Entrades

Xerrada-Taller “En xarxa o enxarxats?”

Activitat:         Xerrada- Taller “EN XARXA O ENXARXATS?”

A càrrec de:   Mireia Cebrian (Equip Directiu del Centre)  i Ester Hidalgo (mare de 2 alumnes i pedagoga)

Data:                13 de Febrer de 2018

Hora:               17 hores

Lloc:                 Aula 1r ESO A


En sabem prou sobre xarxes socials? I dels nostres fills… a les xarxes?

Què en sabem de com es mouen per les xarxes socials? De què parlen? Amb qui? Què publiquen? Amb qui comparteixen missatges, imatges i  moltes hores?

Com es tracten a ells mateixos a la xarxa? Com  tracten els demés? Podem confiar que saben què és “privat”? Estem segurs que identifiquen què pot ser “perillós”?

Què en sap internet d’ells? Pot ser que per les xarxes corri informació perjudicial per a ells? Estan sobreexposats? Confieu que, en cas de conflicte a la xarxa, sabrien reaccionar adequadament? Quins mecanismes de defensa i protecció tenen i tenim a l’abast?

Sabeu si la xarxa està  afectant els vostres fills? Sabeu si el que els hi passa “virtualment” altera el seu dia a dia “real”? Heu pensat que els fils de les xarxes poden colar-se  per patis, aules i carrers?

I, ras i curt: què cal fer davant els insults i amenaces a través de les xarxes?

Parlarem del que passa ara i aquí. Ha de servir-nos  per gestionar el que pugui passar a partir d’ara i en qualsevol entorn.

Us hi esperem!

Famílies tecnològiques, famílies educadores … Famílies en xarxa

La tarda del 23 de gener, un grup de mares i pares de 1r i 2ón d’ESO ens hem trobat per parlar de com fer un bon ús de l’Ipad.

Moltes gràcies a totes i tots els que hi heu participat!

No hem trobat solucions miraculoses, però sí hem trobat compromís educatiu per part de moltes famílies. I és això el que cal.

L’Ipad no és un artefacte perillós per sí mateix. El que sí pot ser perillós és l´ús que en fem, o que en facin els nostres fills. I per això estem nosaltres: per acompanyar-los cap a un bon ús de l’Ipad.

I aquest camí es diu Educar: en valors, amb límits i normes, hàbits, companyia, supervisió i respecte, ajuda, temps, paciència  i molt diàleg.

Hi ha sistemes de control parental que ens poden ajudar a fer aquest camí (per evitar accessos a determinats continguts, per controlar el temps de connexió…), però sempre tenint clar que l’objectiu ha de ser que els nois i les noies aprenguin a autogestionar correctament  l’Ipad, de manera autònoma i responsable.

Queda pendent una propera xerrada: el 13 de febrer parlarem sobre les xarxes socials i tot el que comporten. Concretament, de com aquestes  xarxes es filtren dins l’Alzina i afecten als nostres fills. Per això aquest cop comptarem amb la participació de l’equip directiu del centre.

En sabem tot el que cal saber? Coneixem la vida en xarxa dels nostres fills? Estem preparats per afrontar els riscos que poden aparèixer?

Volem parlar de protecció de dades, de seguretat, de ciberbullying, de sexting… d’imatges i missatges que cada dia corren per les xarxes i apareixen a les pantalles dels Ipads i mòbils dels nostres fills.

No són coses que poden passar. Són coses que estan passant. I en volem parlar per educar i per protegir als nostres adolescents.

Moltes gràcies a tots els participants en la trobada d’avui. Ens encantarà comptar amb vosaltres per a la propera i, si us sembla, convideu altres mares i pares a venir. Com més serem, més avançarem cap a unes xarxes segures.

Proves GESO

Prova per obtenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria (GESO)


Prova lliure per a l’obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria (GESO) per a persones de més de 18 anys.  La prova es porta a terme en centres i aules de formació de persones adultes.

Terminis d’inscripció

  • Primera convocatòria: del 8 al 12 de gener de 2018
  • Segona convocatòria: del 23 al 28 de febrer de 2018

Les persones excloses a la llista provisional perquè no s’han validat algunes de les dades aportades han de presentar, si es tracta de les dades personals, l’original i una fotocòpia del DNI, NIE o passaport.

Si és el cas, aquests documents s’han de presentar al centre examinador, en els terminis indicats, en mà o per correu certificat (fotocòpia compulsada). Si els documents no es presenten dins el termini indicat, l’aspirant queda exclòs de la convocatòria.

Consulteu la documentació justificativa específica que han de presentar les persones que sol·liciten:

Per poder-se inscriure a la prova cal tenir com a mínim 18 anys el dia de la prova.

Inscripcions

> Per internet

Alternativament es podrà presentar la petició de forma presencial a qualsevol dels llocs que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Més informació aquí

El Collell. Primer dia

Ja hem arribat a la zona dels volcans. Fa un dia molt agradable.

Aquí teniu les fotografies.

.                                     

Tecnologia 3r d’ESO. Mostres de treballs.

Durant el curs els alumnes de 3r ESO de tecnologia han fet: Un Pont, Pont de Leonardo Da Vinci, Balança, Dossier de motors de 2T i 4Temps.

-Aquestes imatges transmeten coneixements, científics,per assolir: seguretat, motivació, aprenentatge.

-Tot l’esforç i treball personal recull: maduresa, capacitats i èxit.

-Amb aquestes eines es pot ampliar en el camp de la ciència i millorar dia a dia.

-Cal ser innovador i adaptar noves estratègies.

 

Fases de les imatges:

– ESTRUCTURA. PONT

Com ja sabem, una estructura ha de ser: sòlida, rígida, estable.

Cal fer ús correcte dels diferents materials ultralleugers.

Aquesta maqueta dóna una visió del procés tecnològic.

Porta reforços, formes triangulars i unions amb silicona.

Tot el conjunt formen simetría geomètrica i proporció matemàtica . Per fer-ho cal saber el tipus de perfil, material i soldadura elèctrica d’unió.

La prova final es fa posant-li pesos de 1/2 Kg, 1 Kg, 2 Kg, s’hi  pot soportar aquests  pesos, no hi ha cap tipus de deformació.

Les deformacions més importants són: esforç a tracció, compressió, flexió.

-PONT de Leonardo da Vinci

Utilitza la creativitat, enginy, senzillesa.

Per fer-ho, cal tenir: habilitat i destresa.

 

-BALANÇA

Projecte creatiu senzill, que va relacionat amb màquines-mecanismes.

Porta uns braços basculants, que són pals de fusta i també porta cargols de cabota Phillips.

Cal ser molt precís a l’hora de foradar els pals. Per fer-ho es necessita:  destresa i polcritud.

-MÀQUINES TÉRMIQUES

Cal saber els mecanismes més importants de la màquina,  el  moviment alternatiu en circular i l’energia utilitzada.

Altres proporcions van equipades amb: turbines, piles de combustible.

Aquest cas es valora l’ordre, rigor, treball i desmuntatge.

Imatges d’un motor de 2T i de 4T. MEC/MEP. Transmissions , engranatges , coixinets

Departament de Tecnologia

PREINSCRIPCIÓ CURS 2017-2018

PREINSCRIPCIÓ 2017-2018

Des del 24 de març fins al 4 d’abril (ambdós inclosos) podeu venir al centre a entregar la documentació per a la preinscripció del vostre fill o filla.  L’horari d’atenció al públic és de 9 a 14.00 i les tardes del 28 i 30 de març de 15.00 a 17.00.  Al següent enllaç trobareu tota la informació necessària.

http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia/informacio_general_matriculacio/preinscripcio

Aquí us deixem uns enllaços que esperem us facilitin tot el procés.

Criteris d’admissió i documentació necessària (informació general)

Imprès:

sol·licitud preinscripció 17-18

Resolució sobre el procés de preinscripció i matrícula:

Resolució sobre preinscripció i matrícula d’alumnat per al curs 2017-2018

Llistat de centres adscrits:

PRIESO_AdscripcionsOrigenDesti_1718
Telèfon de contacte: 93 340 98 50

Sortida al Tibidabo

El passat dimecres 5 d’octubre els alumnes de tercer d’ESO van fer una sortida de l’assignatura de tecnologia.
Van visitar les atraccions del parc del Tibidabo i uns monitors els van explicar com funcionaven. Els van fer reflexionar sobre les energies implicades en els moviments, els mecanismes que els transmeten, els fonaments físics relacionats amb cada atracció…
I després de completar el dossier de treball… va arribar el moment de gaudir de les atraccions!
Els alumnes es van divertir moooolt!

 

 

 

Why not?

Students are often against using English in class (specially in Technology classes!).They think of language as an annoyance instead of a tool they can master and manage to its everyday life.English is all around us, everywhere! In my opinion, instead of arguing, nagging, complaining and finding fault it would be wiser for them to be open-minded.

So, if you are learning anything (all of us are, or at least shoud be…) try this new approach.

Don’t be afraid of making mistakes (failure is not trying). Take a deep breath and SPEAK ENGLISH!!!

Give it a try and you’ll see it isn’t as bad as it seemed.

Keep on trying and you’ll even have fun!

Practice makes better, so let’s start speaking English! Instead of asking why in English, go and ask yourself: why not?

Visita a la potabilitzadora

Els alumnes de segon d’ESO han pogut observar en directe i les instal·lacions de la planta potabilitzadora de Sant Joan Despí. Ara coneixen tot el que cal fer perquè l’aigua que prenem dels rius arribi a casa nostra i sigui apta per al nostre consum.

 

Setmana de Sortides!

Els alumnes que ho han aprovat tot al juny han gaudit d’una setmana amb activitats variades: passejada per Collserola, sessió de cinema (als cinemes Maldà), visita al Tibidabo i a l’Open Camp.

Aquí en podeu veure les fotografies.

 

IMG_3961 20160615_124051 2Budellera03IMG_3961

20160615_120127 20160615_120145