Entrades

Gimcana. Coneixes Sant Andreu?

El passat dimecres 27 de setembre l’alumnat de primer d’ESO va participar en una gimcana pel Districte de Sant Andreu. En petits grups i amb l’ajuda d’un mapa, van descobrir 6 punts
d’interès del districte: Can Fabra, Parc de la Pegaso, Parc de la Maquinista, Can Dragó, la parròquia de Sant Pacià i la  Nau Bostik, que va ser l’espai que més els va agradar.
Van fer fotografies molt creatives de cada espai i la millor foto serà guardonada.
Les podeu veure al compte d’instagram @projectes1reso
Amb la informació que van recollir en cada espai realitzaran una activitat a classe.
Aquesta activitat forma part del projecte Sant Andreu, present, passat i futur.
Aquí teniu les fotos dels vostres fills i filles.

Formulari per a les famílies que volen comprar ipad

Ompliu-lo només les famílies que voleu comprar un iPad i us acolliu a l’oferta de Microgestió.

Formulari: vull comprar iPad

Reunió de pares de primer d’ESO curs 17-18

Per a aquelles famílies que no vau poder assistir a la reunió de pares us fem arribar la informació que vam transmetre.

Properament trobareu en aquesta pàgina un accés al formulari on podreu transmetre l’opció escollida respecte el dispositiu (si el compreu a través de l’institut,  o bé si ja en teniu un).

Aquest curs 2017-2018 l’institut assumeix la masterització dels dispositius i el seu cost està inclòs en la quota tecnològica. Per tant, aquelles famílies que ja teniu iPad no cal que feu el pagament dels 25 €.

Aquí teniu la documentació. Tant aviat com tinguem novetats les anirem publicant. Moltes gràcies per la vostra assistència.

Oferta detallada microgestió 17-18

Carta de pagament iPad 1r ESO17-18.doc

 

 

 

Haikus de primavera

Haikus de primavera

No ens volíem acomiadar del curs sense un darrer regal per als lectors i lectores del bloc de l’Alzina. Després de la laboriosa escriptura dels sonets els alumnes de primer han descobert els haikus. De la complexitat a la senzillesa: tres versos curts, sense rima i verbs en present. Però amb un dificultat extrema: suggerir emocions i sensacions amb ben poques paraules. Altre cop l’alumnat ha superat el repte. Han fet ús de l’aplicació PICCOLLAGE i de l’iMovie.

Gaudiu-los i endinseu-vos en la primavera.

Esther Sobré Obiols

           L’ametller gosa florir quan la glaçada està distreta.

Joana Raspall

 

TV3 i CATALUNYA RÀDIO

Els alumnes de primer d’ESO s’han endinsat en les entranyes de TV3 i Catalunya Ràdio. Han pogut descobrir platós de televisió que en realitat no són tan grans com els perceben des del sofà de casa seva, saber com s’anomena el teclat per introduir text a la pantalla o quina és la funcionalitat del croma, conèixer les tasques del realitzador i del mesclador a la sala de control o amagar una tos inconvenient en un programa de ràdio. A més, també han coincidit amb presentadors i personatges famosos que habitualment no troben pels carrers de Sant Andreu.

Però els que poden explicar millor aquesta experiència són ells, llegiu-los!

“Aquesta sortida va ser molt interessant ja que ens hem fet una idea de com gravaven i com eren els platós. “ Txell Robledo i Ayami Yamashita

“Em va agradar molt anar a TV3 i Catalunya Ràdio perquè no m’esperava que els platós fossin tan petits. Catalunya Ràdio em va agradar perquè vam veure la Mònica Terribas. Penso que va ser una sortida molt divertida i interessant. Si l’any que ve es pogués tornar a fer convidaria a tots els alumnes a anar-hi.” Berta Pardo

“Ha sigut interessant i divertit. Tots hem tingut una nova experiència, que ens ha commogut. Ens ha fet molta il·lusió veure les càmeres i els platós de TV3 en directe. Per exemple el plató de Divendres, Oh Happy Day… La visita també va ser molt dinàmica i la nostra guia ens ho va explicar tot molt bé.” David Víctor

“Va ser una passada, m’ho vaig passar súper bé. Els platós eren el millor.” Gabriel Hereter

“A mi, el fet d’anar a Catalunya Ràdio i TV3, ja m’emocionava, sobretot TV3, ja que les seves sèries infantils m’han “criat” i penso que veure i conèixer que hi ha darrere de les càmeres ha sigut entretingut i sorprenent. El que he après, i el que més m’ha agradat, va ser el fet de veure que tot és més petit del que sembla, i que fan que els platós siguin més grans (amb croma) perquè sigui més acollidor. També em va agradar molt el fet d’assistir al programa APM de Catalunya Ràdio, ja que moltes vegades l’escolto i el segueixo. Definitivament el que més em va agradar va ser el fet de veure els actors de diferents sèries, també vam conèixer comentaristes i vam tenir contacte visual amb un YOUTUBER! (el Kora)” Xavi Arias

Departament de Llengua i literatura catalana

El Collell. Tercer dia


Avui tirarem amb arc i parlarem del temps.

I aquesta tarda ja els tindreu tots a casa.

Més fotos!

El Collell. Segon dia


Desprès d’una nit de son reparador…

Què podem fer?

Anem a passejar en cavall? A la piscina?

I la súperdiscofashion?

Estigueu atents, que anirem afegint fotografies… 🙂

 

El Collell. Primer dia

Ja hem arribat a la zona dels volcans. Fa un dia molt agradable.

Aquí teniu les fotografies.

.                                     

XXè Triatló de Barcelona

El passat dijous 1 de juny,  l’alumnat de 1r d’ESO va participar al XXXè Triatló organitzat per l’ajuntament de Barcelona.

La participació va ser tot un èxit i tothom va poder gaudir d’un dia d’activitat física a l’aire lliure.
Menció especial per la Erika Robleda, guanyadora en la seva categoria, la Berta Pardo i la Sara Izagouaghen que també van acabar el Triatló en una meritòria 15ena  i 25ena posició respectivament.

¡¡Moltes felicitats a tots i totes!!
 

Poesia per a atrevits

Poesia per a atrevits

Escriure un sonet a primer d’ESO?  Sembla un repte difícil, només apte per a atrevits, però els alumnes de primer han volgut córrer el risc i han escrit un sonet que parla d’ells, de com són i com pensen, de com creuen que els veuen i què els depara l’avenir. Han après que tot necessita el seu procés, que els bons resultats s’obtenen a foc lent, sense presses: «fent i desfent, aprèn l’aprenent». Vam començar a parlar de textos descriptius centrats en la descripció de les persones, la lectura de l’Obèlix i l’Astèrix ens hi va ajudar i vam esmolar l’eina per començar a escriure el primer esbós del nostre autoretrat: característiques físiques i psíquiques, aficions i desitjos de futur. Un cop fet, corregit i refet, ens vam endinsar en la poesia i les seves característiques: recompte sil·làbic, figures retòriques (metonímia, personificació, metàfora…) a través de la lectura de la lectura de diverses poesies. Aleshores vam centrar la nostra atenció en el sonet de Narcís Comadira, «Jo». I fent un joc d’imitació vam començar a transformar l’autoretrat en un sonet. Teníem tots els ingredients: la matèria primera (autoretrat), la pauta amb les característiques del sonet (rima consonant, versos decasíl·labs), la il·lusió del repte i la rúbrica per no oblidar cap dels ingredients. Sonet escrit.  I acompanyament amb una autoretrat fet de traços des d’Educació Visual i Plàstica. Faltava, però, la prova final, la declamació davant del públic: aprendre’s de memòria el sonet i recitar-lo —retenint els nervis— seguint la rúbrica d’avaluació. I com a colofó: recollida de tot el material amb l’aplicació Thinkling: imatge, lletra i so.

Aquests són alguns dels sonets escrits. Enhorabona a tots i totes pel vostre esforç!

 

Com sóc

 

esportista nat i barceloní

coll no massa llarg ni gruixut

que per mirar baix ho tinc ben fotut

tinc la cara llarga i nas poc fi

 

tocapilotes bastant alegre

ser desordenat em posa negre

rialler però a vegades tímid

Un pèl gandul però bastant polit

 

jugador de basquet com el germà

aficions cúbiques i colors

creador de jocs el dia de demà

 

molta roba còmode i d’esport

samarretes de basquet amb colors

pantaló de xandall ben llarg i fort .

 

Arnau Prat 1r D

 Ayami em dic

 

Ulls color negre, foscos com la nit.

Celles poblades com uns fils de llana.

Pell morena com una hawaiana.

Nas bufó, petit i arrodonit.

 

Alguns em diuen que sóc creativa.

Sóc callada i també educada.

Alguns em diuen que sóc positiva .

Sóc de vegades una mica pesada.

 

Pel món m’agradaria viatjar.

Plats molt senzills m’agrada cuinar.

I també m’agrada molt dibuixar.

 

Aya em diuen com a sobrenom,

fruites i lletres vol dir el meu nom,

sota la muntanya el meu cognom.

 

Ayami Yamashita 1r D

SÓC AIXÍ

 

Un noi primet amb la cara ovalada,

d’alçada mitjana, cabell rebel,

de color castany, com mar arrissada,

càlida mirada, dos ulls de mel.

 

Faig aparença de rostre content,

humil, bon company i poc esverat,

amb els qui m’envolten, madur i atent,

de la vida sóc un afortunat.

 

M’agrada viatjar, anar a un hotel,

al poble fer bondat, gaudir del dia,

i a la nit mirar els estels del cel.

 

Matèries de ciències preferiria,

per menjar, canelons amb beixamel,

i per somiar, la màgia i la poesia.

 

 

David Víctor Juanas  1r D

 

 

SÓC JO

 

Sóc el dels cabells castanys, sóc aquell,

el noi dels ulls marrons i cara fina.

Mitja estatura i prim com un branquell.

Amb coll ample i boca de gavina.

 

Sóc bastant alegre, res d’avorrit.

En mals moments una mica sensible.

Potser no em diríeu responsable,

però igualment us estaria agraït.

 

El bàsquet m’entabana més que res,

l’espai és el que em dona interès,

i la història el que m’entreté.

 

El poema potser no se’m dona bé,

el vers i la rima no em convé,

però escolteu companys, ja m’està bé.

 

Miquel Ropero 1r C

 

 

Sonet model

Jo

 

Sóc mascle i gironí. Mitja estatura.

Cabell castany, ullets de marrec trist.

Romàntic una mica, cosa dura

en el temps que vivim. Prou ho tinc vist.

 

Mozart més que cap altre m’entabana,

i, en versos catalans, Josep Carner.

Crec en l’amor, la taula quan tinc gana,

els plaers de la carn, que em moriré.

 

I si a estones em vaga de fer versos

i confegeixo quatre mots dispersos,

no ho faig pensant en un darrer sentit,

 

que no vull fer carrera de poeta.

Lletraferit de la A a la Z

en llengua fosca i en país petit!

Narcís Comadira

Un petit tros de mi

 

Sóc guapo, molt gran, fort i ben parit

sóc preadolescent, em surten grans

sóc un paio que no em cuido les mans

sóc un nen encara, jo sóc petit.

 

Sempre m’han dit que sóc espavilat

m’han dit que sóc bastant intel·ligent

jo m’estimo molt la meva gent

I també sóc un petit molt trempat.

 

Són simples les meves aficions:

videojocs, pelis, escoltar cançons,

sí, creu-t’ho, fer els deures i estudiar,

 

parlar amb el facetime i jugar a bàsquet.

La meva vida és tot aquest paquet

i res més, això s’havia d’acabar.

 

Sergi Saavedra Bargalló 1r C