Entrades

Formulari per a les famílies que volen comprar ipad

Ompliu-lo només les famílies que voleu comprar un iPad i us acolliu a l’oferta de Microgestió.

Formulari: vull comprar iPad

Jocs florals del districte de Sant Andreu

Benvolguts,
Benvolgudes,

Ens plau enviar-vos l’enllaç on trobareu les fotografies de l’acte de lliurament de premis dels Jocs florals escolars de Sant Andreu, que vam celebrar el 19 de maig al SAT.

http://crp.sesantandreu.cat/lliurament-del-premis-dels-jocs-florals-de-sant-andreu/

Amb les fotografies podreu reviure la inoblidable jornada literària que vam compartir plegats. I aprofitem per felicitar la Laia Fernández i el Daniel Mota (que van resultat premiats).

TokApp School: millorem la comunicació amb les famílies!

Benvolgudes famílies,

Volem comunicar-vos que a partir del curs 2017-2018, us enviarem tota la informació que necessiteu (avisos, notificacions …) a través d’aquesta plataforma de comunicació.

Què heu de fer?

  1. Entreu a la botiga App Store, Google Play Store del  vostre telèfon o tauleta
  2. Cerqueu l’aplicació de Tokapp  School
  3. Descarregueu-vos l’app de Tokapp School
  4. Registreu-vos i faciliteu el vostre número de telèfon i el vostre correu electrònic a l’organització

Per a qualsevol dubte o consulta, contacteu amb el servei tècnic de TokApp School.

Tel.: 917 372 901

 www.tokappschool.com
Més informació a    http://www.tokappschool.com/Ayuda

PREINSCRIPCIÓ CURS 2017-2018

PREINSCRIPCIÓ 2017-2018

Des del 24 de març fins al 4 d’abril (ambdós inclosos) podeu venir al centre a entregar la documentació per a la preinscripció del vostre fill o filla.  L’horari d’atenció al públic és de 9 a 14.00 i les tardes del 28 i 30 de març de 15.00 a 17.00.  Al següent enllaç trobareu tota la informació necessària.

http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia/informacio_general_matriculacio/preinscripcio

Aquí us deixem uns enllaços que esperem us facilitin tot el procés.

Criteris d’admissió i documentació necessària (informació general)

Imprès:

sol·licitud preinscripció 17-18

Resolució sobre el procés de preinscripció i matrícula:

Resolució sobre preinscripció i matrícula d’alumnat per al curs 2017-2018

Llistat de centres adscrits:

PRIESO_AdscripcionsOrigenDesti_1718
Telèfon de contacte: 93 340 98 50

Eleccions al consell escolar

El consell mansescolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director, professorat, alumnat, personal d’administració i serveis, etc.

En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Per què és important que les famílies participem en les eleccions al consell escolar?

Els professionals dels centres i les famílies compartim un objectiu: l’èxit social i personal dels fills. Les decisions que es prenen al consell escolar són claus per al funcionament i la millora del centre i, per tant, també per a l’èxit educatiu de tots els alumnes. És per aquest motiu que la participació i implicació dels pares i mares en les eleccions al consell escolar és tan important.

Ja teniu al vestíbul de l’Institut les llistes amb els cens de pares i alumnes i també la informació necessària per al seguiment del procés electoral. Recordeu que per tal de poder votar cal que estigueu inscrits al cens i que porteu un document identificatiu (DNI, NIE, passaport…).

 

Identitat digital

Els alumnes de primer d’ESO ja estan començant a fer els primers passos amb els iPAD.

Ja han entrat al Moodle i han començat a confegir el perfil en aquest entorn segur. La identitat digital és la que es genera a partir de la presència d’una persona a Internet. Com sabeu, és molt important ser conscients dels continguts personals que pugem a Internet i de com interactuem amb altres usuaris en les xarxes socials. Cal saber diferenciar entre la informació que volem que sigui pública i la que volem mantenir en privat.

Internet és un gran arxiu d’informació i emmagatzema tot allò que hi aboquem. Cal pensar abans d’escriure i valorar si és convenient o necessari. I si ens decidim a escriure ho hem de fer  sempre de manera respectuosa, tant per als altres com també per a un mateix.

Com escrivim, quin tipus de comentaris fem, què mostren les nostres fotografies a la xarxa… diu molt sobre nosaltres i pot ser vist per qualsevol persona que faci una cerca a Internet.

Heu vist ja el perfil del vostre fill o filla del Moodle? Parleu-ne!!!!

 

Aplicatiu de Tutoria. Novetats!!!!!

El dia de la reunió de pares vam repartir usuaris i contrasenyes de l’APLICATIU DE TUTORIA.

Si no vau poder assistir-hi els rebreu a través dels vostres fills i filles ben aviat. Les famílies teniu la possibilitat d’obtenir informació actualitzada i detallada sobre els vostres fills/filles a través de l’aplicatiu de tutoria (trobareu el enllaç situat a a la pàgina principal d’aquest web).
Podeu consultar les faltes, retards i incidències d’un dia en concret o acumulades al llarg del curs.

Les incidències horàries indiquen el següent

F – Falta de assistència.

FJ – Falta de assistència justificada pels pares.

R – Retard.

RJ – Retard justificat.

E – Expulsió de l’aula per part del professor.

A – Anotació. Correspon a una anotació d’una situació singular a tenir en consideració que no correspon a cap de les anteriors.

D– Falta de deures

M– No han portat el material/xandall d’educació física
AA – En aquesta hora està a l’Aula d’Acollida.
AO – En aquesta hora està a l’Aula Oberta.
AV – En aquesta hora està a l’Aula Vida.

I podeu també enviar i rebre missatges amb el tutor/a del vostre fill/a.
Teniu la possibilitat d’enviar i rebre documents adjunts en aquests missatges (no és necessari que us sapigueu l’adreça electrònica del tutor/a; el missatge arriba igualment).
A més, teniu la possibilitat de rebre missatges al mòbil en el cas que el vostre fill/a falti a primera hora del matí. Perquè això sigui possible, caldrà anar a configuració/el meu compte i introduir el número de mòbil on vulgueu que us arribin les comunicacions).
A les reunions de pares d’inici de curs es van repartir els usuaris i les contrasenyes personalitzades per a cada família. En cas que vulgueu un usuari diferent per a pare i mare, demaneu-lo al vostre tutor.
Recordeu que una comunicació directa i fluïda entre el tutor i la família és fonamental.
Si teniu problemes per a entrar a la pàgnia de l’aplicatiu (us diu que no reconeix el certificat, us adjuntem també un document on us explica què cal fer per resoldre-ho).

Configuració dels navegadors per accedir a l’AT

Esperem que aquest aplicatiu ens faciliti la comunicació. Aquí teniu un document explicatiu per aprendre a fer-lo servir.

Manual AT

PLA TAC: Formació del professorat de 1r d’ESO

PLA TAC

1a sessió de Formació del Professorat

Tal com anunciàvem al document Aposta de Futur (penjat al web del centre), el professorat de l’Alzina ha iniciat les sessions de formació en el marc del Pla TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i Coneixement) del centre.

Aquesta primera sessió, a càrrec de la professora Mireia Cebrian, es va centrar en les eines que ofereix el Google Drive i la plataforma MOODLE i les possibilitats d’ús amb l’alumnat. A  més de fer una revisió dels aspectes més rellevants de l’aplicatiu de tutoria, principalment per al professorat nouvingut.

Alguns dels usos, entre d’altres, que en podrà fer l’alumnat són:

  • Compartir a través del Google Drive el material (vídeos, expressions escrites, presentacions, fulls de càlcul, petites investigacions, reportatges, etc.) amb el professorat, el qual podrà fer la retroacció (valoració) al mateix document.
  • Ús de la plataforma MOODLE per a consulta d’arxius i enllaços a pàgines web, enviament de tasques, resolució de controls, etc.

La distribució de l’alumnat en grups de 4  per al treball cooperatiu i l’IPAD facilita que puguin treballar en un únic document al mateix temps i que el professor pugui veure en temps real les seves produccions per guiar-los i fer els comentaris pertinents.

Esperem que aquestes eines posin l’alumne en el centre de l’aprenentatge. Estem convençuts que l’aprenentatge significatiu parteix de la implicació de l’alumne.

 

img-20160914-wa0002 img-20160914-wa0001 img-20160914-wa0000

El Grumet (Acte de Cloenda)

La cloenda del Programa Grumet ha estat emotiva amb els parlaments de l’alumnat dels diferents instituts que han expressat les seves vivències i l’agraïment a la tripulació.
També hem gaudit de la presència de diferents entitats del Consorci El Far, Consorci d’Educació i Museu Marítim.

L’experiència ha estat molt positiva per a tots!

 

 

 

 

Setmana de Sortides!

Els alumnes que ho han aprovat tot al juny han gaudit d’una setmana amb activitats variades: passejada per Collserola, sessió de cinema (als cinemes Maldà), visita al Tibidabo i a l’Open Camp.

Aquí en podeu veure les fotografies.

 

IMG_3961 20160615_124051 2Budellera03IMG_3961

20160615_120127 20160615_120145