Entrades

Com fer servir l’aplicatiu de tutoria

El dia de la reunió de famílies us repartirem usuaris i contrasenyes de l’APLICATIU DE TUTORIA (cada curs es renoven usuaris i contrasenyes). En cas que vulgueu un usuari diferent per a pare i mare, demaneu-lo al vostre tutor.

És molt important que el primer que feu en entrar a l’Aplicatiu de Tutoria amb el vostre usuari i contrasenya aneu a Opcions/El meu compte. Allà hi heu d’indicar el mòbil on rebreu els avisos en cas de falta de primera hora. També heu d’indicar un correu per rebre avisos de l’aplicatiu i així fer la comunicació més àgil i efectiva.

Si no podeu assistir a les reunions d’inici de curs rebreu usuari i contrasenya (en un sobre tancat) a través dels vostres fills i filles ben aviat. Les famílies teniu la possibilitat d’obtenir informació actualitzada i detallada sobre els vostres fills/filles a través de l’aplicatiu de tutoria en aquest link (trobareu l’enllaç situat a a la pàgina principal d’aquest web).

Podeu consultar les faltes, retards i incidències d’un dia en concret o acumulades al llarg del curs.

Les incidències horàries indiquen el següent

F – Falta de assistència.

FJ – Falta de assistència justificada pels pares.

R – Retard.

RJ – Retard justificat.

E – Expulsió de l’aula per part del professor.

A – Amonestació. Correspon a una amonestació d’una situació singular a tenir en consideració (sense expulsió de classe).

D– Falta de deures

M– No han portat el material/xandall d’educació física
AA – En aquesta hora està a l’Aula d’Acollida.
AO – En aquesta hora està a l’Aula Oberta.

I podeu també enviar i rebre missatges amb el tutor/a del vostre fill/a.

Teniu la possibilitat d’enviar i rebre documents adjunts en aquests missatges (no és necessari que us sapigueu l’adreça electrònica del tutor/a; el missatge arriba igualment).

A més, teniu la possibilitat de rebre missatges al mòbil en el cas que el vostre fill/a falti a primera hora del matí. Perquè això sigui possible, caldrà anar a configuració/el meu compte i introduir el número de mòbil on vulgueu que us arribin les comunicacions).

Recordeu que una comunicació directa i fluïda entre el tutor i la família és fonamental.

Si teniu problemes per a entrar a la pàgina de l’aplicatiu (us diu que no reconeix el certificat, us adjuntem també un document on us explica què cal fer per resoldre-ho).

Configuració dels navegadors per accedir a l’AT

Esperem que aquest aplicatiu ens faciliti la comunicació. Aquí teniu un document explicatiu per aprendre a fer-lo servir.

Manual AT

Projectes

Què fan les vostres filles i els vostres fills a projectes?

Com treballen?

Diuen que una imatge val més que mil paraules, i potser un vídeo encara més…

 

Inici de curs 2018-2019

L’entrega dels butlletins de les avaluacions extraordinàries (de setembre) es farà dijous 6 de setembre a les 10:30 (a les classes). Divendres 7 de setembre de 9:00 a 10:00, reclamacions i incidències.

ESO

El dimecres 12 de setembre es farà la presentació del curs amb els tutors en els següents horaris i curs, la durada prevista és d’una hora aproximadament, només hauran de portar material per escriure.

4t ESO         9h

3r ESO         10h

2n ESO         11h

1r ESO           12h

Una vegada s’acabi la presentació podran marxar cap a casa. El dijous 13 de setembre s’inicia el curs amb normalitat. L’horari serà de 8h a 14.40h.

BATXILLERAT

El divendres 14 de setembre és farà la presentació del curs amb els tutors i s’iniciaran les classes

8-9h      Presentació i reunió amb el tutor

9h          Inici de classe

Dates de les reunions de famílies:

  • Dimecres 19 Reunió de famílies de 1r, 2n  d’ESO a les 18:00h
  • Dimecres 26 Reunió de famílies de  3r, 4t d’ESO, i de 1r i 2n de batxillerat a les 18:00h

 


CALENDARI ESCOLAR

Començarà el dia 12 de setembre 2018 i finalitzarà el dia 21 de juny de 2019.

Durant el curs 2018-2019, els períodes de vacances escolars seran:
  • NADALDel 22 de desembre de 2018 al 7 de gener de 2019, ambdós inclosos.
  • SETMANA SANTA: Del Del 13 al 22 d’abril de 2019, ambdós inclosos.

Altres dies festius dins el període escolar són:

  • 24 de setembre 2018 (Mercè)
  • 12 d’octubre 2018 (dia de l’hispanitat)
  • 1 de novembre 2018 (Tots Sants)
  • 6 de desembre 2018 (dia de la Constitució)
  • 21 de maig 2019  (Pasqua Granada)

En el marc d’aquest calendari cada centre compta amb tres dies festius de lliure disposició, els quals ja han estat aprovats pel nostre Consell Escolar, i són:

  • divendres 2 de novembre 2018
  • divendres 7 de desembre 2018
  • dilluns 4 de març 2019

Oferta iPad famílies de l’Alzina

Benvolgudes famílies,
L’empresa Microgestió ha acordat una oferta per a les noves famílies de 1r d’ESO, curs 18-19. L’empresa Microgestió fa extensiva l’oferta a totes les famílies de l’Alzina. Per tant, si us interessa, teniu la possibilitat d’acollir-vos a l’oferta.
En el document també hi trobareu la manera de realitzar la comanda (només famílies de 2n, 3r, 4t ESO i Batxillerat).

Cordialment,
Equip directiu de l’Institut L’Alzina

Informació d’interès curs 2018-2019

En aquesta pàgina http://www.alzina.cat/informacions-curs-18-19/ trobareu tota la informació sobre els pagaments pel curs vivent així com els llibres per curs i l’oferta de l’ipad (només 1r d’ESO).

En l’apartat de Secretaria també trobareu tots els documents relatius a l’alumnat http://www.alzina.cat/secretaria/

 

 

 

 

Llibres curs 2018-2019

Benvolgudes famílies

Us fem arribar el llistat de llibres pel curs vinent. Recordem que els alumnes de 1r i 2n d’ESO no han de comprar cap llibre, ja que l’Institut s’encarrega de gestionar la compra de les llicències digitals que es faran servir amb l’iPad.

http://www.alzina.cat/informacions-curs-18-19/

Para qualsevol dubte contacteu amb Secretaria de 9-14h.

Servei de menjador. Curs 2018-2019

Aquest curs, el servei de menjador serà gestionat per l’Institut i es farà al menjador de l’Escola Ferran i Clua.

El preus del menjador pel curs 2018-2019 són:

6,20€ Inscripció de dilluns a divendres *
6,35€ Inscripció de 2 a 4 dies a la setmana *
6,80€ Esporàdic
* Si el vostre fill/filla farà ús del servei de menjador de manera fixa ,cal que empleneu el document d’inscripció al menjador i el porteu a secretaria com a molt tard divendres 29 de juny.
En el cas d’ús esporàdic, és obligatori emplenar el document d’inscripció que haureu de lliurar a Secretaria de l’Institut amb antelació o el mateix dia abans de les 10h.

 

PAGAMENTS

Domiciliació bancaria (complimentar aquest formulari i lliurar-lo a Secretaria)o efectiu.

Els pagaments en efectiu es faran a l’AFA del Ferran i Clua de dilluns a divendres 9.10h a 10h i dilluns a dijous de 16.30h a 17.30h

 

PROTOCOL D’AVISOS

Si el vostre fill/a ha de venir al menjador algun dia esporàdic o faltar per malaltia o per altres motius, s’ha d’avisar a l’AFA de Ferran i Clua abans de les 10 hores del mateix dia. La Coordinadora es diu Marina.

El email per avisar és: afadrferraniclua@gmail.com

El telèfon: 933408382 (hi ha l’opció de deixar missatge al contestador)

 

Documents

Matrícula alumnes nous 1r ESO · curs 2018-2019

REUNIÓ INFORMATIVA A LES FAMÍLIES

Dimarts 3 de juliol a les 18h.

La matrícula dels alumnes nous de 1r ESO serà del 21 al 27 de juny a Secretaria de dilluns a divendres 9-14 i dimarts i dijous de 15.30 a 18h.

En aquest PDF trobareu tots els documents a lliurar a Secretaria així com tota la informació rellevant pel curs 2018-2019.

També la podeu demanar a Consergeria.

 

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA PER FORMALITZAR LA MATRICULA

  • Full de formalització de matricula: empleneu totes les dades demanades amb lletra majúscula.
  • Fotocòpia en DNIA4 de la targeta sanitària on surti l’alumne/a com a beneficiari/a
  • Fotocòpia del carnet de vacunes
  • Autorització domiciliació bancària dels pagaments del curs (en el cas que vulgueu domiciliar les quotes de les sortides i quotes tecnològiques).
  • Autorització d’imatge
  • Inscripció al servei del menjador (si s’escau)
  • Full de recollida d’informació per alumnes amb al·lèrgia alimentària i/o al làtex (si s’escau)
  • Resguard del pagament (on consti el nom de l’alumne/a).

 

INFORMACIÓ RELLEVANT

  • Oferta iPad
  • Informació general curs
  • App Tokapp

 

Ajuts menjador curs 2018-2019

L’alumnat de P-3 a 4t d’ESO escolaritzat en centres públics i concertats de famílies amb ingressos baixos pot sol·licitar l’ajut individual de menjador a través del seu centre educatiu. A la ciutat de Barcelona aquests ajuts són gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona, mitjançant convocatòria pública.

Convocatòria d’ajuts individuals de menjador. Curs 2018-2019

  • S’atorguen ajuts ordinaris de 3€ i també extraordinaris fins un màxim de 6€ per a les rendes més baixes.
  • Es pot sol.licitar l’ajut en base als ingressos familiars corresponents a la renda 2017.
  • S’estableix un llindar per sobre del qual no es poden sol.licitar ajuts a fi de dedicar els ajuts als trams de rendes més baixes. Es pren com a referència el llindar de la pobresa establert a l’IDESCAT. Aquesta mesura va ser aprovada pel Parlament de Catalunya a la Resolució 11/17.

Aquell alumnat beneficiari d’un ajut del Fons extraordinari d’emergència social de l’Ajuntament de Barcelona, obtindrà automàticament un ajut menjador de 6€, sempre i quan hagi marcat l’opció “En cas de sol·licitar beca menjador indicar escola i curs” en el formulari de sol·licitud del Fons Social.

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds es presentaran en el centre educatiu on l’alumnat estigui matriculat o preinscrit per al curs 2018-19, en dos períodes de sol·licituds:

  • Període de sol·licituds de juny 2018 : entre els dies 13 i el 27 de juny de 2018, ambdós inclosos.
  • Període de sol·licituds de setembre 2018 : entre els dies 3 i el 14 de setembre de 2018, ambdós inclosos.

Documents de suport

Normativa

RESOLUCIÓ Núm. 7636 – 06.06.2018 per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, de 31 de maig de 2018, pel qual s’aproven les bases reguladores per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics de la ciutat de Barcelona, per al curs escolar 2018-2019.

RESOLUCIÓ Núm. 7640 – 11.06.2018  per la qual es fa públic l’Acord del Consell de Direcció del Consorci d’Educació de Barcelona, de 31 de maig de 2018, pel qual s’aprova la convocatòria per a l’atorgament d’ajuts individuals de menjador adreçats a l’alumnat d’ensenyaments obligatoris i de segon cicle d’educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics de la ciutat de Barcelona, per al curs escolar 2018-2019 (ref. BDNS 402732).

Beques per participar en el campament científic d’estiu Lab Camp 2018

En el marc del programa AMERICAN SPACE BCN, un projecte de col·laboració entre el Consolat General del Estats UnitsBiblioteques de Barcelona i el Districte de Sant Andreu, que té com a objectiu principal l’intercanvi cultural entre Barcelona i els Estats Units mitjançant la promoció del diàleg, la interacció i la innovació, us fem arribar la informació següent:

Convocatòria de beques per a nenes d’entre 7 i 14 anys.

Es tracta d’una col·laboració de l’Ambaixada dels Estats Units amb Escuelab, una organització de joves científics i artistes que apropen la ciència a nens i nenes de forma creativa i innovadora.

Les beques serien per participar al campament científic d’estiu Lab Camp 2018, que organitza Escuelab durant la primera setmana de juliol a Madrid. Adjuntem el programa complet. Totes les despeses relacionades amb el campament (viatge, allotjament, manutenció, assegurança mèdica i d’accidents i activitats) estaran finançades per l’ambaixada dels Estats Units.

En aquesta ocasió, es donarà prioritat a nenes que pertanyin a col·lectius en risc d’exclusió.

Més informació al PDF adjunt.