teus fills juguen al Fortnite

Dos dels meus fills juguen a Fortnite i m’he hagut d’espavilar per aprendre de què va aquest joc de moda. Tot i que m’ha suposat una mandra infinita endinsar-me en el món dels gamers, crec que he d’estar al dia per saber a què juguen i amb qui juguen.  De fet també em costa llevar-me a les nits a donar el Dalsy i també em fa un pal que no vegis preguntar-los les lliçons de l’escola sobre la fotosíntesi. Però ho faig per ells, no? doncs això.

D’entrada dir-vos que el Fortnite a casa nostra ha estat un drama. Discussions entre germans per a veure a qui li toca jugar. I després, quan juguen, a nosaltres ens donen l’eterna resposta: un moment que acaba la partida. Baixeu a sopar: un moment. Els deures: un moment. Vigileu el germà: un moment.

Fins que un dia, en un atac de responsabilitat i de bons pares, vam tallar el cable de la Play. A trossos. Petitets. Mort el cable, s’ha acabat la ràbia. Per les vacances de Nadal ens tornarem a plantejar si el Fortnite torna a casa nostra o es queda a la pantalla pels segles dels segles. No sé si vosaltres teniu fills en edat de jugar-hi (suposo que sí, si ho esteu llegint) però aquestes són les 5 coses que he après i segur que us poden ajudar:

– Fortnite és un joc de batalla però sembla menys perillós que altres jocs d’aquest estil perquè els personatges tenen aspecte de còmic i no hi ha escenes de sang i fetge. Per aquest motiu té una aparença inofensiva però l’objectiu és igual de cruent que en els jocs de guerra: hi ha 100 jugadors al camp de batalla i només en pot quedar un. És molt fàcil aprendre a jugar-hi i això fa que nens petits ja hi juguin (8 anys).

– A les partides hi ha interacció amb altres jugadors (que poden ser desconeguts, i sovint ho són). Poden fer “duos”, esquadrons… i aquí ve el perill: els jugadors amb qui estan jugant poden ser els companys de classe, o no.  A més el xat de text ni tan sols es pot bloquejar, qualsevol pot començar una conversa.

– Crea una gran addicció. Això es deu a que estan connectats amb un grup d’amics i no poden deixar el seu esquadró a mitges. Volen fer un bon paper i per tant no poden parar quan els ho demanem. Si el grup hi passa moltes hores, els nostres fills també hi volen ser molta estona i això fa que estiguin hiperconnectats. En comptes de quedar per berenar, queden per jugar. I quan no juguen s’enganxen a veure vídeos de youtubers que hi juguen.

 Pot ser una font d’estafa. Tot i que el joc és gratuït hi ha l’opció de comprar màscares o accedir a nivells de pagament. Els vostres fills us diran que volen un “passi de batalla” que val 5 euros. Cada vegada volen tenir més equipament perquè com diu el meu fill: a Fortnite és important anar ben vestit. Si compren en plataformes no oficials, el risc d’estafa és altíssim.

– Hi ha molts perfils falsos. Molts perfils saben que la manera més fàcil de contactar amb nois joves és a través de Fortnite. Hem de vigilar molt no, moltíssim. I el de sempre: absolutament prohibit quedar o donar informació personal a desconeguts. Ni per jugar ni per res. Com ho fem a la vida real, doncs també a la virtual.

Potser pensareu que jugant tampoc fan res dolent. I teniu raó. Però el problema és que tampoc fan res de bo, hi passen masses hores i en comptes de fer un bon ús del joc, els meus fills en feien un abús.

Per tant de moment deixarem la Play sense cable, perquè no sabeu que a gust ens vam quedar quan vam agafar les estisores i el vam tallar a trossos. Petitets.

font: https://criatures.ara.cat/blogs/cinc-homes-a-casa/coses-teus-fills-juguen-Fortnite_6_2127447235.html

Comissió per la COEDUCACIÓ

Aquest any s’ha constituït una Comissió per a la Coeducació a l’Institut l’Alzina en la que participen 7 professores i la dinamitzadora del Punt d’informació Juvenil de Garcilaso.

Aquesta comissió va fer una convocatòria oberta per convidar a l’alumnat a formar una assemblea feminista per la no discriminació. Aquesta crida va ser tot un èxit, alumnat de tots els nivells van assistir, tant nois com noies. Per tal de fer més operativa aquesta nova assemblea, es va decidir escollir representants per nivell.

L’objectiu d’aquesta assemblea és fer un diagnòstic de diferents aspectes del nostre institut amb una perspectiva de gènere i proposar accions DE CARA A ACABAR AMB LES POSSIBLES DESIGUALTATS/DISCRIMINACIONS PER RAONS DE SEXE, GÈNERE I ORIENTACIÓ SEXUAL.

TAMBÉ VOLEM CONVIDAR LES FAMÍLIES INTERESSADES A PARTICIPAR EN LA COMISSIÓ (encara estem estudiant la manera de fer-ho, acceptem idees i propostes). Aquelles famílies que voleu fer aportacions o participar, podeu enviar un correu a la Ione, la coordinadora de la comissió igonza49@xtec.cat.

La comissió per a la Coeducació acompanyarà a aquesta assemblea d’alumnes i aportarà les eines necessàries per tal que les accions proposades es puguin realitzar.

PDF MANIFEST UNITARI DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

Taller d’ArtTeràpia per a pares i mares

L’objectiu d’aquest taller és oferir-vos un espai on els pares i mares pugueu expressar-vos lliurement a través d’una proposta artística grupal. Un espai on poder compartir les vostres vivències, enfortir els vincles amb altres pares i mares. En definitiva, un espai on poder expressar les vostres emocions. Per a fer artteràpia no és necessita ser un artista o tenir facilitat per dibuixar. Només es necessiten ganes d’experimentar i de jugar amb els materials.

Dia: Dissabte, 10 de novembre de 2018

Horari: de 11:30h a 13h

Lloc: Centre de Recursos de Nexe Fundació, Travessera de Dalt, 100 de Barcelona

Preu: 3€

INSCRIPCIÓ: https://form.jotformeu.com/82973686829378

 

Més informació al web http://www.nexefundacio.org/esdeveniments/taller-artterapia/

——————

RECORDATORI:

Dimarts, 13/11/2018, tindrà lloc la III Jornada d’avis i àvies d’infants amb discapacitat. Més informació al web  http://www.nexefundacio.org/esdeveniments/jornada-avis-infants-amb-discapacitat/

Divendres, 16/11/2018, tindrà lloc el Taller de Primers Auxilis per a pares, mares, avis i àvies d’infants amb discapacitat. Més informació al web http://www.nexefundacio.org/esdeveniments/primers-auxilis-per-familiars-infants-amb-discapacitat/

Sortida Cosmocaixa

El passat dia 25 d’octubre l’alumnat de 1r de Baxtillerat que cursa les màteries de Biologia i/o Química van participar en l’activitat “Investiga com es fan els medicaments” organitzada pel CosmoCaixa de Barcelona.
Van descobrir les diferents fases de la síntesi de fàrmacs, des de la idea inicial fins que es posen a la venda. Com a tancament de l’activitat van fer una pràctica de laboratori que va consistir a fer una reacció química, aïllar el producte obtingut i caracteritzar-lo per cromatrografia.
Van treballar en equip de la mateixa manera que es fa en un laboratori real. Va ser un matí molt profitós.
Carme Estellés

Maria Esteban
Departament de Ciències Naturals

Identitat digital

La identitat digital és un tema que preocupa cada cop més. Als pares i als educadors ens resulta un tema a protegir i a educar. Pels nens i els joves sovint no és un tema massa preocupant, tot i que és més transcendental del que ells poden valorar. És important explicar-los que la imatge digital que donen d’ells mateixos és tant important com la que donem en persona.És important treballar amb els alumnes i els fills sobre la necessitat de protegir la pròpia identitat a la xarxa. Des de la web xtec ens ofereixen consells, informacions, recursos i programacions docents relacionades amb l’ús de la xarxa d’Internet. També a la web de “identidad digital y redes sociales con menores” podem trobar informacions rellevants relacionades amb el tema i explicades des d’una vessant molt propera als joves i adolescents.

La identitat digital d’una persona es conforma a través de tots els moviments que fem a la xarxa. Des dels e-mails, els perfils de les diferents xarxes socials, a les cerques que fem i de les que fem ús, la missatgeria instantània, els comentaris sobre nosaltres mateixos o sobre els altres, etc.

És important entendre que la nostra identitat va més enllà del que nosaltres podem controlar. Qualsevol persona que faci un comentari sobre una altra persona està definint alguna característica del que serà la seva identitat digital, barrejant les opinions, les realitats, les accions de la xarxa social i del món real que vivim, etc.

Aquí teniu un article molt interessant sobre aquesta temàtica. No només ens parla de la identitat digital que es construeixen els joves sobre si mateixos i que sovint ens pot semblar imprudent, sinó que parla duna generació de pares i mares que ja formen part de la generació digital i que creen una identitat digital pels seus fills abans de que ells mateixos puguin decidir res al respecte. Sovint ens sembla raonable que persones més reconegudes socialment procurin preservar la identitat dels seus fills, però no ens hem parat a pensar en tota la informació que donem dels nostres a través de les fotografies que pengem a Internet o la fotografia de perfil del Whatsapp. Poc a poc anem conformant una identitat digital amb la que potser no estaran d’acord quan siguin més grans o que pot tenir conseqüències per la seva vida adulta.

Eleccions consell escolar 2018

Benvolgudes famílies,

Us compartim el calendari de les eleccions del Consell Escolar per si  hi voleu participar.

 

CALENDARI


 

El 05 de novembre de 2018.Publicarem al tauler d’anuncis del nostre vestíbul les dades dels cens electoral del sector pares i mares de l’alumnat.

 

Del 06 al 09 de novembre de 2018.A partir de la data de publicació dels cens, s’obre el termini de presentació de reclamacions en relació amb les dades del cens electoral publicat.

 

Del 06 al 16 de novembre de 2018. Presentació de candidatures.

Últim dia per a la presentació de candidatures dels diferents sectors.  La mesa electoral de cada sector ha de verificar si les candidatures presentades compleixen els requisits establerts.

 

El 20 de novembre de 2018, Publicació de les candidatures

Avui és l’últim dia per publicar les candidatures dels diferents sectors.

 

Fins el 22 de novembre de 2018. Sol·licituds per fer de supervisor

Últim dia per presentar sol·licituds per actuar com a supervisor en les votacions dels sectors de pares i mares i d’alumnes.

Aquestes designacions les han de fer els presidents de la mesa (directors).

 

28 de novembre de 2018. Votacions

horari de 9-18.30h

 

DOCUMENTACIÓ


Model de presentació de candidatura

Model de presentació per fer de supervisor (pendent de publicació)

Activitats a Can Clariana

Des del centre Cívic de Can Clariana ens comparteixen les dues activitats que tenen aquesta setmana.
TXEMA, THE POSTMAN (espectacle de màgia per a tots els públics)
3,20€- Els menors de 6 anys tenen entrada gratuïta
 
CELEBREM L’ANY DE CAN CLARIANA 
12h  Ballada de Salsa a la plaça
17:30h Joc i experimentació amb Koala Art for Kids
18h Grup Ganzá  (fusió de diferents ritmes de la cultura popular brasilera amb pinzellades de jazz i soul)
19h Pepet i Marieta & El sobrino del diablo
20:15h Final de festa amb brindis i actuació dels diables del Congrés
*A més a més fan un concurs de fotografia!