Entrades

Sant Jordi 2016

La celebració de Sant Jordi ha estat especial per a l’institut. Més enllà de l’acte de lliurament de premis literaris s’han organitzat múltiples activitats. D’una banda, es van proposar diversos tallers per a l’alumnat d’ESO: taller de magdalenes, joieria, postals, fundes de mòbils,punts de llibre, balls tradicionals, activitats esportives i gimcana matemàtica.
D’altra banda, al passadís central que separa l’institut de l’escola Ferran i Clua, vam poder gaudir de la nostra Rambla: venda de roses i llibres, crepes, xocolata desfeta i música en viu.  Totes aquestes activitats van anar a càrrec de l’alumnat de 4t d’ESO i de la col·laboració desinteressada d’alumnes de segon de Batxillerat.
Mentre la Rambla era ben viva, els alumnes de Primer de Batxillerat van assistir al recital del poeta , que va mostrar-nos la seva faceta més humorística  i els va ensenyar diferents tècniques per arribar a la construcció del poema.
Esperem que aquesta Jornada es repeteixi any rere any i per comprovar l’èxit d’aquesta celebració us en deixem el testimoni fotogràfic.

 

Benvinguda al curs 2014/2015

BenvingudaFa unes setmanes que va començar el nou curs escolar 2014/2015. Tots els esforços de planificació d’un nou curs han donat el seu fruit i, potser amb una mica de retard, volem donar vos la benvinguda al curs 2014/2015.

 

En acomiadar-nos al mes de juliol, no vaig voler deixar de compartir amb vosaltres la satisfacció de la feina ben feta que es feia objectiva en els premis i reconeixements que vàrem rebre.

Ens retrobem amb voluntat renovada de col·laborar en l’educació dels/les vostres fill/es. Conèixer el que fem a l’institut i la intenció amb què ho fem és el primer pas per fer possible aquesta col·laboració.

Ara vull també compartir amb tota la comunitat educativa els objectius que com a centre ens hem marcat per al present curs. Objectius que es recullen en el pla anual.

Aquests objectius han estat plantejats des de l’òptica dels resultats de l’Avaluació Global Diagnòstica que, per part d’Inspecció, ens van fer arribar a finals del curs passat. En aquesta avaluació, es destacaven com a punts forts, també confirmats per la vostra opinió com a famílies:

  • La tutoria i orientació que es fa al centre.
  • La bona convivència, el bon clima del centre i la resolució dels conflictes.
  • La millora de la comunicació a través de la pàgina web, el butlletí de notícies, el correu, el programa de tutoria …
  • Els bons resultats acadèmics, tant a nivell intern com en les proves externes.
  • La tasca realitzada vetllant per la cohesió social prevenint el fracàs escolar i l’abandonament prematur.

Aquests resultats ens encoratgen a continuar treballant i a millorar en la nostra feina diària.

Un breu redactat  dels objectius d’aquest curs seria:

  • Consolidar el projecte GEP (des del curs passat formem part del Grup Experimental Plurilingüe):  aquest curs s’incorpora 3 d’ESO al projecte, l’anglès tindrà un pes important en les àrees de ciències naturals i tecnologia. Ens han concedit i per tant comptarem amb  una auxiliar de conversa. També s’ha incrementat en dos grups, un  a tercer i un a 1r de BTX,  el nombre d’alumnes que cursen francès com a segona llengua estrangera.
  • Completar la documentació estratègica de centre: reformular el projecte educatiu de centre i les normes d’organització del centre. Dotar-nos d’un pla de tecnologies de l’aprenentatge i la comunicació que ens permeti continuar avançant en l’ensenyament-aprenentatge de les competències digitals del nostre alumnat.
  • Per últim, donada la complexitat del treball a abastar, ens cal dotar-nos d’indicadors interns de resultats per contrastar-los amb els resultats obtinguts a les proves externes, així com per comprovar l’eficàcia de l’organització del centre.

Són tots objectius que van encaminats a oferir als vostres fills i filles una escola pública de qualitat que sigui capaç de conjugar l’excel·lència amb la cohesió social. No cal dir, ni recordar, que us necessitem al nostre costat.

Que tinguem tots i totes un bon curs 2014/2015.

Isabel Balaguer

Directora

 

 

Sortida a la neu de segon d'eso (dia 1)

Ha fet un dia esplèndid, assoleiat i calorós. Hem gaudit del paisatge fent esquí de fons pels boscos d’Aransa i també hem après com fer iglús per poder passar l’hivern.
Tot ha anat com una seda!

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Parlem de l'alcohol

La Fundació Alcohol i Societat, des de la seva creació l’any 2000, té com a principal objectiu lluitar contra el consum d’alcohol en els col·lectius de risc. Per què beuen els adolescents, alguns dels quals excessivament, si coneixen les conseqüències negatives que es desprenen del consum abusiu d’alcohol? Aquesta setmana passada i l’anterior va venir l’Anna Polonio (formadora de la fundació) i va fer un taller de dues hores de durada (en dues sessions separades) al tots els grups de segon d’eso. Els alumnes van participar activament i ho han valorat com una bona experiència, divertida i alhora enriquidora.
Aquí teniu uns enllaços, per si voleu més informació:
Guia per a l’alumnat
Fulletó repartit als alumnes

Convocatòria de reunió de famílies de 1er i 2n Batxillerat

Dijous dia 10 de novembre, a les 18.00 h., tindrà  lloc la reunió amb les famílies dels alumnes de batxillerat.
Els temes a tractar seran:
  1. El  batxillerat. Canvis respecte de l’ESO
  2. NOFC: normativa faltes d’assistència i col·laboració per part de les famílies
  3. Informacions PAU (Selectivitat).
  4. Lliurament dels informes individuals de la preavaluació a càrrec de les respectives tutores (només alumnes de primer).

Llibres de text 2011-2012

Benvolgudes famílies,

Donat que el proper curs es deixarà de rebre la subvenció per a la reutilització de llibres, la comissió de llibres de l’institut hem decidit utilitzar els serveis que ofereix l’empresa Iddink.

Si opteu per adquirir els llibres de text en altres llibreries aquests són els llibres per a cada curs:

 

Actualització 30 de juny de 2011. L’editorial Santillana ha descatalogat els llibres previstos d’educació visual i plàstica, substituint-los per una edició en dos volums. Les noves dades són:

  • 2n ESO, Els camins del saber, ISBN. 978-84-7918-845-0
  • 3r ESO, Els camins del Saber, ISBN 978-84-7918-880-1

Retorn de llibres

Benvolgudes famílies,

S’acosta el final de curs i us volem informar d’algunes qüestions relatives al procés de reutilització dels llibres de text.

La subvenció que el Departament d’Ensenyament donava per als programes de reutilització de llibres de text ha deixat de convocar-se.

Amb l’objectiu de procurar per un estalvi de les famílies  com  també per fomentar hàbits de cura del material, i ecològics, s’ha pres la decisió de facilitar, a qui ho desitgi, continuar disposant d’un lloguer de llibres de text.

Aquest concepte que a nosaltres ens pot semblar estrany ja fa temps que funciona en altres països europeus, com ara Holanda, d’on prové el sistema que iddink fa servir.

Però abans de fer el canvi ens cal tancar el procés que en el seu dia vàreu començar acceptant els compromisos que comportava la reutilització dels llibre de text coms ara:

  • Retornar tots els llibres en bon estat a final de curs. Les dates en que es farà aquesta recollida seran el 29 i 30 de juny en horari de 10h a 13h.
  • L’alumnat de tercer, que va començar aquesta reutilització, està obligat a retornar els llibres de text. A quart podrà optar per acollir-se al servei que l’empresa iddink ofereix.
  • L’alumnat que al llarg de l’estiu hagi de recuperar alguna matèria també ha de retornar tots els llibres, un cop es prengui nota i es signi el compromís de retornar el llibre al setembre en bon estat, se li deixarà el que necessiti per al seu treball a l’estiu.
  • L’alumnat que ha de repetir curs també està obligat a tornar els llibres.
  • S’haurà d’abonar 25€ per llibre perdut o malmès.

Cal entendre la reutilització com un servei de lloguer en què la quota que es va abonar donava el dret d’ús d’aquests llibres per un curs acadèmic. L’estalvi econòmic respecte al preu de mercat  és molt elevat.

 

Cordialment
Comissió de reutilització de llibres.

Barcelona a 16 de juny de 2011

 

Escola de pares 2010-2011

PRESENTACIÓ

Aquest curs escolar l’IES L’Alzina continua amb l’activitat de l’ESCOLA DE PARES. Les edicions anteriors van resultar un èxit de participació. La valoració dels organitzadors i sobretot dels participants va ser molt positiva, fet que ens ha esperonat per a seguir amb l’acutal edició. Alhora, la valoració de l’activitat duta a terme per la comissió avaluadora del PAC (Projecte d’Autonomia de Centre) va ser immillorable.

L’activitat d’aquest any seguirà, en principi, l’esquema de funcionament de les edicions anteriors. Així, les sessions seran bàsicament espais de trobada per a les famílies que, sota la guia i dinamització d’un psicòleg professional, parlaran sobre els temes més rellevants de l’etapa de l’adolescència. L’objectiu no és altre que la suma d’experiències i punts de vista que puguin fer-nos reflexionar sobre les mesures d’actuació amb els fills en aquesta difícil etapa. El psicòleg donarà pautes, indicacions, i també acostarà la visió dels professionals respecte la resolució de conflictes o l’elaboració d’estratègies per a millorar la convivencia, la comunicació familiar i el rendiment acadèmic.

L’activitat serà coordinada per Jesús del Pozo i Xavier Hernández, professors de l’institut i les sessions seran dirigides pel psicòleg Fernando Sánchez, antic alumne i professor de la casa.

PROCÉS D’INSCRIPCIÓ

El procés de sol·licitud i inscripció a l’activitat es realitzarà durant el més de febrer. Es repartiran fulls d’inscripció amb la informació sobre l’activitat a l’alumnat de 1r d’ESO, i es deixaran exemplars per a la resta d’interessats a la consergeria del centre. Les sol·licituds complimentades hauran de ser lliurades a la bústia de l’AMPA abans del dia 18 de febrer. Aquestes seran ateses en estricte ordre de recepció. En els dies posteriors es publicarà la llista de participants.

DADES DE L’ACTIVITAT

L’inici de l’activitat està previst per al dijous, dia 24 de febrer a les 19 hores. Serà realitzada, així com la resta de sessions, a la Biblioteca de l’institut  o a l’Aula de Música. Hi haurà sis trobades. Les sessions tindran una durada aproximada d’una hora i mitja, setmanalment.

L’activitat es durà a terme si hi ha un mínim de 15 persones inscrites. El límit de places serà de 30 i s’atendran en ordre de lliurament.

Presentem a continuació el calendari previst, amb una indicació sobre el contingut de cada una de les sessions:

Calendari proposat per al 2010-2011:

NÚM. SESSIÓ DIA SÍNTESI CONTINGUT
1 24 de febrer Familia, escola i crisi social. El túnel de l’adolescència. El perfil dels fills i les seves inquietuds.
2 3 de març La qüestió de l’autoritat. La metáfora del globus.
3 17 de març Relacions i comuniació familiar. Influències.
4 24 de març Sexualitat y educació sexual
5 31 de març Senyals dl’alarma, com detctar-les i què fer. El fracàs escolar.
6 7 de abril Conferència, xerrada oberta a les famílies de l’ESO: “Ús racional de l’ordinador: els perills en la xarxa”

Aquest calendari podria ser alterat en funció de revisions o acords del grup de participants un cop hagi començat l’activitat.

Inici del projecte educat1x1

Podem informar-vos amb il·lusió que el projecte Educat1x1 s’inicia a l’Alzina.

Els pròxims dies els alumnes de primer i segon d’ESO rebran la documentació que permetrà comprar el portàtil a preu reduït i la llicència dels llibres digitals.

Que podeu de fer els pares?
– Pagar la part no subvencionada del portàtil (150€) a qualsevol oficina de la Caixa o als caixers de Servicaixa.
– Recollir el portàtil a la botiga Abacus de Sant Andreu (c/ Gran de Sant Andreu, 54-56)
– Comprovar que amb el codi ATRIA podeu accedir al portal Atria.
– Entrer Teidedigital.com i comprovar que podeu accedir als llibres digitals amb el codi i la clau que heu rebut.

Hem elaborat un document per a les famílies explicant el projecte  i com s’aplica a l’Alzina.

Si teniu algun dubte podeu contactar amb el coordinador Educat1x1 de l’institut a l’adreça de correu educat1x1@alzina.cat

Matemàtiques en família

El creamat (Centre de recursos per ensenyar i aprendre matemàtiques) ha publicat una petita guia per orientar les famílies en l’educació matemàtica dels seus fills i filles.

Us proposem que li feu una ullada i confiem que us sigui útil.

Matemàtiques en família