Entrades

Activitats a Can Clariana

Des del centre Cívic de Can Clariana ens comparteixen les dues activitats que tenen aquesta setmana.
TXEMA, THE POSTMAN (espectacle de màgia per a tots els públics)
3,20€- Els menors de 6 anys tenen entrada gratuïta
 
CELEBREM L’ANY DE CAN CLARIANA 
12h  Ballada de Salsa a la plaça
17:30h Joc i experimentació amb Koala Art for Kids
18h Grup Ganzá  (fusió de diferents ritmes de la cultura popular brasilera amb pinzellades de jazz i soul)
19h Pepet i Marieta & El sobrino del diablo
20:15h Final de festa amb brindis i actuació dels diables del Congrés
*A més a més fan un concurs de fotografia!

Eleccions consell escolar 2018

El 28 de novembre de 2018 es realitzaran les votacions pel Consell Escolar del sector d’alumne i pares.

Es renovaran 2 alumnes i 2 pares.

Pròximament us donarem més informació al respecte.

HORARIS DE LES VOTACIONS

Alumnes durant el horari escolar.

Pares i mares de 9 a 14h i 16.30h a 19h.

LLOC

Biblioteca de l’Institut

Més informació sobre el Consell Escolar

Gimcana de 1r d’ESO

El passat divendres 28 de setembre, en grups de quatre, les vostres filles i els vostres fills van fer un recorregut per punts emblemàtics del districte de Sant Andreu.

Cantant, ballant, fent sopes de lletres, composicions fotogràfiques i jocs matemàtics van passar les hores en un tres i no res. Moltes gràcies per l’ajut de les famílies que van estar amb nosaltres als punts de control.

Felicitats a tots i bona feina!! Tots els grups van aconseguir desxifrar la paraula secreta que s’amagava entre parcs, carrers i places.

Menú menjador octubre

En aquest PDF trobareu el menú del mes d’octubre del servei menjador

 

La menarquia o primera regla

Recursos per acompanyar emocionalment a les filles

La menarquia, l’arribada de la primera menstruació, és un procés fisiològic que apareix en les nenes d’entre 11 i 14 anys aproximadament.

Tenint en compte aquesta realitat, és fonamental oferir-los suport emocional perquè puguin viure aquesta nova etapa amb la màxima naturalitat possible.

El document que teniu al davant explica com abordar-ho. Pretén ajudar-vos, d’una forma clara i concisa, a acompanyar les vostres alumnes en un moment significant de
la seva vida: l’arribada de la menarquia.

La informació que trobareu en aquestes pàgines està destinada a les famílies del vostre centre, perquè entenguin què necessiten les seves filles: us preguem que els
feu arribar aquest document.

Al mateix temps, hem dissenyat dues activitats que us animem a dur a terme a l’aula per fomentar la conscienciació.

El fet de no oferir a les nenes un suport emocional durant l’aparició de la primera regla és la punta de l’iceberg d’un tema molt més significatiu: com educar acompanyant amb consciència. Hi ha altres temes, com la mort o la sexualitat, que les famílies també haurien d’abordar amb els seus fills i filles.

Esperem que aquest document els faci sensibles al tema i els doni recursos. Per això us demanem que els el feu arribar.

Creiem que és el moment de capgirar la situació. És el moment d’educar amb consciència.

Veure article complert

Informació sobre l’avaluació a l’ESO: un pas més cap a l’assoliment de les competències

El 4 de juliol es va publicar de l’Ordre ENS/108/2018, de 4 de juliol, per la qual es determinen el procediment, els documents i els requisits formals del procés d’avaluació a l’educació secundària obligatòria. Us avancem una informació reduïda dels aspectes més rellevants sobre l’avaluació.


Perquè els vostres fills i filles siguin competents han de poder resoldre situacions i problemes de la vida real en contextos diversos, integrant coneixements, habilitats i actituds. Les competències dels àmbits associats a les matèries i dels àmbits transversals que treballaran durant l’etapa són les que els permetran assolir-ho.

L’alumne és el protagonista del seu aprenentatge i l’avaluació té com a objectiu ajudar-lo a ser més competent i acompanyar-lo per millorar el seu procés d’aprenentatge.

Les qualificacions finals de cada curs seran per matèries i faran referència al grau d’assoliment de les competències corresponents, encara que les matèries s’imparteixin agrupades en àmbits o projectes globalitzadors.

Matèries de l’ESO i àmbits als que pertanyen

Llengua Catalana i Literatura, Llengua Castellana i Literatura, Aranès, Llengües Estrangeres i Llatí Lingüístic
Matemàtiques Matemàtic
CN: Física i Química, CN: Biologia i Geologia,

Ciències Aplicades a l’Activitat Professional, Tecnologia, TIC (Informàtica) i Cultura Científica

Cientificotecnològic
CS: Geografia i Història, Cultura Clàssica, Economia i Emprenedoria Social
Música, Educació Visual i Plàstica i Arts Escèniques i Dansa Artístic
Educació Física Educació física
Cultura i Valors Ètics, Filosofia i Religió Cultura i valors

 

Àmbits transversals a totes les matèries

Les competències d’aquests àmbits es treballen a cada curs des de totes les matèries i són avaluades conjuntament per l’equip docent Digital
Personal i social

 

Funcions i instruments de l’avaluació

 Avaluar comporta recollir dades, analitzar-les, valorar-les i prendre decisions. Avaluar serveix als alumnes per:

  • Prendre consciència d’un mateix i implicar-se en el procés d’aprenentatge d’acord amb les característiques pròpies
  • Conèixer i posar en pràctica estratègies per superar les dificultats
  • Desenvolupar habilitats i actituds que permetin l’aprenentatge al llarg de la vida

Els nois i noies progressen millor quan entenen allò que s’espera d’ells, participen en les activitats d’aprenentatge de manera activa i crítica i, conscients dels seus encerts i dificultats, prenen decisions amb relació al seu aprenentatge.

Alguns instruments per avaluar el procés d’aprenentatge que poden utilitzar tant els docents com els vostres fills i filles són: carpeta d’aprenentatge, base d’orientació, observació sistemàtica, diari d’aula, prova oral i escrita, conversa o entrevista i rúbrica.

 

Canals de comunicació i participació de les famílies

Per compartir l’evolució del procés d’aprenentatge, el centre fa

Reunions col·lectives una, com a mínim, a l’inici de cada curs
Entrevistes individuals una, com a mínim, al llarg de cada curs
Informe d’avaluació un, com a mínim, al final de cada trimestre. Cada centre elabora el seu propi model per informar sobre l’evolució del procés d’aprenentatge de l’alumne, els aspectes personals i les mesures de suport, si escau.
un altre a final de curs. Els termes qualitatius que s’utilitzen per valorar el grau d’assoliment són:

AE: assoliment excel·lent AN: assoliment notable AS: assoliment satisfactori NA: no assoliment

Cada valoració va acompanyada d’explicacions que fan referència als criteris d’avaluació i a les competències dels àmbits i matèries.

Consell orientador és l’informe que conté l’orientació sobre l’itinerari formatiu de l’alumne i, si escau, indicacions personalitzades que inclouen mesures i recomanacions per al curs següent. A final d’etapa es lliura com a document oficial de l’avaluació.
Historial acadèmic és el document acadèmic que reflecteix els resultats de l’avaluació i les decisions relatives al progrés acadèmic de l’alumne al llarg de l’etapa. Té valor acreditatiu dels estudis cursats. Es lliura a l’alumne al final de l’etapa.

 

El pas de curs

L’alumne…

amb tots els nivells competencials assolits passa de curs
amb alguns nivells competencials no assolits pot passar de curs si l’equip docent considera que té bones expectatives de millora i/o ve determinat pel seu PI. L’equip docent proposarà mesures personalitzades perquè l’alumne assoleixi els nivells competencials del nou curs.
excepcionalment romandrà un any més en el mateix curs.
amb altes capacitats té la possibilitat de reduir un curs la permanència en l’etapa. En aquest cas, si encara no el té, s’ha d’elaborar un PI.

 

L’assoliment de les competències del curs de les matèries amb continuïtat dins l’etapa i dels àmbits transversals comporta l’assoliment dels nivells competencials no assolits en cursos anteriors.

La graduació de l’ESO: en finalitzar el quart curs, l’alumne obté el títol de graduat o graduada en ESO quan ha assolit les competències dels àmbits associats a les matèries i les dels àmbits transversals.

 

Jornada de portes obertes de l’Associació Esportiva

L’associació esportiva de l’Alzina farà una mostra d’activitats oberta a totes les famílies perquè pugueu veure les dinàmiques i els entrenaments. Serà el dimecres 26 i dijous 27, a les pistes de l’Alzina, de tres quarts de cinc fins a dos quarts de nou (veieu l’horari adjunt).

Hi esteu tots convidats!

Recordeu instal·lar TokApp School

Com ja sabeu, a l’Institut L’Alzina volem contribuir a l’estalvi de paperi per millorar la comunicació amb les famílies. Per aquest motiu anirem reduint progressivament les circulars en paper i us enviarem la informació que necessiteu (avisos, notificacions …) a través d’aquesta plataforma de comunicació.
ÉS MOLT IMPORTANT que instal·leu l’ App al vostre mòbil. 
Si en algun moment canvieu el número de mòbil o el correu electrònic cal que ho comuniqueu a Secretaria, sigui personalment o enviant un missatge a l’adreça de l’institut  ( a8039057@xtec.cat).
Què heu de fer?
  1. Entreu a la botiga App Store, Google Play Store del  vostre telèfon o tauleta

Google Play Store

App Store

2. Cerqueu l’aplicació de Tokapp  School

3. Descarregueu-vos l’app de Tokapp School

4. Registreu-vos amb un nom d’usuari i el vostre número de telèfon (el mateix que ens consti a Secretaria)

Per a qualsevol dubte o consulta, contacteu amb el servei tècnic de TokApp School. Tel.: 917 372 901

www.tokappschool.com

Més informació a    http://www.tokappschool.com/Ayuda

Nova informació ajuts menjador

Avui dimecres 12 de setembre ja ha estat publicada la llista d’admesos i denegats amb la quantitat concedida (el càlcul del nombre de dies totals adjudicats s’informarà a la resolució definitiva). Passeu pel centre (la llista amb els codis està penjada al suro del vestíbul). Les famílies a les quals se us ha denegat l’ajut menjador podeu passar a aportar documentació i/o a formular al·legacions per la secretaria de l’institut fins al 20 de setembre.

Us informem que s’ha ampliat el termini per a la presentació de les peticions d’ajuts menjador, exclusivament per aquell alumnat de nova incorporació que justament esteu matriculant aquests dies.
Termini per a les famílies: 21 de setembre
Termini per a les escoles: 25 de setembre

FONS SOCIAL
Aquelles famílies que van demanar l’ajut del fons social i que la seva resolució encara estigui pendent, poden demanar l’ajut ordinari. Si finalment els hi concedeixen, farem en canvi nosaltres.

Reunions de famíles curs 2018-2019

Benvolgudes famílies,

Us anunciem les dates de les reunions de famílies:

  • Dimecres 19 Reunió de famílies de 1r, 2n  d’ESO a les 18:00h
  • Dimecres 26 Reunió de famílies de  3r, 4t d’ESO, i de 1r i 2n de batxillerat a les 18:00h

És important que assistiu per tal de poder estar assabentats de les novetats d’aquest curs.

A les reunions us donaran usuari i contrasenya per a l’aplicatiu de tutoria (es renova cada curs).  Per a aquells qui no pogueu venir us el farem arribar en un sobre tancat i publicarem tota la informació en aquesta pàgina web posteriorment.

Equip directiu.