Entrades

Visita de l’escriptora Pilar Garriga

El passat dimecres 13 de febrer ens va visitar l’escriptora Pilar Garriga, autora del llibre Un estiu a Borneo, amb  motiu de la lectura efectuada per l’alumnat de 1r d’ESO a la 1a avaluació.

El jove auditori esperava expectant la visita de l’autora ja que el llibre havia suscitat l’acceptació majoritària per la seva part. Diversos alumnes portaven el llibre per a què l’autora els el signés.

L’habilitat i l’experiència docent de la senyora Garriga va fer que la xerrada resultés amena per al jovent present a la biblioteca del centre. Aquest va seguir la dissertació amb atenció i implicació convertida en ganes de participar a l’hora de formular preguntes.

L’autora va fer un repàs al procés de recopilació de dades prèvia, als motius que la van portar a plasmar la seva experiència personal en publicació, al mètode de redac-ció usat i, finalment, a aspectes socials, geogràfics i biològics dels orangutans (espè-cie protagonista del relat escrit).

La xerrada, que es va prolongar per espai d’uns cinquanta minuts reproduïda en dues sessions per la quantitat de públic present al reduït espai, la va rematar amb uns divertits vídeos sobre accions d’orangutans i ximpanzés per il·lustrar l’experi-ència viscuda per l’autora/protagonista.

Finalment, l’alumnat que ho va desitjar va poder obtenir la dedicatòria del llibre per part de l’autora.

Departament de llengua catalana i literatura

Sessions formatives “Identificar i detectar l’assetjament escolar”

L’Associació Catalana per la Infància Maltractada, ha començat una sèrie de sessions formatives a primer d’ESO amb l’objectiu que l’alumnat aprengui a identificar i detectar l’assetjament escolar.

També hem vist un vídeo, que ens ha fet reflexionar sobre les causes del bulling i sobre com hem d’actuar si som testimonis d’una situació així, ja que si callem som còmplices. Cal combatre activament qualsevol mena de maltractament infantil.

Ens han donat el telèfon Antibulling, que ofereix atenció d’especialistes els 365 dies de l’any. 900 018 018

Enllaç de l’Associació Catalana per la Infància Maltractada http://www.acim.cat/

Després l’alumnat del Pompeu Fabra que ens ha visitat, ens ha fet una funció sobre aquesta temàtica.

https://photos.app.goo.gl/aJoioNoVSWdUSsFm6

Obra Mon pare es un ogre, al SAT

Els alumnes de 1r d’ESO de l’Institut l’Alzina han assistit avui a la representació de l’obra “Mon pare es un ogre”, al SAT.

Un home adult, en Miquel, ha crescut sense el seu pare, que s’ha passat gairebé tota la vida tancat a la presó. Qui és en realitat aquest ésser monstruós que tothom anomena “l’ogre”? Ho descobrirà el dia que un antic company de cel·la el vingui a visitar amb una carta del seu pare. I és que aquest “ogre” terrible té una cara tendra…

El bé i el mal, el càstig, la culpa, la solidaritat i la justícia de les presons són els temes d’un muntatge d’absoluta actualitat que entendreix a través del gest i el clown.

 

Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Dilluns 11 de Febrer l’alumnat de primer d’ESO ha assistit a la xerrada Mestr@s constructor@s, de la Sarai Pascua, treballadora de BBRAUN, que forma part del programa “Trobades 100tífiques” realitzat en el marc de la Biennal Ciutat i Ciència, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona.

 
En el Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, 100 científiques han compartit  la seva experiència en la carrera cientificotecnològica amb alumnes de 100 escoles de Catalunya. Actualment només un 30% de noies tria una carrera relacionada amb tecnologia, matemàtiques, enginyeria, ciència o informàtica, i aquestes xerrades tenen per objectiu animar a les noies, però també als nois, a triar aquestes carreres.
 
Ens ha encantat la passió de la Sarai per l’enginyeria i ha despertat entre el nostre alumnat l’interès per aquesta professió, que ha preguntat moltíssimes coses.  
 

Programa impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i el Consorci d’Educació de Barcelona, amb el suport del Barcelona Institute of Science and Technology i STEMcat.

Reunió famílies de 1r ESO, funcionament Ipads

Benvolgudes famílies de 1r ESO,

El proper dia 30 d’octubre a les 18:00, a  l’aula de 1r A,  farem un sessió pràctica per a les families de 1r d’ESO sobre el funcionament dels ipads.

Us demanem que porteu l’iPad dels vostres fills/es amb el full de contrasenyes.

Informació iPAD i entorn digital

 

 

Gimcana de 1r d’ESO

El passat divendres 28 de setembre, en grups de quatre, les vostres filles i els vostres fills van fer un recorregut per punts emblemàtics del districte de Sant Andreu.

Cantant, ballant, fent sopes de lletres, composicions fotogràfiques i jocs matemàtics van passar les hores en un tres i no res. Moltes gràcies per l’ajut de les famílies que van estar amb nosaltres als punts de control.

Felicitats a tots i bona feina!! Tots els grups van aconseguir desxifrar la paraula secreta que s’amagava entre parcs, carrers i places.

Dinàmiques de grup a 1r d’ESO

Benvolgudes famílies de 1r d’ESO,

Les vostres filles i els vostres fills han estat fent jocs i dinàmiques per tal d’avançar en el coneixement d’un mateix, del grup classe i de l’institut. Totes i tots han participat activament amb il·lusió i entusiasme.

Pensem que el joc és molt important per al desenvolupament de qualsevol persona.

Al vídeo podreu descobrir el decàleg del joc i  a sota us oferim un recull de fotografies de les diferents activitats realitzades aquestes primeres setmanes. Esperem que us agradin.

 

El Collell. Tercer dia

Avui tirarem amb arc i parlarem del temps.

I aquesta tarda ja els tindreu tots a casa.

Més fotos!

Fotos del tercer dia

El Collell. Segon dia

Desprès d’una nit de son reparador…

Què podem fer?

Anem a passejar en cavall? A la piscina?

I la súperdiscofashion?

Estigueu atents, que anirem afegint fotografies… 🙂

Fotografies del segon dia

El Collell. Primer dia

Ja hem arribat a la zona dels volcans. Hem visitat el volcà de Santa Margarida i el Croscat. Fa un dia molt agradable.

Aquí teniu les fotografies